F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201210 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:15,259--43
2.5Fernando AlonsoFerrari F20121:15,3130,0540,05436
3.6Felipe MassaFerrari F20121:15,4100,1510,09739
4.1Sebastian VettelRed Bull RB81:15,5310,2720,12144
5.11Paul di RestaForce India VJM051:15,5440,2850,01332
6.14Kamui KobayashiSauber C311:15,6510,3920,10737
7.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:15,6970,4380,04632
8.12Nico HulkenbergForce India VJM051:15,7990,5400,10239
9.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:15,8120,5530,01314
10.8Nico RosbergMercedes F1 W031:15,8780,6190,06640
11.15Sergio PerezSauber C311:15,8980,6390,02038
12.2Mark WebberRed Bull RB81:15,9070,6480,00941
13.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:15,9870,7280,08039
14.10Romain GrosjeanLotus E201:16,3601,1010,37329
15.9Kimi RaikkonenLotus E201:16,5621,3030,20233
16.20Heikki KovalainenCaterham CT011:16,9811,7220,41924
17.19Bruno SennaWilliams FW341:17,0221,7630,04122
18.21Witalij PietrowCaterham CT011:17,0751,8160,05341
19.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:17,1241,8650,04941
20.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:17,7162,4570,59234
21.22Pedro de la RosaHRT F1121:18,9083,6491,19227
22.24Timo GlockMarussia MR011:19,0843,8250,17640
23.23Narain KarthikeyanHRT F1121:19,3784,1190,29421
24.25Charles PicMarussia MR011:19,9024,6430,52418
107% najlepszego czasu: 1:20,527

Lewis Hamilton popisał się najlepszą dyspozycją podczas drugiego treningu przed niedzielnym Grand Prix Kanady w Montrealu. Czołową trójkę uzupełnili Alonso i Massa.

Wczesne popołudnie zaczęło się dla Jensona Buttona dokładnie tak, jak skończyło późne przedpołudnie. McLaren został zmuszony do wymiany całego tyłu samochodu, a Brytyjczyk mógł oddać się chwili relaksu z Jessicą Michibatą. Problem w tym, że działo się to już po rozpoczęciu zajęć na torze.

Pomimo tego że po niebie nie snuły się już czarne chmury, ruch na torze potwierdzał, iż zespoły nie zapomniały o groźbie deszczu. Pięć minut i dwanaście czasów okrążeń, spośród których najlepszy odnotował Kamui Kobayashi. Tymczasem Timo Glock stracił kontrolę nad swą Marussią MVR-01 na dohamowaniu do pierwszego zakrętu i w oka mgnieniu zatrzymał się tuż przed zbliżającym się Kimim Raikkonenem, który musiał ratować się wyjazdem poza tor, aby ominąć pechowego Niemca.

Hamilton nie spuszczał z tempa i potwierdzał swą tradycyjną, niemal wzorcową dyspozycję na montrealskim obiekcie, zajmując pierwszą lokatę po piętnastu minutach sesji. Drugie miejsce zajmował w tym czasie Schumacher, a trzecie Alonso który przez drobny wyjazd poza tor spowodował krótkie wywieszenie żółtej flagi w okolicach dziewiątego zakrętu. Montreal nie musiał wstydzić się frekwencji na trybunach ani specjalnie mobilizować fanów do przybycia na tor, co rodziło nadzieję, iż zapowiedzi protestów studentów przeciwko podwyższeniu opłat za czesne nie wpłyną na szczególną atmosferę jednego z najbardziej spektakularnych weekendów sezonu.

Po pierwszych trzydziestu minutach nie błyszczały bolidy Lotusa. Raikkonen i Grosjean notowali czasy na poziomie jedenastego i dwunastego miejsca. Żaden z zespołów nie zdecydował się także na założenie do samochodów supermiekkich opon, choć te zostały już wykorzystane przez niektórych w końcówce porannego treningu. Jako pierwszy na wyjazd na nich zdecydował się Sebastian Vettel, choć prawdopodobnie na skutek dużej ilości paliwa na pokładzie notował czasy dające mu zaledwie osiemnaste miejsce. Kolejnym kierowcą na opcjonalnych gumach był Sergio Perez. W jego przypadku od razu udało się dostrzec poprawę osiągów, owocującą awansem na czwartą lokatę.

Michael Schumacher nie oszczędzał zawieszenia swego Mercedesa, ostro atakując krawężniki w szykanie przed ściną mistrzów. Po przejechaniu czystego kółka Niemiec wskoczył jednak z szóstego na trzecie miejsce. Tymczasem w garażu McLarena ciągle trwały prace nad bolidem Buttona, który o poranku przejechał zaledwie dwanaście kółek w nie najszybszym tempie. Z kolei dłuższe przejazdy Vettela zakłócane były przez problemy w ósmym zakręcie, jednak w przeciwieństwie do Alonso kierowca Red Bulla zdołał unikać obrotów i bez większych konsekwencji kontynuować realizację programu.

Oczywiście wymiana skrzyni biegów w bolidzie Buttona nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji, ponieważ ich wymiany podczas piątkowych treningów nie są brane pod uwagę jako te podlegające karom, o czym zapewniał na swoim Twitterze sam McLaren. W przeciwieństwie do pechowego Buttona na tor powrócił Heikki Kovalainen, który podczas porannej sesji rozbił bolid po agresywnym wyjeździe z dziewiątego zakrętu. Po sprawdzeniu systemów Fin dołączył do Pietrowa realizując cele Caterhama.

Do najbardziej udanych popołudnia nie mógł zaliczyć jednak Sergio Perez, który tracił czas w garażu podczas gdy jego mechanicy starali się rozwiązać problemy z układem hamulcowym. Na półmetku sesji magię ściany mistrzów odczuł na własnej skórze Bruno Senna, który roztrzaskał swego Williamsa uderzając tyłem z nowym, przeprofilowanym tylnym skrzydłem w barierę z opon. Na torze wywieszono czerwone flagi, a kierowcy zostali zmuszeni do powrotu do swych garaży. Swoją drogą ciekawe jak musiał czuć się Valtteri Bottas, który w ten weekend podobnie jak w Monako nie otrzymał okazji do jazdy w piątkowym treningu właśnie ze względu na obawy o bezpieczeństwo samochodu.

Dwadzieścia osiem minut – dokładnie tyle czasu pozostało kierowcom na wykonanie symulacji wyścigu i porównanie mieszanek ogumienia. Osiemnaście, w przypadku Buttona, który w samej końcówce ponownie pojawił się na torze na miękkim ogumieniu. W międzyczasie dobrym tempem błysnęli Alonso i Massa, którzy wskoczyli tuż za liderującego tabeli Hamiltona. W przeciwieństwie do przedpołudnia dobrym tempem jechał także Paul di Resta, który na piętnaście minut przed końcem sesji zajmował piąte miejsce, tuż za Vettelem, a przed Kobayashim i Schumacherem.

Z okrążenia na okrążenie Button poprawiał tempo i awansował przed kolejnych kierowców. Brytyjczyk narzekał jednak na przyczepność samochodu, informując o drżeniu przedniej osi. Po kilku okrążeniach na miękkich oponach mistrz świata z 2009 roku zjechał do alei serwisowej i powrócił na tor na supermiękkiej mieszance, która w samej końcówce pozwoziła mu na awans na dziewiątą pozycję.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Karol24, 08.06.2012 21:42[!]
Hamilton jest na dobrej drodze do 4 PP na tym torze. I pewnie 3 wygranej. Sinusoida wyników powinna się zgodzić. Szczególnie jego tempo z dużą ilością paliwa było bardzo szybkie i równe/
DJ Malina, 08.06.2012 21:43[!]
Massa is back?
Aeromis, 08.06.2012 22:44[!]
Maldonado niby daleko, ale czasy mocne i bardzo równe, podobnie jak u i McLarena, Merca, RBR i Saubera, także i Ferrari chyba na to stać. Choc daleko jeszcze do wyścigu, to na pewno zwycięzcy będzie potrzebny zwierzęcy instynkt, bo ów żyjątka na tor często wybiegały. Był lisek koło drogi a przestraszona wiewiórka - bezcenna.
adminf1, 08.06.2012 23:15[!]
Jasne!!! w ostatniej fazie treningu Mercedesy jada bez DRS...i jeszcze lekko awansuja...brawo
gnt3c, 08.06.2012 23:24[!]
o proszę, CT szybsze od Xero Rosso...
robertunio, 09.06.2012 00:33[!]
Jesli o mnie chodzi to byloby bardzo bardzo fajnie gdyby w tabelce w kolumnie opony zamiast informacji o marce opon (chyba wszyscy wiedza ze wszyscy jezdza na Pirelli w tym sezonie, a Bridgestone, Michelin i Debica sa zakazane ;-)) byla informacja o ich rodzaju. Ogladalem trening to wiem ze pierwsza trojka wykrecila najlepsze czasy na supermiekkich a czwarty na miekkich, ale gdybym nie ogladal to bym z tabelki sie tego nie dowiedzial, a szkoda.
JohnnyStick, 09.06.2012 07:53[!]
No bravo Felipe :) come back ? Super ALONSO :)
nicker007, 09.06.2012 08:52[!]
@robertunio
A ja właśnie nie oglądałem obu treningów i nie wiem :P
Co do treningu : Bardzo blisko siebie wszyscy.... Jesłi Top13 mieści się w 0.7 sek to naprawdę Qual i Race bedą ciekawe :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca