F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201210 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: Montreal to wspaniałe miasto, wszyscy je kochają, a atmosfera jest zawsze świetna. Tor leży na rzece św. Wawrzyńca i jest wielkim wyzwaniem dla kierowców. Tak jak na torze Albert Park w Australii, ścigami się tu na publicznych drogach, więc zużycie opon może być duże. Hamulce również mocno się tu zużywają, co może przyprawić nas o prawdziwy ból głowy. W zeszłym roku wyścig przedłużył się z powodu mocnego deszczu, ale to świetne miejsce na wyścigi.

Mark Webber: Montreal to jeden z pięciu najlepszych wyścigów w sezonie, ponieważ panuje to wyjątkowa atmosfera. To naprawdę dobry obiekt i zawsze mamy tutaj ciekawe Grand Prix z różnych przyczyn, a zeszły rok nie był wyjątkiem. Potrzebujemy tu niskiego docisku z powodu długich prostych, co sprawia inne wyzwanie. Zobaczymy jak się to rozwinie, jednak jesteśmy pewni, że nasz bolid powinien tu dobrze pracować. Kocham ten tor, jedzie się tu z pazurem, nieco jak na torze ulicznym, więc nie mogę się doczekać zawodów.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes

Michael Schumacher: W GP Kanady chodzi o atmosferę, tor i miasto ogólnie. Fani sprawiają, że cały weekend staje się prawdziwym świętem. Świetnie jest poczuć ich pasję. To jeszcze bardziej nas motywuje i wspaniale byłoby dać im jeszcze więcej powodów do radości. Podczas wyścigu w Montrealu zazwyczaj sporo się dzieje, tak jak np. w zeszłym roku. Charakterystyka toru powinna nam pasować i liczymy, że nasz samochód dobrze się spisze. Zawsze z przyjemnością jedziemy do Montrealu i miejmy nadzieję, że dla nas to miejsce stanie się jeszcze lepsze.

Nico Rosberg: Tor imienia Gillesa Villeneuve jest wspaniałym obiektem i naprawdę nie mogę doczekać się tego wyścigu. Z niskim dociskiem i wolnymi zakrętami przypomina trochę Monze, co powinno nam pasować. Samochód znacznie się poprawił podczas ostatnich kilku tygodni, więc mam nadzieję, że uda nam się zrobić kolejny krok w Kanadzie i zaliczymy dobry weekend. Fani zawsze są wspaniali i miasto żyje wyścigiem. Gilles Villeneuve był dobrym przyjacielem mojego ojca, przez co ten weekend jest bardzo wyjątkowy.

(Paweł Zając)
 
Lotus

Kimi Raikkonen: Zawszę lubiłem GP Kanady. Wygrałem tutaj w 2005, więc dobrze wspominam to miejsce. Lubię charakterystykę tego toru i wyzwania, jakie stawia przed kierowcą. Kwalifikacje są tu ważne, jednak jest kilka miejsc do wyprzedzania. By być szybkim w Kanadzie potrzeba samochodu, który dobrze hamuje i nieźle radzi sobie z tarkami, a nasz całkiem dobrze się spisuje w tych obszarach. Często pojawia się tu samochód bezpieczeństwa i w tym roku pewnie też go zobaczymy. Miejmy nadzieję, że wyjedzie w odpowiednim momencie.

Romain Grosjean: To będzie mój pierwszy wyścig w Kanadzie, więc to kolejne nowe doświadczenie. Nie mogę się doczekać, gdyż jest to tor lubiany wśród kierowców. Łatwo tutaj o błąd, co widzieliśmy w ostatnich latach na Ścianie Mistrzów. Mimo tego, że jeszcze nie mam tytułu to i tak będę uważał w tej części toru! To tor uliczny, a ja lubię uczucie bliskości ścian. Są tu długie proste i ostre dohamowania. Również nawierzchnia toru może być wyzwaniem, a i pogoda potrafi być zmienna, więc będzie to trudne i ekscytujące Grand Prix. Przylatuję już w poniedziałek, by poradzić sobie ze zmianą czasu. Czasem dobre wyspanie się może być równie trudne, co znalezienie dobrych ustawień!

(Paweł Zając)
 
Sauber

Kamui Kobayashi: Na torze w Montrealu są długie proste, ale także wolne zakręty. Myślę, że nasz samochód dobrze sobie z tym poradzi. Mam nadzieję, że będziemy tak szybcy jak chcemy. W zeszłym roku byłem drugi po restarcie wyścigu, jednak później mieliśmy problemy z dogrzewaniem opon i jestem pewny, że poprawiliśmy to w tegorocznym bolidzie. Zobaczymy co możemy zrobić, jednak myślę, że Montreal jest jednym z tych miejsc, gdzie możemy być silni. Kluczowa będzie tutaj praca opon. Naprawdę lubię ten tor i całe miasto, jednak niestety nie udało mi się tu osiągnąć dobrego wyniku. W tym będę się o to starał. Nasz samochód jest coraz lepszy i nie mogę się doczekać GP Kanady.

Sergio Perez: To będzie moje pierwsze GP Kanady, gdyż w zeszłym roku przejechałem tylko kilka okrążeń podczas pierwszego treningu nim uświadomiłem sobie, że nie jestem gotowy by jeździć. Miałem zawroty głowy, które były wynikiem wcześniej kraksy w Monako. Myślę, że podczas ostatnich wyścigów mieliśmy sporego pecha, jednak tempo jest dobre, co udowodniły czasy okrążeń w Monte Carlo. Nie mogę się doczekać walki w Kanadzie i tak dużej zdobyczy punktowej jak to możliwe. To szybki i płynny tor, gdzie często się jest blisko ściany. Trudny dla kierowcy i zarazem ekscytujący.

(Paweł Zając)
 
Williams

Pastor Maldonado: Bardzo ciężko pracowaliśmy nad poprawą osiągów i czuję, że cały czas idziemy do przodu. Mam nadzieję, że dobry występ w Kanadzie, na torze który naprawdę lubię. Konfiguracja zakrętów jest bardzo przyjemna, po długich prostych pojawiają się wolne szykany, a uczucie prędkości jest spotęgowane przez bliskość ścian. DRS sporo daje na prostych, więc powinniśmy zobaczyć trochę wyprzedzania.

Bruno Senna: Kanada jest jednym z najtrudniejszych torów w sezonie. Jest kombinacją długich prostych i ciasnych zakrętów z dużymi dohamowaniami. Ważny jest też czas spędzony na torze, ponieważ pozwala nauczyć się nawierzchni, która szybko się zmienia. Samochód wygląda na konkurencyjny, więc mamy nadzieję, że uda nam się pokazać dobre tempo.

(Paweł Zając)
 
Caterham

Heikki Kovalainen: Montreal to bardzo fajny tor. To tymczasowy tor uliczny, z długimi prosty i niskim poziomem docisku, co sprawia, że samochody są trudne w prowadzeniu w szybkich zakrętach i na dohamowaniach, jednak świetnie się po nim jeździ. Tak jak wszędzie, trzeba znaleźć dobry balans, by walczyć o dobre czasy. Dzięki dobrym ustawieniom można atakować tarki, zwłaszcza w ostatnim zakręcie. Ważna jest też prędkość na prostej, więc trzeba się dobrze przyjrzeć przełożeniom skrzyni biegów. Pomijając wyścig, Montreal jest również świetnym miastem. Fanów cechuje duża pasja, a trybuny zawsze są pełne. Kanadyjczycy są świetni i tworzą specyficzną atmosferę, którą można spotkać na nielicznych wyścigach, więc jest to jeden z weekendów, na który wszyscy czekają.

Witalij Pietrow: W zeszłym roku byłem tutaj piąty, więc mam dobre wspomnienia z Kanady i nie mogę się doczekać powrotu do Montrealu. Każdy chce się tutaj ścigać, to wspaniałe miasto z dobrymi restauracjami i wystarczającą ilością barów, by wszyscy, którzy się nie ścigają byli szczęśliwi. Tor jest wyzwaniem dla kierowcy. Jest bardzo śliski w piątki i kiedy przyczepność się poprawia w trakcie weekendu, ważnym jest by zachować tylne opony w dobrej kondycji. Trzeba zgrać kilka czynników, by przejechać dobre okrążenie – zadbać o zużycie i chłodzenie hamulców, by można było z nich odpowiednio korzystać. Potrzebna jest też bardzo dobra trakcja na wyjściach z wolnych zakrętów, dobrze jest również atakować tarki, by urwać kilka dziesiątych.

(Paweł Zając)
 
HRT

Pedro de la Rosa: Lubię tor Gillesa Villeneuve'a, ponieważ zawsze osiągałem na nim dobre rezultaty. Wyścigi na tym obiekcie są zawsze otwarte, ze sporymi możliwościami do wyprzedzania, jak w pierwszym zakręcie i szykanie w ostatnim sektorze. Nawierzchnia jest bardzo wymagająca przez cały weekend, dlatego też ten tor jest bardzo unikatowy pod względem zachowania opon, które ciężko jest tu zrozumieć. Musisz tu być konkurencyjny w kontekście wysokiej prędkości, hamowania i przyczepności, czyli trzeba ustawić samochód podobnie jak na Monako, aby szybko wychodzić z zakrętów. Przywieziemy tutaj nowe tylne skrzydło, które zostało zaprojektowane specjalnie na wyścig w Kanadzie i mamy zamiar kontynuować tutaj uczynione postępy w Monako. Po nieudanym wyścigu w Monte Carlo, który przedwcześnie zakończyłem, jestem jeszcze bardziej zmotywowany, aby uzyskać dobry rezultat w Montrealu.

Narain Karthikeyan: Kanada jest unikalnym obiektem w kalendarzu. Ten tor jest połączeniem ulicznego obiektu w Monako z wolnymi zakrętami. Naprawdę lubię ten tor i w ubiegłym roku po szalonym wyścigu na mecie zameldowałem się czternasty, lecz potem otrzymałem karę. Pogoda często płata tam figla, więc to może być dobra szansa dla nas. Przywieziemy tam nowe tylne skrzydło, biorąc pod uwagę charakterystykę toru, który wymaga niskiego docisku aerodynamicznego. Musimy zminimalizować straty z Monako do czołówki i naszych najbliższych rywali.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Timo Glock: Nie mogę się doczekać Grand Prix Kanady, ponieważ tutaj wystartowałem w moim pierwszym wyścigu Formuły 1, a także zdobyłem dwa punkty. Za każdym razem Kanada jest dla mnie szczęśliwym torem. To jest szczególny obiekt. Po raz kolejny bierzemy udział w wyścigu na ulicznym torze, choć nie takim jak w Monako. Mamy tutaj dużo prostych, a więc musimy poszukać kompromisu pomiędzy niskim a wysokim dociskiem aerodynamicznym. Jest to również miejsce, gdzie nigdy nie wiesz, co może się wydarzyć. W przeszłości były tu deszczowe wyścigi, a także kontakty ze„ Ścianą Mistrzów”, która ma duży wpływ na wyniki wyścigu lub przygotowania do rywalizacji. To powinien być ekscytujący weekend i miejmy nadzieje, że będziemy kontynuować dobrą passę z Monako.

Charles Pic: Jestem bardzo podekscytowany możliwością wzięcia udziału w wyścigu Formuły 1 na torze w Kanadzie. To świetny obiekt i jest dla mnie następnym wyzwaniem. Moim pierwszym celem będzie nauczenie się tego toru. Jest to obiekt, który Timo zna dobrze, a więc będę miał dobre porównanie swojego tempa. Samochód na pewno posiada potencjał. Jeśli chodzi o osiągi to jestem z nich zadowolony po trzech ostatnich wyścigach, ale niestety nie ukończyłem kilku przez pewne problemy z samochodem. Musimy to zostawić za sobą i jedziemy do Kanady nastawieni w pozytywny sposób.

(Mateusz Szymkiewicz )


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
General, 01.06.2012 01:54[!]
Lekki badziew z tegorocznymi godzinami wyścigu w Montrealu. Euro 2012 już wystartuje i dotychczasowy start o 13-14 Q i R był idealny, a tak to Q będzie nakładać się na końcówkę I meczu dnia, a wyścig na początek II.
Tomos, 01.06.2012 08:26[!]
@General
Pamiętam jak 4 lata temu też tak było. Oglądałem mecz Polska-Niemcy przegapiając pierwsze(jedyne?) zwycięstwo Roberta:(
paulen23, 01.06.2012 12:08[!]
Ja się dołączam. Też wtedy poszedłem z kumplami do knajpki na mecz i nie widziałem na żywo triumfu Roberta. Ale teraz zdecydowanie najpierw F1, a potem się najwyżej przełączy na drugą połowę ;)
Kamikadze2000, 01.06.2012 16:06[!]
A ja obejrzałem cały wyścig Roberta i prawie cały mecz Polaków z Niemcami, bo kilka minut nie zrobiło różnicy. W sumie nasi i tak nie grali źle z zachodnimi sąsiadami. ;]
MarcinPuz, 01.06.2012 16:25[!]
Ja tak samo jak Kamikadze, cały mecz jeszcze cieszyłem sie z wygranej Kubicy, a potem było WOW w meczu:) W tym roku F1 a potem EURO
PatrykW, 01.06.2012 16:36[!]
Ja przełączyłem wtedy , gdy rozpoczynał się mecz i też dekoracji nie widziałem . Ale w Sobotę będę pykał między kanałami , a w niedzielę najpierw klasyk Hiszpanii z Włochami , potem wyścig i 2 połowa Chorwacja - Irlandia :P
Kamikadze2000, 01.06.2012 17:30[!]
Jeżeli o mnie chodzi, ja czekam z niecierpliwością na Londyn 2012 - to dla mnie impreza na pierwszym miejscu, jeżeli chodzi o te co kilka lat. EURO 2012 ani mnie ziębi, ani parzy. Polska wyjdzie z grupy - dobrze, jak nie wyjdzie - też dobrze, bo może to zniesie na ziemię co niektórych i byc może doprowadzi do likwidacji tego skorumpowanego tworu o nazwie PZPN. ;]
MairJ23, 01.06.2012 18:58[!]
ja juz te mecze widzialem - Gre-Pol bedzie 1:0 , Rus:Pol 2:1, Cze - Pol 2:2 i tak oto wyladujemy na strefie kibica z naszymi zawodnikami :) - mam nadzieje ze sie na pilce nie znam i ze nic a nic sie nie sprawdzi z tych moich wynikow.
Kamikadze2000, 01.06.2012 20:20[!]
@MairJ23 - przewidujesz już standardowy system naszych "talentów" - mecz otwarcia, mecz o wszystko i mecz o honor?? Cóż, niestety jest to możliwe. Mimo, iż dostaliśmy prezent od losu (a zwie się UEFA, hehe... ;])), to jednak i tego możemy nie wykorzystac. Byleby nie było kompromitacji, jak na EURO 2008 - tam po prostu graliśmy, jak amatorzy. ;]

@MairJ23 - przewidujesz już standardowy system naszych "talentów" - mecz otwarcia, mecz o wszystko i mecz o honor?? Cóż, niestety jest to możliwe. Mimo, iż dostaliśmy prezent od losu (a zwie się UEFA, hehe... ;])), to jednak i tego możemy nie wykorzystac. Byleby nie było kompromitacji, jak na EURO 2008 - tam po prostu graliśmy, jak amatorzy. ;]

Przepraszam za dubelek... ;)
MairJ23, 01.06.2012 20:36[!]
@Kamikadze2000 powiem tak : wole byc milo zaskoczony niz zawiedziony - wiec stawiam ze z grupy nie wyjda.
Masio, 01.06.2012 20:37[!]
Ja pamiętam jak w 2008 nie miałem jeszcze TV4. Wtedy ten jedyny wyścig leciał właśnie na tym kanale, gdyż na Polsacie był mecz Euro 2008. To nie było miłe nie obejrzeć na żywo tego jedynego wyścigu i to przez jakiś głupi mecz.
MacF1, 01.06.2012 22:19[!]
Dla mnie wyścig był priorytetem. Obejrzałem cały razem z dekoracją. Piękny moment. Dopiero potem poszedłem oglądać mecz, człowiek tylko się denerwował. W tym roku też wyścig na pierwszym miejscu, zwłaszcza, że to Kanada.
Z3RO, 03.06.2012 08:37[!]
I tu mam pytanie. Wiecie może, o której jest w poniedziałek powtórka? Bo nie obejrzę wyścigu z tej racji, że będę oglądał Włochy - Hiszpania... na PGE Arenie ]:->

Z góry dziękuję.
TommyYse, 05.06.2012 21:43[!]
@Z3RO
bez problemu możesz pobrać z internetu już w nocy z niedzieli na poniedziałek będą linki, jeśli Cię to interesuje to podam ci adres strony

Szczęściarz :)
benethor, 06.06.2012 16:09[!]
@TommyYse Adres strony to chyba wszyscy dobrze znają:P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca