F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201210 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB81:14,442--22
2.5Fernando AlonsoFerrari F20121:14,4480,0060,00617
3.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:14,7120,2700,26419
4.2Mark WebberRed Bull RB81:14,7240,2820,01221
5.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:14,7550,3130,03122
6.6Felipe MassaFerrari F20121:14,7670,3250,01221
7.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:14,7960,3540,02919
8.10Romain GrosjeanLotus E201:14,8730,4310,07720
9.9Kimi RaikkonenLotus E201:14,9770,5350,10421
10.12Nico HulkenbergForce India VJM051:14,9920,5500,01522
11.11Paul di RestaForce India VJM051:15,0670,6250,07519
12.15Sergio PerezSauber C311:15,1120,6700,04521
13.14Kamui KobayashiSauber C311:15,1260,6840,01424
14.19Bruno SennaWilliams FW341:15,2370,7950,11122
15.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:15,3270,8850,09022
16.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:15,4981,0560,17119
17.21Witalij PietrowCaterham CT011:16,2681,8260,77024
18.20Heikki KovalainenCaterham CT011:16,5452,1030,27720
19.22Pedro de la RosaHRT F1121:17,7053,2631,16020
20.24Timo GlockMarussia MR011:17,9743,5320,26923
21.23Narain KarthikeyanHRT F1121:18,1893,7470,21521
22.25Charles PicMarussia MR011:18,6844,2420,49523
23.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR7---3
24.8Nico RosbergMercedes F1 W03---1
107% najlepszego czasu: 1:19,653

Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas pojedynczego okrążenia podczas trzeciej i jednocześnie ostatniej sesji treningowej przed wyścigiem o Grand Prix Kanady.

Sobota przywitała Montreal przepiękną, słoneczną pogodą, która dawała okazję do pracy nad ustawieniami samochodów i nadrobieniu czasu straconego wczoraj przez niezbyt reprezentatywne warunki atmosferyczne i incydenty na torze. Tradycyjnie zajęcia rozpoczęły się od serii okrążeń instalacyjnych, po których kierowcy ponownie zawitali do swych mechaników.

Już na swoim pierwszym okrążeniu problemy napotkał Nico Rosberg, który zatrzymał swojego Mercedesa w okolicach siódmego zakrętu, zgłaszając zespołowi podejrzaną pracę sprzęgła podczas próbnego startu z alei serwisowej. Jako pierwszy czas okrążenia odnotował Kamui Kobayashi, który pokonał dystans toru w czasie 1:17,376 sek. Po piętnastu minutach od startu zajęć na torze pojawiało się coraz więcej samochodów, za sterami których siedzieli kierowcy pretendujący do zdobycia pierwszego pola startowego. Już na początku pierwszego okrążenia pomiarowego Jenson Button zblokował lewą przednią oponę, przez co nie był w stanie dorównać osiągnięciu Japończyka. Na kolejnym kółku Brytyjczyk popełnił kolejny drobny błąd – tym razem w nawrocie przed długą prostą, ale pomimo tego wskoczył na czoło tabeli, informując zespół o dużych problemach na dohamowaniach.

Tymczasem po dziewiętnastu minutach w bariery z opon w drugim zakręcie wpadł Jean-Eric Vergne, który przez drobny wyjazd w trawę stracił panowanie nad samochodem i stał się wyłącznie turystą zależnym od sił fizyki i śliskiej trawy. Przez kilka minut w pierwszym sektorze powiewały z tego powodu żółte flagi, jednak dzięki sprawnej pracy porządkowych już po trzech minutach kierowcy mogli powrócić do jazdy na limicie. Na półmetku sesji najlepsze tempo prezentował Sebastian Vettel, za którym znajdowali się Alonso z "odrodzonym" Massą, a także Michel Schumacher oraz Romain Grosjean.

Chwilę później na czele tabeli znajdował się już wczorajszy dominator – Lewis Hamilton, który podobnie jak Fernando Alonso odnotował rezultat poniżej 1:15 sek. Jenson Button znajdował się w tym samym czasie na dziesiątej lokacie i nie prezentował zbyt optymistycznego tempa. Dwadzieścia dwie minuty przed końcem sesji Romain Grosjean pojawił się na torze na supermiękkiej mieszance, awansując na trzecią lokatę. W ślad za Francuzem poszli inni kierowcy, co zaowocowało częstymi przetasowaniami w stawce. Zachęcające tempo prezentowało za to HRT, które ponownie górowało nad Marussią.

Ostatnie dziesięć minut to symulacja sesji kwalifikacyjnej i krótkie przejazdy na supermiękkich oponach Pirelli, które w ten weekend prezentowały zdaniem kierowców bardzo wyrównane osiągi nie tylko podczas jednego szybkiego okrążenia, ale także na dłuższych dystansach. Jako pierwszy czas Vettela pobił Fernando Alonso, a jadący zaraz za nim Felipe Massa stracił do niego 0,6 sek, wskutek popełnieniu błędu przez zbyt agresywny wyjazd z czwartego zakrętu. Tymczasem Kimi Raikkonen zdecydował się niespodziewanie na powrót do alei serwisowej, nie przestrzegając przy tym wyznaczonej ścieżki na torze, co wzbudziło zainteresowanie grona sędziowskiego. Vettel nie odpuszczał i po chwili powrócił na pierwszą pozycję. Kolejne kółko w wykonaniu Niemca byłoby jeszcze szybsze, jednak na dohamowaniu do szykany przeszkodził w tym jeden z wolniejszych bolidów.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
nij0, 09.06.2012 17:08[!]
Pedro co zaszalał! Strasznie ciasno będzie w Q1 nie tylko jeśli chodzi o czasy ale także o odpowiednie miejsce na torze.
E: A już myślałem, że...
MairJ23, 09.06.2012 17:18[!]
a gdzie te "silne" Mercedesy ? kurka stawiam nadal na Rosberga :)
michu94, 09.06.2012 17:20[!]
U Pedro jest błąd, powinno być 1:17.705
Dante, 09.06.2012 17:21[!]
Pierwszych 15 kierowców mieści się w jednej sekundzie - ojj te kwalifikacje chyba jednak będą dobre. ;)
Falarek, 09.06.2012 17:22[!]
A ja się zapytam gdzie te "super" Lotusy :)
Aeromis, 09.06.2012 17:32[!]
Widać nie trzeba mieć mistrzostwa konstruktorów i kasy z niej pochodzącej, by nie odstawać od najlepszych. Oburzą się w końcu konstruktorzy na te opony ;)
Jakby te różnice w czasach przełożyły się na wyścig, to powinno wyjść to, co było w Chinach. Typowanie faworytów jest jak zabawa w chowanego z niewidzialnym człowiekiem.
IceMan11, 09.06.2012 17:41[!]
Hamilton odnotował jakiś czas na oponach SS, czy także go przyblokowali na pomiarowym okrążeniu? Jeżeli tak to Hamilton miał rację co do różnicy jakichś 0.4-0.5s między mieszankami.
+AS+, 09.06.2012 17:51[!]
Co sie ostatnio z Bruno dzieje... :(
adminf1, 09.06.2012 18:02[!]
@+AS+ jak to co? Ogór
robertunio, 09.06.2012 18:26[!]
Mysle ze Sebcia na PP bedzie bo w FP3 na ostatnim kolku poprawil swoj czas o 0,15 po pierwszych dwoch sektorach tylko ze na przedostatniej prostej przed dym zygzakiem ze sciana mistrzow natrafil na traffic i zwolnil, ale mogl byc jeszcze szybszy wiec nalez byc dobrej mysli.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca