F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Grand Prix of Europe 201224 czerwca
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:36,975 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,683 - Timo Glock (Toyota), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2008
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:40,890--22
2.1Sebastian VettelRed Bull RB81:40,9730,0830,08321
3.2Mark WebberRed Bull RB81:40,9840,0940,01119
4.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:40,9940,1040,01019
5.5Fernando AlonsoFerrari F20121:41,0650,1750,07126
6.11Paul di RestaForce India VJM051:41,1050,2150,04015
7.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:41,1170,2270,01222
8.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:41,1580,2680,04118
9.8Nico RosbergMercedes F1 W031:41,1820,2920,02421
10.9Kimi RaikkonenLotus E201:41,6200,7300,43822
11.10Romain GrosjeanLotus E201:41,7840,8940,16415
12.14Kamui KobayashiSauber C311:41,8380,9480,05419
13.15Sergio PerezSauber C311:41,8610,9710,02316
14.6Felipe MassaFerrari F20121:42,1091,2190,24820
15.12Jules BianchiForce India VJM051:42,1751,2850,06621
16.19Valtteri BottasWilliams FW341:42,2991,4090,12424
17.20Heikki KovalainenCaterham CT011:42,4421,5520,14326
18.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:42,7581,8680,31627
19.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:42,7771,8870,01928
20.21Witalij PietrowCaterham CT011:43,2092,3190,43219
21.25Charles PicMarussia MR011:44,1733,2830,96419
22.22Pedro de la RosaHRT F1121:44,9964,1060,82315
23.23Narain KarthikeyanHRT F1121:45,1204,2300,12423
24.24Timo GlockMarussia MR011:45,3384,4480,2187
107% najlepszego czasu: 1:47,952

Walencja jak co roku przywitała F1 typowo letnią aurą. Zespoły również jak zwykle podeszły początkowo leniwie do swoich zadań i pierwsze czasy okrążenia wykręcili kierowcy Toro Rosso po 25 minutach od rozpoczęcia treningów. Wcześniej mogliśmy zobaczyć jedynie okrążenia instalacyjne każdego z kierowców. Do wyjazdów nie zachęcała również bardzo zabrudzona nawierzchnia w Walencji.

Kolejnym kierowcą, który zdecydował się ustanowić czas był Valtteri Bottas, który był jednym z dwóch kierowców testowych biorących udział w tej sesji. Drugim był Jules Bianchi w Force India, który zastąpił Nico Hulkenberga.

Na torze po 35 minutach od rozpoczęcia sesji zaczęła się akcja i kilku kierowców wyjechało, by kręcić kolejne kółka. Możliwości tej nie miał Mark Webber, którego zespół walczył z małym problemem z KERS, jak to określił Australijczyk. Za to zgodnie z przewidywaniami kierowcy Lotusa od razu weszli na szczyt tabeli i razem z Felipe Massą wymieniali się najszybszymi czasami. Warto dodać, że Ferrari przywiozło do Walencji kolejną poprawkę – zmodyfikowane przednie skrzydło.

Chwilę później na torze pojawił się Nico Rosberg i wykręcając czas 1:41,182 stał się o ponad pół sekundy szybszym kierowcą od kolejnego zawodnika. Wielu zawodników miało problemy z brudną nawierzchnią i nie raz ratowało się wyjazdem na pobocze, wśród nich był między innymi Karthikeyan i Button. Anglik narzekał również w połowie sesji na niedziałający KERS. 43 minuty przed zakończeniem treningu na drugie miejsce wskoczył Schumacher, kręcąc czas o 0,091s słabszy od swojego partnera.

40 minut przed flagą w szachownicę, Maldonado wskoczył na czoło tabeli z czasem 1:40,890. Przyczepność toru poprawiała się z minuty na minutę, co umożliwiło kolejnym kierowcom na poprawę swojego wyniku. Tymczasem Jenson Button mimo zapewnień, o pokonaniu swoich problemów, ponownie rozpoczął narzekania na ustawienia swojego bolidu, tym razem na blokowanie przednich opon. Jego partner w tym czasie wskoczył na trzecią pozycję, za Fernando Alonso. Hiszpan wykręcił czas 1:41,065, a Anglik 1:41,158.

Problemy z KERS u Webbera naprawiono na nieco ponad pół godziny przed zakończeniem sesji, a czasów w tym momencie nie ustanowili jeszcze Kobayashi i Glock. Obecny mistrz świata wskoczył w tym czasie na drugą pozycję z czasem o 0.105s gorszym od Maldonado. Tam samo jak w poprzednich wyścigach w tym sezonie, kierowcy nie skupiali się na dłuższych przejazdach, a jedynie na sprawdzaniu ustawień na kilku-okrążeniowych wyjazdach.

Czas Vettela o 0,011s poprawił Webber, ale mimo to Maldonado ciągle utrzymywał się na pierwszy miejscu. Na 20 minut przed końcem sesji każdy z zawodników miał na swoim koncie ustanowiony czas. Button na kolejnym wyjeździe najprawdopodobniej w dużej mierze poradził sobie ze swoimi problemami, gdyż z czasem 1:41,128 wskoczył na 7 lokatę i tracił do lidera 0,238s. Na kolejnych kółkach Anglik przyśpieszył i niemal wskoczył na pierwsze miejsce, jednak zablokowane oba przednie koła zrujnowały marzenia o dobrym czasie.

Jenson Button będzie miał co robić z inżynierami, ponieważ jego McLaren jest szybki, jednak problemy z blokowaniem kół nie opuszczały go ani przez moment. Na pocieszenie dla niego, nie tylko on miał takie problemy, gdyż wielu innych kierowców również dawało efektowne pokazy palonej gumy podczas hamowania. 6 minut przed końcem na drugie miejsce wskoczył Vettel z czasem 1:40,973, jednak w dalszym ciągu nikt nie był w stanie pobić Wenezuelczyka i ten stan utrzymał się do końca pierwszego treningu.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 4,3 m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 22.06.2012 21:45[!]
@katinka - kiedy wszystko jest pod Ciebie, łatwiej się dogadac z wozem. Jensonowi nie pasuje ten wóz - nie widzę innego wytłumaczenia na te problemy. Tu nie chodzi nawet o jego tempo - co chwila widac u niego blokowanie kół uślizg tyłu. Ma duży problem, natomiast Hamiltonowi ten wóz bardzo pasuje. Zresztą ma on styl jazdy, który nie wymaga rewelacyjnego balansu - tak sądzę. Pzdr :)

@THC-303 - no tak - Hamilton narzekał na to, że nie może byc w czołówce, natomiast Jenson na to, że nie może normalnie tym bolidem jechac.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca