F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Grand Prix of Europe 201224 czerwca
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:36,975 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,683 - Timo Glock (Toyota), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2008
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel (P2/P1): Wypróbowaliśmy dzisiaj kilka nowych części, ale uzyskane przez nas czasy okrążeń nie pozwalają na rzetelne wyciągnięcie wniosków. Co ważne, mieliśmy spokojne sesje treningowe i jestem zadowolony z tego co zrobiliśmy. Warunki pogodowe powinny znów się zmienić w niedzielę i myślę, że dziś było chłodniej, co spowoduje małą różnicę pomiędzy zespołami i nie jest jasne, która strategia będzie odpowiednia na wyścig. Mamy nadzieję, że będziemy w stanie jutro wykonać krok naprzód.

Mark Webber (P3/P9): Samochód pracuje dobrze, ale istnieją obszary, przy których możemy się poprawić. Byłem zadowolony podczas przejazdów na średnich oponach, ponieważ balans na miękkiej mieszance nie był idealny, jednakże popracujemy nad tym wieczorem. Wiatr odgrywał dzisiaj znaczącą rolę, ale jutro ma być spokojniej. Odnośnie zmian wprowadzonych do samochodu; będziemy wiedzieć w niedziele, czy działają one w porządku. Charakterystyka toru spowoduje, że zużycie opon będzie nieco większe, a poza tym ma być cieplej, tak więc zobaczymy co się wydarzy.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Force India

Nico Hulkenberg (P--/P2): Wziąłem udział tylko w jednej sesji, ale poszła mi bardzo dobrze i udało nam się wykonać dużo pracy po południu. Czuje się dosyć komfortowo w samochodzie i zaliczyłem kilka dobrych przejazdów na obu mieszankach. Myślę, że kluczowym czynnikiem podczas tego weekendu, będzie dobre zarządzanie oponami, a jeżeli prognozy o wyższych temperaturach się sprawdzą, możemy utrzymać nasze dotychczasowe osiągi.

Paul di Resta (P6/P6): Dziś rano nasze podstawowe ustawienia bolidu sprawdziły się i tak naprawdę nie wiele zmieniliśmy na resztę dnia. Nasza prędkość wygląda całkiem dobrze, podobnie jak tempo na długich przejazdach i rozumienie opon. Biorąc pod uwagę nasze dzisiejsze tempo, powinniśmy być konkurencyjni przez resztę weekendu, a więc liczymy na pierwszą dziesiątkę podczas kwalifikacji.

Jules Bianchi (P15/P--): Moja poranna sesja poszła dobrze i zespół zebrał trochę informacji o nowym przednim skrzydle. Moje kilka pierwszych okrążeń nie było na limicie, ale podczas każdego przejazdu byłem co raz szybszy, ponieważ poprawiały się warunki na torze. Nawierzchnia nie była czysta i pomimo rozpoczynania kolejnych mierzonych okrążeń z nowymi oponami, uzyskiwałem bardzo podobne do siebie rezultaty. To był drugi raz, kiedy używałem pośrednich opony i byłem całkiem zadowolony z ich pracy podczas tego treningu.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Kamui Kobayashi (P12/P3): Był to dla mnie dobry dzień, poza problemem z hydrauliką, który nie pozwolił mi na długi przejazd po południu.Rano testowaliśmy kilka części. Pracowały dobrze, ale testując je nie wykonywałem szybkich okrążeń w pierwszej sesji. Pomimo tego, że nie mieliśmy zbyt dużo czasu na pracę nad ustawieniami to bolid dobrze się prowadził gdy założyliśmy miękkie opony. Dbanie o opony będzie tu najważniejszą rzeczą, a to nie zależy tylko od stylu jazdy, ale również od ustawień bolidu. W tym wyścigu trzeba wszystko dograć, by opony nie zużywały się zbyt szybko, jednak jutro musimy się skupić na kwalifikacjach. Pozycja na starcie jest tu ważniejsza niż na innych torach, ponieważ wyprzedzanie jest naprawdę trudne.

Sergio Perez (P13/P16): Był to dla mnie raczej trudny dzień, ponieważ nie byłem zadowolony z balansu bolidu. Z małą ilością paliwa miałem duże problemy, ale z większym ładunkiem było lepiej. Kamui i ja mieliśmy inne programy i mamy teraz dużo danych do analizy. Myślę, że znaleźliśmy dziś coś, co może nam jutro pomóc.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes

Michael Schumacher (P7/P4): Nasza dzisiejsza praca stała na umiarkowanie dobrym poziomie. Oczywiście udało się nam zebrać wiele danych, które zostaną poddane analizie przed kwalifikacjami. Druga sesja rozpoczęła się problemem ze sprzęgłem, ale ostatecznie wszystko skończyło się bez większych konsekwencji. Degradacja opon, szczególnie tylnych, to duże wyzwanie dla wszystkich zespołów, ale w Walencji potwierdza ona nasze prognozy. Zobaczymy jak będzie jutro.

Nico Rosberg (P9/P10): Jestem zadowolony z dzisiejszych treningów, podczas których byliśmy w stanie wyciągnąć wiele cennych informacji tak przy dużym jak i małym zapasie paliwa. Pomimo tego że dziś było nieco chłodniej, warunki pogodowe wciąż obfitują w wysokie temperatury, ale wierzę, że dysponujemy teraz o wiele lepszym zrozumieniem degradacji tylnych opon. Trudno było także uniknąć blokowania kół na dohamowaniach. Nie mogę się już doczekać nadchodzących dwóch dni. Niedzielny wyścig powinien być ekscytujący.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Bruno Senna (P--/P5): To był dobry dzień i udało nam się wykonać cały program testowy. Byłoby lepiej, gdybym przejechał kilka kilometrów więcej, ale zebraliśmy trochę cennych danych. Zbliżamy się do miejsca, na którym powinniśmy być, więc jestem zadowolony z tego, jak nam dzisiaj poszło.

Pastor Maldonado (P1/P13): Ukończyliśmy dzisiaj nasz cały program testowy. Na początku tor był brudny, ale zgodnie z oczekiwaniami, przyczepność cały czas się poprawiała. Samochód zachowywał się dobrze, ale straciliśmy trochę czasu po południu. Musimy popracować nad ustawieniami bolidu i przewidzieć jutrzejsze warunki pogodowe, ponieważ wciąż musimy się poprawić.

Valtteri Bottas (P16/P--): Było trochę ciężko, ponieważ rano tor był zakurzony i po raz ostatni jechałem samochodem w Barcelonie, a więc musiałem odzyskać rytm. Cały czas poprawiałem swoje rezultaty i zebrałem trochę informacji o nowych częściach aerodynamicznych. Wiatr trochę utrudniał sytuację, więc nie mieliśmy najłatwiejszych warunków, zwłaszcza, gdy ma się wokół siebie tak blisko ściany. Pozytywną rzeczą było to, że udało nam się dobrze zażądać oponami, a czasy uzyskiwane podczas trzeciego przejazdu były bardzo dobre w porównaniu do tych z pierwszego i drugiego.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Ferrari

Fernando Alonso (P5/P7): Ogólnie był to pozytywny dzień, podczas którego sprawdzaliśmy różne poprawki do bolidu. Niektóre spisały się dobrze, inne potrzebują modyfikacji i może użyjemy ich na Silverstone. Oczywiście pracowaliśmy sporo nad oponami, które dość mocno się tu zużywają. Trzeba jednak wziąć pod uwagę zmieniające się warunki. Teraz musimy przeanalizować zebrane dane i wybrać najlepsze ustawienia. W tym roku pole position straciło trochę na znaczeniu, nawet na takim torze jak ten. Cały czas dobrze jest startować z przodu, jednak dalsza pozycja nie przekreśla wygranej.

Felipe Massa (P14/P15): Sporo pracowaliśmy nad nowymi częściami i teraz postaramy się wybrać te, które już teraz poprawią nasze osiągi. Rano pracowałem przede wszystkim nad porównaniami aerodynamicznymi, więc nie skupiałem się na oponach. W drugiej sesji było znacznie lepiej, gdyż byłem zadowolony z balansu i poradzenia samochodu. Nadal mamy jednak sporo pracy do wykonania, gdyż spodziewamy, że jutro kilka samochodów będzie szybkich. Na długim dystansie sytuacja nie jest jednak zła, opony trochę się zużywają, jednak czasy były dobre.

(Paweł Zając)
 
Lotus

Romain Grosjean (P11/P8): Bolid prowadził się dziś dobrze, bez żadnych problemów. Wiatr nieco przeszkadzał rano, jednak popołudniu było lepiej. Utknąłem nieco w korku na moim długim przejeździe, więc nie byłem w stanie jechać tak szybko na ile pozwalał bolid. E20 zawsze dobrze spisywał się w wyścigu, jednak chcemy, by był szybki również w kwalifikacjach. Zobaczymy jak będzie jutro i zrobimy wszystko do konieczne. Wykonamy kilka zmian w bolidzie, jednak był już dzisiaj dobry.

Kimi Raikkonen (P10/P11): Dzisiaj nie było tak gorąco jak oczekiwaliśmy, zwłaszcza po tym co widzieliśmy wczoraj, jednak tempo na długim przejeździe było dobre. Ciągle mamy kilka rzeczy do wypróbowania z ustawieniami, więc jutro powinno być lepiej. Kwalifikacje będą dla nas bardzo ważne, ponieważ musimy się w nich poprawić. To nie koniec świata ponieważ widzieliśmy już, że w niedzielę możemy nadrobić kilka pozycji. Wszystko sprowadza się do tego by poprawić się w kwalifikacjach, bez pogarszania tempa wyścigowego.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Jenson Button (P4/P12): Samochód nie był dziś taki zły. Zmagaliśmy się trochę z blokowaniem się przednich kół, a czasy okrążeń nie były jeszcze całkiem dobre, ale dokonaliśmy zmian które powinny zaowocować poprawą naszych osiągów. Dużo pracowaliśmy nad problemem blokowania się przednich kół, ale nie zapominaliśmy o ustawieniach, które naszym zdaniem są dość dobre. Ponadto myślimy jeszcze o kilku zmianach, które mogą dać całkiem interesujące efekty. Sądzę że na pojedynczym kółku jesteśmy szybsi niż sugerują to czasy w tabeli, ale nasz samochód wciąż nie radzi sobie zbyt dobrze na opcjonalnej mieszance. Jestem przekonany że poprawimy ten obszar, ale czy wystarczy to do rywalizacji w czołówce? Nie mam pojęcia. Stawka jest teraz bardzo konkurencyjna.

Lewis Hamilton (P8/P14): Nie mieliśmy dziś cudownego dnia. Prawdę mówiąc trochę walczyliśmy, ale jestem pewien że przez noc wprowadzimy kilka zmian i wrócimy do gry. Nie byłem dziś całkowicie zadowolony z samochodu, ale przecież nie zawsze wszystko idzie jak po maśle, prawda? W tym roku zazwyczaj udaje się nam osiągnąć idealny balans podczas treningów, ale być może dziś nie mieliśmy najlepszych ustawień. Myślę że wiemy w czym tkwił problem, więc jutro powinno być już dobrze. Jestem przekonany, że przed kwalifikacjami poprawimy naszą formę.

(Nataniel Piórkowski)
 
Caterham

Witalij Pietrow (P20/P17): Pozytywny piątek. Pierwszy trening rozpoczął się na zielonym torze, było tak jak przewidywaliśmy, ale zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że warunki są identyczne dla wszystkich. Realizowaliśmy więc nasz program, koncentrując się nad znalezieniem optymalnego balansu przy zmieniającej się przyczepności. Spróbowaliśmy także kilka nowych mapowań systemu KERS – były całkiem dobre ale wydaje się, że pasują do nieco bardziej płynnych obiektów. Przez noc przyjrzymy się danym i jestem pewny, że w trakcie trzeciego treningu znajdziemy złoty środek.

Heikki Kovalainen (P17/P19): Za mną całkiem dobry piątek, a obie sesje poszły zgodnie z planem. Podczas popołudniowych zajęć jeździliśmy z nową wersją przedniego skrzydła i pierwsze wrażenia z nim związane są całkiem niezłe, choć jeszcze za wcześnie aby powiedzieć ile rzeczywiście jest ono warte. Tak czy owak jest to dobry znak – założenia z fabryki potwierdzają się na torze. Przewidujemy większy pakiet na nadchodzące rundy mistrzostw, ale wygląda na to, że Walencja może stanowić krok w dobrym kierunku.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P19/P18): Tor był dziś całkiem brudny podczas porannej sesji, z dużą ilością kurzu, rozdmuchiwanego przez silny wiatr, ale po południu, w miarę upływu czasu oczyścił się. Wiatr faktycznie wpływał na zachowanie samochodu w kilku punktach hamowania, kiedy wiał z tyłu. Jeżeli zaś chodzi o sam samochód, w warunkach kwalifikacyjnych zdajemy się nieco tracić. Za to na dłuższych przejazdach z większą ilością paliwa samochód zachowywał się znacznie lepiej, więc jest to pozytywne. Oznacza to, że musimy poprawić tempo przy niskim obciążeniu paliwem i myślę, że mamy już pewien pomysł na to, jak to zrobić. Przestudiujemy teraz zgromadzone dane i stworzymy plan na jutro. Jestem pewien, że jutro będziemy w stanie przesunąć się o kilka pozycji w górę od miejsca, w którym aktualnie się znajdujemy.

Jean-Eric Vergne (P18/P20): Ścigałem się tutaj wcześniej, kilka lat temu w GP3. Oczywiście, to zupełnie inny tor z kokpitu samochodu Formuły 1, ale przynajmniej wiem mniej więcej, czego mogę się tutaj spodziewać. Wykonaliśmy mnóstwo pracy nad ustawieniem samochodu, próbowaliśmy pewnych rzeczy z kongiguracją wydechu, której używał Daniel w Montrealu. Ogólnie, potrzebujemy więcej szybkości i kilku dziesiątych sekundy na okrążeniu, ponieważ nieco tracimy do innych. Myślę, że jeśli zrobimy kilka poprawek w kilku obszarach, będziemy mogli znaleźć więcej tempa jutro.

(Maciej Kotuła)
 
Marussia

Timo Glock (P24/P21): Jestem całkiem zadowolony z pracy, którą wykonałem dzisiaj. Treningi nie były dla mnie zbyt łatwe, ponieważ od kilku dni mam problem z żołądkiem i muszę powiedzieć, że czuje się naprawdę źle. Po powrocie do samochodu poczułem się lepiej i mam nadzieję na poprawę. Cały czas pracowałem według programu i uważam, że bolid ma dobre osiągi. Mam zamiar teraz przeanalizować dane, pójść spać i skupić się na jutrzejszym dniu.

Charles Pic (P21/P22): To był bardzo ciekawy dzień, ponieważ dzisiaj jeździłem z innym programem niż zazwyczaj. Inżynierowie przekazali część obowiązków Timo mnie, aby ten mógł powrócić do zdrowia. Dla mnie to oznacza lepsze przygotowanie do wyścigu. Wreszcie dysponuje dobrymi ustawieniami bolidu i przy ilości wykonanej przez nas pracy, mamy mnóstwo danych do przeanalizowania wieczorem. Myślę, że ponownie jesteśmy w tym miejscu, na którym powinniśmy być. Nadrobiliśmy straty z Kanady i ponownie możemy zacząć pracować nad zmniejszeniem straty do naszych rywali. Zaliczyliśmy dobry początek, a ja jestem szczęśliwy, gdyż możemy sporo osiągnąć w ten weekend.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
HRT

Narain Karthikeyan (P23/P23): Rano tor był brudny, ponieważ nie był do tej pory używany, więc wykonaliśmy parę przejazdów i trochę pracy nad ustawieniami i rozłożeniem ciężaru w samochodzie. Po południu spróbowaliśmy kilka innych rzeczy, jako że tor był w lepszym stanie, jednak mieliśmy problem z dogrzaniem miękkich opon na pojedyncze szybkie okrążenie, więc musimy nad tym popracować, żeby wyciągnąć jutro najwięcej z kwalifikacji. Poza tym był to dobry dzień, a jutro musimy się na tym oprzeć i znaleźć długo oczekiwane dobre osiągi w kwalifikacjach.

Pedro de la Rosa (P22/P24): Podczas pierwszej sesji naszym najsłabszym punktem było hamowanie, jako że blokowaliśmy przednie i tylne opony. Po południu poprawiliśmy się zauważalnie po wprowadzeniu pewnych zmian i mogliśmy to od razu poczuć. Sesja toczyła się dla nas dobrze, jednak popełniłem błąd i wypadłem z toru i niestety zniszczyłem przednie zawieszenie. Nie mogłem przez to sprawdzić miękkich opon i kilku rzeczy, które mieliśmy w planie, jednak mam przeczucie, że poprawiliśmy nasz samochód. Czuję się dobrze i moi mechanicy już naprawiają samochód. Są nieprzeciętnymi zawodowcami i jutro wszystko będzie ponownie gotowe. Dam z siebie wszystko jeszcze raz przed moją publicznością.

(Maciej Kotuła)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca