F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Grand Prix of Europe 201224 czerwca
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:36,975 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,683 - Timo Glock (Toyota), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2008
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB81:39,334--33
2.12Nico HulkenbergForce India VJM051:39,4650,1310,13132
3.14Kamui KobayashiSauber C311:39,5950,2610,13020
4.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:39,6010,2670,00627
5.19Bruno SennaWilliams FW341:39,6440,3100,04334
6.11Paul di RestaForce India VJM051:39,7000,3660,05632
7.5Fernando AlonsoFerrari F20121:39,7330,3990,03334
8.10Romain GrosjeanLotus E201:39,8680,5340,13533
9.2Mark WebberRed Bull RB81:39,9010,5670,03330
10.8Nico RosbergMercedes F1 W031:39,9260,5920,02532
11.9Kimi RaikkonenLotus E201:39,9450,6110,01934
12.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:39,9900,6560,04533
13.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:40,0750,7410,08529
14.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:40,1470,8130,07225
15.6Felipe MassaFerrari F20121:40,2440,9100,09735
16.15Sergio PerezSauber C311:40,5111,1770,26729
17.21Witalij PietrowCaterham CT011:40,9631,6290,45220
18.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:41,1211,7870,15832
19.20Heikki KovalainenCaterham CT011:41,1971,8630,07638
20.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:41,2631,9290,06629
21.24Timo GlockMarussia MR011:42,4243,0901,16121
22.25Charles PicMarussia MR011:42,9583,6240,53430
23.23Narain KarthikeyanHRT F1121:44,2014,8671,24333
24.22Pedro de la RosaHRT F1121:44,2604,9260,05912
107% najlepszego czasu: 1:46,287

Druga sesja treningowa przed GP Walencji rozpoczęła się w podobnych warunkach do porannej, a zawodnicy tradycyjnie zaraz po zapaleniu się zielonego światła wyruszyli na okrążenia instalacyjne. Jednak tym razem czasy okrążeń zaczęto wykręcać od samego początku treningu. Pierwszym kierowcą z zaliczonym czasem okrążenia był Romain Grosjean, a chwilę później dołączyli do niego kierowcy Saubera i Marusii.

Czasy praktycznie od samego początku były lepsze od porannych, a Jenson Button już na drugim kółku pobił poranny rezultat Maldonado. Mark Webber zgłosił na swoich pierwszych okrążeniach problem ze zrzucaniem biegów, jednak kontynuował jazdę. Chwilę później Maldonado ponownie powrócił na czoło tabeli, a za niego wskoczył Alonso.

Kierowcy McLarena pozazdrościli jednak Wenezuelczykowi i kilka minut później wskoczyli na pierwsze dwa miejsca. Hamilton na pierwsze z czasem 1:40,397, a Button na drugie z czasem 1:40, 552. Tor poprawiał się z każdą chwilą i kierowcy tasowali się na czele tabeli. Tymczasem po 15 minutach jedynymi kierowcami, którzy nie wyjechali na tor byli zawodnicy Mercedesa.

Powszechnymi problemami w dalszym ciągu były zablokowane przednie opony. Doświadczyli tego w szczególności kierowcy Saubera i McLarena, jednak również inne ekipy borykały się z tym problemem. Michael Schumacher i Nico Rosberg pojawili się na torze 20 minut po rozpoczęciu sesji. 7-krotny mistrz świata już na drugim okrążeniu wskoczył na siódmą lokatę z czasem 1:40,506. Z ciekawostek technicznych wartym odnotowania faktem był powrót Williamsa do starszej wersji wydechu, a porzuceniu rozwiązania wprowadzonego w pierwszym treningu.

Po pierwszej fazie treningu, gdy większość zawodników przejechała około 8 okrążeń, przyszedł czas na zjazd do garażu i przygotowania do długich wyjazdów symulujących wyścig. Na torze pozostawali jedynie kierowcy Mercedesa, nadrabiający stracony czas z początku sesji. Schumacher ostatecznie wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:40,169, jednak pod koniec przejazdu zgłaszał problemy z prowadzeniem jego bolidu.

Po 25 minutach treningu nad torem w Walencji wyszło słońce, co niesamowicie szybko podgrzało asfalt do niemal 40 stopni. Na torze pojawił się Jenson Button na miękkich oponach. Chwilę przed tym na pierwszą lokatę wskoczył Rosberg, bijąc Schumachera o zaledwie 0,015s.

Button dzięki miękkiej mieszance jako pierwszy zszedł poniżej 1:40 z czasem 1:39,990, a okrążenie to było około 0,4 sekundy szybsze o tego ustanowionego na średniej mieszance.Mimo to Rosberg nie zamierzał odpuszczać na średnich oponach i poprawił czas Anglika o 0,064s.

Na niecałą godzinę przed końcem sesji okazało się, iż nie wszyscy kierowcy przystąpili do długich przejazdów, a wybrało taktykę założenia miękkich opon i wykręcenia na nich jak najlepszego czasu. Ścieżką tą podążyło również Ferrari i Alonso znalazł się na szczycie tabeli z czasem 1:39,733. Dalsze bicie czasów utrudnił Pedro de la Rosa, który rozbił się w drugim sektorze toru. Hiszpańscy porządkowi nie najlepiej radzili sobie z usunięciem rozbitego bolidu, jednak po kilku minutach wszystko wróciło do normy.

Po wypadku Pedro, na tor wyjechał Schumacher i wykręcił najlepszy w tej chwili czas, 1:39,601. Kierowcy Lotusa spędzili niemal godzinę na niezbyt szybkich przejazdach, by wskoczyć na 3 i 6 miejsce. Trzeci był Grosjean, a szósty Raikkonen. Tymczasem Vettel na miękkiej mieszance pojawił się na pierwszym miejscu, z czasem 1:39,334. Za jego plecami nastąpiło duże przetasowanie zawodników, co spowodowało spadek zawodników Lotusa na dalsze miejsce.

Ostatecznie pierwszymi kierowcami wykonującymi typowy długi przejazd byli Alonso i Button na pół godziny przed końcem sesji. Reszta później również zdecydowała się na ten krok, po dość dużej ilości szybkich kółek na miękkich oponach. Na dwadzieścia minut przed końcem sesji już nikt nie zajmował się kręceniem jak najlepszego czasu. Symulacje wyścigu nieźle wypadały naprawdę bardzo podobnie w przypadku każdego zespołu, także dopiero dogłębna analiza czasów po sesji pozwoli na jakiekolwiek wyroki co do tempa ekip. W atmosferze symulowania długich przejazdów trening dobiegł do końca i nikt już nie był w stanie poprawić czasu Vettela.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 3,3 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pollany, 22.06.2012 15:41[!]
na razie wspaniale spisuje się Sahara Force India
xsawi147, 22.06.2012 16:07[!]
To tylko trening przecież i tak wszystko zmieni się na kwalifikację
adminf1, 22.06.2012 16:32[!]
Widzę Ogór blisko tym razem...
Lukas, 22.06.2012 16:43[!]
@adminf1 dobrze Ci radzę, wyhamuj z cynizmem
THC-303, 22.06.2012 16:56[!]
Massa powoli zaczyna odzyskiwać formę i wracać tam gdzie jego miejsce ;)
Simi, 22.06.2012 17:14[!]
@THC-303
O tym samym pomyślałem... ale niech wreszcie Ferrari zrozumie, że Massa jest tu za długo o trzy lata...
damian8126, 22.06.2012 17:27[!]
@Simi
gdyby nie zepsuł S3 na najszybszym okrążeniu to może i był by przed Alonso lub ciut za bo miał rekord po S2 ;)
THC-303, 22.06.2012 17:38[!]
@up
Co nie zmienia faktu, że istotnie
Cytat :
Massa jest tu za długo o trzy lata

i każda okazja jest dobra, żeby mu coś wytknąć :)
damian8126, 22.06.2012 17:49[!]
Ja tam jestem przekonany że zostanie w Ferrari na 2013 lub zamieni się z Perezem miejscami.
Redzik, 22.06.2012 18:12[!]
Może mi ktoś powiedzieć co w 2 treningu robił zespół Lotus ? Na czym się skupili ? Coś testowali ? Jak zachowywał się ich bolid ?

Z góry dziękuje i przepraszam ! :)
FanAS, 22.06.2012 18:17[!]
Cytat adminf1 :
Widzę Ogór blisko tym razem...
Ten skisły ze starości ogór tylko o jedno miejsce wyżej
Simi, 22.06.2012 19:22[!]
@damian8126
Ok, akurat nie oglądałem treningów, ale abstrahuję zupełnie do jego wyniku. Chodzi mi o całokształt. Po 2011, Ferrari mówiło, że oczekuje od Massy niesamowitych rezultatów jeśli chce zostać. A tu, proszę bardzo zaczynają go chwalić i zapewne go zostawią tylko przez to, że jakoś zaczął zdobywać punkty... O co więc co chodzi? To są te rewelacyjne rezultaty? Zawsze byłem wielkim fanem Scuderii, ale to jaką błazenadę ostawiają z tym Massą jest co najmniej śmieszne.
katinka, 22.06.2012 22:49[!]
@Simi, no oj chyba nie wymagasz od Felipe, aby miał wyniki na poziomie Alonso? Fernando to przecież inna liga ;) Ale Massa jest tez dobrym kierowcą, no przynajmniej był przed tymi problemami. W Monaco i Kanadzie Massa poradził sobie przeciez nieźle i zdobył w końcu punkty, może w kolejnych wyscigach bedzie podobnie, bo po tych poprawkach bolid mu juz bardzioej pasuje. A w 2011 oprócz 1 wyscigu i kilku nieukonczonych zawsze zdobywał punkty, to sie nie liczy? Niech pojeździ chłopak do końca sezonu, a potem Ferrari niech robi co chce. W sumie, to nawet ciekawi mnie co zrobią i czy Filip zostanie, czy jednak go zastapią. Oby tylko tak nie było, ze jeszcze bedziecie tesknic za Felipe, jak ktos inny sie nie sprawdzi ;P
Simi, 22.06.2012 23:44[!]
@katinka
Oczywiście, Alonso, a Massa to inna bajka, ale myślę, że kierowca na poziomie Pereza, nie mówiąc o Lewisie, czy Kimim byliby w stanie choćby zbliżyć się do osiągnięć Fernando. Dojeżdżać tuż za nim, zdobyć 65-75% jego punktów, a nie 39%...
Jasne, w Monako i Kanadzie poradził sobie całkiem ok, ale tak czy inaczej - taki kierowca jest obciachem dla Ferrari - jego czasy bezpowrotnie minęły.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca