|
|
|
|
|
|
Santander British Grand Prix 2012 | 8 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:30,399 - Mark Webber (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:34,908 - Fernando Alonso (Ferrari), 2011 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,175 km/h - Fernando Alonso (Ferrari), 2011 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
McLaren
Lewis Hamilton (P3/P1): Było dziś sporo zabawy. Musiałem przejechać kilka dobrych okrążeń, gdyż martwiłem się, że fani nie mieliby zbyt wielu atrakcji. Wolałbym więcej pojeździć, jednak po prostu nie mamy aż tylu opon. Może moglibyśmy to zmienić w przyszłości. Na torze było sporo stojącej wody, a aquaplaning występował prawie cały czas, więc trzeba było być bardzo czujnym by nie stracić kontroli. Myślę, że kierowca ma większy wpływ na wynik w mokrych warunkach niż suchych, więc nie mogą doczekać się reszty weekendu, która ma być chłodna i morka.Jenson Button (P17/P6): Nie było dziś łatwo, gdyż woda zalegała na torze. Lepiej nie ścigać się w takich warunkach koło w koło, gdyż kałuże widzi się dopiero wtedy, gdy jest za późno. Dziś nauczyliśmy się, gdzie płyną największe rzeczki przez tor. Myślę, że jedna z nich jest na prostej Hangar, tuż przed zakrętem Stowe. Gdy jedzie się prawie 300 km/h i wpadnie w taką, to koła zaczynają buksować i można łatwo stracić kontrolę. Gdy jeździ się samemu, to nie jest aż tak źle, gdyż można sobie wybrać sposób przejazdu i odpuścić, kiedy trzeba. W wyścigu tak nie można, więc mam nadzieję, że w niedzielę będzie lepiej.(Paweł Zając)
Sauber
Kamui Kobayashi (P7/P2): Na deszczu nasz samochód jest dobry, jednak prawie niemożliwym jest przewidzenie, jak będzie sprawował się na suchym torze. Warunki są jednak takie same dla wszystkich, więc nie możemy na to narzekać. Oczywiście nie mogliśmy sprawdzić nowych części. Pod koniec wyjechałem na oponach przejściowych, jednak tylko by je poczuć, gdyż było jeszcze zbyt mokro na nie. Ogólnie tor się delikatnie poprawia, jest trochę strużek wody, a na prostych trzeba bardzo uważać na aquaplaning. Wygląda na to, że weekend będzie deszczowy, co nie powinni być dla nas złe.Sergio Perez (P4/P5): Dzień był bardzo nudny. Niewiele mogliśmy zrobić i nie możliwym było wykonanie program testowego. Pojeździliśmy jednak trochę po mokrym torze i samochód wydaje się dobry w tych warunkach.(Paweł Zając)
Mercedes
Michael Schumacher (P8/P3): Pozytywem dzisiejszych opadów jest to, że według prognoz utrzymają się one nad Silverstone także w sobotę i niedzielę. Wykorzystaliśmy więc dzisiejsze zajęcia na przygotowanie się do wyścigu, przede wszystkim na deszczowym ogumieniu. Przez pewien czas sprawdzaliśmy także osiągi przejściówek, ale nie dawały dziś wystarczającej przyczepności. Na torze znajdowało się dużo kałuż co wymuszało na kierowcach ogromną czujność. Dzisiejsze sesje przebiegły bardzo dobrze i przynajmniej wiemy, że deszcz otwiera przed nami duże szanse i szerokie możliwości.Nico Rosberg (P9/P4): Ogólnie za nami udany i produktywny dzień. W trakcie przerwy na lunch poprawiliśmy ustawienia i podczas popołudniowej sesji podkręciliśmy tempo. To nadzwyczajne, że prognozy na wszystkie trzy dni przewidują deszcz i dlatego też nie jeździliśmy zbyt dużo, aby zaoszczędzić opony na wilgotny tor. Warunki były naprawdę trudne, ale mam nadzieję że jutro uda się nam dokonać kolejnych postępów.(Nataniel Piórkowski)
Caterham
Heikki Kovalainen (P14/P7): Wydaje mi się, że to najbardziej mokry dzień jaki przeżyłem w F1 od dość długiego czasu i skutecznie skróciło to ilość przejechanych przez nas kilometrów. Tor był dzisiaj bardzo zdradliwy w obu sesji, a popołudniu najbardziej, gdy koła zaczynały mi się obracać w miejscu pod koniec prostej, także nie było sensu ryzykować uszkodzeniem bolidu, zwłaszcza że mamy kilka nowych części i musimy o nie dbać podczas tego weekendu. W związku z warunkami ciężko mi powiedzieć o ile się dzisiaj poprawiliśmy, jednak rano bolid był dość dobrze zbalansowany, więc jeśli w niedzielę będzie padało to wiemy, że mamy niezłe ustawienia.Witalij Pietrow (P12/P18): Rano razem z Heikkim porównywaliśmy nowe rozwiązanie wydechu i tylnej karoserii, wiec pierwszy raz wyjechałem z nimi w drugim treningu, gdy było bardzo ślisko na torze. Mimo takich warunków, udało nam się przejechać kilka okrążeń i bolid był dobry, dość stabilny i miał dobrą trakcję, a jest to dobra baza pod jutrzejszą pracę. Dla każdego dobrze by było, gdyby jutro nie padało, jednak nie mamy na to wpływu. Lubię deszcz, więc dla mnie to nie problem.(Łukasz Godula)
Lotus
Kimi Raikkonen (P16/P8): Było mokro. Szkoda, że nie mamy więcej deszczowych opon, bo moglibyśmy więcej pojeździć, jednak pogoda ma się utrzymać przez cały weekend, to każdy chce zaoszczędzić opony. Byliśmy wstanie sprawdzić kilka rzeczy, więc nie była to kompletna strata czasu. Interesująco było sprawdzić nową sekcję toru, jednak to tylko kilka zakrętów, więc nie robi to zbyt dużej różnicy. Miejmy nadzieję, że jutro będzie lepsza pogoda. Nawet, gdy będzie padać, to wszyscy wyjadą na trening i w kwalifikacjach powinniśmy zobaczyć bardziej suchą linię.Romain Grosjean (P1/P21): Nie byliśmy zbyt zapracowani z powodu warunków, jednak mimo to pierwszy trening poszedł dobrze. Samochód wygląda na dobry. Sprawdzaliśmy kilka części, które pracują całkiem nieźle. Dowiedziałem się również, że stara część toru jest bardziej przyczepna niż nowa. Pod koniec porannego treningu było niesamowicie mokro, podobnie jak na początku drugiego, więc musieliśmy być cierpliwi. Wolałbym więcej pojeździć, jednak ilość opon deszczowych jest ograniczona, a zapowiada się, że reszta weekendu również będzie mokra. Po południ chcieliśmy pojeździć na przejściowej mieszance, jednak nie było dostatecznie sucho.(Paweł Zając)
Force India
Nico Hulkenberg (P--/P9): Dzisiejsze warunki były bardzo trudne, ale czasem trafiasz na taką pogodę. Zdecydowaliśmy się więc na cierpliwość i wybranie kilku odpowiednich momentów, ponieważ warunki na torze były bardzo wymagające, a wiele samochodów lądowało na trawie lub żwirowym poboczu. Przez cały dzień właściwie nie wprowadziliśmy zmian do samochodu, więc jutro rano zaczniemy prace z takimi samymi ustawieniami. Żal mi fanów, którzy nie mogli dziś zobaczyć zbyt wiele akcji, ale dobrze było zobaczyć jak wiele ludzi przyszło już w piątek, aby nas oglądać.Paul di Resta (P23/P11): Dzisiejszy program był bardzo ograniczony, ponieważ jazda po takim torze groziła złapaniem aquaplaningu. Ten jeden raz czuliśmy, że więcej wyciągniemy z ostatnich trzydziestu minut niż z całej sesji, więc przez większość dnia przebywaliśmy w garażu. Pogoda na resztę weekendu wygląda na mieszaną, więc sądzę, że przed nami bardzo wymagające dni.Jules Bianchi (P24/P--): Szkoda. Przez pogodę wykonałem dziś tylko okrążenie instalacyjne. Tor był tak mokry, że nie było sensu przejeżdżania większej ilości okrążeń, ponieważ i tak nie dałyby nam one nowych informacji.(Nataniel Piórkowski)
Ferrari
Fernando Alonso (P22/P10): Niewiele mogę powiedzieć po tym popołudniu. Z powodu deszczu przejechaliśmy dziś bardzo mało okrążeń, ponieważ przy ograniczonych kompletach mokrego ogumienia nie było sensu robić nic innego. Patrząc na pogody lepszą decyzją było oszczędzać opony. Samochód zachowuje się w porządku, ale praktycznie niemożliwe jest powiedzenie, jak wypadamy na tle innych. Pod koniec bolid wpadł w aquaplaning i straciłem nad nim kontrolę. Szkoda przedniego skrzydła. Teraz musimy zobaczyć, czy będziemy w stanie je naprawić.Felipe Massa (P5/P15): Pogoda zagwarantowała nam dziś trudny dzień. Cały czas padało, więc zdecydowaliśmy się na ograniczenie przejazdów i zaoszczędzenie opon z myślą o niedzieli. Oczywiście oznaczało to, że nie mogliśmy zrealizować dziś naszego programu, zwłaszcza testów drobnych poprawek, jakie tu przywieźliśmy. Przejechałem tylko trzy mierzone okrążenia, więc nie mogę powiedzieć nic na temat zachowania F2012 na tym torze. Niezależnie od panujących warunków jutro postaramy się przejechać więcej okrążeń, aby jak najlepiej przygotować się do kwalifikacji i wyścigu. Zrobimy co w naszej mocy.(Nataniel Piórkowski)
Williams
Pastor Maldonado (P15/P12): Nie mieliśmy dziś szansy na wytężone prace, ale wszyscy są w tej samej sytuacji. Nie zmienialiśmy dziś zbyt wiele w ustawieniach, ale poświęciliśmy czas aby przyjrzeć się warunkom na torze. Na torze stało wiele kałuż i pojawiał się aquaplaning, jedynek mimo tego samochód spisywał się całkiem dobrze, nawet jeśli nie dane mi dziś było jeździć z ustawieniami na mokry tor. Jeśli tak będzie miał wyglądać cały weekend, to po prostu jutro przed kwalifikacjami będziemy musieli podjąć pewne decyzje.Bruno Senna (P--/P17): Niestety nie mieliśmy dziś zbyt produktywnego dnia. Pogoda była fatalna, a podczas drugiego treningu na torze stało bardzo dużo wody. Na moim drugim przejeździe straciłem przyczepność w głębokiej kałuży w szybkiej sekcji Becketts i byłem już tylko pasażerem własnego samochodu, który uderzył w ścianę. Była to dość duża kraksa, ale ze mną wszystko w porządku. Bolid jest dość mocno uszkodzony, ale jestem pewny, że zespół włoży dużo pracy, aby przygotować go do jutrzejszych jazd.(Nataniel Piórkowski)
Red Bull
Sebastian Vettel (P11/P13): Gdy na torze stoi zbyt dużo kałuż ograniczamy wyjazdy, ponieważ bardzo szybko doświadczamy zjawiska aquaplaningu. Sądzę że przykład Senny pokazał, jak szybko może się nam to przytrafić. Naprawdę szkoda nam fanów na trybunach, czekających na wyjazd samochodów. Pod koniec wykonaliśmy wprawdzie kilka przejazdów, ale z naszej perspektywy nie są one aż tak przydatne, ponieważ w dzisiejszych warunkach nie jesteś w stanie sprawdzić czegokolwiek. Na szczęści jutro ma być troszkę lepiej, więc będziemy mogli przygotować się do kwalifikacji.Mark Webber (P6/P23): Naprawdę szkoda mi dziś wszystkich fanów. Wszyscy kierowcy i każdy z zespołów myślał dziś o nich, ponieważ nie był to najlepszy dzień na akcję na torze, ale oczywiście musieliśmy się przyjrzeć oponom, z których będziemy korzystać przez resztę weekendu. Musieliśmy być jednak bardzo ostrożni. Czapki z głów przed fanami i ich wsparciem w tych koszmarnych warunkach. Mam tylko nadzieję że wielu z nich wróci jutro na tor, ponieważ my nie będziemy już mieć już wyboru!(Nataniel Piórkowski)
Toro Rosso
Jean-Eric Vergne (P10/P14): Dzisiejszy trening był użyteczny dla ans, ponieważ przyzwyczailiśmy się do mokrych warunków i dowiedzieliśmy się, w którą stronę podążyć z ustawieniami, a zapowiada się nam bardzo mokry weekend. Czasy nic nie znaczą, ponieważ warunki się zmieniały bardzo szybko. Chcielibyśmy pojeździć więcej na przejściowych oponach, jednak tor nigdy nie wysechł odpowiednio, by ich użyć. Nie mogliśmy wiele zrobić w kwestii poprawy bolidu, jednakże wykonaliśmy kilka zmian w ustawieniach. Deszcz sprawia, że bardziej liczą się osiągi bolidów nie liczą się tak mocno, więc mam nadzieję na lepszy wynik niż w ostatnich wyścigach.Daniel Ricciardo (P2/P22): Wygląda na to, że deszcz będzie padał przez resztę weekendu, wiec dzisiejsze przejazdy były ważne, nawet jeśli po południu było zbyt mokro, by wykonać wiele okrążeń. Poranna sesji przebiegła całkiem nieźle i jeździliśmy tylko na pełnych deszczówkach co dało nam nieco pewności siebie za kierownicą w takich warunkach. Wykonaliśmy również kilka zmian w ustawieniach, jednak nic wielkiego, ponieważ w takich warunkach większość zależy od ciebie. Po południu założyliśmy opony przejściowe, jednak tylko na kilka okrążeń wyjazdowych i zjazdowych. Deszcz zdecydowanie zbliży osiągi bolidów, wiec chciałbym, by reszta weekendu była mokra.(Łukasz Godula)
HRT
Narain Karthikeyan (P--/P20): Dzisiaj doświadczyliśmy typowej angielskiej pogody, padało niesamowicie mocno i w rezultacie nie wykonaliśmy żadnego znaczącego przejazdu. Po raz pierwszy jeździłem po nowej części toru, ponieważ rok temu nie ścigałem się tu, więc musimy trochę pojeździć przed kwalifikacjami. Miejmy nadzieję, że jutro będzie taka okazja i przygotujemy się lepiej do kwalifikacji, gdzie mam nadzieję na powtórzenie osiągów z Walencji.Pedro de la Rosa (P19/P24): Rano jeździliśmy w mokrych warunkach i przetestowaliśmy wszystko co chcieliśmy, więc w drugiej sesji nie musiałem podejmować ryzyka, a warunki nie były najlepsze, poza tym mamy tylko trzy komplety opon deszczowych na weekend. Jeśli jutro w kwalifikacjach warunki będą takie same, to ważnym będzie przejechanie czystego okrążenia, bez korku. Dzisiaj zaaklimatyzowaliśmy się do Silverstone w mokrych warunkach i był to nasz cel.Dani Clos (P20/P--): Jestem bardzo zadowolony z ponownej jazdy F112 i tego, że mieliśmy dobrą sesję pomimo deszczu. Wynieśliśmy kilka pozytywnych konkluzji i osobiście bardzo mi się podobało w bolidzie. Najważniejszą rzeczą jest to, że zebrałem kolejne kilometry w bolidzie F1, do tego w tak trudnych warunkach. Poprawiałem się z każdym okrążenie, a tor się pogarszał. Zespół wykonał świetną pracę i jestem bardzo zadowolony.(Łukasz Godula)
Więcej wkrótce...
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|