F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 20128 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,399 - Mark Webber (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,908 - Fernando Alonso (Ferrari), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,175 km/h - Fernando Alonso (Ferrari), 2011
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
McLaren

Jenson Button: Nie mogę się doczekać GP Wielkiej Brytanii. Wykonaliśmy progres w wielu obszarach i nie byłem w stanie tego przekuć w dobry wynik w Walencji, głównie dlatego, że utknąłem na początku wyścigu za wolniejszymi, a później nie miałem szczęścia z samochodem bezpieczeństwa, ale nasza strategia była dobra, a bolid poprawiał się wraz z upływem wyścigu. Jest to niesamowicie nieprzewidywalny sezon, jednak łatwo przewidzieć jest fakt, iż Silverstone ponownie wypełni się wieloma fanami i każdy brytyjski kierowca będzie chciał skorzystać z ich energii. Zawsze lubiłem ściganie się w domu, ponieważ atmosfera zapiera dech w piersiach i pomimo tego, że nie był to dla mnie jak do tej pory łaskawy wyścig, to co roku przybywam tu i mogę liczyć na wsparcie wielu fanów. Wszyscy musieliśmy się w zeszłym roku przyzwyczaić do startowania z nowego miejsca, co jest nieco dziwne, gdy całe życie spędziłeś traktując Copse jako pierwszy zakręt! Jednak w Formule 1 chodzi przede wszystkim o rozwój i spoglądanie w przyszłość, a Silverstone zaprezentował, że potrafi się zaadaptować do tych warunków. To część F1 i ciągle jeden z najlepszych torów na świecie.

Lewis Hamilton: Czasami musisz zaakceptować gdy coś nie idzie po twojej myśli w ściganiu. Oczywiście frustrującym jest fakt utraty podium tak blisko mety, jednak takie są sporty motorowe. Musisz o tym zapomnieć i skupić się na kolejnym wyścigu, który szczęśliwie dla mnie, jest moim domowym. Nie zakłóci to jednak mojego podejścia do wyścigów, ponieważ zawsze ścigam się, by wygrać i to samo będę tutaj robił. GP Wielkiej Brytanii jest wyjątkowe, ponieważ dostajesz tu potężne wsparcie od fanów. Dla mnie zwycięstwo na Silverstone jest tak ważne jak w Monako. Stanie na najwyższym stopniu podium w 2008 roku było jednym z najsłodszych momentów mojej kariery. Wiemy, że możemy liczyć na fanów, którzy zapewnią tu wyjątkową atmosferę. Damy z siebie wszystko, by zapewnić im świetną zabawę. To niesamowite lato, by spędzić je w Wielkiej Brytanii i chcę odegrać w tym wszystkim swoją rolę, by dać trochę radości kibicom. Zrobię co tylko możliwy, by wygrać na domowej ziemi.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes

Michael Schumacher: Wyścig na Silverstone to wyjątkowy moment co roku. Jest to po prostu dom sportów motorowych i zawsze jestem zaskoczony wiedzą i entuzjazmem brytyjskich fanów. To świetne doświadczenie dla kierowcy, zobaczyć taką pasję do tego sportu. Z osobistego punktu widzenia, mam wiele różnych wspomnień z tego miejsca, zarówno dobrych jak i niezbyt dobrych, a niektóre są nawet nieco dziwne... Dlatego jeśli chodzi o to co się zdarzy w tym roku to chciałbym poczekać i sprawdzić. Widzieliśmy już w tym roku wiele wyścigów, które ułożyły się inaczej niż w oczekiwaniach sprzed weekendu. Oczywiście chcielibyśmy utrzymać pęd z Walencji i ponownie dobrze się zaprezentować, zwłaszcza dlatego, że jest to jeden z naszych domowych wyścigów. Nie trzeba mówić, że chcielibyśmy dać powód do dumy każdemu w Brackley i Brixworth.

Nico Rosberg: Silverstone to wielki wyścig dla nas, ponieważ wielu członków zespołu będzie nas oglądało tutaj ze swoimi rodzinami. Zawsze kochałem tutejszą atmosferę i brytyjskich fanów. Moim najlepszym rezultatem tutaj było trzecie miejsce, więc chciałbym temu dorównać, jednak w tym sezonie ciężko snuć jakiekolwiek oczekiwania formy. To wymagający tor z wieloma szybkimi zakrętami, zwłaszcza sekcja od Copse przez Becketts do Stowe. Ciężko powiedzieć jak dobrzy tu będziemy, jednak mam nadzieję na dobry rezultat.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Kamui Kobayashi: Naprawdę nie mogę się doczekać tego wyścigu i moje oczekiwania co do niego są dość wysokie. Silverstone to jeden z moich ulubionych torów. Nasz bolid zawsze był dobry w średnio-szybkich i szybkich zakrętach, jednak w Sauberze C31 poprawiliśmy się również w wolnych zakrętach, co oznacza, że nie powinniśmy mieć kłopotów w nowej partii toru, która została wprowadzona w 2010 roku. Pomimo faktu, że dostanę karę, co zepchnie mnie o pięć pozycji na starcie, jestem nastawiony optymistycznie co do wyścigu. Wierzę, że mamy potencjał do osiągnięcia czegoś wyjątkowego w Anglii i mam nadzieję na nieco więcej szczęścia niż zwykle.

Sergio Perez: Naprawdę lubię tor Silverstone. Wygrałem tutaj w Fomule 3 i GP2, jak również mój pierwszy wyścig w F1 był tutaj dobry. Dojechałem na siódmej pozycji i był to mój najlepszy rezultat w 2011 roku. Wracając do tego, był to szalony wyścig w trudnych warunkach pogodowych z przesychającą trasą. Myślę, że nasz bolid będzie się dobrze sprawował na Silverstone i chciałbym tutaj walczyć o kolejne podium. W moim odczuciu wyprzedza się tu jeszcze trudniej niż w Walencji, dlatego kwalifikacje są priorytetem. Potrzebuję lepszej pozycji startowej niż w ostatnich zawodach. Lubię szybkie i płynne zakręty, więc jest to bardzo miła część toru. Wyścig tutaj jest wyjątkowym Grand Prix, z powodu fanów i atmosfery, ale również z osobistych powodów. Mieszkałem trzy lata w Oxfordzie i mam kilku przyjaciół w Anglii.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Pastor Maldonado: Grand Prix Wielkiej Brytanii jest wyjątkowe dla zespołu i mamy tutaj niesamowite wsparcie od jednych z najlepszych kibiców na świecie. Myślę, że tor będzie pasował pod nasz samochód, ponieważ przypomina obiekt w Barcelonie, a także ma kilka przyjemnych sekcji, jak zakręty Maggots i Becketts, które naprawdę są testem dla kierowcy. Tempo samochodu w Walencji było bardzo obiecujące i planujemy przywieźć na ten wyścig kilka poprawek. Miejmy nadzieje, że uzyskamy dla naszych fanów dobry wynik.

Bruno Senna: Silverstone jest jednym z moich ulubionych torów, ponieważ to bardzo szybki i płynny tor. Nasz samochód jest szybki na obiektach, które wymagają niskiego docisku aerodynamicznego, a więc powinno być dobrze. W Walencji nie uzyskaliśmy takiego wyniku, jakiego byśmy chcieli, jednakże pokazaliśmy, że nasz samochód jest konkurencyjny i na tą rundę planujemy wprowadzić kilka poprawek, a więc jestem optymistą co do dobrego wyniku.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Caterham

Heikki Kovalainen: Silverstone jest świetnym torem. Jest to także jeden z naszych domowych wyścigów, a na tym obiekcie wiele zależy od kierowcy. Nawet po zmianach wprowadzonych w ciągu ostatnich lat, wciąż pozostaje esencją F1 – bardzo szybkie zakręty, które wyciskają wszystko z samochodów. Nowa sekcja jest najmniej ekscytującym odcinkiem toru, jednak klasyczne zakręty, jak Copse, Maggots czy Becketts są jednymi z najlepszych w kalendarzu. Szczerze mówiąc nie mogę się doczekać GP Wielkiej Brytanii. W Walencji zrobiliśmy postępy wystarczające by przejść do Q2, a na Silverstone będziemy mieli kolejne poprawki.

Witalij Pietrow: GP Wielkiej Brytanii z kilku powodów jest jednym z najlepszych wyścigów w kalendarzu. Fantastycznie jest się tu ścigać z powodu ekscytującej atmosfery i fanów kochających sporty motorowe. Wiele zespołów ma tu swoje siedziby, więc niezależnie od warunków pogodowych fanów jest sporo. Jako, że przywieziemy nowe części na ten wyścig liczę, iż kolejny raz będziemy mogli zrobić postępy. Jestem pewny, że inni też przywiozą poprawki, ale musimy się upewnić, iż nie będą to tylko niewielkie różnice, a faktyczny zysk nad naszymi rywalami. To spore wyznanie, jednak fakt, że różnica to Toro Rosso zmniejszyła się w Walencji jest ogromną motywacją dla zespołu. Miejmy nadzieję, że uda nam się zrobić podobne postępy tutaj, jeśli się uda to wyścig powinien być bardzo interesujący.

(Paweł Zając)
 
HRT

Pedro de la Rosa: Silverstone to klasyczny i piękny tor, a także miejsce, gdzie uwielbiałem się ścigać w takich seriach jak Formuła Ford, Renault, Formuła 3 i Formuła 1. Jest to szybki obiekt, wymagający dużego docisku aerodynamicznego, ponieważ znajduje się tam wiele połączonych ze sobą szybkich zakrętów. Oczywiście ten tor jest wymagający dla opon, a więc będziemy tam mieli około trzech pit stopów podczas wyścigu. Strategia będzie odgrywać dużą rolę. To nie jest pasujący pod nasz samochód tor, zaznaczając także, iż jest bardzo trudny dla samego kierowcy. Będziemy starali się kontynuować wykonywanie dobrej pracy jak w ostatnim wyścigu, a także poprawić wyniki uzyskane w Walencji. To jest nasz cel.

Narain Karthikeyan: Mam dobre wspomnienia z Silverstone, ponieważ dużo się tam ścigałem w juniorskich seriach, a także jest to jeden z moich ulubionych torów w kalendarzu, więc mam dobre przeczucia. Zakręty Copse i Becketts są najciekawszymi w tych mistrzostwach, jednakże nie jeździłem w ubiegłym roku po nowej konfiguracji, więc trochę czasu zajmie mi nauczenie się tej pętli. Mieliśmy pozytywny weekend w Walencji, gdzie uzyskaliśmy dobre wyniki w kwalifikacjach, więc mam nadzieje na kontynuowanie mojej dobrej passy i kolejny progres w Wielkiej Brytanii.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Timo Glock: Silverstone jest bardzo ważnym weekendem dla całego zespołu, więc nie mogę się go doczekać i cieszę się, że problemy z Walencji są już za mną. Mamy kilka ważnych modyfikacji, które mamy nadzieję pozwolą uczynić nam kolejny krok naprzód i pokazać się z dobrej strony. Silverstone jest torem, z którego naprawdę czerpię radość; jest jednym z moich ulubionych. Nadal ma wiele szybkich zakrętów i jest zupełnie innym wyzwaniem w porównaniu do dwóch ostatnich wyścigów. Może być interesująco, jeśli chodzi o pogodę; nie tylko deszcz, lub jego brak, ale także wiatr, który może przeszkadzać w prowadzeniu bolidu. Ogólnie, nie mogę doczekać się ponownego wskoczenia do bolidu i pracy z zespołem podczas domowego Grand Prix dla wspaniałych brytyjskich fanów, partnerów i naszych gości, które z pewnością będzie pracowitym weekendem.

Charles Pic: Zawsze uważałem Silverstone za wspaniały tor, udało mi się też odnieść zwycięstwo na tym torze w FR 3.5 w 2009 roku, więc jestem naprawdę szczęśliwy, że ten obiekt będzie gościł domowe grand prix dla mojego zespołu. Uwielbiam fantastyczne szybkie zakręty, szczególnie od Copse do Becketts i przez Stowe. Nie mogę doczekać się zobaczenia efektów nowego pakietu aerodynamicznego. To dość spory krok naprzód dla zespołu i wynik sporego nakładu pracy. Mam nadzieję, że będziemy kontynuować passę z Walencji i nowy pakiet wpłynie na zespół pozytywnie. Jestem optymistycznie nastawiony do tego weekendu, ponieważ tylko na tym wyścigu ludzie, którzy pracują w fabryce w Banbury będą mieli szansę zobaczenia samochodów w akcji; miło będzie odwdzięczyć się im dobrym wynikiem za ich bezustanny wysiłek, ponieważ to jest 'ich wyścig'! Dobrze jest wiedzieć, że Timo wróci do nas w ten weekend. Poza torem będziemy mieli masę zadań, z wieloma aktywnościami dotyczącymi PR z partnerami i fanami, jednak wiem, że możemy liczyć na duże wsparcie z ich strony, które da zespołowi dodatkowego kopa.

(Igor Szmidt)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
matinson, 03.07.2012 21:12[!]
Liczę na ekscytującą walkę Heikkiego i Witalija o punkty na Silverstone, oby te poprawki wystarczyły na jazdę szybszą niż Ricciardo ( Vergne szybszym samochodem ma problemy z podjęciem walki z Kovalainenem) ,a jeśli pokonają kierowców STR to mogą pokusić się o punkcik lub dwa ;D
Robak, 03.07.2012 23:27[!]
Dla połowy stawki to domowy wyścig :D
TommyYse, 05.07.2012 20:20[!]
Maldonado i Hamilton nawijają tak samo. Jeden mówi, że takie są sporty motorowe, a drugi że takie są wyścigi. Obaj sądzą, że szkoda.

@Robak
Żeby to była połowa! Jeśli dobrze liczę to dla 8, czyli 2/3 (dwie trzecie)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca