F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 20128 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,399 - Mark Webber (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,908 - Fernando Alonso (Ferrari), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,175 km/h - Fernando Alonso (Ferrari), 2011
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Fernando AlonsoFerrari F20121:32,167--21
2.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:32,3200,1530,15320
3.10Romain GrosjeanLotus E201:32,3580,1910,03825
4.1Sebastian VettelRed Bull RB81:32,4200,2530,06221
5.9Kimi RaikkonenLotus E201:32,4540,2870,03425
6.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:32,4770,3100,02320
7.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:32,6220,4550,14521
8.15Sergio PerezSauber C311:32,9400,7730,31819
9.14Kamui KobayashiSauber C311:33,0460,8790,10620
10.12Nico HulkenbergForce India VJM051:33,1500,9830,10419
11.19Bruno SennaWilliams FW341:33,2671,1000,11725
12.11Paul di RestaForce India VJM051:33,3671,2000,10020
13.2Mark WebberRed Bull RB81:33,3981,2310,03124
14.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:33,4621,2950,06424
15.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:33,6731,5060,21122
16.6Felipe MassaFerrari F20121:33,6741,5070,00121
17.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:33,7071,5400,03321
18.8Nico RosbergMercedes F1 W031:33,7331,5660,02615
19.20Heikki KovalainenCaterham CT011:34,2982,1310,56518
20.21Witalij PietrowCaterham CT011:34,7812,6140,48320
21.24Timo GlockMarussia MR011:36,6054,4381,82418
22.25Charles PicMarussia MR011:37,0604,8930,45514
23.23Narain KarthikeyanHRT F1121:37,2695,1020,20923
24.22Pedro de la RosaHRT F1121:37,4295,2620,16017
107% najlepszego czasu: 1:38,619

Trzeci trening dał nadzieję zespołom na wypróbowanie opon przeznaczonych na suchą nawierzchnię, ponieważ deszcz w sobotni poranek ustąpił, pozwalając asfaltowi wyschnąć na tyle, by możliwa była jazda na gładkich gumach.

Dlatego też jeszcze przed rozpoczęciem sesji na końcu pitlane ustawił się spory korek bolidów, gdyż każdy chciał wykorzystać suche warunki, a dodatkowo deszcz oczekiwany był w dalszej części treningu. Przy tak gromadnym wyjeździe powstał oczywiście mały chaos, aczkolwiek był niczym w porównaniu z problemami fanów, którzy wczoraj praktycznie nie mieli jak się dostać na tor z powodu ciężkich warunków pogodowych.

Wszyscy przejechali okrążenia instalacyjne i jasnym stało się, że trasa jeszcze nie była w stu procentach sucha, co udowodnił Kimi wpadając w kałużę i zaliczając dość emocjonującą utratę kontroli nad bolidem. Na szczęście Fin perfekcyjnie opanował swoją maszynę i uniknął większych problemów.

W pierwszych minutach najszybszy na torze był Schumacher, który nie bał się zdradliwych warunków i kręcił kolejne szybkie kółka. Chwilę później jego czas pobił Rosberg, który podróżował na twardej mieszance i ustanowił czas 1:33,733. Wielu zawodników miało podobne problemy do Kimiego Raikkonena, dokładnie w tym samym miejscu, w kompleksie zakrętów Maggots, Becketts, a Paul di Resta zaliczył nawet bączka na wyjściu z nich.

Di Resta parę minut później zgłosił awarię KERS, którą potwierdził jego inżynier. Reszta zawodników kontynuowała nabijanie kilometrów, tymczasem wynik Rosberga pobił Alonso, a zaraz po nim najszybszy okazał się Hamilton z czasem 1:33,084. Tor niewątpliwie z minuty na minutę poprawiał się i zapewniał coraz lepszą przyczepność.

37 minut przed końcem treningu na torze zatrzymał się Charles Pic, który zakomunikował nagły koniec pracy silnika. Francuz zatrzymał się niefortunnie na trasie, co musiało spowodować czerwoną flagę, by usunąć w bezpieczny sposób bolid Marussi z drogi.

Sesja została wznowiona na 31 minut przed końcem, a zawodnicy powrócili do pracy nad bolidami. Mimo momentami lekko słonecznej pogody, na kwalifikacje prognozy zapowiadają deszcz, co zwiastuje nam ogromne emocje w czasówce. Kilka minut poz wznowieniu treningu Jenson Button wskoczył na czoło tabeli z czasem 1:32,851, który wykręcił na miękkiej mieszance.

Buttonowi pozazdrościł partner zespołowy i dwa okrążenia później pobił go z czasem 1:32,728. Obecny mistrz świata, Sebastian Vettel plasował się w tej chwili na 5 pozycji ze stratą 0,507 sekundy. W tym czasie temperatura toru dzięki przebijającemu się słońcu wzrosła do 23 stopni. Na 20 minut przed flagą w szachownicę kierowców McLarena pogodził Romain Grosjean, wykręcający czas 1:32,471, a zaraz potem Alonso będący szybszy o 0,3 sekundy od Francuza, jednak kierowca Lotusa przejechał swoje okrążenie na twardej mieszance.

Alonso cisnął nieco za mocno na kolejnych okrążeniach przez co zaliczył obrót swojego bolidu, zatrzymując się w poprzek ostatniego zakrętu, aczkolwiek mogło to być spowodowane awarią skrzyni biegów, gdyż Hiszpan informował o problemie z 4 biegiem, choć incydent wyglądał jak klasyczny bączek po wyjeździe na mokre tarki.

Na 10 minut przed końcem tor ciągle się poprawiał, a zawodnicy coraz bardziej ochoczo poczynali na trasie, co zaowocowało wypadkiem Pereza, który urwał przednie skrzydło, jednak był w stanie kontynuować jazdę. Drugi kierowca Saubera również zaliczył wycieczkę poza tor, ale nie doznał uszkodzeń bolidu. Tymczasem w bolidzie Nico Rosberga wykryto wyciek oleju i w związku z tym zdecydowano się na zmianę podłogi w Mercedesie.

Charles Pic po poprzednim zatrzymaniu bolidu dał radę z porządkowymi dopchać go do boksów, a na 5 minut przed końcem sesji wyjechał na tor i ponownie się na nim zatrzymał. Tym razem jednak nie wywieszono czerwonych flag, a Vettel na dwie minuty przed końcem sesji wskoczył na trzecią lokatę, ale zepchnął go Button, który znalazł się zaraz za Alonso.

Do końca sesji kolejność w czołówce się nie zmieniła, a deszcz nie przeszkodził przez całą godzinę w pracy każdego zespołu. Nam pozostaje czekać na czasówkę, która mimo wszystko powinna odbyć się na mokrym torze, co na pewno zapewni niemałe emocje. Zapraszamy wszystkich, by śledzić z Wyprzedź Mnie! weekend na Silverstone!


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 17°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 4,1 m/s
Wilgotność powietrza: 73%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 07.07.2012 12:05[!]
Taki układ na mecie wcale by mnie nie zmartwił. :)
Szadi, 07.07.2012 12:08[!]
Ktoś wie jak nazywa się samolot który był pokazywany pod koniec sesji?
THC-303, 07.07.2012 12:15[!]
Felipe 'dobra jazda zagwarantuje mi miejsce w stawce' Massa tylko 1,5s za Alonso.
adnowseb, 07.07.2012 12:15[!]
Nadciągnęły ''czarne dni'' Marussi.Pic z kłopotami.
Juz nie mogę doczekać się kwalifikacji. Alonso PP!?
m3nel23, 07.07.2012 12:15[!]
@adnowseb

Button ustanowil czas na uzytych twardych oponach ;)
damian8126, 07.07.2012 12:17[!]
@THC-303 Na twardej ten czas ,przecież na koniec sesji jechał szybkie okr miał po s2 0.1 straty do Alonso tylko żółta flaga w s3 była.
THC-303, 07.07.2012 12:18[!]
Wiem, lubię się z niego nabijać po prostu.
artur_fan_f1, 07.07.2012 12:20[!]
oby padało w wyścigu!
AleQ, 07.07.2012 12:21[!]
Trudno postawić faworyta na PP,ale widać ,że Ferrari a raczej Ferdek jest bardzo szybki. Obawiam się ze w Q Vettel ponownie może odskoczyć od reszty ;/
damian8126, 07.07.2012 12:22[!]
Oby nie ,bo jeśli będzie padac to pewnie mocno i nic nie pojeżdżą.
ziom100, 07.07.2012 12:32[!]
Ja bym chciał by wyścig był mokry ale żeby dało się jeździć.
karrot, 07.07.2012 12:35[!]
Ciekawi mnie co pokaże Button.. jesli zaliczy dobrą czasówkę to (wyjątkowo ostatnio) o dobre tempo w deszczu na Silverstone nie będę się martwić ^^
katinka, 07.07.2012 12:39[!]
Pech Charlesa, a tylu spinów to już dawno nie widziałam, czekam więc bardzo na deszczowe GP w niedzielę. A teraz na PP Lewisa Hamiltona, ciekawe tylko, czy qual będzie tez mokry.
funrari, 07.07.2012 12:43[!]
PP dla Fernando by mnie ucieszyło, zwłaszcza że widać ich szybkość na tym torze. Właściwie szybkość Alonso bo Massa z szybkością nic wspólnego nie ma:))
zefu, 07.07.2012 12:47[!]
@Szadi
To brytyjski odrzutowy bombowiec poddźwiękowy - Avro Vulcan
http://en.wikipedia.org/wiki/Avro_Vulcan
zbig52, 07.07.2012 12:53[!]
Przecież to siedmiokrotny szczęściarz jest pp niedoścignionym mistrzem jazdy na mokrej nawierzchni. a tu co?
oxiplegatz, 08.07.2012 00:55[!]
@Szadi

Zefu mnie ubiegł :) Vulcan został już wycofany z eksplatacji, ale garstka zapaleńców przywróciła jedną maszynę i prawdopodobnie to ona latała nad torem: http://www.dailym...-skies-14-years.html
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca