F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201317 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Kimi Raikkonen
Lotus 58 okr. 1h30m03,225
2.
Fernando Alonso
Ferrari 58 okr. +0:12,451
3.
Sebastian Vettel
Red Bull 58 okr. +0:22,346
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.67Kimi RaikkonenLotus E21581h30m03,2252
2.33Fernando AlonsoFerrari F13858+0:12,4513
3.21Sebastian VettelRed Bull RB958+0:22,3463
4.=4Felipe MassaFerrari F13858+0:33,5773
5.210Lewis HamiltonMercedes F1 W0458+0:45,5613
6.42Mark WebberRed Bull RB958+0:46,8003
7.515Adrian SutilForce India VJM0658+1:05,0682
8.114Paul di RestaForce India VJM0658+1:08,4492
9.15Jenson ButtonMcLaren MP4-2858+1:21,6303
10.28Romain GrosjeanLotus E2158+1:22,7593
11.46Sergio PerezMcLaren MP4-2858+1:23,3673
12.118Jean-Eric VergneToro Rosso STR858+1:23,8573
13.512Esteban GutierrezSauber C32571 okr. (1 okr.)2
14.217Valtteri BottasWilliams FW35571 okr. (07,451)3
15.422Jules BianchiMarussia MR02571 okr. (61,527)3
16.620Charles PicCaterham CT03562 okr. (1 okr.)2
17.323Max ChiltonMarussia MR02562 okr. (34,359)3
18.321Giedo van der GardeCaterham CT03562 okr. (26,626)3
Niesklasyfikowani
19Daniel RicciardoToro Rosso STR839wydech3
9Nico RosbergMercedes F1 W0426elektryka1
16Pastor MaldonadoWilliams FW3524wypadek1
Nie wystartowali
11Nico HulkenbergSauber C320układ paliwowy0
Najszybsze okrążenie: Kimi Raikkonen (Lotus E21) - 1:29,274 na 56 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 204,927 km/h

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
jpslotus72, 17.03.2013 17:08[!]
Jeśli chodzi o McLarena, to być może rzeczywiście przyszły bardziej chude lata (a nie tylko początkowe miesiące niektórych sezonów)... Ale jestem przekonany, że tak jak w ciągu poszczególnych sezonów ten zespół potrafił nadrabiać straty, tak też prędzej czy później ta ekipa stanie znowu mocno na nogach. Tak jest z każdym zespołem, który jest obecny w F1 dosłownie od pokoleń... Williams czy Ferrari też miały lata swojej świetności i kryzysów (Williams za świeżej jeszcze pamięci). McLaren np. po tytułach Fittipaldiego i Hunta popadł w zapaść i na przełomie lat 70/80s częściej widywano go w ogonie stawki niż na jej czele. Ale później znowu przyszły tytuły Laudy, Prosta i Senny... Nikt nie może być przez kilkadziesiąt lat wciąż na topie - ale te stare ekipy są już tak okrzepłe, że potrafią radzić sobie z kryzysami. Dla nikogo nie jest to wesołe - ale nie jest to jeszcze koniec świata. Z McLarena odeszło kilku ludzi - może trzeba trochę czasu, żeby ustawić ekipę na nowo. W perspektywie pojawia się możliwość ponownej współpracy z Hondą - wprawdzie czasy czasom nierówne, ale nie trzeba chyba przypominać, co osiągnął McLaren z silnikami Hondy na przełomie lat 80/90s...
Podsumowując - przyznaję, że na dzień dzisiejszy McLaren może niepokoić, ale nie jest to powód by stawiać na nich krzyżyk. O ich jutro jestem (dziwnie?) spokojny.
kemek, 17.03.2013 17:46[!]
Powoli wychodzi na to, że Lewis się nie przeliczył przechodząc do Mercedesa. ;)
zefu, 17.03.2013 18:04[!]
@IceMan11
Problemy z oponami w kolejnych wyścigach mogą mieć już zupełnie inne zespoły niż dzisiaj. w Malezji i dalej temperatura toru będzie ponad dwukrotnie wyższa niż w Australii
derwisz, 17.03.2013 18:05[!]
Massa - zdziwiła mnie sytuacja, w której Felippe będąc na czele stawki pyta się "co mam dalej robić ?".
Mimo, ze nominalnie jest numerem 2 w zespole to z przebiegu wyścigu nie wynikało, że na torze ma jakiekolwiek zobowiązania w stos do Fernando. Obydwa bolidy ścigały się tak jak powinny się ścigać auta z tej samej stajni czyli bez nadmiernego ryzyka które mogłoby popsuć wyścig koledze.

Wrażenie takie odniosłem na podstawie kilku prób wyprzedzania jakie podjął Alonso i którym w pięknym stylu dał odpór Massa. Inna sprawa, że Felippe jechał doskonałym tempem i Fernando praktycznie niewiele albo nic nie tracił jadąc za nim.

Jako kibic Alonso i Ferrari jestem bardzo zadowolony zarówno z wyniku wyścigu jak i postawy Felippe.

Podzielam obawy tych którzy uważają, ze powrót Red Bulla na czoło wyścigu to kwestia czasu. Obawiam się, że mimo, iż Ferrari i Lotusy na tle Red Bulla wypadły dzisiaj bardzo dobrze to ze względu na deszczowe Q i niepewna pogodę wyniki wyścigu nie odzwierciedlają należycie potencjałów bolidów poszczególnych stajni. Na pewno było dużo kombinacji z ustawieniami, jedni byli bardziej ustawieni na sucho inni na bardziej na mokro. Ktoś mógł lepiej trafić z ustawieniami ktoś inny gorzej. Z wnioskami dot. możliwości bolidów trzeba poczekać do wyścigu w którym będą stabilne i przewidywalne warunki atmosferyczne, bo właśnie takie wyścigi zazwyczaj przeważają w sezonie.

Ubiegły sezon pokazał, że w trudnych loteryjnych wyścigach zwiększała się rola umiejętności kierowców i przyjętej strategii natomiast w warunkach stabilnych główną role odgrywała jakość bolidu. Wynik dzisiejszego wyścigu potwierdził tę zasadę. Na czele dwaj wybitni kierowcy uznawani za najlepszych w stawce, a o minimalnym tryumfie Kimiego być może przesądziła strategia albo lepsze trafienie w loterii z ustawieniami.
IceMan11, 17.03.2013 19:27[!]
@derwisz
Dwa pierwsze treningi też były na mokro?
derwisz, 17.03.2013 20:42[!]
@IceMan11 A jakie to ma znaczenie jaka była pogoda podczas treningów? Treningi to czas testowania, na ich podstawie nie można oceniać formy bolidu. A moja wypowiedź dotyczyła ustawień które były ukierunkowane na loteryjną pogodę. Wszyscy poszukiwali kompromisu dobrego i na Q i na wyścig, jedni trafili lepiej inni gorzej.
marla, 17.03.2013 20:46[!]
@derwisz
Pytanie Massy dotyczyło po prostu zjazdu na pitstop. W tym momencie cała czołówka miała je już zaliczone, oprócz Massy. Felipe pytał o taktykę. Zresztą IMO zjechał za późno przez co stracił.
IceMan11, 17.03.2013 22:10[!]
@derwisz
Otóż, problemy RBR były zauważone już podczas słonecznych treningów. Chyba, że wtedy już testowali ustawienia na loteryjną pogodę? Co IMO byłoby trochę bez sensu, nieprawdaż?
Do czego zmierzam. Po prostu Lotus i Ferrari na chwilę obecną lepiej współpracują z oponami i tyle.
Na szczęście wiem, że długo taka forma RBR nie potrwa i rozgryzą nowe Pirelli.
RY2N, 18.03.2013 14:07[!]
Gdybając na podstawie skąpych danych to wydaje się, że Ferrari było ustawione na sucho, czyli mały docisk i przejeżdżanie zakrętów w oparciu o przyczepność mechaniczną - dowodem najwyższa prędkość na prostej i szybkie zżeranie opon brak możliwości jazdy na 2 pitstopy (wg wypowiedzi ALO bodajże).

Co do Lotusa to trudniej stwierdzić, ale chyba był ustawiony na mokro (czyli maksymalny docisk aerodynamiczny) bo RAI bez problemu pojechał na 2 stopy, a w dodatku na 2 kółka przed końcem (czyli na 22 kółku tych gum) wykręcił bestlapa czyli opony miały jeszcze ogromny zapas przyczepności.

Niezależnie zresztą od tego jak był Lotus ustawiony - musi mieć albo b.dobrą aerodynamikę albo większą moc niż Ferrari, bo Alonso nie był w stanie robić czasów na poziomie Kimiego pod koniec wyścigu pomimo tego, że opony Alonso miały przejechane o 5 okrążeń mniej niż Kimasa (było widać, że ALO zaczyna się ślizgać już na 4 kółka przed końcem, czyli po zrobieniu 15 okrążeń na tym komplecie).
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca