F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201317 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB91:25,908--33
2.2Mark WebberRed Bull RB91:26,1720,2640,26431
3.9Nico RosbergMercedes F1 W041:26,3220,4140,15026
4.7Kimi RaikkonenLotus E211:26,3610,4530,03938
5.8Romain GrosjeanLotus E211:26,6800,7720,31931
6.3Fernando AlonsoFerrari F1381:26,7480,8400,06835
7.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:26,7720,8640,02428
8.4Felipe MassaFerrari F1381:26,8550,9470,08332
9.15Adrian SutilForce India VJM061:27,4351,5270,58035
10.11Nico HulkenbergSauber C321:28,1872,2790,75234
11.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:28,2942,3860,10730
12.14Paul di RestaForce India VJM061:28,3112,4030,01737
13.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:28,5662,6580,25533
14.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:28,6272,7190,06131
15.12Esteban GutierrezSauber C321:28,7722,8640,14533
16.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:28,8522,9440,08036
17.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:28,9683,0600,11636
18.17Valtteri BottasWilliams FW351:29,3863,4780,41839
19.22Jules BianchiMarussia MR021:29,6963,7880,31032
20.20Charles PicCaterham CT031:30,1654,2570,46937
21.23Max ChiltonMarussia MR021:30,6004,6920,43536
22.21Giedo van der GardeCaterham CT031:32,4506,5421,85011
107% najlepszego czasu: 1:31,922

Sebastian Vettel pozostał na szczycie tabeli wyników także podczas drugiej piątkowej sesji treningowej na torze Albert Park. TOP5 dopełnili tym razem Webber, Rosberg, Raikkonen i Grosjean.

Druga sesja treningowa przyniosła kierowcom dużo więcej obowiązków, głównie ze względu na potrzebę wykonania symulacji wyścigu oraz porównań ogumienia. Nikt nie czekał z wyjazdem tak długo, jak przed południem, dlatego już po czterech minutach Kimi Raikkonen i spółka odnotowali swoje pierwsze tego dnia rezultaty. Cztery minuty później Nico Rosberg przestrzelił pierwszy zakręt i bez żadnych konsekwencji powrócił na tor za drugim wirażem, wpadając mimo wszystko prosto przed nos swego zespołowego kolegi – Lewisa Hamiltona. Zajście to nie przeszkodziło jednak Brytyjczykowi w uzyskaniu na kolejnym kółku nowego, najlepszego czasu: 1:27,882 sek.

Agresywność jazdy kierowców już od pierwszych chwil sesji mogła budzić uznanie. Zwłaszcza gdy popatrzy się na to, jak z opresji zakrętu numer 12 wyszedł Mark Webber. Australijczyk wyjechał nieco zbyt szeroko z szybkiej szykany, tak że nie tylko "posmakował" nawierzchni astroturf, ale połową samochodu zawadził o trawę. Red Bull prowadził się jednak jak po szynach, dzięki czemu kierowca z Queanbeyan wskoczył na trzecie miejsce. Dwadzieścia minut po starcie treningu prowadził Vettel z czasem 1:26,274 sek, a pomiarowe kółka przejechali już wszyscy zawodnicy.

Bardzo szybko supermiękka mieszanka pojawiła się w samochodzie Bottasa, zapewniając mu lepsze zrozumienie zachowań ogumienia na torze Albert Park. Pierwsze pomiarowe kółko stintu Fina, o trzy sekundy wolniejsze od tempa lidera, potwierdziło domysły o rozpoczęciu pierwszego tego dnia, "cięższego" przejazdu. Według Pirelli różnica pomiędzy oponami oznaczonymi białym i czerwonym kolorem może w Melbourne wynosić przynajmniej jedną sekundę. Trudno było ocenić jednak prawdziwość tego stwierdzenia, ponieważ jak zwykle o tej porze weekendu nikt nie był pewny z jakim obciążeniem paliwem jeżdżą poszczególni zawodnicy.

Po godzinie Giedo van der Garde wypadł z toru i zakopał się w pułapce żwirowej trzeciego zakrętu. Straty mogły być dla Holendra niezwykle dotkliwe, szczególnie, że drugi piątkowy trening zawsze dostarcza zespołom najwięcej informacji na temat zachowania samochodu i degradacji ogumienia. Tymczasem Jenson Button dobitnie zasugerował mechanikom McLarena potrzebę dokonania większych poprawek w ustawieniach samochodu: „Czuję jakbym tracił przyczepność na tylnej osi. Nie wygląda to tak, że zyskujemy ją na przedzie, Po prostu tracimy” – mówił do swych inżynierów i kierownictwa zespołu. Sytuacja w jakiej znajdował się angielski zespół nie napawała optymizmem, szczególnie patrząc na półsekundową przewagę jaką w tabeli dysponował Vettel tylko nad drugim Lewisem Hamiltonem.

Duże problemy McLarena potwierdził Martin Whitmarsh: „Myślę że powinniśmy niepokoić się naszym tempem. To dla nas trudny dzień. Tracimy przyczepność, a co za tym idzie tempo”.

Ostatnie pół godziny upływało szablonowo pod znakiem porównywania mieszanek ogumienia oraz dłuższych przejazdach. Nieco wcześniej Vettel zdołał pokonać szybkie kółko na supermiękkich oponach, odnotowując na nim czas 1:25,908 sek. Niemiec dysponował więc 0,25 sek przewagi nad Webberem, 0,41 sek nad Rosbergiem, 0,45 nad Raikkonenem i 0,84 sek nad Alonso. Najszybszy z kierowców McLarena, Jenson Button, zajmował jedenaste miejsce ze tratą ponad dwóch sekund do lidera. Tymczasem w okolicach pierwszego zakrętu o mało nie doszło do kuriozalnej stłuczki wyjeżdżającego z alei serwisowej Gutierreza i wjeżdżającego w pierwszy zakręt Massy. Szczęśliwie skończyło się wyłącznie na podskoczeniu nerwów i kilkoma machnięciami ręki.

Pomimo pompowania atmosfery oczekiwań, swą formą rozczarowywały nieco zespoły Saubera i Williamsa. Najbliżej pięciu najlepszych stajni wydawała się być Sahara Force India, głównie dzięki solidności Adriana Sutila, zajmującego w wynikach dziewiąte miejsce. Co prawda oczko niżej plasował się Hulkenberg, jednak obu kierowców dzieliła przepastna bariera ośmiu dziesiętnych sekundy. Z kolei Maldonado i Bottas okupowali odpowiednio szesnastą i osiemnastą lokatę, pozwalając przedzielić się Jeanowi-Ericowi Vergne z Toro Rosso. W samym dole stawki Marussia wciąż prezentowała lepsze osiągi od Caterhama, sygnalizując choć częściowe przezwyciężenie negatywnego trendu z ostatnich sezonów.

Imponująco składnym tempem na długich przejazdach popisywał się Lotus. Tymczasem Red Bull zdecydował podzielić się obowiązki pomiędzy dwójkę swych kierowców. Podczas gdy Vettel miał w swoim RB9 pośrednią mieszankę, Webber zbierał cenne kilometry na supermiękkich oponach Pirelli. Na pięć minut przed końcem problemy nie opuszczały Mercedesa. Lewis Hamilton raz po raz wyjeżdżał poza tor, natomiast w samochodzie Rosberga doszło do awarii skrzyni biegów. Niemiec zatrzymał się przy stanowisku stewardów pomiędzy wirażami osiem/dziewięć powodując na krótko wywieszenie żółtych flag. Niemal w tym samym czasie Mark Webber stracił panowanie nad tyłem swego samochodu na wyjeździe z szybkiego, trzynastego zakrętu, stając co prawda w poprzek drogi, jednak unikając uderzenia w betonową ścianę. Sesja została praktycznie zakończona.


  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Aeromis, 15.03.2013 20:31[!]
@dan193t
McLaren był bardzo mocny w zeszłym roku, ale jeśli brać coś pod uwagę to tylko końcówkę zeszłego sezonu (bo ona była najpóźniej / najważniejsza) a w niej wcale ten projekt najszybszy nie był, nawet Ferrari wielokrotnie było na równi, RBR wyraźnie z przodu.
IceMan11, 15.03.2013 20:44[!]
@Aeromis
Końcówkę powiadasz... Abu Dhabi - PP, USA - wygrana, Brazylia - PP i wygrana.

Przejrzałem statsy i wyszedł remis - 8:8 w ilości PP oraz 7:7 w ilości zwycięstw. Ale statystyki to nie wszystko. Jeśli brać pod uwagę awarie, to wychodzi jasno, kto miałby najwięcej zwycięstw w sezonie, a co za tym idzie - kto miał najszybszy wóz na przestrzeni całego sezonu.
Simi, 15.03.2013 20:54[!]
Zdecydowanie zgadzam się tu z kolegą @IceMan11 - McLaren (biorąc pod uwagę uśrednioną wartość) miał najszybszy bolid. Ok, w drugiej połowie Red Bull górował, ale zaś pod koniec to McLaren wysunął się na czoło. W początkowej fazie sezonu byli w sumie na równi, choć McLaren bywał szybszy. Zatem, tak jak mówię - biorąc pod uwagę średnią z całego sezonu, to McLaren był najszybszy i spartaczył całą sprawę awariami i błędami. Błędami nie kierowców, a właśnie zespołu.
Kamikadze2000, 15.03.2013 22:48[!]
MP4-27 był zdecydowanie najszybszym bolidem na przestrzeni sezonu. Nie był jednak najlepszy - potrafił degradować ogumienie, a także był awaryjny.
Carolius, 15.03.2013 22:48[!]
W końcu karuzela ruszyła :D Wyniki ciekawe i naprawdę ciężko stwierdzić czy demonstracja sił RBR czy inni się kryją ;D Nie mogę się doczekać! :D
R90, 15.03.2013 23:26[!]
Nie pomyśleliście, że to tylko na razie 2 pierwsze treningi i Mclaren testował przejazdy bardziej obciążonym bolidem? To tylko spekulacje gdzie tak na prawdę są. W tamtym roku też mydlili oczy z formą a mieli dwa miejsca na podium w Australii.
IceMan11, 15.03.2013 23:31[!]
@R90
Widziałeś minę Jensona? Tyle wystarczy.
katinka, 15.03.2013 23:54[!]
Cytat :
nie chce mi się szukać wypowiedzi Lowe'a, który obiecał Hamiltonowi, że MP4-28 będzie pod Brytyjczyka.

@Kamikadze, no proszę Cię... Paddy Lowe, to nie był cały McLaren i nie może chyba sobie wybierac pod kogo robi bolid. Myślę, że czasy robienia bolidu pod Lewisa skończyły się wraz z przyjściem Buttona do Maka, który jest zresztą ulubieńcem Whitmarsha. Od tej pory kierowcy mieli równe szanse. A to nie wina Hamiltona, że potrafi z gorszego bolidu wycisnąć ile sie da, a czego Jenson nie potrafi i nigdy nie potrafił, co zresztą widać było i w Brawn GP, i w zeszłym sezonie i nawet dzisiejszym treningu. MP4-28 jest całkiem nowym bolidem, czy wg. wskazówek Buttona, nie wiem, a jak widać na razie kierowcy jeszcze nie zrozumieli tego auta, ale znając ten zespół i ich tempo w rozwoju, myślę, że zrobią to szybko, niestety... ;) Pozdr :)
R90, 15.03.2013 23:58[!]
@IceMan11
Nie widziałem. Jutro się okaże wszystko. Jeśli jutro będą poza pierwszą 10tką to faktycznie uwierzę im, że mają problemy.
IceMan11, 16.03.2013 00:08[!]
@R90
IMO nawet jeśli będą poza TOP7, będą mieli problemy. A sam Button mówił nawet, że wejście do Q3 będzie dobrym wynikiem...
Kamikadze2000, 16.03.2013 21:13[!]
@katinka - Hamilton zawsze bardziej ten bolid preferował. Chyba inaczej było tylko w 2011r. Pzdr :)
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca