F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201317 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.8Romain GrosjeanLotus E211:26,929--14
2.3Fernando AlonsoFerrari F1381:27,0000,0710,0717
3.4Felipe MassaFerrari F1381:27,2410,3120,24110
4.14Paul di RestaForce India VJM061:27,5330,6040,2929
5.7Kimi RaikkonenLotus E211:27,6250,6960,09212
6.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:27,8490,9200,22419
7.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:27,8600,9310,01116
8.15Adrian SutilForce India VJM061:28,0691,1400,20915
9.11Nico HulkenbergSauber C321:28,2531,3240,18418
10.12Esteban GutierrezSauber C321:28,2531,3240,00020
11.9Nico RosbergMercedes F1 W041:28,4861,5570,23313
12.1Sebastian VettelRed Bull RB91:29,8082,8791,3229
13.2Mark WebberRed Bull RB91:30,0733,1440,26516
14.22Jules BianchiMarussia MR021:30,3883,4590,31517
15.21Giedo van der GardeCaterham CT031:30,5983,6690,21020
16.20Charles PicCaterham CT031:30,9594,0300,36119
17.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:33,2366,3072,2777
18.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:33,5276,5980,2918
19.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:39,23212,3035,70513
20.17Valtteri BottasWilliams FW351:39,77912,8500,54713
21.23Max ChiltonMarussia MR021:42,87215,9433,09313
22.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:47,24620,3174,3749
107% najlepszego czasu: 1:33,014

Romain Grosjean wykręcił najlepszy rezultat podczas trzeciej i ostatniej sesji treningowej przed Grand Prix Australii, naznaczonej opadami deszczu.

Podobnie jak piątkowego popołudnia, kierowcy niezwykle ochoczo zabrali się do pracy na torze. W nocy Melbourne nawiedziły opady deszczu, dlatego też nawierzchnia toru wciąż pozostawała nieco wilgotna. Po sześciu minutach na czele tabeli znajdował się Mark Webber z czasem 1:31,171 sek.

Już pierwsze momenty sesji zmusiły Jensona Buttona do krytycznych uwag na temat swego samochodu. Brytyjczyk zgłosił zespołowi problemy z dużą podsterownością i grainingiem ogumienia. Nastroje w McLarenie musiały być istnie grobowe. Sauber bardzo szybko przekazał Gutierrezowi informację o zbliżających się opadach deszczu. Wkrótce podobne komunikaty wystosowały do swych kierowców także inne stajnie, zmieniając na żywo programy jazd na poszczególnych mieszankach. Szybko – choć nie na długo i nie u wszystkich – w użyciu pojawiły się więc supermiękkie opony.

Po piętnastu minutach na czele znajdował się Romain Grosjean z czasem 1:26,929 sek. Za Francuzem plasowali się z niewielką stratą Fernando Alonso oraz Felipe Massa, a czołową piątkę uzupełniali Paul i Resta oraz Kimi Raikkonen. Wtedy też doszło do oberwania chmury, które powstrzymało zawodników przed dalszym śrubowaniem rezultatów. Wszyscy kierowcy powrócili do alei serwisowej, gdzie przeczekali pierwsze minuty ulewy, która pokrzyżowała przygotowania do decydujących części weekendu. W międzyczasie Mercedes próbował wyeliminować awarię KERS w bolidzie Nico Rosberga.

Dwadzieścia pięć minut przed końcem treningu Ferrari wysłało na tor Felipe Massę. Do samochodu Brazylijczyka założono oznaczone niebieskim kolorem deszczowe ogumienie. Pierwsze pomiarowe kółko wicemistrz świata z 2008 roku przejechał tempem w granicach 1:50 sek. Wkrótce z garażu wyjechał także drugi kierowca Scuderii, Fernando Alonso, a w miarę upływającego czasu do duetu z Maranello dołączali na torze kolejni kierowcy. Otmar Szafnauer z Force India przyznał w rozmowie z reporterką Sky, że mokre warunki powinny utrzymać się do kwalifikacji. Zaangażowanie kierowców nie było więc żadnym zaskoczeniem, nawet pomimo tego, że tegoroczne testy dały więcej kilka porządnych okazji do przetestowania opon na wilgotną nawierzchnię.

Na około dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, coraz więcej kierowców komunikowało chęć pokonania kilku kilometrów na przejściowym ogumieniu. Jako pierwszy szansę na uzyskanie na nich pomiarowego okrążenia miał Sebastian Vettel, jednak Niemiec niespodziewanie zjechał na pobocze czwartego zakrętu z awarią hydrauliki samochodu, prezentując swemu zespołowi dość nerwowe dwie godziny przed sesją kwalifikacyjną. Kierowcy prezentowali duży rozrzut w czasach notowanych na zielonych oponach. Podczas gdy Bottas pokonywał jedno okrążenie tempem 1:42 sek, kierowcy Lotusa notowali rezultaty pomiędzy 1:47-49 sek.

Nawierzchnia przesychała nadspodziewanie szybko i gdyby tylko sesja potrwała kilka minut dłużej, zespoły otrzymałyby prawdopodobnie możliwość wykonania przejazdów na slickach. Ostatecznie ostatnie chwile trzeciego treningu nie przypominały dobrze znanego nam schematu symulacji okrążeń kwalifikacyjnych, co tylko zwiększa atmosferę niepewności przed czasówką.

Prognozy pogody mówią o 50-procentowym prawdopodobieństwie wystąpienia kolejnych opadów deszczu podczas samych kwalifikacji, które rozpoczną się o godzinie 17:00 czasu lokalnego (7:00 w Polsce). Zapraszamy do śledzenia ich wspólnie z Wyprzedź Mnie!


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 16.03.2013 06:31[!]
Może być ciekawie:)
xdomino996, 16.03.2013 06:35[!]
Oby nie padało, wolę suchy weekend.
gnodeb, 16.03.2013 06:50[!]
nie wiem czy już na pewno się obudziłem, bo dziwnie ta tabela wygląda w porównaniu do poprzednich :)
maciej, 16.03.2013 07:20[!]
Mam nadzieję że w wyścigu nie będzie takiej pogody jak podczas kwalifikacji .
marla, 16.03.2013 07:24[!]
McLaren za Caterhamem... Koniec świata już blisko.
Podrzućcie jakiś link do transmisji w necie. Zanim zaczną się te kwalifikacje, to już będę musiała być w pracy. :/
maciej, 16.03.2013 07:33[!]
@marla - http://www.drhtv.com.pl/drhtv3.html , proszę , link do transmisji .
marla, 16.03.2013 08:15[!]
@maciej
Dziękuję. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca