F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 201325 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel bez problemów wygrał Grand Prix Belgii, które mimo przewidywań, zostało rozegrane na suchym torze. Podium uzupełnili Fernando Alonso i Lewis Hamilton.

Tegoroczny wyścig na torze Spa był bardzo spokojny, deszcz ominął tor szerokim łukiem, samochód bezpieczeństwa nie pojawił się ani razu i mieliśmy tylko jedną kraksę.

Mimo tego, że kierowca Red Bulla był poza zasięgiem, to jednak w środku stawki sporo się działo, zwłaszcza zaraz po zmianach opon. Do udanych wyścigu na pewno nie zaliczy Lotus, któremu nie udało się odrobić start z kwalifikacji, z przeciwieństwie do Ferrari.

Spokojny początek

Hamilton utrzymał prowadzenie w pierwszym zakręcie, jednak zaraz za Eau Rogue Vettel wyprzedził Brytyjczyka i wysunął się na pierwsze miejsce. Atomowo wystartował Alonso, który przesunął się na piąte miejsce. Dobrze ruszył też Button, który przejechał La Source po zewnętrznej i wskoczył na czwarte miejsce. Kierowca McLarena nie cieszyłsię jednak długo z tej pozycji, gdyż Alonso wyprzedził go już na czwartym okrążeniu, a Webber kółko później. W międzyczasie Raikkonen poradził sobie z Grosjeanem awansował na dziewiąte miejsce.

Alonso później kontynuował swoją szarżę i na szóstym okrążeniu był już trzeci – przed Nico Rosbergiem. Z tyłu Perez próbował dorabiać straty i wyprzedził Grosjeana w walce o 10 miejsce, jednak Meksykanin zostawił Francuzowi bardzo mało miejsca na dohamowaniu do Les Combes, co sędziowie uznali za wypchnięcie poza tor i ukarali przejazdem przez boksy. Kółko później Raikkonen wyprzedził Hulkenberga i był już ósmy.

Pierwsze pit stopy

Na dziesiątym okrążeniu Niemiec zdecydował się na jazd do boksów, czym otworzył serię pit stopów. Dalej u swoich mechaników meldowali się Massa, di Resta, Hamilton, Sutil, Maldonado , Rosberg, Alonso, Webber i Vettel oraz Raikkonen na piętnastym okrążeniu. W tym momencie zawodnicy po zmianie opon zaczęli tasować się z tymi, którzy jeszcze nie zjeżdżali, więc było sporo manewrów wyprzedzania.

Hamilton dobierał się do Grosjeana w Bus Stop, jednak Francuzowi udało się skontrować na DRS. Brytyjczyk okrążenie później udanie przeprowadził manewr na prostej Kemmel, a na tym samym okrążeniu Grosjana dopadł też Alonso. Hiszpan dalej jechał świetnym tempem i poradził sobie z Hamiltonem. Zaraz potem Vettel wyprzedził Buttona (który nie był jeszcze w boksie) i wrócił na pierwsze miejsce.

16 kółko to manewry Raikkonena – na di Reście, a później Perezie, co pozwoliło mu wrócić do punktowanej dziesiątki. Alonso wyprzedził Buttona i próbował gonić Vettela. Na 18 okrążeniu Button zaliczył pierwszy pit stop zakładając twarde opony. Na dwój kolejnych kółkach zjeżdżali jeszcze Perez i Gutierrez, a jako ostatni opony zmienił Grosjean – po 23 rundach wokół Spa.

Taktyka znów decyduje

Kiedy stawka ponownie się uformowała to w czołowej dziesiątce nie wiele się działo. Drugą serię zjazdów znów otworzył Hulkenberg, który odwiedził mechaników na 25 okrążeniu. Okazało się, że dym, który wydobywał się z hamulców Kimiego Raikkonena od samego początku wyścigu był zwiastunem awarii i na 26 kółku Fin przestrzelił szykanę podczas ataku na Felipe Massę, by zaraz potem zjechać do boksu i wycofać się z wyścigu.

Na 27 kółku pit stop zaliczył Hamilton i Massa. Okrążenie później zjeżdżać próbował Maldonado, jednak pozwolił wcisnąć się Gutiettezowi na wewnętrzną i znalazł się po złej stronie toru. Wenezueczyk odpuścił i pozwolił się w ten sam sposób przemknąć Sutilowi, jednak kolizja z Paulem di Restą była już nie do uniknięcia. Szkot zakończył jazdę z urwanym kołem, a kierowca Williamsa dostał karę 10 sekund postoju w boksach.

Alonso zjechał na 29 okrążeniu i wrócił na tor osamotniony nie miał przed kim się bronić, a Vettel po swoim zjeździe miał być daleko z przodu. Kółko później Webber ubrał miękkie opony, by gonić Mercedesy, jednak ostatecznie po dojechaniu do Rosberga Australijczyk musiał zadowolić się piątym miejscem. Vettel zjechał na kolejnym kółku i po pit stopie miał 7 sekund przewagi nad Alonso. Zespół poprosił go o podkręcenie tempa w związku z niewielkimi obawami związanymi z deszczem – urzędującemu Mistrzowi Świata nie trzeba było dwa razy powtarzać i ostatecznie jego przewaga nad Alonso wyniosła prawie 17 sekund.

Kwestia trzeciego miejsca rozstrzygnęła się na 35 kółku, kiedy Button doszedł do wniosku, że nie dojedzie na tym komplecie opon do mety i po raz kolejny ubrał twarde gumy spadając na szóste miejsce. Siódmy był Felipe Massa, który cztery okrążenia przed metą wyprzedził Romaina Grosjeana. Dziewiąte miejsce przypadło Sutilowi, który wydarł je z rąk Pereza. Meksykanowi nie było jednak dane utrzymać się w czołowej dziesiątce, gdyż 3 kółka przed metą wyprzedził go Ricciardo.


Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 3,1 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jarof1, 25.08.2013 16:15[!]
Jak ja bym chciał opcję "wyłącz komentatorów" !!!
Te beznadziejne, ciągłe gadanie jest nie do wytrzymania. No i panowie komentatorzy - NO RAIN oznacza, że deszczu NIE BĘDZIE.
Jak byście mniej gadali a więcej się orientowali to wyszło by lepiej.
Wyścig świetny, Kimasa szkoda, wierzę jeszcze w Fernando chociaż Vettel idzie na "miszcza" :)
Rashad, 25.08.2013 18:11[!]
I tak chyba nic nie pobije "Lewis uzyskal bardzo dobry czas ostatniego odcinka specjalnego", czy cos w te mańkę...
marian3251, 25.08.2013 18:35[!]
Komentatorzy na polsacie to dno. Nie raz, że się nie orientują kompletnie (nie wiem, oni chyba wyścig w radio oglądają) to jeszcze są tak totalnie irytujący (zwłaszcza ten gościu od komentowania moto gp), że szkoda gadać. Trzy okrążenia im zajęło, zanim zauważyli dym z koła u Raikkonena. Swoją drogą jak nie mają nic do powiedzenia oprócz jakichś starych anegdotek i cytowania twittera zamiast komentowania akcji na torze, to mogliby czasami zamknąć jadaczki i dać posłuchać bolidów.
Rashad, 25.08.2013 19:15[!]
Ogolnie mam wrazenie, ze poziom spada leb na szyje. Jeszcze za czasow Sokola w polsacie, Borowczyk sie tak nie mylil....Teraz po prostu gadaja takie farmazony, ze uszy puchna.
pawlos, 25.08.2013 21:57[!]
Spoko spoko, niedługo transmisje znikną z Polsatu, a wtedy znikną wasze narzekania;) Jeśli chodzi o wynik wyścigu, to myślę, że 2 miejsce Alo jest bardziej na rękę Vet niżby miałby te miejsce zająć Hamilton. Ostatnie wyścigi (poza Monzą) mają bardziej techniczne układy, co będzie moim zdaniem pasowało Mercedesowi. Uważam nawet, że Mercedes obecnie lepiej sobie radzi na krętych torach niż RedBull. Jeśli chodzi o Monzę, to myślę, że znowu powinien wygrać Vettel.
Rashad, 26.08.2013 10:30[!]
@pawlos Mysle, ze w dobie powszechnego dostepu do internetu nie bedzie zbyt wielkiej rozpaczy. Tylko widzisz, od razu widzisz drastyczny sposob rozwiazania problemu wszystko albo nic. Zamiast sie pochylic nad tym, zastanowic sie co zrobic z tym fantem, a nie serwowac taka blazenade oraz brak profesjonalizmu kibicom w wykonaniu TV Słońce.
Kamikadze2000, 26.08.2013 11:54[!]
@pawlos - Tilkodromy mają charakterystykę bliższą Spa, niż Hungaro. Tam RBR jest faworytem. No ale zobaczymy.
IceMan11, 26.08.2013 12:05[!]
I tak nic nie pobije tekstu z Australii 2010 - Travolta wymachuje Buttona ;D
NEO86, 02.09.2013 12:10[!]
Dlaczego w klasyfikacji generalnej Grosjean ma 54 pkt a na oficjalnej stronie F1 53?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca