F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 201325 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Fernando AlonsoFerrari F1381:55,198--11
2.14Paul di RestaForce India VJM061:55,2240,0260,02610
3.15Adrian SutilForce India VJM061:55,3730,1750,14911
4.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:55,5180,3200,14514
5.9Nico RosbergMercedes F1 W041:55,6140,4160,09610
6.1Sebastian VettelRed Bull RB91:55,6360,4380,02214
7.12Esteban GutierrezSauber C321:55,9540,7560,31818
8.11Nico HulkenbergSauber C321:56,1100,9120,15611
9.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:56,7701,5720,66014
10.17Valtteri BottasWilliams FW351:56,8631,6650,09310
11.4Felipe MassaFerrari F1381:56,8631,6650,00010
12.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:57,0811,8830,21814
13.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:57,0841,8860,00317
14.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:57,2812,0830,19714
15.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:57,3582,1600,07710
16.20Heikki KovalainenCaterham CT031:57,8212,6230,46316
17.21Giedo van der GardeCaterham CT031:57,8872,6890,06616
18.23Max ChiltonMarussia MR021:58,6003,4020,71314
19.2Mark WebberRed Bull RB91:58,9293,7310,32912
20.22Jules BianchiMarussia MR021:59,2094,0110,28012
21.7Kimi RaikkonenLotus E211:59,4414,2430,23211
22.8Romain GrosjeanLotus E212:03,1767,9783,73515
107% najlepszego czasu: 2:03,262

Spa to jeden z najsłynniejszych torów w kalendarzu F1. Poza zapierającymi dech w piersiach zakrętami, ma jeszcze jeden urok – pogoda. W tym roku nie było od tego wyjątku i pierwszy trening rozpoczął się z mokrą nawierzchnią, choć opady już ustały. Zapowiada to problemy z poszukiwaniem odpowiednich ustawień bolidów, oraz arcyciekawą walkę w dalszej części weekendu.

Po 10 minutach wszyscy mieli zaliczone okrążenie instalacyjne i ukryli się w garażach. Biorąc pod uwagę prawdopodobne opady w każdym dniu tego weekendu, opony z pewnością będą oszczędzane i nie można się spodziewać wielu wyjazdów.

Pierwszy czas Bianchiego szybko poprawił Button i zameldował się z wynikiem 2:00,510. Tymczasem Bottas zaryzykował już wyjazd na slickach, gdyż część toru była sucha, jednak reszta była na tyle mokra, iż musiał wrócić do garażu. Inżynier Buttona zapowiedział również dalsze opady.

Kolejne minuty kierowcy przeznaczali na przyzwyczajanie się do trudnych warunków, co było dodatkowo utrudnione szybkim zużywaniem się opon na suchych partiach toru. Kolejnym śmiałkiem na gładkich oponach był Mark Webber, jednak również mocno zmagał się z przyczepnością w mokrych sekcjach.

Vettel i Bottas na gładkich oponach zaliczyli małe przygody obracając swoje bolidy, jednak pogoda coraz bardziej zachęcała do użycia takich gum. Tymczasem na czele tabeli zawitał Sergio Perez z wynikiem 2:00,439. Button jednak potwierdził, że nadszedł ostateczny czas na twarde gumy i wykręcił 1:58,940.

Wraz z przesychaniem linii wyścigowej na czele tabeli mieliśmy spore przetasowania. Ostatecznie zanim niemal wszyscy skryli się w garażach na 15 minut przed końcem sesji, na czele pozostał Alonso z czasem 1:55,198. Tymczasem swoje kółka kręcili w tym momencie kierowcy Lotusa. Jednak 12 minut przed końcem treningu ponownie mocno się rozpadało i wszyscy postanowili zjechać do swoich mechaników.

Kilku kierowców zdecydowało się jeszcze sprawdzić bardziej mokrą trasę, jednak oczywiście żadnej z nich nie poprawił już swojego czasu, więc najszybszy pozostał Alonso przed kierowcami Force India. Wszystkich ciekawych dalszego rozwoju sytuacji na niesamowitym belgijskim torze zapraszamy na kolejne relacje na łamach Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 17°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Zajkos, 23.08.2013 11:43[!]
A ja i tak trzymam kciuki za McLarena:D
Wit91, 23.08.2013 12:34[!]
A ja z Ferrari
pablonzo, 23.08.2013 12:41[!]
A ja za Lotusa, chociaż jak Ferrari da radę to też będę zadowolony :P
TommyYse, 23.08.2013 12:50[!]
Drugi trening powie nam więcej, liczę na Maki i Lotki.
Aeromis, 23.08.2013 13:14[!]
@Zajkos @Wit91 @pablonzo
I dlatego właśnie wygra Vettel, bo opozycja jest podzielona i odbiera sobie na wzajem szanse na mistrzostwo :)
Zajkos, 23.08.2013 13:31[!]
Nie tylko nie on!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca