F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 201325 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel (P6/P1): Nie wiemy co było przyczyną kapcia podczas drugiego treningu. Tylna prawa opona rozerwała się dosyć nagle, więc musimy to sprawdzić. Pirelli pracuje nad uzyskaniem odpowiedzi. Mimo to za mną jest bardzo pozytywny dzień. Rano było dosyć ciężko, ponieważ spadło parę kropel deszczu i nawierzchnia była śliska. Just tutaj znacznie chłodniej jak na Węgrzech. Po południu warunki się ustabilizowały i każdy z nas był zadowolony z tego, co udało nam się dowiedzieć.

Mark Webber (P19/P2): Zawsze jest tutaj ciężko znaleźć właściwe ustawienia, więc wypróbowaliśmy dzisiaj kilka możliwości. Mieliśmy trochę szczęścia, aczkolwiek musimy wykrzesać dodatkowe osiągi, aby samochód spisywał się lepiej w określonych warunkach. Ogólnie mamy dobre informacje, które uzyskaliśmy w dobrych warunkach po południu.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Lotus

Romain Grosjean (P22/P3): To był pracowity dzień. Planowaliśmy skupić się na rozwoju naszego urządzenia, jednak zmienne warunki pogodowe uniemożliwiły pełne wykonanie testu, a prognozy mówią o dalszych opadach, wiec po południu zdecydowaliśmy się na normalny program z długimi przejazdami. Nie było łatwo doprowadzić opony do odpowiedniej pracy, co dawało niezbyt dobre odczucia za kierownicą, ale czasy były całkiem dobre. Bolid był ogólnie niezły i będzie na tej bazie pracować, by się poprawić. Zobaczymy jaka pogoda zastanie nas w kolejnych sesjach.

Kimi Raikkonen (P21/P6): Czułem się dzisiaj dobrze i bolid był dobry. Mogło być nieco lepiej, jednak nie ma tragedii i jestem przekonany, że możemy się nieco poprawić. Pogoda nie była świetna rano i dla nas jest zdecydowanie lepiej, gdy jest sucho. Mieliśmy problem z przednim kołem w pierwszej sesji, co oznaczało, że straciliśmy nieco czasu. Po południu było całkiem normalnie. Wygląda na to, że trudno będzie pobić Red Bulla, jednak musimy się postarać jeśli chcemy ich dogonić w mistrzostwach.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Felipe Massa (P11/P4): Zmienna pogoda utrudniła nam pracę w treningach, przez co mieliśmy niewiele wyjazdów w pierwszej sesji. Jednakże patrząc na to jako na szklankę do połowy pełną, to te kilka okrążeń jest bardzo ważne, ponieważ daje nam pojęcie tego jak zachowuje się samochód na mokrej nawierzchni, co zawsze jest bardzo pomocne w Spa. Na suchym torze zdołaliśmy przeprowadzić cały nasz program, przetestowaliśmy nowe części, obie mieszanki opon oraz pracowaliśmy nad ustawieniami. Symulacja wyścigu podpowiada nam, że mamy dobre tempo. Damy z siebie wszystko aby walczyć z liderami klasyfikacji.

Fernando Alonso (P1/P7): To był dobry dzień, nawet pomimo czasu straconego dzisiaj rano, choć ten problem dotyczy każdego. Po południu musieliśmy pracować podwójnie, jednak zanim będziemy mogli wyprowadzić jakieś wnioski to musimy porównać nasze dane z informacjami Felipe. Jeździliśmy dzisiaj z różnymi konfiguracjami aerodynamicznymi. Patrząc na czasy to zbliżyliśmy się do faworytów, jednak wciąż nie jestem pewien, którą prognozę pogody bym wolał. Prawdą jest, że w deszczu wszystkie karty są odkryte, jednak na mokrym jest tyle samo okazji aby zyskać co stracić. Ważnym jest aby zrozumieć pracę opon na suchym oraz to co się stało z Caterhamem, Vettelem i mną na okrążeniu zjazdowym. Nie wydaje mi się, aby był to problem podobny do tego z Silverstone, raczej były rożne okoliczności choć wszystkie wymagają szczegółowego przeanalizowania.

(Karol Piątek)
 
Toro Rosso

Jean-Eric Vergne (P13/P5): Dobrze jest wrócić do ścigania po przerwie, zwłaszcza na tak fantastycznym torze. To był łatwy piątek. Rano warunki nie były idealne, gdyż było za mokro na slicki i za sucho na opony deszczowe, jednak i tak udało nam się nauczyć paru przydatnych rzeczy. W drugim treningu samochód świetnie spisywał się na jednym okrążeniu, choć dłuższe przejazdy były trochę trudniejsze. Czuje, że mamy tutaj dobry samochód, to chyba jeden z najlepszych piątków w mojej karierze.

Daniel Ricciardo (P9/P16): Warunków jakie były rano nikt nie lubi, gdyż cześć toru była mokra, a część sucha. Jeździliśmy na oponach przejściowych, które szybko zużywały się na suchych partiach. Po południu podzieliliśmy program na dwa auta. Ja próbowałem pewnych rzeczy, które nie zadziałały. Dobra wiadomość jest jednak taka, że Jev był szybki, więc mamy potrzebne dane. Nie jestem zadowolony z wyniku, jednak nie jest to problem, gdyż czuję, że możemy się jutro spisać.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Sergio Perez (P4/P8): Mieliśmy dzisiaj bardzo dobrą pierwszą sesję, jednak druga była trudniejsza. Było to dla nas niespodzianką, ponieważ rano bolid prowadził się bardzo dobrze i był bardzo szybki, a ja zadowolony z balansu. Jednak po południu nie był tak stały w osiągach. Jednakże mamy wiele informacji do przeanalizowania, by zrozumieć co dzieje się z bolidem i poprawić tempo, co miejmy nadzieję uda się jutro i w niedzielę. Miejmy nadzieję, że pogoda nam pomoże, ponieważ osobiście wolałbym mokre lub zmienne warunki, które jak zawsze są tutaj możliwe!

Jenson Button (P14/P15): Dla mnie pierwszy trening był dobry i byłem zadowolony z bolidu. Balans był dobry i tempo również było niezły. Nie cisnąłem zbyt mocno w mokrych sektorach, jednak na sucho było bardzo dobrze. Po południu jednak było inaczej. Oczywiście był to wynik cieplejszych warunków i prawdopodobnie wiatru, więc mamy wiele pracy przed sobą. Miejmy nadzieję, ze uda się i poprawimy się na jutro i niedzielę. Ogólnie dobrze jest wrócić na Spa, gdyż ten tor jest po prostu zdumiewający! To jeden z najlepszych torów dla kierowcy, bardzo szybki i płynny. Pojawia się tu wiele prawdziwych fanów, co jest fantastyczne. Jest to oczywiście mało wybaczający błędy obiekt, jednak nie myślę o tym. Myślę, że straciliśmy nieco tego elementu na nowych torach, które pojawiły się w kalendarzu w ostatnich kilku latach. Klasyczne obiekty przypominają dlaczego kocham ten sport tak mocno.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P5/P9): Świetnie jest wrócić na Spa zwłaszcza, że nasz samochód jest bardziej konkurencyjny w tym roku i w szybkich zakrętach to czuć. Nie wiem gdzie jesteśmy w porównaniu do innych, jednak wydaje się, że czeka nas trudne zadanie. Dziś było całkiem nieźle i zapowiada się interesujący weekend, szczególnie jeśli pogoda będzie się zmieniać.

Lewis Hamilton (P15/P12): Czeka nas trochę pracy, jednak to całkiem przyzwoity początek weekendu. Samochód wydaje się znacznie inny, gdyż używamy tu niskiego docisku i musimy zmienić kilka rzeczy, aby poprawić balans. Zrobiliśmy dziś trochę długich przejazdów, co przyda się w wyścigu. Mamy czas na zmiany, więc jestem optymistą.

(Paweł Zając)
 
Force India

Paul di Resta (P2/P10): Warunki podczas pierwszej sesji były dosyć różne, ale po południu wszystko się zmieniło. Na pewno mogę powiedzieć, że jesteśmy w całkowicie innym położeniu jak w Budapeszcie. W tej chwili to wygląda tak, iż jesteśmy w pierwszej dziesiątce, ale musimy nieco przyspieszyć przed kwalifikacjami. Liczymy się z tym, że jutro może spaść deszcz, więc musimy być gotowi na zmaksymalizowanie naszego potencjału w każdych warunkach.

Adrian Sutil (P3/P11): To był dosyć ciekawy dzień, podczas którego wróciłem do samochodu po prawie miesięcznej przerwie. Podczas pierwszej sesji plasowaliśmy się w czołówce, aczkolwiek miałem problemy z balansem, co wymagało szybkiego rozwiązania. Z tego powodu wykonaliśmy sporo okrążeń po południu. Gdy wyszło słońce, warunki były dosyć zróżnicowane, dlatego też spróbowaliśmy różnych ustawień oraz poziomów docisku, aby wybrać jak najlepszą konfigurację na jutro.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Nico Hulkenberg (P8/P13): To był dosyć skomplikowany dzień przez trudne warunki i rano nie mogliśmy wykonać pełnego przejazdu na oponach typu slick. Drugi i trzeci sektor nie był mokry, ale w pierwszym zalegała woda. Myślę, że jest jeszcze wiele do zrobienia. Musimy poprawić ustawienia, a także kilka innych rzeczy, ponieważ nie byłem zadowolony z balansu. Opony zachowują się normalnie, średnia mieszanka jest zdecydowanie szybsza na pojedynczym okrążeniu, gdyż zapewnia większą przyczepność. Mimo to musimy poznać jej żywotność.

Esteban Gutierrez (P7/P18): Rano wykonaliśmy kilka przejazdów na mokrym torze. Poza tym przeprowadziliśmy kilka testów aerodynamicznych, lecz niestety nie zdążyliśmy wykonać symulacji kwalifikacji. Na początku drugiego treningu straciłem część dyfuzora, co miało wpływ na moje dalsze osiągi. Nie czuję się komfortowo w samochodzie. Przy niskim poziomie docisku jest dosyć trudny w prowadzeniu, a balans nie ułatwia tej sprawy. Musimy przeanalizować dane i zobaczyć, co możemy poprawić.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Williams

Pastor Maldonado (P12/P14): Miałem dziś problemy z balansem bolidu i przed nami ciągle wiele pracy, by go poprawić. Nie jesteśmy zbyt daleko od uwolnienia potencjału, jednak inni również wykonują postępy przez co nie zmniejszamy straty. Niemniej jednak postaramy się dostroić to co mamy i poprawić ustawienia, by balans był lepszy na resztę weekendu.

Valtteri Bottas (P10/P17): Ciężko dziś było cokolwiek przetestować w pierwszej sesji, z powodu zmiennych warunków, gdyż tor był częściowo suchy, a częściowo mokry. Sucha druga sesja była bardziej produktywna i kontynuowaliśmy nieco interesujących testów, więc będziemy analizowali dane, by się poprawić. Mój bolid jest obecne bardziej konkurencyjny na twardych oponach i musimy jeszcze trochę popracować, by poprawić ogólny balans na pośredniej mieszance.

(Łukasz Godula)
 
Caterham

Giedo van der Garde (P17/P19): Pierwszy trening zaczął się dla nas całkiem nieźle. Okrążenie instalacyjne pokonaliśmy na pełnych deszczówkach, które później zamieniliśmy na przejściówki, ponieważ nawierzchnia wysychała całkiem szybko. Ogólnie podobne warunki możemy spotkać podczas kwalifikacji oraz wyścigu, więc informacje zdobyte podczas tego treningu mogą okazać się przydatne. Podczas drugiej sesji pogoda była znacznie lepsza, ale samochód nie zachowywał się zbyt dobrze na pierwszym przejeździe. Była duża nadsterowność i nie za dobra trakcja, więc dokonaliśmy pewnych zmian i powróciłem na tor na pośredniej mieszance. Z początku nie było najlepiej, ponieważ nie mogliśmy wycisnąć maksimum z opon. Na dłuższych przejazdach bolid mimo wszystko zachowywał się lepiej. Poziom degradacji był dobry, aczkolwiek w piętnastym zakręcie straciłem panowanie nad tyłem i uderzyłem w barierę. Nie jesteśmy pewni, co było tego przyczyną, ale trzeba spojrzeć na dane. Liczę na dokonanie sporego postępu przez noc.

Charles Pic (P--/P20): Wyjechałem na początku drugiego treningu na twardych oponach i samochód zachowywał się dobrze, ale sporym problemem była nadsterowność. Dokonaliśmy kilku zmian przed drugim wyjazdem, ale problem zniknął dopiero podczas kolejnej próby. Nadal musimy popracować nad balansem, ponieważ mamy problemy ze stabilnością przy wchodzeniu w zakręty. Mimo to cały czas monitorujemy prognozy pogody na jutro i niedzielę.

Heikki Kovalainen (P16/P--): Dobrze było powrócić do samochodu i jestem zadowolony z tego, w jakiej on jest formie, mając w pamięci wydarzenia z Barcelony. Cały pakiet wydaje się być lepiej zbalansowany i ogólnie czuć sporą poprawę. Jest kilka rzeczy, które mogę wskazać od razu. Ogólne prowadzenie znacznie się poprawiło, a przód jest bardziej stabilny. Mimo to nie byłem dzisiaj zadowolony z zachowania bolidu podczas hamowania, ale to jest coś, nad czym można popracować w drugim treningu. Ogólnie jestem zadowolony, spędziłem więcej czasu w samochodzie i nadal mogę wspierać zespół przy jego dalszym rozwoju.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Jules Bianchi(P20/P21): Letnia przerwa trwała dla mnie całą wieczność, więc dobrze jest w końcu wrócić do samochodu i rozpocząć drugą część sezonu. Dzisiejszy dzień był dla nas nieco frustrujący, ponieważ pogoda utrudniła realizację programu, choć doświadczenie zdobyte na mokrym torze może okazać się pomocne w ten weekend. Wciąż mamy trochę pracy do wykonania, choć na papierze wygląda na to, że to jest tor, który odpowiada nam bardziej niż kilka poprzednich.

Max Chilton(P18/P22): Jestem umiarkowanie usatysfakcjonowany z dzisiejszego dnia. Bolid sprawuje się dobrze, a nasz program został zrealizowany. I wszystko wyglądałoby obiecująco, gdyby nie trudności w drugim treningu. Niestety straciliśmy pół godziny, przez problem z wymianą drążka kierownicy. Wszyscy ciężko pracowali abym zdążył wyjechać przed końcem sesji. Miejmy nadzieję, że jutro będzie dla nas łatwiej i rano pójdzie nam lepiej.

(Karol Piątek)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TommyYse, 23.08.2013 19:57[!]
Cytat :
Fernando Alonso : Ważnym jest aby zrozumieć [...] to co się stało z Caterhamem, Vettelem i mną na okrążeniu zjazdowym. Nie wydaje mi się, aby był to problem podobny do tego z Silverstone, raczej były rożne okoliczności choć wszystkie wymagają szczegółowego przeanalizowania.


To Alonso też?! Problem i Vettela i Giedo wystąpił w tym samym miejscu, możliwe że u Alonso też. Pewnie jakiś krawężnik uszkodzony czy coś. Bo to wyglądało zupełnie inaczej niż na Silverstone.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca