F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 201325 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
McLaren

Jenson Button: Spa jest od zawsze na mojej krótkiej liście ulubionych torów Formuły 1 i wciąż pamiętam moje pierwsze Grand Prix Belgii w 2000 roku, kiedy to zakwalifikowałem się przed Michaelem Schumacherem. To było dosyć wyjątkowe uczucie. W ubiegłym roku odniosłem tutaj zwycięstwo. Zaliczyłem perfekcyjny weekend, samochód był fantastyczny, zdobyłem pole position i prowadziłem na dystansie całego wyścigu. To było jedno z najbardziej satysfakcjonujących zwycięstw w mojej karierze. Podczas kwalifikacji potrzebujesz tutaj perfekcyjnego okrążenia. Musisz mieć samochód zsynchronizowany z kierowcą, ponieważ pętla jest bardzo długa i znajduje się tu wiele zakrętów, dlatego też kluczowy jest dobry balans i właściwe ustawienia. Nie jedziemy na ten tor ze zwycięskim bolidem, ale będę cieszył się każdym okrążeniem na tym torze.

Sergio Perez: Zaliczyliśmy dobry wyścig na Węgrzech, co było miłym akcentem na zakończenie pierwszej połowy sezonu. Mam nadzieję, że w ten sposób daliśmy wszystkim w zespole motywację do dalszej pracy. Ja czuję się niezwykle silny i z niecierpliwością wyczekuje powrotu do kokpitu. Nie ma lepszego miejsca na inaugurację drugiej części sezonu jak tor Spa, a później Monza. To są jedne z najbardziej znanych obiektów i każdy z nich jest wyzwaniem dla kierowcy. Kocham Spa, ale nie miałem w ubiegłym roku zbyt dużo okazji do pojeżdżenia po tym torze. Po zdobyciu czwartego pola, byłem ofiarą wypadku na pierwszym okrążeniu. W tym roku jadę tu z dużą motywacją. To wspaniałe miejsce, kocham te szybkie zakręty i uczucie, że jedzie się na limicie. Wyścig tutaj jest niesamowity, szczególnie z KERS'em oraz DRS'em. Nie mogę się doczekać tego weekendu.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Mercedes

Nico Rosberg: Spa jest zdecydowanie jednym z najlepszych torów w kalendarzu i wszyscy kochają wyścigi na tym obiekcie. Jeździe po tych szybkich zakrętach towarzyszą również wspaniałe odczucia, szczególnie na Eau Rouge, które pokonuje się z gazem w podłodze. Grand Prix Belgii jest zawsze wyjątkowe, ponieważ wyścig odbywa się niedaleko Niemiec i wielu naszych kibiców będzie obecnych. Charakterystyka pętli powinna pasować do naszego samochodu. Nie mogę się doczekać powrotu do mojej Srebrnej Strzały i mam nadzieję, że to będzie dla nas udany weekend.

Lewis Hamilton: Odnoszę wrażenie, jakby moja wygrana na Węgrzech była bardzo dawno temu. Nie mogę się doczekać wyścigu i wczoraj byłem w fabryce spotkać się z inżynierami, a także odbyć kilka przejazdów w symulatorze. Miło było poczuć tą atmosferę oraz entuzjazm w fabryce po wakacyjnej przerwie. Spa jest fantastycznym torem i daje wiele radości z jazdy. Wszyscy czekamy na drugą połowę sezonu i okazję do zdobycia kolejnych dobrych wyników.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Nico Hulkenberg: Najprawdopodobniej nie jestem jedynym kierowcą, który powie, że Spa jest jego ulubionym torem. To historyczny obiekt ze wspaniałymi zakrętami Eau Rouge i Pouhon. Mam dobre wspomnienia z zeszłego roku, kiedy to uzyskałem swój najlepszy rezultat w F1. Jest tutaj wiele średnich oraz szybkich zakrętów, gdzie potrzebujesz dużo docisku, ale również mamy długie proste, gdzie starasz się jak najbardziej zredukować opór, ponieważ prędkość maksymalna również jest bardzo ważna. W belgijskich Ardenach panuje bardzo przyjemna atmosfera i zawsze cieszę się na myśl o pobycie tutaj.

Esteban Gutierrez: Belgia będzie ciekawym wyścigiem, który pokaże jak sprawdzają się poprawki jakie wprowadziliśmy ostatnio do samochodu. Kwalifikacje na Węgrzech nie były zbyt dobre, jednak wydaje mi się, że możemy podołać naszym oczekiwaniom jakimi jest okolica dziesiątej pozycji. To jeden z tych torów, na którym jazda sprawia mi przyjemność, ponieważ posiada wiele szybkich zakrętów oraz wzniesień. Możesz tutaj poczuć limity samochodu. Jedno okrążenie jest dosyć długie, a czasami musisz stawić czoła zmiennym warunkom atmosferycznym, co może stanowić pewien problem strategiczny. W kwestii ustawień samochodu to musimy być ostrożni przy doborze docisku aerodynamicznego na wyścig, ponieważ nic chcesz stracić maksymalnej prędkości na prostych. Dla kierowcy wyścigowego niemożliwym jest nielubienie tego toru. Naprawdę nie mogę doczekać się wyścigu.

(Karol Piątek)
 
Force India

Paul di Resta: Letnia przerwa była świetna! Miałem trochę czasu na trening, odpoczynek i spędzenie czasu z rodziną w domu. Najważniejsze było dla mnie upewnienie się, że po przerwie wrócę silniejszy. Przede mną ważny okres i moje baterie są w pełni naładowane. Musimy mieć taki sam samochód jak wcześniej. W Budapeszcie było ciężko, ale czasami zdarzają się takie weekendy. Od tego czasu przeanalizowaliśmy sytuację i liczę na nowy początek. Zwykle szło mi nieźle w Belgii i chciałbym tutaj wrócić do sytuacji z początku roku.

Adrian Sutil: Myślę, że Spa jest dla większości kierowców ulubionym torem. Jeżdżenie po tym obiekcie to prawdziwa przyjemność i w przeszłości osiągałem na tym torze dobre wyniki. Szybkie zakręty są sporym wyzwaniem i mamy tu wiele miejsc do wyprzedzania. Poza tym pogada jest jak loteria i zawsze istnieje duże ryzyko, iż spadnie deszcz. Najważniejsze jest odzyskanie prędkości z początku roku. Jedziemy teraz na tory, które powinny odpowiadać charakterystyce naszego bolidu, co jest ważne, ponieważ chcemy zdobywać punkty w każdym wyścigu. Mam dobre wspomnienia ze Spa i chciałbym mieć kolejne.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Williams

Pastor Maldonado:: Spa jest jednym z moich ulubionych torów ze względu na swoją historię oraz emocje, jakie dostarcza jazda po nim. Jest bardzo techniczny a zarazem bardzo szybki, z dużą ilością podjazdów oraz zjazdów. To zdecydowanie najbardziej kompletny tor w całym kalendarzu, co sprawia, że jazda tutaj jest prawdziwym wyzwaniem dla kierowcy oraz samochodu. Oczywiście jest tutaj również, słynny zakręt Eau Rouge, w którym ciało jest poddawane dużym przeciążeniom, co jest szczególnie odczuwalne w kwalifikacjach, kiedy jedziesz z małą ilością paliwa. Pogoda bywa zmienna, co stanowi spory problem na tak długim obiekcie, ponieważ niektóre miejsca mogą być zalane deszczem a inne kompletnie suche. Dwa lata temu zdobyłem tutaj swój pierwszy punkt w Formule 1 i mam nadzieję, że teraz również uda się osiągnąć dobry wynik.

Valtteri Bottas:: Po raz pierwszy byłem tutaj w sezonie 2007, kiedy ścigałem się w Formule Renault i to właśnie wtedy zakochałem się w tym torze. Jest bardzo szybki ze sporą różnicą wysokości, co powoduje przyrost adrenaliny. Odpowiednie ustawienie samochodu nie jest łatwe, ponieważ jest tutaj wiele różnorodnych zakrętów. Przerwa letnia była dobrym czasem, jednak nie mogę doczekać się powrotu za kierownicę. W ostatnich kilku wyścigach poprawiliśmy się i wiemy, że zmierzamy w dobrym kierunku. Liczymy na kolejną zdobycz punktową, co pozwoliłoby nam patrzeć z optymizmem na drugą część sezonu.

(Karol Piątek)
 
Caterham

Charles Pic: Spędziłem wspaniałe wakacje wraz z moją rodziną we Francji. Bardzo ważne jest naładowanie baterii przed drugą częścią sezonu, ponieważ siedem wyścigów jest poza Europą. Przedostatnim wyścigiem na starym kontynencie jest Grand Prix Belgii na klasycznym torze Spa, który ma sporą historię. Obecnie układ pętli jest znacznie krótszy i bezpieczniejszy, ale wciąż stanowi spore wyzwanie w bolidzie F1, podobnie jak pogoda. Najważniejsze są tutaj treningi, ponieważ tor wymaga wysokich prędkości oraz dobrego balansu, szczególnie w zakręcie Les Combes. Posiadanie właściwego balansu i przejechanie szybkiego okrążenia na tym torze jest bardzo satysfakcjonujące.

Giedo van der Garde: Byłem dosyć zajęty podczas letniej przerwy i spędziłem trochę czasu w Walencji z moim fizjoterapeutą. Poza tym zrobiłem sobie kilka dni wolnego i udałem się do Włoch, będąc z dala od wyścigów. Mimo to teraz wracam do pracy na torze Spa. Szczerze mówiąc już na początku sezonu byłem podekscytowany myślą, iż będę mógł pojechać w Belgii. W kalendarzu nie ma Grand Prix Holandii, jednakże tor Spa jest najbliżej mojego kraju. Liczę, iż pojawi się sporo pomarańczowych flag, a także kibiców, którzy będą wspierali mnie oraz zespół. Zdaję sobie sprawę, że nie będę walczył w czołówce, ale będę naciskał tak mocno, jak to jest tylko możliwe, aby pokonać najbliższych rywali. Po rundzie na Węgrzech jestem pewny, iż możemy pozytywnie rozpocząć drugą połowę sezonu i zrobić niezłe show dla kibiców. Nie mogę się doczekać!

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Jules Bianchi: Z jednej strony bardzo ważne jest dla każdego, aby mieć dłuższą przerwę. Z drugiej, ja byłem gotowy ponownie wsiąść do bolidu po zaledwie tygodniu! Nie mogę doczekać się rundy na Spa w ten weekend, a także drugiej połowy sezonu, podczas której chcemy dać z siebie sto procent. Podczas przerwy miałem czas na refleksję odnośnie mojego debiutanckiego sezonu, a także na popracowanie nad kondycją fizyczną. Wyścig na Spa będzie fantastyczny ze względu na to, po jakim torze będziemy się ścigać. Bardzo szczególne będzie to, iż po raz pierwszy na tym obiekcie poprowadzę bolid Formuły 1.

Max Chilton: Nie mogę doczekać się wyścigu na Spa w ten weekend. Przerwa była dobrą okazją do pomyślenia o pierwszej połowie sezonu. Jestem pozytywnie nastawiony do pozostałych dziewięciu wyścigów i czuję się gotowy na to wyzwanie. Mimo, iż podczas przerwy nie miałem okazji się pościgać, to miałem obóz treningowy i spędziłem sporą część czasu na intensywnym treningu. Startowałem kilka razy na Spa, jednakże nie mogę doczekać się mojego pierwszego doświadczenia z jazdy bolidem Formuły 1 po tym obiekcie. To będzie całkowicie inne wyzwanie, z wyjątkowo długimi zakrętami, fantastycznymi prostymi i szybkimi wirażami.

(Mateusz Szymkiewicz )


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
iceneon, 22.08.2013 11:10[!]
Może by tak w końcu dublecik Mercedesa? Rosberg by lepiej wspominał Spa niż w ubiegłym roku. Zwłaszcza kwalifikacje.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca