F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 20138 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: Monza to najszybszy tor w kalendarzu, na którym osiągamy prędkości przekraczające 330 km/h. Przyśpieszanie w Parabolice to balansowanie na krawędzi, bo najmniejszy błąd może skończyć się wizytą w żwirze. Mam wiele dobrych wspomnień z tego toru. Głównie z pierwszego zwycięstwa dla Toro Rosso. Ciężko opisać uczucie towarzyszące pierwszej wygranej, a Monza w dodatku jest najlepszym miejscem, aby tego doświadczyć.

Mark Webber: Lubię Monze za jej historię i wyjątkową atmosferę. Ścigali się tu wszyscy wielcy, a ja mam dobry kontakt z Włochami po startach w Minardi. Tor jest jedyny w swoim rodzaju, niesamowicie szybki i z ostrymi dohamowaniami. Nigdy nie stałem tu na podium, więc to jest cel na ten wyścig.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Jenson Button: Zawsze kochałem Monzę. Lubię tory, które mają bogatą historię, to jeden z najlepszych obiektów w kalendarzu. To miejsce jest unikalne, od czasu utraty starego Hockenheim tylko tutaj możemy pojeździć z bardzo niskim dociskiem. Czuć to, samochód przyśpiesza bardzo szybko i jest dość luźny w prowadzeniu. Przy jeździe pełnym gazem potrafi spłatać figla i jest nieprzewidywalny podczas hamowania. Dzięki temu to miejsce jest wyjątkowym wyzwaniem i bardzo to lubię. Kiedy dobrze poczujesz samochód możesz złapać wyjątkowy rytm i całe okrążenie zlewa się w jedną całość. Nigdzie indziej tego nie ma. Dobrze więc, że McLaren będzie świętował swoje 50 urodziny w padoku na Monzy. Zarówno ekipa jak i tor są wręcz synonimami historii sportów motorowych, więc mam nadzieję na dobry wynik.

Sergio Perez: Monza jest najpewniej najładniejszym torem w F1. Od momentu przyjazdu czuć historię tego miejsca i atmosferę, która jest zupełnie inna. W zeszłym roku zaliczyłem tu jeden ze swoich najlepszych wyników, gdzie wszystko zagrało, a ja mogłem wyprzedzić Fernando Alonso w drodze po drugie miejsce. Po rozczarowaniu na Spa chciałbym powalczyć. Nie spodziewamy się czołowych pozycji, jednak liczymy na punkty. W tej sytuacji wszystko zależy od ekipy i kierowców, którzy muszą do maksimum wykorzystać wszystkie okazje. Kiedy ściga się tak ostro to dobre miejsce w kwalifikacjach, albo niezła strategia mają wpływ na wynik. To dobre doświadczenie, a ja będę cisnął na każdym okrążeniu.

(Paweł Zając)
 
Lotus

Kimi Raikkonen: To historyczne miejsce zaprojektowane do osiągania wysokich prędkości. To prawdziwe wyzwanie dla wszystkich, gdyż jeździmy bardzo szybko i trzeba dobrze czuć samochód. Mimo tego, że to dom Tifosich, to jednak przyjeżdża tu również sporo fińskich fanów. Atmosfera jest po prostu niesamowita, nieporównywalna z innymi wyścigami. Tutaj samochód ustawia się zupełnie inaczej. Aby szybko przejechać Monze trzeba bolidu z dobrą aerodynamiką, stabilnego na tarkach i z mocnym silnikiem, gdyż większość okrążenia jedziemy pełnym gazem. Niski docisk nie zawsze był naszą mocną stroną, jednak chłopaki w fabryce ciężko pracują nad poprawą szybkości i stabilności. W piątek dowiemy się o co będziemy mogli tu walczyć.

Romain Grosjean: Nie mogę się doczekać tego wyścigu. W zeszłym roku nie byłem dopuszczony do startu, więc z niecierpliwością czekam na pierwszy wyjazd w piątek. To przepiękny tor, fantastycznie ulokowany i wyścigi tutaj zawsze były wspaniałe. Uczucie podczas szybkiego przejazdu przez park jest niesamowite i jest tu także sporo entuzjastycznych fanów. Muszę dodać, że będę nie tylko cieszył się wyścigiem, ale także włoską kuchnią i na pewno odwiedzę kilka restauracji.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Nico Hulkenberg: Monza ma niesamowitą historię i jest jedynym naprawdę szybkim torem w sezonie. Wciąż pamiętam zdobyty tutaj tytuł w GP2 w sezonie 2009. Korzystamy tu z niskiego docisku, przez co łatwo o błąd, zwłaszcza podczas hamowań z 340km/h do 60 w szykanach. To fajny wyścig z dobrą atmosferą, a w Parco di Monza zawsze jest sporo fanów Ferrari. Lubię tu jeździć. Konfiguracja wygląda na łatwą, jednak wcale taka nie jest. Jest tu kilka technicznych miejsc i szykany, w których trzeba opanować jazdę po tarkach.

Esteban Gutierrez: Monza to świetny tor, zupełnie inny niż Spa. Trzeba o tym pamiętać, aby odpowiednio dostosować styl jazdy oraz ustawienia. To będzie ciężki weekend, gdyż stabilność w wolnych zakrętach jest tu ważna, a właśnie z tym mamy problemy. Moim ulubionym fragmentem toru jest szykana Ascari – bardzo szybka, trzeba znaleźć w niej odpowiednią linię i dobrze reagować podczas jazdy po tarkach. Nasze tempo jest dobre i teraz musimy je tylko uzupełnić odpowiednimi decyzjami. Mam z Monzy bardzo dobre wspomnienia, gdyż zdobyłem tutaj tytułu w Formule BMW i GP3. Pamiętam okrążenie, które wtedy dało mi pole position – te punkty zrobiły różnice i sięgnąłem po tytuł.

(Paweł Zając)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
francorchamps, 31.08.2013 10:34[!]
Korespondent CNN napisal na tweterze ze Raikkonen od przyszlego sezonu w Ferrari..
iceneon, 31.08.2013 19:32[!]
Będziesz spamował w każdym wątku?!?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca