|
|
|
|
|
|
Gran Premio Santander d'Italia 2013 | 8 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB9 | | 1:24,360 | - | - | 18 |
2. | 3 | Fernando Alonso | Ferrari F138 | | 1:24,643 | 0,283 | 0,283 | 13 |
3. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB9 | | 1:24,677 | 0,317 | 0,034 | 22 |
4. | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W04 | | 1:24,712 | 0,352 | 0,035 | 17 |
5. | 6 | Sergio Perez | McLaren MP4-28 | | 1:24,864 | 0,504 | 0,152 | 19 |
6. | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR8 | | 1:24,865 | 0,505 | 0,001 | 19 |
7. | 4 | Felipe Massa | Ferrari F138 | | 1:24,995 | 0,635 | 0,130 | 14 |
8. | 5 | Jenson Button | McLaren MP4-28 | | 1:25,103 | 0,743 | 0,108 | 15 |
9. | 16 | Pastor Maldonado | Williams FW35 | | 1:25,116 | 0,756 | 0,013 | 20 |
10. | 7 | Kimi Raikkonen | Lotus E21 | | 1:25,120 | 0,760 | 0,004 | 18 |
11. | 18 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR8 | | 1:25,136 | 0,776 | 0,016 | 16 |
12. | 11 | Nico Hulkenberg | Sauber C32 | | 1:25,273 | 0,913 | 0,137 | 21 |
13. | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber C32 | | 1:25,324 | 0,964 | 0,051 | 22 |
14. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E21 | | 1:25,499 | 1,139 | 0,175 | 17 |
15. | 17 | Valtteri Bottas | Williams FW35 | | 1:25,660 | 1,300 | 0,161 | 21 |
16. | 15 | Adrian Sutil | Force India VJM06 | | 1:25,702 | 1,342 | 0,042 | 19 |
17. | 14 | Paul di Resta | Force India VJM06 | | 1:26,120 | 1,760 | 0,418 | 11 |
18. | 20 | Charles Pic | Caterham CT03 | | 1:26,607 | 2,247 | 0,487 | 21 |
19. | 21 | Giedo van der Garde | Caterham CT03 | | 1:27,172 | 2,812 | 0,565 | 20 |
20. | 22 | Jules Bianchi | Marussia MR02 | | 1:27,605 | 3,245 | 0,433 | 18 |
21. | 23 | Max Chilton | Marussia MR02 | | 1:27,665 | 3,305 | 0,060 | 18 |
22. | 9 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W04 | | 1:27,822 | 3,462 | 0,157 | 5 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:30,265 |
|
|
Ostatnia sesja treningowa na Monzy również przywitała zawodników bardzo dobrą pogodą. Standardowo już wszyscy zawodnicy zdecydowali się wrócić do boksu, po okrążeniu instalacyjnym.
Red Bull rozpoczął jazdy testów aerodynamiki i oba bolidy wymalował farbą. W sobotę pierwsze pomiarowe okrążenie ponownie przypadło Maxowi Chiltonowi, jednak 1:31,737s nie było dobrym wynikiem nawet jak na możliwości bolidu Marussii.
W ciągu pierwszych piętnastu minut zawodnicy niezbyt garnęli się do pracy i zaledwie dziesięciu kierowców odnotowało czas okrążenia. Na czele w tym momencie znajdował się Perez, który nie zszedł jednak poniżej minuty i 26 sekund. Przez pierwsze 30 minut w użyciu cały czas były twarde opony. Zawodnicy przede wszystkim skupiali się na krótkich wyjazdach i zaden z zawodników nie przejechał więcej niż 6 okrążeń pod rząd.
Na czele znajdował się Vettel z wynikiem 1:24,947s, a za nim Webber i Hamilton. Ferrari trenowało wspólną jazdę w tunelu powietrznym za bolidem i chyba pomysł się sprawdza, gdyż Alonso wykręcił czwarty czas.W międzyczasie Nico Rosberg zakończył już jazdę, z powodu przegrzanego bolidu. Niemcowi udało się przejechać jedynie pięć okrążeń. Na 26 minut przed końcem z treningiem pożegnał się także Paul di Resta, który poleciał prosto w zakręcie Parabolica i rozbił swój bolid o bariery. Szkotowi nic się nie stało, a bolid został uprzątnięty jedynie pod żółtymi flagami. Chwilę później problemy dopadły również drugiego z kierowców Force India – Sutil obrócił swój bolid na wyjściu z pierwszego łuku szykany Ascari.
Piętnaście minut przed końcem na torze zrobiło się dość cicho, gdyż wszyscy przygotowywali się do wyjazdu na miękkich oponach. W międzyczasie zawodnicy poprawiali swoje czasy, jednak cały czas przy użyciu twardszej mieszanki. Na czele znajdował się Vettel, który jako jedyny złamał barierę minuty 1 25 sekund. Dalej mieliśmy Marka Webbera i Fernando Alonso. W czołowej dziesiątce na tym etapie mieliśmy obu zawodników Williamsa i Jeana- Erica Vergne.
Przejazdy na pośrednich oponach dały więcej czasów na poziomie 1:24. Oprócz Vettela osiągnęli je Alonso, Webber, Hamilton, Perez, Ricciardo i Massa. Sam Niemiec utrzymał się na czele, jednak jego przewaga nie była już tak miażdżąca – 0,283s nad Fernando Alonso. Wcześniej wymienienie kierowcy odzwierciedlają kolejność w czołowej dziesiątce, którą oprócz nich uzupełnili jeszcze Jenson Button, Pastor Maldonado i Kimi Raikkonen.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|