F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 20138 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB91:24,360--18
2.3Fernando AlonsoFerrari F1381:24,6430,2830,28313
3.2Mark WebberRed Bull RB91:24,6770,3170,03422
4.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:24,7120,3520,03517
5.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:24,8640,5040,15219
6.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:24,8650,5050,00119
7.4Felipe MassaFerrari F1381:24,9950,6350,13014
8.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:25,1030,7430,10815
9.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:25,1160,7560,01320
10.7Kimi RaikkonenLotus E211:25,1200,7600,00418
11.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:25,1360,7760,01616
12.11Nico HulkenbergSauber C321:25,2730,9130,13721
13.12Esteban GutierrezSauber C321:25,3240,9640,05122
14.8Romain GrosjeanLotus E211:25,4991,1390,17517
15.17Valtteri BottasWilliams FW351:25,6601,3000,16121
16.15Adrian SutilForce India VJM061:25,7021,3420,04219
17.14Paul di RestaForce India VJM061:26,1201,7600,41811
18.20Charles PicCaterham CT031:26,6072,2470,48721
19.21Giedo van der GardeCaterham CT031:27,1722,8120,56520
20.22Jules BianchiMarussia MR021:27,6053,2450,43318
21.23Max ChiltonMarussia MR021:27,6653,3050,06018
22.9Nico RosbergMercedes F1 W041:27,8223,4620,1575
107% najlepszego czasu: 1:30,265

Ostatnia sesja treningowa na Monzy również przywitała zawodników bardzo dobrą pogodą. Standardowo już wszyscy zawodnicy zdecydowali się wrócić do boksu, po okrążeniu instalacyjnym.

Red Bull rozpoczął jazdy testów aerodynamiki i oba bolidy wymalował farbą. W sobotę pierwsze pomiarowe okrążenie ponownie przypadło Maxowi Chiltonowi, jednak 1:31,737s nie było dobrym wynikiem nawet jak na możliwości bolidu Marussii.

W ciągu pierwszych piętnastu minut zawodnicy niezbyt garnęli się do pracy i zaledwie dziesięciu kierowców odnotowało czas okrążenia. Na czele w tym momencie znajdował się Perez, który nie zszedł jednak poniżej minuty i 26 sekund. Przez pierwsze 30 minut w użyciu cały czas były twarde opony. Zawodnicy przede wszystkim skupiali się na krótkich wyjazdach i zaden z zawodników nie przejechał więcej niż 6 okrążeń pod rząd.

Na czele znajdował się Vettel z wynikiem 1:24,947s, a za nim Webber i Hamilton. Ferrari trenowało wspólną jazdę w tunelu powietrznym za bolidem i chyba pomysł się sprawdza, gdyż Alonso wykręcił czwarty czas.W międzyczasie Nico Rosberg zakończył już jazdę, z powodu przegrzanego bolidu. Niemcowi udało się przejechać jedynie pięć okrążeń. Na 26 minut przed końcem z treningiem pożegnał się także Paul di Resta, który poleciał prosto w zakręcie Parabolica i rozbił swój bolid o bariery. Szkotowi nic się nie stało, a bolid został uprzątnięty jedynie pod żółtymi flagami. Chwilę później problemy dopadły również drugiego z kierowców Force India – Sutil obrócił swój bolid na wyjściu z pierwszego łuku szykany Ascari.

Piętnaście minut przed końcem na torze zrobiło się dość cicho, gdyż wszyscy przygotowywali się do wyjazdu na miękkich oponach. W międzyczasie zawodnicy poprawiali swoje czasy, jednak cały czas przy użyciu twardszej mieszanki. Na czele znajdował się Vettel, który jako jedyny złamał barierę minuty 1 25 sekund. Dalej mieliśmy Marka Webbera i Fernando Alonso. W czołowej dziesiątce na tym etapie mieliśmy obu zawodników Williamsa i Jeana- Erica Vergne.

Przejazdy na pośrednich oponach dały więcej czasów na poziomie 1:24. Oprócz Vettela osiągnęli je Alonso, Webber, Hamilton, Perez, Ricciardo i Massa. Sam Niemiec utrzymał się na czele, jednak jego przewaga nie była już tak miażdżąca – 0,283s nad Fernando Alonso. Wcześniej wymienienie kierowcy odzwierciedlają kolejność w czołowej dziesiątce, którą oprócz nich uzupełnili jeszcze Jenson Button, Pastor Maldonado i Kimi Raikkonen.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marian3251, 07.09.2013 12:26[!]
Nie wiem jak wy, ale ja myślę że szykuje się epickie starcie między Vettelem a Alonso.
IceMan11, 07.09.2013 12:27[!]
O P2, bo PP zdobędzie Lewis ;)
Viewer, 07.09.2013 13:00[!]
Ferrari jak zwykle cos zle obliczy/wybierze denna taktyke i skonczy sie na P8 dla Alonso...
+AS+, 07.09.2013 13:11[!]
@sstass

"murzynek"?
Moze chociaz troche kultury, a nie wypowiedz z onetu...

Ja licze na Fernando, bede ciagle wierzyc, tak jak to robilem w Brazylii w 2007/2012 i w Abu Dhabi 2010 do ostatnich minut, poki to bylo mozliwe... ale Ferrari ma aktualnie 3ci bolid w stawce a RBR 1szy... i tutaj juz bedzie na prawde bardzo trudno, cos zdzialac. I bardziej moge wierzyc w alternator lub taki pech jaki mial Ferdek rok temu na Spa/Suzuce... nudna ta F1 zaczela sie robic przez polaczenie Newey-Vettel no ale co mam zrobic? Jak sie sport kocha to sie oglada i kibicuje do konca... w kazdym razie licze na ciekawe kwalifikacje no i oczywiscie wyscig na swiatyni predkosci i domu Ferrari.
sstass, 07.09.2013 13:24[!]
@+AS+
Napisalem to specjalnie wiedzialem ze to nie zostanie bez odpowiedzi xD. Troche bym sie z toba nie zgodził jesli chodzi o to ze Ferrari 3 siła w F1, fakt Merc kwalifikacje ma duzo lepsze ale tempo wyscigowe Ferdek a mi sie wydaje ze wyscig jest wazniejszy zreszta zalezy to od specyfiki toru. Ale wiecej torow sprzyja Ferrari w odrabianiu strat z kwalifikacji dzieki DRS. Wiec ja bym tu Ferrari raczej na 2 pozycji ustawił przed mercem. A przypominasz sobie poczatek sezonu??? To Alonso i Kimi mieli przewage i jakos tego nie potrafili wykorzystac xD. Większosc ludzi nie docenia Vettela wiadomo ze ma super samochod ale zastanawia mnie jedno jakos Webbera, Alonso i Hamilton jest w stanie pokonac wiec to chyba nie tylko zasluga samochodu. I nie wspominaj mi tu jakiego Alonso miał pecha w zeszłym roku bo przypomnij sobie GP Europy to Vettel tam stracił 32 pkt w porownaniu do Alonso.
xdomino996, 07.09.2013 13:25[!]
Vettel ma zaklepane PP, tylko jaka przewaga będzie i nad kim?
PS @up tak taki pech, że Vettel zajedzie komuś drogę? Super pech, oczywiście chodzi o przykład Suzuki.
Zomo, 07.09.2013 14:14[!]
@sstass - Twoje "Napisalem to specjalnie wiedzialem ze to nie zostanie bez odpowiedzi xD" to tz. TROLLING. Mam nadzieje ze ktos zrobi z Toba porzadek.

Co do "pecha Vettela" to niestety jedyne co nam zostalo w tym sezonie.. :-\
sstass, 07.09.2013 14:45[!]
Cofam to co mowilem HAM 12 pole coz za sensacja.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca