F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 20138 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel potwierdził świetną dyspozycję z treningów i bez problemów sięgnął po pole position na torze Monza. Drugi był Mark Webber, a trzeci Nico Hulkenberg.

Niespodzianki pojawiły się już w drugiej części, kiedy odpadły Lotusy oraz Hamilton. W samej końcówce także nie zabrakło dramaturgii – trzecie miejsce Hulkenberga jest fantastyczną pozycją dla Saubera, a Massa pokonał Fernando Alonso.

Z dobrej strony w domowym wyścigu pokazało się też Toro Rosso, które ma oba auta w pierwszej dziesiątce. Podobnie McLaren, który akurat tutaj świętuje swoje pięćdziesięciolecie.

Q1

Warunki we Włoszech nadal idealne, więc zawodnicy nie śpieszyli się z wyjazdem na tor. Wyjątkiem był Gutierrez, który od razu rzucił się do jazdy. Meksykanin również jako pierwszy otwaorzył tabelę z czasami wynikiem 1:26,293s. Pięć minut po rozpoczęciu się sesji na torze nie mieliśmy jeszcze w ogóle Red Bulli, McLarenów oraz Raikkonena i Hamiltona.

W połowie sesji Vettel nadal nie zawitał na tor, jednak cała reszta miała już przejechane pomiarowe okrążenia. Najszybszy był Vergne z wynikiem 1:24, 630. Za Francuzem znaleźli się Alonso, Hamilton i Ricciardo. Piąty był Hulkenberg, a dalej Rosberg, Massa, Webber i Lotusy, który zamknęły top 10.

Gdy Mistrz Świata przejechał swoje okrążenie i wskoczył na trzecie miejsce, w strefie spadkowej znaleźli się Sutil, Gutierrez oraz zawodnicy Caterhama i Marussi. Pięć minut przed końcem pierwsze miejsce od Francuza przejął Lewis Hamilton, choć zaraz potem Vettel wykonał kolejne mierzone kółko i znów znalazł się na prowadzeniu. Gutierrez w międzyczasie uciekł ze strefy spadkowej, jednak tylko na granicę – 15 miejsce. Podobny ruch udał się Sutilowi, jednak również nie była to zbyt wysoka pozycja.

Niezły czas Maldonado na dwie minuty przed końcem znów wykluczał Gutierreza i tym razem Bottasa. Obaj ostro walczyli o poprawę wyniku, jednak ostatecznie nie udało im się przejść dalej. W czołówce Rosberg wskoczył na drugie miejsce, a Perez na piąte – przedzielają Vergne i Ricciardo.

Ostatecznie do Q2 nie zakwalifikowali się: Gutierrez, Bottas, van der Garde, Pic, Bianchi i Chilton.

Q2

Druga część czasówki również rozpoczęła się leniwie i po trzech minutach mieliśmy tylko ośmiu zawodników na torze. Na 10 minut do końca na czele znajdował się Ricciardo, przed Hulkenbergiem, Vergne, di Restą i Maldonado. Pozostali nie mieli jeszcze odnotowanych czasów okrążeń. Kierowcy na ogół unikali błędów, choć Hamilton zdecydował się na zwiedzanie pobocza na wyjściu z Parabolici.

Po kolejnych trzech minutach na szczyt tabeli awansowali Alonso i Massa, którzy wyraźnie pomagali sobie podczas szybkich okrążeń. Na torze nie widzieliśmy jeszcze Red Bulli mimo tego, że niektórzy zdążyli zaliczyć kilka okrążeń i zjechać po nowe opony. Mistrzowie świat po pierwszych mierzonych kółkach, na dwie minuty przed końcem, znaleźli się na miejscach pierwszym i trzecim (kolejno Vettel i Webber).

W strefie spadkowej znaleźli się przez to Sutil, di Resta, Perez, Grosjean, Maldonado i Hamilton. Co ciekawe, jedynym, który wymknął się spod noża był Perez, a dobry czas Buttona pozbawił awansu Hamiltona i Raikkonena. Warto jednak dodać, że Brytyjczyk był blokowany przez Sutila i sędziowie zastanawiają się, czy Niemiec nie zasłużył na karę.

Ostatecznie do Q3 nie weszli: Raikkonen, Hamilton, Grosjean, Sutil, Maldonado i di Resta.

Q3

Na pierwszą rundę okrążeń zdecydowali się wszyscy poza Ricciardo, Perezem i Hulkenbergiem, a po wyjazdowym kółku dołączyli do nich jeszcze Vergne i Button. Tabelę z czasami otworzył Rosberg z kiepskim 1:28,990s. Za nim jechał Webber, który złamał 1:24 i poprawił czas Vettela z Q2. Alonso i Massa wskoczyli za plecy Australijczyka, jednak na tym etapie wszystkich pogodził urzędujący Mistrz Świata z 1:23,859s.

Przerwę na zjazdy wykorzystał Ricciardo, który mimo błędu w drugiej szykanie wskoczył przed Massę. W samej końcówce na torze pojawili się wszyscy zawodnicy. Szansy na dobry czas pozbawił się Vergne po błędzie w Parabolice. McLarenom wystarczyło tempa tylko na dziewiąte i dziesiąte miejsce. Dobre kółko zaliczył Massa, które pozwoliło mu nie tylko przeskoczyć Ricciardo, ale także Alonso. Niespodziewane trzecie miejsce zgarnął Nico Hulkneberg. Red Bulle bez problemów utrzymały się na czele, a Vettel postawił kropkę nad i poprawiając czas o jedną dziesiątą sekundy.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Włoch

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 4°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MairJ23, 07.09.2013 22:40[!]
@Aeromis hulk juz nam pokazal co mniej wiecej potrai stajac na PP w Brazylii gdzie oczywiscie w wyscigu byl lykniety odrazu i spadl niemilosiernie.
Nie mniej jednak okrazenia kwalifikacyjne sa wlasnei miarodajne jezeli chodzi o umiejetnosci danego kierowcy i tu si epokazal Hulkenberg dzisiaj jak najbardziej czego mu szczerze gratuluje. Interlagos w deszczu wtedy bylo i pod publiczke troche - pamietam ze o jakies kontrakty chodzilo wiec wtedy z przymruzeniem oka na to patrzylem ale dzisiaj to byla rakieta. Zreszta jak sam mowil Sauber mial problemy przez caly weekend do kwalifikacji wiec naprawde brawo !
jutro mi sie wydaje - w zwazku z tym ze ladna pogoda dzis byl a jak jutro nie bedzie padalo to Nico ma szanse byc nieco wyzej - stawiam na P6-P8 na konec wyscigu ale bedzie go to sporo pracy kosztowalo - powodzenia Hulk :)
Pozdro :)
adamyo, 07.09.2013 23:07[!]
Tempa czołówki nie utrzyma to jest pewne. Jutro dobry wyścig w jego wykonaniu nie musi wiązać się od razu z podium.
Rower Kibica, 08.09.2013 09:24[!]
http://f1wm.pl/php/news_id-30130.html

Przeczytajcie sobie mojego komenta. Zobaczcie i placzcie "_;
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca