F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 201322 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel (P3/P1): Było całkiem pracowicie. Temperatury są bardzo wysokie, mieliśmy dobrą zabawę w naprawdę świetnym miejscu, ale dla nas wszystkich jest to po prostu ciężka praca. Czas jaki ustanowiliśmy był niespodzianką. Fakt, pojechałem dobre kółko, ale nie sądzę, że wyniki są całkowicie reprezentatywne. Wydajemy się być szybcy, ale wydaje mi się że Mercedes będzie jutro bardzo mocny. Sądzę że obecna konfiguracja dziesiątego zakrętu jest najlepszym, co można było tam zrobić.

Mark Webber (P2/P2): Wykonaliśmy większość zaplanowanej na dziś pracy. To bardzo łatwy tor, by coś poszło nie tak, ale koniec końców myślę, że opracowaliśmy rozsądne ustawienia. Mamy wciąż trochę do zrobienia jeśli chodzi o długie i krótkie stinty. Nie możemy tego zaniedbać. Nie chcemy prognozować, ale za nami gładki dzień. Myślę że dziesiąty zakręt w nowej wersji jest teraz lepszy.

(Nataniel Piórkowski)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P4/P3): Choć warunki są bardzo gorące, a weekend stanowi poważne wyzwanie dla kierowców, to mimo wszystko wspaniale jest wrócić do Singapuru. Za nami rozsądny dzień, ale i wiele do zrobienia, zwłaszcza że rywale wydają się być bardzo szybcy. Przyjrzymy się temu, jak wykorzystywaliśmy ogumienie, by wyeliminować potencjalne przegrzewanie się lub nadmierną degradację na dłuższych przejazdach – nie ma tu zbyt wielu długich prostych, by schłodzić opony.

Lewis Hamilton (P1/P4): To nie był dla nas idealny piątek, ale zrealizowaliśmy nasz program i dowiedzieliśmy się, gdzie możemy dokonać postępów z myślą o jutrze. W pierwszym treningu balans samochodu był naprawdę dobry, ale później to się zmieniło. W nocy czeka nas wiele pracy, ale jesteśmy do tego przyzwyczajeni i po prostu koncentrujemy się na naszym bolidzie i jego osiągach. Wyprzedzanie tutaj jest zawsze bardzo trudne, więc pragniesz zakwalifikować się jak najwyżej. Celujemy w pierwszy rząd, ale to nie takie łatwe. Bez szykany w dziesiątym zakręcie tor jest teraz o wiele lepszy.

(Nataniel Piórkowski)
 
Lotus

Romain Grosjean (P6/P5): Mieliśmy sporo problemów, przez które nie przejechaliśmy zbyt wielu okrążeń. Sytuacja nie jest idealna, jednak ustawienia bazowe są dobre. Mam nadzieję, że rozprawimy się z trudnościami i podczas kwalifikacji będziemy dysponować dobrym bolidem. Zużycie opon jest lepsze niż się spodziewaliśmy, zwłaszcza przy supermiękkiej mieszance, więc musimy przeanalizować dane.

Kimi Raikkonen (P5/P8): To był przyzwoity dzień. Samochód spisywał się dobrze, jednak na najlepszym okrążeniu trafiłem na korek, więc czas mógł być lepszy. Ogólnie bolid nie jest zły, jednak są pewne obszary, które możemy poprawić. Dziś czasy się nie liczą, więc zobaczymy, co stanie się jutro.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P7/P6): Nie możemy powiedzieć, że był to udany początek weekendu. Nie byliśmy konkurencyjni, ale jeśli spojrzymy na miniony sezon, to po trudnym weekendzie udało się nam stanąć na podium. Na pewno nie zamierzamy się poddawać. Przeanalizujemy dane, ale musimy być realistami, ponieważ gdy jeden samochód zajmuje szóste, a drugi piętnaste miejsce, to nie jest to wynik, na jaki liczyliśmy. Musimy znaleźć odpowiednie ustawienia i opracować dobrą strategię. Wiemy że wyścig nie będzie łatwy, bo na torach gdzie ważny jest dobry docisk walczymy z naszym samochodem.

Felipe Massa (P12/P15): Za nami trudny dzień. Ciężko było mi znaleźć właściwą drogę do przejścia obydwu sesji. W pierwszym treningu skoncentrowaliśmy się na ocenie różnych elementów aerodynamicznych, natomiast w nocy uzupełniliśmy nasz program wykonując długie przejazdy, zaczynając na supermiękkich a kończąc na pośrednich oponach. Wraz z zespołem zdecydowaliśmy się pójść w innym kierunku z ustawieniami, niestety nie przyniosło o żadnych wymiernych rezultatów. Jestem pewny, że jutro będzie lepiej.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Jenson Button (P14/P7): Rano staraliśmy się na nowo przyzwyczaić do toru, przejeżdżając naszym samochodem kolejne okrążenia i kładąc nacisk na porównania aero. Po południu bolid sprawował się lepiej, ale to dziwne, jak duża może wydawać się pomiędzy oboma mieszankami opon. Znalazłem prawie trzy sekundy różnicy pomiędzy moim przejazdem na opcjonalnym i podstawowym ogumieniu. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z P7. Nie wybrzydzałbym siódmego pola startowego. Nie sądzę, że na chwilę obecną byłoby ono dla nas czymś złym.

Sergio Perez (P8/P10): Za nami ciekawy dzień, który upłynął na testowaniu dwóch mieszanek jakie przywiozło tu ze sobą Pirelli. To pierwszy raz w tym roku, gdy pomiędzy rodzajami opon występowały tak duże różnice w osiągach, więc znalezienie optymalnego balansu było dość trudne. Prezentujemy tu przyzwoitą formę, choć oczywiście wiele zależy od tego, jak pójdzie nam czasówka. W przeciwieństwie do Hungaroringu, tu ścigamy się po torze ulicznym, na którym kierowca może wiele zmienić. Dlatego też nie mogę doczekać się jutrzejszego dnia.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Adrian Sutil (P16/P9): Powrót do najlepszej dziesiątki jest zachęcający. Jeśli jutro, na supermiękkich oponach wykonamy podobny przejazd jak dziś, to myślę że możemy celować w TOP10 także w kwalifikacjach. Dziś w nocy będziemy musieli jednak popracować nad pośrednią mieszanką, ponieważ czułem się o wiele bardziej komfortowo na opcjonalnym ogumieniu.

Paul di Resta (P15/P13): Pomiędzy treningami dokonaliśmy dużych postępów i z pewnością jesteśmy całkiem konkurencyjnie na dłuższych przejazdach. W porównaniu do poprzednich lat, wszystko wygląda o wiele bardziej pozytywnie, ponieważ samochód spisuje się już teraz podobnie do ubiegłego sezonu, a wtedy był tu niezły. Nie mielibyśmy jednak nic przeciwko temu, jeśli przez noc udałoby się nam nieco poprawić tempo.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P18/P11): W pierwszym treningu byliśmy nieco z tyłu, ponieważ nie byłem do końca zadowolony z konfiguracji samochodu. Przed drugą sesją dokonaliśmy kilku poprawek, które spełniły pokładane w nich oczekiwania, więc jest to coś pozytywnego. Teraz tylko musimy odpowiednio dostosować wprowadzone korekty i możemy tu dysponować naprawdę dobrym pakietem. W tym roku zmagaliśmy się trochę z dużą siłą docisku i wysokimi temperaturami, ale czuję że zmiany wprowadzone w samochodzie są krokiem naprzód. Musimy jednak pamiętać, że w F1 wszystkie zespoły rozwijają swoje samochody. Dziś razem z Jevem byliśmy raczej poza pułapem czołowej dziesiątki, ale jestem pewny, że jutro możemy się w niej pojawić. Jeśli awansujemy do Q3, to możemy śmiało oczekiwać mocnego występu w niedzielnym wyścigu.

Jean-Eric Vergne (P9/P12): Mieliśmy dziś w samochodzie kilka nowych części i staraliśmy się zrozumieć, jak się spisują. Powiedziałbym, że wykazały dobry potencjał do poprawy. Wszystko poszło jak po maśle, więc teraz czeka nas standardowa historia: analiza danych i próba znalezienia jak najlepszych ustawień. To będzie długa noc, ale jestem przekonany, że opracujemy coś użytecznego. Jako część zwyczajowej oceny ogumienia przejechałem dziś długi przejazd na supermiękkiej mieszance. Mam całkiem dobre odczucia i byłem z niej bardzo zadowolony. Najważniejszą rzeczą nad jaką musimy popracować jest balans samochodu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Nico Hulkenberg (P17/P14): Podczas pierwszego treningu zmagaliśmy się nieco z konfiguracją samochodu i naprawdę nie mogłem znaleźć optymalnego rytmu. Później było już dużo lepiej. Czułem się w bolidzie dużo pewniej, jednak wciąż jest jeszcze pole do poprawy, zwłaszcza na opcjonalnej mieszance. Myślę że wciąż możemy jeszcze poprawić czas okrążenia. Ogólnie byłem nieco zaskoczony, że twardsza opona była z mojej perspektywy całkiem słaba, a supermiękka spisywała się dużo lepiej. Pod tym względem przed nami jeszcze sporo pracy.

Esteban Gutierrez (P10/P16): Piątek w porządku. Udało nam się przejechać kilka dobrych okrążeń, dzięki którym chcieliśmy poprawić nasze tempo kwalifikacyjne. Moje doświadczenie wzrasta, ale wciąż pracuję nad pewnymi obszarami. Długie przejazdy były OK. Opony szybko zużywają się z uwagi na temperaturę, co będzie dużym wyzwaniem w trakcie wyścigu. Musimy się temu dokładniej przyjrzeć by znaleźć właściwy kompromis pomiędzy naszym sobotnim i niedzielnym tempem. Ogólnie samochód spisuje się nieźle.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Valtteri Bottas (P13/P17): Nie miałem problemów z nauczeniem się toru i naprawdę podobała mi się jazda po nim. Złożenie dobrego okrążenia nie będzie łatwe. Patrząc na nasze tempo z drugiego treningu na pewno możemy się poprawić, więc musimy popracować.

Pastor Maldonado (P11/P18): Zrealizowaliśmy program, jednak wciąż brakuje nam tempa. Musimy poprawić się w każdym obszarze, co w tych warunkach będzie trudne. Mamy także pewne problemy z balansem, które trzeba zrozumieć, abyśmy mogli myśleć o dobrym wyścigu.

(Paweł Zając)
 
Caterham

Giedo van der Garde (P21/P19): Pierwsza sesja nie była najgorsza. Podobnie jak Charles miałem problemy z podsterownością, a także pewne kłopoty z trakcją. Po treningu zmieniliśmy wysokość zawieszenia i przedni stabilizator, dzięki czemu od razu opony pracowały lepiej. Podsterowność zamieniła się w niewielką nadsterownosć w połowie zakrętu. Supermiękkie opony są znacznie łatwiejsze w użyciu i myślę, że moje pierwsze okrążenie na nich było dobre.

Charles Pic (P22/P20): W pierwszym treningu było nieźle. Mieliśmy problemy z podsterownością, zwłaszcza w połowie zakrętu, a na dohamowaniać zbyt łatwo blokował się przód. Zrobiliśmy pewne postępy w trakcie sesji, jednak podczas ostatniego przejazdu osiągi tylnych opon spadły więc ciężko to ocenić. Po południu balans był lepszy, jak i przyczepność toru. Czasy jasno pokazały, że idziemy w dobrym kierunku. Ogólnie bolid spisywał się lepiej, jednak nie wyeliminowaliśmy do końca problemów. Na długich przejazdach czasy były niezłe, a supermiękkie opony długo wytrzymywały, jednak kiedy się kończyły, to następowało to natychmiast.

(Paweł Zając)
 
Marussia

Max Chilton (P20/P21): Jestem zadowolony z przebiegu dnia, jednak nie tak bardzo jak mógłby, gdybyś my utrzymali pozycje z porannego treningu. Tak czy inaczej udało nam się poprawić czasy okrążeń i zmierzamy w dobrym kierunku. Próbowaliśmy różnych rzeczy i myślę, że jeśli uda nam się je złożyć w dobrze ustawiony samochód, to będziemy w niezłej formie. Naprawę niezły start weekendu.

Jules Bianchi (P19/P22): Dziś poznawałem tor i muszę przyznać, że ta cała jazda w nocy jest czymś interesującym. Mieliśmy spory program i staraliśmy się zebrać sporo danych. Szkoda, że straciliśmy później pozycję na rzecz Caterhama, jednak różnica jest niewielka zwłaszcza, że nie udało nam się poprawić problemów z podsterownością. Czuje się dobrze przed jutrem i liczę na dobry weekend.

(Paweł Zając)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca