F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 201322 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB91:44,249--34
2.2Mark WebberRed Bull RB91:44,8530,6040,60430
3.9Nico RosbergMercedes F1 W041:45,2581,0090,40534
4.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:45,3681,1190,11033
5.8Romain GrosjeanLotus E211:45,4111,1620,04318
6.3Fernando AlonsoFerrari F1381:45,6911,4420,28032
7.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:45,7541,5050,06330
8.7Kimi RaikkonenLotus E211:45,7781,5290,02432
9.15Adrian SutilForce India VJM061:46,0021,7530,22427
10.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:46,0251,7760,02331
11.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:46,4062,1570,38134
12.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:46,4292,1800,02333
13.14Paul di RestaForce India VJM061:46,6062,3570,17733
14.11Nico HulkenbergSauber C321:46,8082,5590,20236
15.4Felipe MassaFerrari F1381:46,8702,6210,06233
16.12Esteban GutierrezSauber C321:47,2873,0380,41729
17.17Valtteri BottasWilliams FW351:47,4343,1850,14733
18.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:47,7613,5120,32725
19.21Giedo van der GardeCaterham CT031:49,4345,1851,67334
20.20Charles PicCaterham CT031:49,5265,2770,09234
21.23Max ChiltonMarussia MR021:49,6195,3700,09333
22.22Jules BianchiMarussia MR021:49,7315,4820,11230
107% najlepszego czasu: 1:51,546

Sebastian Vettel powrócił na czoło tabeli wykręcając najlepszy czas podczas drugiego treningu na torze Marina Bay. Kolejne dwa miejsca zajęli Mark Webber i Nico Rosberg.

Najszybciej na tor wyjechał Adrian Sutil w bolidzie Force Indii. Później w jego ślady poszli inni kierowcy, który wkrótce uzyskali pierwsze rezultaty. Podczas gdy Sutil odnotował czas na poziomie 1:51,501 sek, Paul di Resta, zblokował lewe przednie koło na dohamowaniu do pierwszego zakrętu.

Kilka chwil później na czele tabeli znajdował się już Perez, by następnie na szczycie zawitali odpowiednio Button, Rosberg oraz Vettel. Bardzo szybko stało się jasne, że kolejne problemy z samochodem trapią Romaina Grosjeana. Ekipa Lotusa próbowała naprawić usterkę układu kierowniczego. W międzyczasie na drugą lokatę awansował Lewis Hamilton, który tracił trzy dziesiętne sekundy do Vettela. Wkrótce nowym liderem został Mark Webber, który odnotował czas oscylujący w granicach 1:46,489 sek.

Na kolejnym okrążeniu Australijczyk urwał z niego kolejne dwie dziesiętne sekundy, prowadząc ze swym zespołowym partnerem korespondencyjną walkę o pierwsze miejsce w klasyfikacji sesji.

Z bolidem Ferrari wyraźnie walczył Fernando Alonso. Hiszpan przejechał zbyt szeroko dziewiąty zakręt, a jego najlepszy wynik pozwalał mu na piastowanie tylko piątego miejsca z ponad sekundową stratą do liderów. Po dwudziestu pięciu minutach Daniel Ricciardo jako pierwszy założył do swojego samochodu supermiękką mieszankę, poprawiając swój najlepszy czas z rekordem drugiego sektora. Kilka chwil później garaż Lotusa opuścił w końcu Romain Grosjean.

Inżynier wyścigowy Webbera, Simon Renie poinformował swego podopiecznego, że różnica pomiędzy dostępnymi w ten weekend rodzajami opon Pirelli na suchy tor wynosi około 1,5 sek. Na półmetku sesji, po pierwszych przejazdach wykonanych na ogumieniu oznaczonym czerwonym kolorem, czołowa piątka klasyfikacji prezentowała się następująco. Vettel, za nim Webber, dalej duet Mercedesa w składzie Rosberg i Hamilton, a za nimi Fernando Alonso.

Gdy w garażu Red Bulla trwała inspekcja samochodu Webbera, który uderzył w ścianę przy zakręcie nr 21, kolejne zespoły rozpoczynały programy dłuższych przejazdów i porównywania mieszanek.

Na dwadzieścia pięć minut przed końcem, Pastor Maldonado wypadł z toru w trzynastym zakręcie, uszkadzając przednie skrzydło swego Williamsa. Wenezuelczyk był w stanie wrócić do boksu, a żółte flagi wywieszone w okolicach wirażu zniknęły niemal tak szybko, jak tylko się pojawiły. Kilka minut później, po krótkiej wizycie w boksach, sensacyjny zwycięzca Grand Prix Hiszpanii z 2012 roku realizował już swój wieczorny plan zajęć na pośredniej mieszance.

Około piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, Grosjean zjechał do swych inżynierów zgłaszając problemy z hamulcami. Z kolei inżynier Valtteriego Bottasa przekazał Finowi informacje o problemach z przednim skrzydłem i związaną z tym możliwą utratą docisku na przedniej osi. Sześć minut przed końcem treningu Maldonado ponownie obrócił swój samochód. Tym razem bez zniszczeń.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Europejczyk, 20.09.2013 17:06[!]
ah ten Vettel...
pawlos, 20.09.2013 17:32[!]
Prędzej Hamilton łyknie Alonso w WDC niż Alonso Vettela. To samo tyczy się klasyfikacji konstruktorów. Obawiam, że Massa może dowozić mało punktów w końcówce sezonu, chociaż motywacje to on powinien mieć nie byle jaką w obecnej sytuacji.
Anderis, 20.09.2013 17:52[!]
Chilton jakby coraz bardziej naciskał Bianchiego.
mmw, 20.09.2013 18:16[!]
Kurde, jaka przepaść, masakra. Już po sezonie i znowu dzięki Adriankowi. :)
Dante, 20.09.2013 18:34[!]
@mmw - Adrianowi musi być wstyd za to, że zrobił cztery razy z rzędu najlepsze auto w stawce. :(
adnowseb, 20.09.2013 18:45[!]
A Massa dotrzymuje słowa :) Aż obawiam się kwalifikacji ;)
Podtrzymuję zdanie : brak szykany obniżył atrakcyjność toru. :( Zgadzacie się ze mną?
marcinek188, 20.09.2013 18:45[!]
@Dante Jakby nie patrzeć w 2009 gdyby nieco lepszy start zaliczyły puszki, a słabszy Brawna GP też by zdominowali sezon
Więc mam nadzieje, że nowe przepisy na 2014 nie będą tak korzystne dla Red Bulla jak te zmiany z 2009.
Ale tak patrząc, czy właśnie nie o to nam chodziło ? Przerwania dominacji na przemian Ferrari i Mclarena na rzecz zespołów środka stawki ?
Kamikadze2000, 20.09.2013 19:42[!]
@adnowseb - ja niestety - dla mnie ta szykana była wypaczeniem rywalizacji i nareszcie nie ma tego bubla. Pzdr :D
adnowseb, 20.09.2013 20:03[!]
@Kamikadze2000
Po wyścigu może zmienię zdanie.W końcu wyścig to nie trening:) Na razie jestem bardzo rozczarowany.
Również pozdrawiam.
marios76, 21.09.2013 06:35[!]
@marcinek188 A napisz mi kiedy McLared "dominował"? Bo mi się wydaje, że ostatnio Hakkinen WYWALCZYŁ dwa tytuły pod rząd, okraszając to jednym WDC, chyba że piszesz o czasach Senny i prosta? ;)
W 2009, RB też miał szanse na tytuły- BGP się wstrzelił na początku, potem regularnie dojeżdżali do mety, ale już nie "win po winie". RB brakło doświadczenia, bo szybkość już mieli. Myślę, że Newey przez 5 kolejnych lat buduje najszybszy bolid na przestrzeni sezonu! :( Najgorsze jest to, że liczyć możemy tylko na silniki- Adrian Newey nie zgubi się, bo coś się zmieni w przepisach. Pamiętajmy, że on już budował najszybsze Williamsy i McLareny, awarie nie pozwoliły mu na udział w powiedzmy 10 tytułach na przestrzeni 15lat, albo 13 na 20 jak kto woli! Facet ma do tego głowę i smykałkę, jak nikt przed nim!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca