F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 201322 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel wywalczył pole position do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Singapuru. Kierowca Red Bulla wykręcił okrążenie szybsze od Nico Rosberga oraz Romaina Grosjeana.

Podobnie jak wcześniejsza część wyścigowego weekendu, sesja kwalifikacyjna przebiegała w sprzyjających warunkach pogodowych. Temperatura otoczenia i toru oscylowała w granicach trzydziestu stopni Celsjusza. Panowała stosunkowo niska 67-procentowa wilgotność powietrza.

Q1

Kierowcy bez zbędnego pośpiechu rozpoczęli zmagania w Q1. Pierwszy garaż Williamsa opuścił Pastor Maldonado, który też odnotował inaugurujący czasówkę rezultat 1:48,458 sek. Krótko po tym na czele znalazł się Lewis Hamilton z grubo ponad sekundę czasem. Po mniej więcej dziesięciu minutach kierowcy najwolniejszych zespołów założyli do swych samochodów supermiękką mieszankę. Tradycyjnie szybko dołączyli do nich zawodnicy Saubera, którym zabieg ten dał awans do Q2.

Na ogumieniu oznaczonym czerwoną mieszanką wyjechali także obaj kierowcy Mercedesa. Poprawa czasów przez Vergne'a oraz Bottasa postawiła w zagrożeniu niepewną pozycję lawirującego pomiędzy bandami trzeciego sektora Massy. Walcząc o poprawę rezultatu Charles Pic "pocałował bandę" na wyjściu spod tunelu pod trybuną. Pomimo tego Francuz poprawił czas i znalazł się przed Giedo van der Garde. Jules Bianchi po raz kolejny pokonał Maxa Chiltona. Grono pechowców uzupełnili tym razem Maldonado i di Resta, który opuszczał swój samochód wyraźnie sfrustrowany przebiegiem sesji.

Q2

Kimi Raikkonen nie zwlekał z wyjazdem na tor i bardzo szybko opuścił aleję serwisową na supermiękkim ogumieniu, notując rezultat 1:44,794 sek. Wkrótce w jego ślady poszli inni kierowcy, także często decydujący się na założenie szybszego i bardziej przyczepnego rodzaju ogumienia. Po kilku chwilach na czele znalazł się Nico Rosberg, który zszedł poniżej bariery 1:44 (1:43,892 sek), uzyskując na ówczesną chwilę najlepszy rezultat weekendu. Na półmetku Q2 czołową trójkę uzupełniali Hamilton i Alonso, za którymi plasowali się Hulkenberg i Raikkonen.

Niecałe pięć minut przed końcem pomiarowe okrążenie rozpoczął Sebastian Vettel. Po pierwszym sektorze Niemiec jechał o prawie dwie dziesiętne sekundy szybciej niż lider tabeli. Po trzecim przewaga Niemca urosła już do ponad pół sekundy, bo ostatecznie na mecie wynosić niemal sekundę. Dzięki niezwykle spokojnemu okrążeniu, na którym nie pojawiały się żadne problemy z prowadzeniem samochodu, kierowca Red Bulla dosłownie zdeklasował rywali.

Do samego końca z przejechaniem pomiarowych okrążeń czekali Buton i Perez. Podczas gdy Brytyjczyk zdołał rzutem na taśmę dostać się do Q3, Meksykanin zakończył swój udział w czasówce na czternastym miejscu. Oczko wyżej uplasował się Kimi Raikkonen. Do ostatniej części kwalifikacji nie dostali się także Hulkenberg, Vergne, Sutil oraz Bottas. Ponownie w gronie dziesięciu najlepszych kierowców znalazł się za to Daniel Ricciardo. Wielką niespodzianką był także awans do niej Estebana Gutierreza, który jeszcze wczoraj wzywał Saubera do obrania w czasówce bardziej agresywnego podejścia.

Q3

U progu Q3, bez zbędnej zwłoki na torze pojawiło się sześciu kierowców walczących o prawo do startu wyścigu z pole position. W garażach pozostali Alonso, Massa, Gutierrez oraz Ricciardo. Po pięciu minutach na pierwszym miejscu widniało nazwisko Sebastiana Vettela, który nieznacznie poprawił swoje piorunujące osiągnięcie z Q2 uzyskując rezultat na poziomie 1:42,841 sek. Na drugim miejscu, z czasem 1:43,431 sek znajdował się Rosberg, a dalej Webber oraz Hamilton. Piąte miejsce należało do Romaina Grosjeana. Button zjechał do boksów nie kończąc pomiarowego kółka.

Podczas gdy na torze pojawili się kierowcy Ferrari, Sebastian Vettel wysiadał ze swojego samochodu mając niemal niezbitą gwarancję utrzymania pierwszego pola startowego. Rosberg wpadł na metę z czasem o około jedną dziesiętną sekundy gorszym od wyniku Vettela. Niewiele wolniej pojechał trzeci Grosjean. Czołową piątkę dopełnili Webber z Hamiltonem. Kolejne dwa miejsca zajęli kierowcy Ferrari: Felipe Massa i Fernando Alonso. Dalej znaleźli się Button, Ricciardo oraz Gutierrez.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: °C
Temperatura powietrza: °C
Prędkość wiatru: m/s
Wilgotność powietrza: %
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adam2iak, 21.09.2013 16:09[!]
Brawo dla Rosberga, Grosjeana, Massy i Gutierreza za pokonanie partnerów zespołowych :)
Kamikadze2000, 21.09.2013 16:11[!]
Rosberg genialnie. Vettel chyba zbyt pewnie się poczuł, a potem miał pełno w gaciach. No ale jest PP i to jest najważniejsze. A opony się przydadzą. Jeżeli faktycznie Nico ma problemy z przegrzewaniem opon, może zrobić duży prezent rodakowi. ;)
mbwrobel, 21.09.2013 16:28[!]
Kimiego bolą plecy od ukłonów w Ferrari ;). Niepolitycznie byłoby przyjechać przed Alonso, a ponieważ Fernando w kwalifikacjach jechał marnie, to Kimi musiał jeszcze gorzej.

Oczywiście żartuję. Lubię czasem podsycać teorie spiskowe :D.
sstass, 21.09.2013 16:34[!]
Brawo Seb opony jutro moga sie przydac. Wystarczy tylko dobrze wystartowac i jesli obedzie sie bez problemow mechanicznych mozna w ciemno stawiac zwyciestwo Niemca. w tempie wyscigowym ma duzo wieksza przewage niz w kwalach wystarczy spojrzec na wykresy z symulacji. Rosberg pojechal tez dobrze, Kimi wiadomo kontuzja, ale co zrobił Alonso?? Drugie kwale z rzedu gorsze od Massy.
Zajkos, 21.09.2013 17:05[!]
Ja w ten weekend trzymam kciuki za Gutierreza:) No chyba jest zdeterminowany by zostać w F1. Trzymam kciuki żeby zdobył punkty ;)
MairJ23, 21.09.2013 18:05[!]
@mbwrobel dobrze ze doczytalem to co podpisales pod swoim wpisem - juz bylem gotowy na "walke" :)
Swoja droga prosze zwrocic uwage ze zainteresowanie F1 w tym sezonie spadlo juz tak drastycznei ze nikt prawie tu komentarzy nei zostawia.
Coz dzieki RBR i Vettelowi oczywiscie. Nie neguje ich osiagniec tylko nudnawo troche - taki sport - co zrobic :)

@sstass Alonso juz na wakacjach - o rybach juz mysli :) ma w d... ten sezon a przed nastepnym ma pelne gacie :) - zartuje oczywiscie - nei moge si edoczekac rywalizacji wewnatrz Ferrari :) to bedzie warty ogladania sezon.
djescape, 21.09.2013 18:11[!]
@MairJ23 Zainteresowanie spadło ze wszystkim nam znanego powodu :) Zostali ci, którzy albo chwycili bakcyla do F1 w latach 2006-2010 albo stali fani.

Qual ciężki do przwidzenia był może poza Vettelem. Wszystko niżej niż PP było bardzo ciekawe i zaskakujące :).

Nie wiem jak wam, ale mi bardziej ten tor podoba się za dnia niż w nocy. Sceneria w wyścigu GP2 bardziej mnie porwała niż wszechobecne światła w nocy.
MairJ23, 21.09.2013 18:46[!]
@djescape mi bardziej chodzi o dyskusje w ciagu ostatnich kilku tygodni o F1 i po kwalifikacjach czy wyscigu. Bo wiadomo ze brak Roberta wywial z salonow F1 wielu polskich kibicow. Mi brakuje tez Kubicy. inaczej si eogladalo F1 przez te pare lat. Nawet dzisiaj ogladalem na SKY zaraz po kwalifikacjach wyscig F1 z 2009 roku na torze w singapurze i sie lezka w oku zakrecila jak pomyslalem ze Robert mial takie plany i takie mozliwosci.... coz... drugi raz za mojego zycia chyba nei bedziemy miec polskiego kierowce z takim potencjalem w F1. Ale karawana idzie dalej tylko trudno sledzic jej ruchy jak P1 i PP zawsze wpadaja w rece tej samej ekipy :) Najbardziej wkurzajace chyba jest to ze to moze sie nie zmienic. Oni (RBR) maja zupelnei inny model finasowy niz inne ekipy. Oni maja to doskonale wszystko poukladane. Nikt nie wpadl - badz nei mial do tego odpowiednich narzedzi aby wykorzystywac F1 i inne sporty "ekstremalne" do promowania i zwiekszania sprzedazy napojow :) Wszystko sie ladnei kreci dla RBR i boje sie ze dlugo sie nic nie zmieni.
Ferrari i McLaren nei nadazaja za nimi - Nikt za nimi nei nadaza - bo ich studnia z kasa nei wysycha. Wyobrazmy sobei jakby Lotus mial tyle kasy co RBR - Raikkonen nadal by tam jezdzil i mieli by pieniadze na doskonalenie tegorocznej konstrukcji. A tak.... widac co sie dzieje.
Mam tylko nadzieje ze z poczatkiem 2014 sezonu jakies zmiany w stawce nastapia. No i para RAI ALO :) hehe
IceMan11, 21.09.2013 19:11[!]
@MairJ23
A tak Grosjean zdobywa P3 w Q ;P
MairJ23, 21.09.2013 19:15[!]
@IceMan11 Coz no nie bede sie wypowiadal na temat dzisiejszego Qual bo wiadomo jak jest - U Rikkonena nie wiele trzeba zeby stracil motywacje :) Zreszta nie oszukujmy sie. Kazdy z nas motywacje traci jak nie ma placone za swoja prace. Wiec ja Fina doskonale rozumiem. Zreszta przyklejanie mu latki braku tejze motywacji tez jest nie na miejscu bo nie wiemy co bylo przyczyna jego slabej dyspozycji dzisiaj. Ja sobie tak tylko spekujuje :) Pozdro.
Mam nadzieje ze GRO pojedzie jutro wyscig zycia i bedzie na podium !
ROOK, 21.09.2013 19:33[!]
Cytat djescape :
Nie wiem jak wam, ale mi bardziej ten tor podoba się za dnia niż w nocy. Sceneria w wyścigu GP2 bardziej mnie porwała niż wszechobecne światła w nocy.
.     Masz całkowitą rację — ja np. w ogóle nie lubię oglądać imprez plenerowych przy sztucznym świetle — jedyne wyjątki jakie robię (bez entuzjazmu) to GP Singapuru i PŚ w Zakopanem. Czasem warto obejrzeć też sobie „okoliczności przyrody”… :)
MaxKapsel, 22.09.2013 01:17[!]
@MairJ23 @djescape
Mylicie trochę pojęcia - brak komentarzy tutaj nie koniecznie musi być wynikiem spadku zainteresowania. W moim skromnym przypadku zainteresowanie jest niezmienne od ponad 30 lat. I zaglądam tu kilka razy w tygodniu (albo kilka razy dziennie jeśli jest akurat weekend wyścigowy). Ale komentarze ograniczyłem do minimum jakieś 2 lata temu. Wcześniej pisałem więcej i częściej, ale zniechęciły mnie do tego ton i sposób wypowiedzi niektórych "wielkich fachowców od F1", oraz nagonka fanbojów wiadomego kierowcy, którzy mieszali z błotem każdego kto nie wierzył w błyskawiczny powrót ich idola na tor...
I myślę, że takich jak ja jest więcej. Mniej piszesz, mniej ci odpyskną, mniej się denerwujesz, a w moim wieku to już ma znaczenie...;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca