F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yeongam.
Korean Grand Prix 20136 pa?dziernika
Korea International Circuit
Długość toru: 5,615 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 308,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,585 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,605 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
191,939 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel okazał się najszybszy podczas Grand Prix Korei, jednak tym razem jego przewaga nie była aż tak duża. Podium uzupełnili Kimi Raikkonen i Romain Grosjean.

Podczas tegorocznych zmagań na Yeongam nie zabrakło dramatycznych zwrotów akcji. Na torze mieliśmy samochód pożarowy, a decydującym czynnikiem okazało się ogumieniem.

Opony, opony, opony

Start był dość spokojny, jednak w trzecim zakręcie było zupełnie inaczej. Grosjean wcisnął się przed Hamiltona i awansował na drugie miejsce. Felipe Massa narobił sporego zamieszania, kiedy obrócił swój bolid na wierzchołku zakrętu. To pozwoliło Maldonado przeskoczyć aż na ósme miejsce, a Hulkenberg na piąte, jednak było tez kilka zawodników, którzy na tym stracili.

Później kierowcy ze słabszymi pozycjami startowymi odrabiali straty – Webber wyprzedził Pereza i był jedenasty, a Raikkonen Ricciardo w walce o siódme miejsce. Jenson Button zjechał na piątym okrążeniu zjechał do alei serwisowej po nowe przednie skrzydło, jednak zjazdy na zmianę opon rozpoczęły się już na siódmym okrążeniu za sprawą Felipe Massy. Do 12 okrążenia prawie wszyscy mieli już na koncie wizytę w boksie i pośrednie gumy na kołach.

W międzyczasie Raikkonen wyprzedził Alonso, jednak Ferrari szybciej przeprowadziło pit stop przez co Hiszpan wyjechał przed Lotusem. Mercedes także odrobił trochę strat do Grosjeana – Francuz wrócił na tor dosłownie na styk przed Hamiltonem, jednak mimo ataku udało mu się obronić pozycję. Vettel bez problemów utrzymał się na czele po swoim wyjeździe i jechał około 2-3 dziesiąte szybciej niż najszybszy z kierowców za jego plecami. Jedynym, który nie zjeżdżał jeszcze do boksu był Ricciardo, który startował na pośrednich oponach.

Najlepsza taktyka? Strzał w kolano!

Chwilowo powróciliśmy do spokoju i mieliśmy tylko pojedyncze manewry. Perez wyprzedził Maldonado i był jedenasty, a Rosberg Ricciardo – Australijczyk zaraz potem zjechał do boksów, a po wyjeździe poradził sobie z di Restą. Pośrednie opony również dawały się we znaki zawodnikom i Button zjechał już na 23 okrążeniu, choć ważniejsze było to, co działo się na kolejnych okrążeniach.

Mercedes kompletnie przespał moment, w którym Hamiltonowi skończyły się gumy i mimo gorączkowych próśb zawodnika zdecydowali się zatrzymać go na torze. Przez to na 28 okrążeniu Brytyjczyk stracił ponad 5,5 sekundy do Vettela. Co gorsza, gdy miało dość do zjazdu wyprzedził go Rosberg i dokładnie w tym momencie w jego bolidzie zerwało się mocowanie nosa. Niemiec dostał pierwszeństwo z zjazdu, a Hamilton dalej tracił.

Na dalszych pozycjach też sporo się działo podczas pit stopów. Za jadącym na piątym miejscu Hulkenbergiem zrobił się mały pociąg w postaci Alonso, Raikkonena i Webbera, przez co Lotus zdecydował się na ciut wcześniejszy zjazd do boksów i Fin znalazł się nie tylko przed Hulkenbergiem, ale także przed Alonso i Hamiltonem, który przed problemami jechał trzeci. W międzyczasie Webber poradził sobie z Hiszpanem ładnym manewrem w środku toru.

Punktem zwrotnym był wystrzał prawej przedniej opony w bolidzie Sergio Pereza na 31 okrążeniu. To wywołało neutralizację, szybkie pit stopy Vettela i Grosjeana, zbicie stawki i kolejny pit stop Webbera, który uszkodził swój samochód najeżdżając na odłamki. Sytuacja mocno ratowała Hamiltona, który odrobił straty czasowe, a także nie musiał walczyć z Australijczykiem. W międzyczasie z rywalizacji odpadł di Resta, po swoim błędzie w jednym z zakrętów. W tym momencie prowadził Vettel przed Grosjeanem, Raikkonenem, Hamiltonem, Alonso, Buttonem, Rosbergiem i Maldonado.

Walka we dwóch? Lepiej w czterech!

Podczas restartu na 37 okrążeniu nic się nie zmieniło, jednak w trzecim zakręcie znów było ciekawie. Hulkenberg zaatakował Mercedesa i wbił się na trzecie miejsce. Wbicia, tylko bardziej dosłownego, próbował Sutil, który wpadł w poślizg jeszcze w strefie hamowania u tyłem uderzył w Marka Webbera. Niemiec pojechał dalej, jednak samochód Red Bulla się zapalił i zakończył wyścig Australijczyka. Kłęby dymu i samochód pożarowy na torze, podobno wypuszczony bez zgody dyrekcji wyścigu, zaowocowały kolejnym wyjazdem samochodem bezpieczeństwa. Tuż przed Raikkonen przeskoczył na drugie miejsce w pierwszym zakręcie.

Po wznowieniu na 41 okrążeniu znów kierowcy nie zmienili się pozycjami na prostej startowej, jednak Alonso próbował szczęścia w trzecim zakręcie. Wydawało się, że Hamilton będzie bez szans, jednak Brytyjczyk przed dojazdem do czwartego zakrętu schował się za Ferrari i przeprowadził udaną kontrę. Kierowca Mercedesa zaraz potem rzucił się w pogoń za Hulkenbergiem, jednak wyraźnie nie umiał poradzić sobie z Sauberem, który fantastycznie wychodził z drugiego zakrętu.

W pewnym momencie dojechał do nich Alonso i włączył się w walkę, a z tyłu przyglądał się także Button, jednak ostatecznie nic się nie zmieniło i Niemiec dowiózł najlepsze w tym sezonie miejsce do mety. W środku stawki również było ostro. Maldonado bronił jednego punktu przed Gutierrezem, jednak z tyłu czaili się Massa i Perez. Po kilku zakrętach walki koło w koło w koło i w jeszcze jedno koło Wenezuelczyk nie przyblokował wystarczająco kierowcy Saubera i dał się wywieźć szeroko z zakrętu. Dzięki temu nie tylko Gutierrez na tym zyskał, ale także Massa (który wyprzedził też Meksykanina), Perez i Bottas znaleźli się przed Maldonado.

Później już niewiele się działo. Rosberg wyprzedził Buttona i wskoczył na siódme miejsce, a oba Toro Rosso pożegnały się z rywalizacją na przedostatnim okrążeniu Vettel jechał niezagrożony i podobnie jak w zeszłym roku były stopowany przez ekipę w obawie o opony. Grosjean dostał polecenie walki z Raikkonenem, jednak nie udało mu się wystarczająco zbliżyć do Fina, więc skład podium pozostał bez zmian. Wycofanie się Ricciardo dało pozwoliło Perezowi awansować do czołowej dziesiątki.

GP Korei było wyjątkowo emocjonujące, jednak nie będziemy mieli zbyt wiele czasu na rozwodzenie się nad tym wyścigiem, gdyż już za tydzień zawodnicy zawitają na legendarną Suzukę. Czy tam będzie równie ciekawie? Tego oczywiście dowiecie się czytając Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
marios76, 08.10.2013 09:07[!]
@MairJ23 Nie tędy droga- jeden bolid dla wszystkich niczego nie załatwi- to są zespoły, koncerny za tym stoją- nie ma takiej opcji, żeby ładowano kasę w promocję przez sport dla samego kierowcy. Mamy po prostu pecha- Była era Brawna, jest Neweya. Moje zdanie jest takie- należy uprościć aerodynamikę bolidów, aby dać mniejsze pole do popisu dla geniusza Adriana... ;) Może wyjściem było by stworzenie podstawy bolidu dla wszystkich, z możliwością wstawienia dowolnego z 3-4 fabrycznych silników i obudowanie tego aero na które złożą się spoilery przedni i tylny, może coś skromnego na opływ powietrza z boków bolidu i pod spodem? Wtedy faktycznie zespół tnie koszty do limitu. Ale jak wybrać tych, którzy będą chcieli stworzyć bazę? I gdyby to opracowywano- czy nie było by przewagi tych wielkich? W kilku amerykańskich seriach była możliwość wyboru nadwozia i silnika... Raczej udało się unikać wieloletnich dominacji. Może tędy wiedzie jak nie droga, to jakaś ścieżka? Ale na poważnie Panowie- to kto się przejmie tym, co sądzi pojedynczy, czy choćby grupka kibiców z forum?
@derwisz - Hmmm- Ty chyba sportu nie uprawiałeś? Widziałem radość w zespole Saubera i ci ludzie wyglądali na szczęśliwszych, niż w RB- po kolejnym zwycięstwie Vettela. Wyścig jest zawsze walką wielu kierowców, trzeba tylko wiedzieć, że cel dla każdego jest inny- i jakoś to powinno zniwelować nam niesmak faktu, że mamy po mistrzostwach. Tyle, że to pisałem już dawno, a wyścigi oglądam nadal:)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca