F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 201313 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: Suzuka jest moim ulubionym torem! To obok Północnej Pętli i Makau najpiękniejszy tor świata. W pierwszych zakrętach musisz znaleźć rytm jadąc 240 km/h, zawsze na limicie. Czujesz wtedy siły odśrodkowe działające we wszystkich kierunkach. Kolejnym ważnym miejscem jest Spoon. Ekstremalnie szybki, dwuwierzchołkowy wiraż. Musisz wykazać się niemałą odwagą, aby jak najszybciej dodać w nim gazu. Następnie długa prosta doprowadzi cię do ultraszybkiego 130R. W końcu szykana Casio. Przejeżdżamy ją na drugim biegu, choć bardzo trudno jest wyczuć wierzchołek. Na Suzuce wyprzedzanie jest trudniejsze niż się to wydaje. Bardzo łatwo źle oszacować moment hamowania, a jeśli samochód przed tobą nie będzie świadomy twoich aspiracji, może dojść do kolizji.

Mark Webber: Atmosfera jest tu zawsze wspaniała. Fani to niesamowici pasjonaci i kochają sporty motorowe. Traktują nas jak prawdziwych gladiatorów. Posiadają ogromną wiedzę, śledzą cały sezon co zresztą bardzo łatwo da się zauważyć. Chcą dawać ci upominki, zdjęcia, znają nawet daty twoich urodzin. Moim ulubionym miejscem na torze jest w zasadzie cały pierwszy sektor i wymagający zakręt Degner One.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Jenson Button: Suzuka jest dla mnie praktycznie drugim domowym wyścigiem. Moje zwycięstwo w 2011 było bardzo emocjonalne, gdyż był to pierwszy wyścig po tsunami – była to ważna impreza dla całego kraju. To co lubię w Suzuce, to fakt, że tor praktycznie nie wybacza. Zazwyczaj, gdy popełni się błąd, po prostu wypada się na asfaltowe pobocze i łatwo można wrócić. Tutaj zbyt szeroki wyjazd w eskach lub na wyjściu z Degner kończy się w żwirze. Lubię to, zyskują tutaj zawodnicy, którzy nie popełniają błędów. Samochód musi być tutaj bardzo dobrze zbalansowany, z dobrym dociskiem. Z tym miewamy problemy, jednak Korea pokazała, że nawet z pechem możemy zaliczyć dobry wyścig i zdobyć punkty.

Sergio Perez: Kocham Suzukę, to wspaniały tor. Naprawdę lubię jeździć po szybkich trasach, a tutaj jest wiele świetnych zakrętów. Można tu złapać dobry rytm, po wjechaniu w pierwszy zakręt praktycznie tylko moduluje się prędkość aż do siódemki. Uczucie jest niesamowite. Jedynym minusem tego obiektu są problemy z wyprzedzaniem. Większość zakrętów jest bardzo szybka i po większości hamowań są szybkie zakręty. Ciężko jest więc wyprzedzić inny samochód. Nie udało mi się to w zeszłym roku, jednak dobrze, że mogłem to sprawdzić. W ten weekend będę cisnął jak szalony.

(Paweł Zając)
 
Mercedes

Nico Rosberg: Suzuka to jeden z najbardziej ekscytujących torów w kalendarzy kocham tam się ścigać. nasz samochód dobrze się spisywał w szybkich zakrętach, więc mam nadzieję, że będziemy mocni w ten weekend. Japońscy fani są bardzo entuzjastyczni, co jest wspaniałe i chętnie znów się z nimi spotkam.

Lewis Hamilton: Suzuka to jeden z nielicznych torów, który był budowany według naprawdę starej szkoły. Pierwszy raz jechałem tu w sezonie 2009, jednak za każdym razem musi upłynąć trochę czasu, nim nabierze się tempa – tak szybki jest ten tor. Jeśli chociaż najedzie się na trawę, to od razu obraca bolid i leci się w ścianę. To wymaga od kierowcy sporego skupienia i bardzo dużej precyzji podczas jazdy. Trzeba tutaj myśleć do przodu i mieć bardzo duży docisk.

(Paweł Zając)
 
Force India

Paul di Resta: Japonia to wspaniały kraj i świetne miejsce do ścigania się. Czuć tam pasję i historię. To na Suzuce spotykamy jednych z najbardziej zagorzałych fanów F1. Trybuny są zawsze pełne. Nawet w czwartek! Po drugie, ścigamy się na genialnym torze. Dla mnie jest on na równi z Silverstone, ponieważ stawia wysokie wymagania przed samochodem. Pokonanie okrążenia z małą ilością paliwa daje niesamowite wrażenia. Nie chcę snuć prognoz. Wiele będzie zależało od balansu samochodu i to na tym aspekcie postaramy się szczególnie skoncentrować. Ostatnimi czasy poświęcaliśmy więcej uwagi osiągom i mam nadzieję, że to się opłaci.

Adrian Sutil: Mam dobre wspomnienia związane z Japonią. Powiedziałbym, że Suzuka jest jednym z moich najbardziej ulubionych torów. Podobnie jak Spa. Różnica polega jednak na tym, że japoński obiekt jest bardziej wymagający technicznie. Potrzebujesz samochodu, który dobrze będzie radził sobie w szybkich zakrętach. Bardzo ważny jest przejazd esek, którym rozpoczynasz swoje okrążenie. Możesz w nich poczuć niesamowite osiągi i przyczepność, jaką gwarantuje samochód F1. To jednak bardzo zdradliwe miejsce: możesz w nim wiele zyskać, ale także bardzo dużo stracić.

(Nataniel Piórkowski)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kajt, 09.10.2013 13:27[!]
Hamilton pierwszy raz jechał na Suzuce w sezonie 2009? Wtf?

Paweł Zając robi tak koszmarne tłumaczenia, że głowa boli.
rno2, 09.10.2013 13:46[!]
@Kajt Hamilton zadebiutował w F1 w 2007 r. W 2007 i 2008 r. GP Japonii rozgrywane było na Fuji. Suzuka powróciła do organizacji wyścigu w 2009 r.

Swoją droga pamiętam tą sieczkę jaka miała miejsce w 2009 r. Zaczęło się od ulewnej pogody w piątek i choroby Glocka, przez co zadebiutował podczas weekendu GP Kobayashi. W sobotę w kwalifikacjach rozbili się Kovalainen i Glock (bardzo mocne uderzenie zakończone kontuzją). W wyścigu potężnie rozbił się Alguersuari, na szczęście beż żadnych konsekwencji...
matinson, 09.10.2013 16:30[!]
Jak na mnie to tłumaczenie jest całkiem dobre.
JaKubCn, 09.10.2013 17:42[!]
wybaczcie że zepsuje wam forum z GP Japoni... ale firma Bell zaprezentowała na FB nowy kask Roberta Kubicy... o to nie rajdowy ale F1...
https://www.faceb...212580319&type=1
marcinek188, 09.10.2013 19:26[!]
@Kajt Według mnie całkiem spoko tłumaczenia. Jak coś się nie podoba to samemu sobie tłumacz :)
Kamikadze2000, 09.10.2013 20:25[!]
@Kajt - panie mądralo... gdybyś pan oglądał tamte sezony, wiedziałbyś, że GP Japonii miało miejsce na torze Fuji Speedway... ;) Najpierw trza sprawdzić, a potem krytykować... w innym przypadku wychodzi się na głąba... ;)
francorchamps, 10.10.2013 09:12[!]
@JaKubCn

Właśnie miałem pisać to samo..

WTF ?!

Będzie testował w F1 ?
ManiakF1, 11.10.2013 18:53[!]
Kajt jesteś nikim
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca