F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 201313 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Mark Webber uzyskał najlepszy czas okrążenia w sesji kwalifikacyjnej przed Grand Prix Japonii, zapewniając sobie prawo startu z pierwszego pola do niedzielnego wyścigu na torze Suzuka.

W drodze po to osiągnięcie Australijczyk pokonał swego zespołowego partnera – Sebastiana Vettela oraz kierowcę Mercedesa – Lewisa Hamiltona

Q1

Jako pierwszy na torze pojawił się Esteban Gutierrez z Saubera. Meksykanin korzystał z twardej mieszanki i ustanowił rezultat na poziomie 1:33,447 sek. W miarę upływu czasu na torze pojawiało się coraz więcej zawodników – w garażach przebywali jedynie ci reprezentujący trzy najsilniejsze zespoły stawki. Podczas gdy po ośmiu minutach, na czele tabeli znajdowało się nazwisko Jensona Buttona, aleję serwisową opuścili Lewis Hamilton oraz Nico Rosberg.

W tym samym momencie w samochodzie Gutierreza pojawiły się płomienie. Meksykanin szybko opuścił swój bolid, a mechanicy ugasili drobny pożar. Choć istniało przypuszczenie, że mógł on spowodować uszkodzenia, Po niecałych trzech minutach kierowca stajni z Hinwil powrócił na tor. W międdzyczasie na czele tabeli znalazł się Fernando Alonso z rezultatem 1:32,371 sek.

Na pięć minut przed końcem Q1, kilka chwil po tym jak na czele znalazł się Mark Webber, z samochodu Jeana-Erica Vergne zaczęły wydobywać się płomienie. Francuz zatrzymał swój bolid za nawrotem, a z powodu fatalnej widoczności powodowanej przez dym i akcji służb porządkowych, sesja została wstrzymana. W rozmowie ze Sky Sports F1, szef Toro Rosso – Franz Tost przyznał, że przyczyną awarii w bolidzie Francuza mogły być przegrzewające się hamulce.

Sesja kwalifikacyjna została wznowiona po nieco ponad czterech minutach. Kolejce samochodów wyjeżdżających na tor przewodził Nico Rosberg. W boksach pozostali jedynie kierowcy znajdujący się w czołowej piątce. Większość kierowców, którzy zdecydowali się jednak spróbować poprawić swoje osiągnięcia, korzystało z pośredniej mieszanki. Na pierwsze miejsce awansował Romain Grosjean, za nim znaleźli się Felipe Massa i Rosberg. Grono pechowców dopełnił Adrian Sutil, który od samego początku weekendu nie był w stanie znaleźć odpowiedniego rytmu. W tyle stawki Max Chilton pokonał obydwa samochody Caterhama i znalazł się przed swoim zespołowym kolegą – Julesem Bianchim.

Q2

Bardzo szybko do walki o czas przystąpił Paul di Resta. Co zrozumiałe, samochód Szkota wyposażony był w pośrednią mieszankę. Zupełnie inne podejście obrał Lotus w stosunku do Romaina Grosjeana. Francuz pojawił się na torze korzystając z twardego ogumienia Pirellii po pięciu minutach zajmował drugie miejsce w tabeli za swym zespołowym kolegą – Kimim Raikkonenem, przy którego nazwisku widniał czas 1:32,020 sek. Hamilton od samego początku korzystał z opon oznaczonych białym kolorem. Brytyjczyk tak szybko jak stał się liderem Q2, stracił prowadzenie na rzecz Fernando Alonso.

Po raz kolejny solidne okrążenie pokonał Jenson Button. Kierowca McLarena zajął dzięki niemu trzecie miejsce, a po tym, jak Vettel oraz Webber wskoczyli na dwa pierwsze miejsca, spadł na piątą lokatę. Kontrowersje wzbudził manewr Marka Webbera, który wyjeżdżając z alei serwisowej utrzymał w pełni wyścigową linię jazdy i przyblokował Sergio Pereza. W ostatnich minutach Grosjean przesunął się na trzecią pozycję po założeniu pośredniej mieszanki. Z czasówki odpadli Perez, di Resta, Bottas, Gutierrez, Maldonado i Ricciardo, który jeszcze w trakcie Q2 opuścił garaż Toro Rosso.

Q3

Jako pierwszy w Q3 na torze pojawił się Vettel i on też jako pierwszy uzyskał czas okrążenia: 1:31,312 sek. Niemiec, który zbyt szeroko wyszedł z zakrętu Spoon, dokonał tego z niedziałającym KERS. Szybko czas lidera mistrzostw świata przebił jego kolega z Red Bulla – Mark Webber pojechał okrążenie o cztery dziesiętne sekundy szybsze. Po pierwszych przejazdach kolejne dwa miejsca zajmowali Fernando Alonso oraz Lewis Hamilton. Z kolei bez uzyskania czasu do boksów zjechali Grosjean i Button.

W ostatniej, decydującej fazie kwalifikacji na torze, na pośrednich oponach pojawiła się cała, najszybsza dziesiątka kierowców. Sebastian Vettel nie był w stanie poprawić czasu Marka Webbera, który w końcówce urwał z niego jeszcze kolejne części sekundy. Na trzecie miejsce awansował Lewis Hamilton. Czołową piątkę dopełnili Grosjean i Massa. Kolejne miejsca zajęli odpowiednio Rosberg, Hulkenberg, Alonso, Raikkonen oraz Button.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Japonii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 7,3 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
matinson, 12.10.2013 08:17[!]
Brawa, żeby tylko jutro nie dał się ograć na starcie. A niektórzy twierdzą, że Vettel ma inne, lepsze auto niż Mark... Idealne okrążenie i Vettel na drugiej pozycji.
No i Max Chilton pokonał kolege z zespołu oraz Caterhamy, całkiem niezły występ.
modlicha, 12.10.2013 08:30[!]
@matinson
Vettel po prostu popełniał błędy na swoich kółkach. Gdyby nie to byłby 0,5 sekundy przed Markiem. Nie działający Kers też miał pewnie wpływ. Poza tym nie wiadomo czy Webber nie dostanie kary za przyblokowanie Pereza.
tommyline, 12.10.2013 08:30[!]
Może jednak ta rezerwowa karoseria, która ma po pożarze Webber jest w specyfikacji Vettela?
qqryq, 12.10.2013 08:57[!]
a może sędziowie przyglądną się sytuacji kiedy Webber zablokował Pereza. Piątka w plecy mile widziana............
MildSeven, 12.10.2013 19:24[!]
Predzej Pic dojedzie na punktowanej pozycji niz bedzie przed Vettelem jutro.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca