F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 20133 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: Wyścig w Abu Zabi jest jedną z głównych atrakcji wyścigowego kalendarza. Rozpoczęcie wyścigu o zmierzchu, a zakończenie o zmroku jest całkiem imponujące. Mam dobre wspomnienia z Abu Zabi, po wygraniu tutaj po raz pierwszy w 2009 roku oraz powtórzenie tego osiągnięcia rok później, zdobywając jednocześnie mój pierwszy mistrzowski tytuł, nigdy nie zapomnę tego weekendu. Tor jest również imponujący: 5.5km, 55 okrążeń w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara z bezpiecznymi sekcjami wyjazdowymi. Kilka kluczowych miejsc na torze dla mnie: zakręt 1, ponieważ ciężko jest tam cokolwiek zobaczyć i jest bardzo szybki. Ostatnie zakręty muszą być uwzględnione jako jeden, ponieważ musisz wyjść z pierwszego bardzo dobrze, aby wejść w kolejny właściwie. Ważne jest otworzenie przepustnicy tak wcześnie, jak to możliwe, aby mieć dobrą prędkość pod koniec prostej.

Mark Webber: Ściganie się o zmroku i kończenie w nocy jest zawsze bardzo spektakularne; w tym sensie to bardzo unikatowe wydarzenie. Temperatura toru spada podczas wyścigu, co jest dla nas interesujące pod względem tempa i zachowania się opon. Również na pierwszą część wyścigu mamy inne zrywki na naszych wizjerach, ze względu na to, że słońce jest nisko nad horyzontem przez pierwsze 10-15 okrążeń używamy ciemnych wizjerów, później, gdy słońce schowa się za trybunami, przez resztę wyścigu możemy używać jasnych wizjerów.

(Igor Szmidt)
 
McLaren

Jenson Button: Myślę, że cały zespół czuje się podbudowany naszą formą z ostatniego weekendu w Indiach. Chociaż wyścig nie poszedł po mojej myśli, nasza ogólna prędkość i regularność były najlepsze z całego sezonu i jak zwykle, nasz zespół starał się upewnić w każdej kategorii, strategicznie i logistycznie, że nie straciliśmy nic w stosunku do rywali. Z pewnością chcemy utrzymać tą formę w Abu Zabi. Jednak jest to zupełnie inny tor – ostatni sektor ma dużo zakrętów start-stop i potrzebny będzie duży balans mechaniczny – zawsze podobało mi się ściganie na torze Yas Marina i myślę, iż po raz kolejny możemy zdobyć punkty, aby umocnić naszą pozycję w klasyfikacji generalnej. Teraz, kiedy sprawa tytułu została już rozwiązana, myślę, że cała społeczność Formuły 1 będzie z radością śledziła trzy ostatnie wyścigi. Podczas gdy będziemy walczyć z innymi zespołami tak jak zwykle, będziemy również traktować trzy ostatnie wyścigi jako okazję do rozwinięcia i zrozumienia pakietu na sezon 2014. Dla mnie to ekscytujące: nie mogę doczekać się mojego wkładu aby upewnić się, iż przyszły rok będzie możliwie najlepszy, ale także byśmy byli przygotowani na wyzwania, jakie przed nami stoją.

Sergio Perez: Uważam, że Grand Prix Indii było moim najlepszym wyścigiem do tej pory w tym sezonie oraz dobrym przykładem na to, co mogę zrobić kiedy mam konkurencyjny bolid oraz możliwość do przyciśnięcia rywali. Bardzo podobał mi się cały weekend. Nie zaskoczy was to, że chcę utrzymać tą formę w Grand Prix Abu Zabi. Tor Yas Marina jest jednym z najbardziej imponujących i wyszukanych torów wyścigowych na świecie – pierwsze dwa sektory, które są mieszanką długich szybkich łuków oraz mocnych dohamowań dają wiele frajdy z jazdy, podczas gdy ostatni sektor jest nieco bardziej nieprzewidywalny, ponieważ wymaga dużo więcej precyzji, mimo, iż jest wolniejszy. Znalezienie dobrego ustawienia bolidu zawsze wymaga pewnego kompromisu. Po kilku pechowych wyścigach, świetnie było odwrócić nasz los w Indiach. Teraz, oczywiście będę miał nadzieję na kolejny dobry finisz przed pojechaniem na 'domowy' wyścig do Austin. Bardzo chciałbym dać fanom coś, z czego mogliby czerpać dodatkową radość.

(Igor Szmidt)
 
Lotus

Kimi Raikkonen: Udogodnienia na tym torze nie mają sobie równych. Układ toru sprawia, że wyprzedzanie jest utrudnione, ponieważ nie ma zbyt wielu miejsc. Musisz dobrze się zakwalifikować, żeby startować do wyścigu z wysokiej pozycji i dzięki temu zaliczyć mocny rezultat. Jest wiele zakrętów, potrzebujesz dobrej siły docisku i przyczepności, a bolid musi dobrze pokonywać tarki. To tor, na którym masz nadzieję, że wszystko pójdzie dobrze przez cały weekend. Jeśli ci się to uda, to jest to dobre miejsce do ścigania. Zaliczyłem tutaj jeden bardzo nudny wyścig, kiedy utknąłem w środku stawki, jak również jeden świetny, kiedy walczyłem o wygraną. Wiem, który bardziej preferuję.

Romain Grosjean: To niesamowity obiekt, który wygląda bardzo imponująco. Nie jest używany w ciągu sezonu jak inne tory, więc wiemy, że czeka nas niski poziom przyczepności na starcie. Osobiście układ toru nie należy do moich ulubionych – jest zbyt wiele zakrętów przejeżdżanych na drugim biegu, ale nie każdy obiekt możesz lubić, a wygląda na to, że naszemu bolidowi na tę chwilę pasuje każdy tor!

(Dawid Pytel)
 
Mercedes

Nico Rosberg: Weekend w Abu Zabi jest jednym z moich lubionych, a dla fanów, naszych partnerów i zespołu to świetne wydarzenie. Jest również inny ponieważ wyścig odbywa się o zmierzchu, a praca o różnych godzinach w trakcie całego weekendu jest ciekawą zmianą. Na torze będziemy mieli nadzieje na utrzymanie formy jaką mieliśmy w Indiach i spróbujemy osiągnąć taki sam wynik. To był dla mnie naprawdę udany weekend i jestem zadowolony z tego jak zespół powrócił do walki o drugie miejsce

Lewis Hamilton: Wyścig w Abu Zabi zawsze sprawa nam dużo frajdy, a mi osobiście bardzo się podoba. Zarówno tor jak i cały kompleks Yas Marina robią duże wrażenie, a ściganie się od blasku słońca po zmierzch zawsze jest czymś szczególnym. Ponieważ zostały tylko trzy wyścigi do końca sezonu, wciąż ciśniemy i w tym okresie nasz zespół może osiągnąć bardzo dużo. Teraz chodzi tylko o stałą formę i upewnienie się, że zarówno ja jak i Nico będziemy dowozić do mety dużo punktów tak by utrzymać inne zespoły za nami. Czekamy na to wyzwanie!

(Igor Szmidt)
 
Sauber

Nico Hulkenberg: Grand Prix Abu Zabi jest oszałamiającym wyścigiem, szczególnie podczas zmierzchu, kiedy możesz pooglądać kilka ładnych obrazków. Padok jest bardzo przyjemny i prawdopodobnie panuje na nim najlepsza atmosfera w całym roku. Tor jest dość zdradliwy i techniczny, w szczególności ostatni sektor, który ma sporo zawiłych, 90-stopniowych zakrętów. Łatwo jest się pomylić i przestrzelić je w kwalifikacjach. Nie jest to jeden z moich ulubionych obiektów. W zbyt dużej mierze to tor stop-and-go, któremu brakuje płynności. Czeka nas dużo pracy, żeby zrozumieć zachowanie opon.

Esteban Gutierrez: Tor Yas Marina to świetne miejsce na rozgrywanie wyścigu Formuły 1. Podobało mi się ściganie tutaj w serii GP2, jak również testy F1 w poprzednich latach. Tor jest dość prosty i przejeździłem na nim sporo kilometrów. Pierwszy sektor zawiera dwa szybkie zakręty, które są przyjemne. Sektor drugi i trzeci ma kilka ciasnych zakrętów, które wymagają sporo trakcji. Po GP Indii podejdziemy do weekendu z pozytywnym nastawieniem i będziemy chcieli maksymalnie go wykorzystać. W kwestii samego ścigania, dla mnie nie ma różnicy czy ścigamy się w dzień czy w nocy, ale atmosfera w Abu Zabi zawsze jest dobra i nie mogę doczekać się weekendu.

(Dawid Pytel)
 
Force India

Paul di Resta: Dobry występ w Indiach był wynikiem pracy całego zespołu oraz jest bardzo ważny w kontekście naszych mistrzostw. Ostatnio mieliśmy cięższy okres, więc ukończenie domowego wyścigu dla Force India w punktach przez obydwa bolidy dało nam powody do radości. Do Abu Zabi z pewnością udamy się po to, aby spróbować powtórzyć ten rezultat. Nasze podejście jakie objęliśmy w kwestii bolidu bierze pod uwagę więcej podstaw, co pomogło. Dało mi to więcej pewności i czuje się lepiej prowadząc bolid. To bardzo ważne dla kierowcy i pomoże nam obu w kwalifikacjach oraz wyścigu. Lubię jeździć po torze Yas Marina ponieważ wyścig odbywa się o zmroku i jest jednym z bardziej spektakularnych wydarzeń w ciągu sezonu – trochę jak Singapur. W kwestii samego obiektu, nie musimy polegać tak bardzo na docisku aerodynamicznym, ponieważ większość zakrętów jest wolna, co powinno odpowiadać naszemu bolidowi.

Adrian Sutil: Strategia jednego pit stopu, którą obraliśmy w Indiach, dała nam najlepszy wynik jaki mogliśmy osiągnąć. To pokazuje tylko, że jeśli spróbujesz czegoś innego, może to zaowocować dobrym rezultatem. Był to bardziej ryzykowny wybór, ponieważ miękka mieszanka była niewiadomą w warunkach wyścigowych, jednak byłem w stanie dobrze o nią zadbać i wciąż miałem dobre tempo na ostatnich okrążeniach. Z pewnością potrzebowaliśmy kilku punktów i myślę, że wszyscy jesteśmy teraz bardziej optymistycznie nastawieni. Samochód miał bardzo dobry balans w Indiach – był łatwiejszy w prowadzeniu, bardziej konsekwentny i to nam pomogło. Wszyscy jesteśmy bardziej zadowoleni przed nadchodzącym weekendem po zdobyciu punktów dwoma bolidami. Tor Yas Marina jest jednym z najlepszych miejsc w kalendarzu, ponieważ nie ma tam żadnych murów! Sprawia wrażenie obiektu z przyszłości, a portowe umiejscowienie upodabnia go do Monako. Układ obiektu nie należy do moich ulubionych, ponieważ głównie mamy tu wolne zakręty, jednak jako wydarzenie, z pewnością jest główną atrakcją roku.

(Igor Szmidt)
 
Williams

Pastor Maldonado: W zeszłym roku zaliczyłem tutaj dobry weekend kwalifikując się na trzecim miejscu i kończąc wyścig na piątym pomimo braku KERS-u podczas zawodów, więc jest to tor, który mi pasuje i z którym mam dobrem wspomnienia. Abu Zabi to także świetna pogoda, mili ludzie i imponująca otoczka, więc jest to dobre miejsce do odwiedzania. Lubię szczególnie pierwszy sektor, który jest bardzo szybki, zwłaszcza zakręty 2, 3 i 4, a ostatni sektor jest bardzo malowniczy. Za każdym razem gdy ścigamy się w gorącym klimacie możemy zaobserwować termiczną degradację opon, więc na tym będziemy się skupiać przygotowując się przez weekend. Wykonaliśmy pewien postęp w ostatnich tygodniach a bolid zachowywał się lepiej w Indiach, więc będziemy kontynuować ten trend podczas ostatnich wyścigów sezonu.

Valtteri Bottas: Abu Zabi jest bardzo odmienne od ostatnich torów, zakręty są krótkie z wieloma szykanami i mocnymi dohamowaniami, więc będziemy musieli inaczej dostawić bolid. Potrzebujesz dobrej trakcji na wyjściu z zakrętów, by zniwelować uślizg opon, a bolid musi dobrze atakować tarki. Nie oczekujemy, że tor będzie obciążał opony, chociaż z otoczenie i wysoka temperatura toru mogą spowodować sporą degradację termiczną, więc będziemy musieli sobie z tym poradzić. Mam dobre wspomnienia z Yas Marina, ponieważ tutaj po raz pierwszy zasiadłem za kierownicą bolidu F1 w 2011 roku razem z Williamsem, a w zeszłym roku zaliczyliśmy mocny rezultat, co powinno pomóc tym razem w ustawianiu bolidu.

(Dawid Pytel)
 
Marussia

Jules Bianchi: Cieszyliśmy się z dobrego wyścigu w Indiach w zeszłym tygodniu, dlatego też chcemy kontynuować naszą formę dzięki tygodniowej przerwie pomiędzy wyścigami. Abu Zabi jest fantastycznym obiektem do ścigania, a tor bardzo mi się podobał gdy jeździłem po nim w zeszłym roku w pierwszym treningu. Możliwość startu przy świetle dziennym i finiszu w nocy jest bardzo ekscytująca – to dla mnie kolejne nowe i interesujące doświadczenie. Obecnie tempo naszego bolidu jest bardzo dobre, a dodatkowo będziemy tutaj znów pracować z nowym zawieszeniem, więc naprawdę mam nadzieję na wyścig, w którym będę mógł w pełni wykorzystać te czynniki.

Max Chilton: Wzięcie udziału podczas pierwszego treningu na torze Yas Marina w zeszłym roku było jednym z najważniejszych wydarzeń w mojej karierze, a ściganie się tutaj po praz pierwszy jest jedną z rzeczy, którą najbardziej wyczekiwałem podczas debiutanckiego sezonu. To świetny tor, który jest umiejscowiony w w części świata, którą kocham. Dzięki temu, że razem z nami jeździ tutaj seria GP2, miło było spędzić trochę czasu przed biznesowym zakończeniem weekendu z kierowcami, z którymi ścigałem się przez kilka ostatnich lat. Zaliczyłem świetny wyścig w ostatnią niedzielę i miło było o tym rozmyślać i zastanawiać się jak utrzymać obecną formę przed bardzo ważnymi wyścigami. Yas Marina jest ciężkim torem zarówno pod względem technicznym i fizycznym, ale czuję się pewnie i celuję w powtórzenie rezultatu z Indii.

(Dawid Pytel)


Więcej wkrótce...

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca