F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201317 listopada
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel okazał się najszybszy w kwalifikacjach przed Grand Prix Stanów Zjednoczonych i sięgnął po ósme pole position w tym sezonie.

Jego głównym rywalem podczas tej czasówki był Mark Webber, gdyż Red Bull był poza zasięgiem rywali i trzeci Grosjean stracił już ponad osiem dziesiątych sekundy.

W Austin, podobnie jak w zeszłym roku nie zabrakło nam niespodzianek. Przez Q2 nie przebili się Massa i Rosberg, a do głosu doszli kierowcy ze słabszych ekip. Oba Saubery ponownie znalazły się w czołowej dziesiątce, a Nic Hulkenberg wystartuje nawet z drugiej linii. Heikki Kovalainen swoje pierwsze w tym roku kwalifikacje zakończył na ósmym miejscu.

Q1

Tym razem kierowcy postanowili nie zwlekać z wyjazdem na tor i ryk bolidów można było usłyszeć tuż po zapaleniu się zielonego światła na końcu alei serwisowej. Po dwóch i pół minuty sesji na torze brakowało nam tylko zawodników Red Bulla. Jako pierwszy na torze pojawił się Max Chilton, który otworzył tabelę wyników z czasem 1:47,022, jednak oczywistym jest to, że Brytyjczyk niezbyt długo cieszył się prowadzeniem.

W połowie pierwszej części kwalifikacji tempo dyktował Romain Grosjean z wynikiem 1:38,676s przed Bottasem i Alonso. Kierowcy w rozmowie ze swoimi inżynierami mocno narzekali, że tor znacznie różni się od tego, co było w trzecim treningu. Red Bulli nadal nie było na torze, a w międzyczasie doszło do pewnego incydentu pomiędzy Maldonado i Gutierrezem. Kierowca Williamsa po błędzie w eskach mało nie uderzył w Saubera, gdy wracał na tor.

Mark Webber swoje pierwsze mierzone okrążenie ustanowił na pięć i pół minuty przed końcem. 1:38,493 dało mu w tym momencie pierwsze miejsce. Vettel czas ustanowił kilka chwil później wskakując na drugie miejsce. W strefie spadkowej na tym etapie znajdowali się jeszcze Maldonado i Ricciardo, ale w samej końcówce większość zawodników zdecydowała się na pośrednie opony, które Jeanowi Ericowi Vergne dały piąte miejsce.

Kierowcy Williamsa i Toro Rosso uciekli ze strefy spadkowej, jednak tylko Rcciardo oddalił się na w miarę bezpieczny dystans – 11 miejsce, natomiast Maldonado znów wrócił na zagrożoną pozycję. W samej końcówce Sutil i Maldonado mocno walczyli o wejście do Q2, jednak ich wysiłki na nic się nie zdały i to oni dołączyli do Marussi i Caterhama. Z resztą Sutil i tak zakończył sesję z awarią i musiał zatrzymać swój bolid na poboczu. Z przodu sporo się działo i najlepszym czasem popisał się Bottas – 1:37,821 – przed Hamiltonem i Gutierrezem.

Ostatecznie do Q2 nie awansowali: Chilton, Pic, Bianchi, van der Garde, Maldonado i Sutil.

Q2

Teraz także kierowcy zdecydowali się na natychmiastowy wyjazd i jako pierwsze boksy opuściły bolidy Toro Rosso. Pierwszy wynik Vergne – 1:38,696 – był o prawie dwie dziesiąte lepszy niż jego czas z pierwszej części czasówki. Po pięciu minutach najszybszy był Lewis Hamilton (z wynikiem gorszym niż w Q1) przed Bottasem i Gutierrezem. Na torze brakowało jeszcze obu Red Bulli, Grosjeana i Hulkenberga.

Podczas kolejnych pięciu minut zobaczyliśmy dobre okrążenie w wykonaniu di Resty, który wskoczył w pewnym momencie na drugie miejsce. Także Perez wykręcił dobry czas i po rekordzie w pierwszym sektorze zepchnął Force India z drugiej pozycji. Na torze pojawili się wcześniejsi nie obecni, jednak w tym momencie nie odnotowali jeszcze czasu okrążenia.

Gdy każdy miał już na swoim koncie choć jedno pomiarowe kółko, w strefie spadkowej znaleźli się Vergne, Massa, Button, Kovalainen, Rosberg i Guttierez. Na czele mieliśmy Vettela przed Webberem i Alonsno, choć tuż za Hiszpanem byli Bottas i Grosjean. Pierwsza piątka w samej końcówce odpuściła, jednak byli oni absolutnie nie zagrożeni. Już po wywieszeniu flagi w szachownicę swoje wyniki poprawili Perez i Kovalainen, którzy zajęli dwa ostatnie miejsca wypychając z Q3 Ricciardo i di Restę.

Do Q3 nie awansowali: Vergne, Massa, Rosberg, Button, Di Resta i Ricciardo.

Q3

Podczas minut decydujących o pole position Vettel, Webber, Kovalainen, Grosjean, Bottas i Perez zdecydowali się na wyjazd tuż po zapaleniu się zielonego światła, natomiast Alonso, Hamilton i oba Saubery zostały w garażu podczas pierwszych minut. Williams zdecydował się anulować przejazd, jednak reszta mocno cisnęła. Webber poprawił czas Vettela z Q2 i wykrecił 1:36,699. Niemiec zaliczył okrążenie o 15 setnych gorsze od swojego kolegi zespołowego, trzeci był Grosjean z wynikiem słabszym o pół sekundy słabszym niż w Q3. Dalej mieliśmy Peraz przed Kovalainenem – zupełnie jak pod koniec Q2.

W połowie sesji na torze pojawili się Hamilton, Hulkenberg i ponownie Bottas. Ich okrążenia dały im kolejno ósme, siódme i trzecie miejsce. W końcówce na torze pojawili się wszyscy, jednak Red Bulle były całkowicie poza zasięgiem. Webber po rekordach w dwóch pierwszych sektorach złamał barierę 1:36,5. Wydawało się, że zapewni mu to pole position, jednak genialny przejazd Vettela przez ostatni sektor pozwoliło mu na zwycięstwo w kwalifikacjach z przewagą jednej dziesiątej nad Australijczykiem.

Trzeci był Grosjean, który stracił do Vettela ponad osiem dziesiątych sekundy. 15 setnych za nim znalazł się Nico Hulkenberg. Piąty był Lewis Hamilton przed Fernando Alonso i Sergio Perezem. Heikki Kovalainen podczas swojego powrotu do ścigania wywalczył ósme miejsce. Bottas i Gutierrez uzupełnili czołową dziesiątkę.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Stanów Zdjednoczonych

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 3,6m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 16.11.2013 20:17[!]
Masakra - Vettel jest niesamowity. Jego ostatni sektor to masakra :(
Kim Jeong Yeop, 16.11.2013 20:20[!]
Hulkenberg kolejny raz zalicza niesamowity występ. Wielka szkoda, że jego talent tak się marnuje w zespołach środka stawki.
MairJ23, 16.11.2013 20:23[!]
@Kim Jeong Yeop nie wyglada to takze dobrze na przyszly sezon - tez tego nie rozumiem. Sutil pojawia sie i wraca, Heikki i tak dalej a Biedny Hulk ruchany jest na lewo i prawo tuz przed podpisywaniem posad na przyszly sezon.
jpslotus72, 16.11.2013 20:25[!]
Jeśli prawdą jest (jak twierdził Jędrzejewski), że Maldonado po Q1 powiedział, iż nie obchodzi go już ten sezon i myśli tylko o przyszłym roku, to Wenezuelczyk wysłał znakomity sygnał swojemu przyszłemu pracodawcy - na temat swojego profesjonalizmu i szacunku do samego siebie jako kierowcy. Nigdy jeszcze nie nazwałem żadnego kierowcy "burakiem", ale gdybym się kiedyś (nie zważając na regulamin) zdecydował, to mam pierwszego kandydata...
Perez też mógłby się obrazić na McLarena, ale walczy o ewentualnego pracodawcę do końca swoją postawą na torze. Pastor zaś widocznie uważa, że nie musi się wysilać, bo ma w portfelu PDVSA. W porządku - każdy ma prawo ustawiać swoje sprawy po swojemu.
iceneon, 16.11.2013 20:26[!]
Sergio siódmy i ósmy? Usuńcie ten błąd.
michu_tarnow, 16.11.2013 20:29[!]
Brawo Nico, Heikki i Valteri! Chyba najwięksi bohaterowie kwalifikacji :) Pokazali mimo wielu czynników dobrą walkę. Pierwsze Q Heikkiego od przerwy i 8 czas, dobrze, że to jego wybrali, bo wątpie aby Davide dał radę wejść do Q3.. Nico elegancko P4, chłopak pokazuje, że mimo średniej maszyny jest bardzo dobrym kierowcą.. Lotus już może żałować, że wybrali Macdonaldo, który będzie im ciułał marne punkciki :) Bottas wykazał wolę walki mimo jazdy złomem i pokazał Pastorkowi gdzie jego miejsce :) Miło by było jak by powiększył zdobycz punktową Williamsa :P
Kamikadze2000, 16.11.2013 20:36[!]
Williams i tak już jest bezpieczny. W Brazylii, a tym bardziej tu, nie będzie cudu i Cat z Maryśką nie zdobędą punktu... ;)
michu_tarnow, 16.11.2013 20:48[!]
@Kamikadze2000 to oczywiste :) Mi chodziło o to, że miło by było jakby Williams zdobył punkty, ponieważ głupio by było kończyć sezon z 1 pkt na koncie :P Nawet przez myśl mi nie przeszło, że "maruderzy" mogą ich pokonać :) A co do Caterhama i Marussi też fajnie by było jak by ktoś z nich zdobył w końcu historyczny 1 pkt :)
ManiakF1, 16.11.2013 21:16[!]
RedBull to inna epoka, jednak stawiam, że jutro na starcie Grosjean łyknie Webbera. Zaciekle dziś walczył Bottas, Maldonado już ma kompletnie w tyłku ten sezon, ładnie Saubery, a Kovalainen zawiódł kompletnie. Ciekawa będzie walka z 3 linii Hamilton - Alonso. ;)

michau tarnow
Przecież to była słowna zaczepka. Każdy rozumie, że chodzi Ci o to, że tak wielki team, jak Williams ma tylko jeden punkt, a kilka więcej i lepiej by to wyglądało. Zwykła prowokacja, dobrze, że na chłodno to przyjąłeś.
Aeromis, 16.11.2013 21:29[!]
@jpslotus72
Perez ma "domowy" wyścig i sporo powodów by dać z siebie wszystko, a Maldonado... obarczył winą mechaników twierdząc że to ich należy pytać co było nie tak z więcej niż ironicznym uśmiechem.
Kamikadze2000, 16.11.2013 23:54[!]
@ManiakF1 - a czego ty oczekiwałeś od Kovalainena... On wykonał na prawdę dobrą robotę. :)
ManiakF1, 17.11.2013 02:04[!]
Oczekiwałem trochę lepszego rezultatu, skoro Grosjean 3, a on dopiero 8. No, ale ocenić go będzie można po wyścigu, jednak pamiętajmy, że kwalifikacje zawsze mu lepiej wychodziły od wyścigów. :)
michu_tarnow, 17.11.2013 02:44[!]
Bez przesady, trzeba go docenić za to co zrobił. Jak na razie w ten weekend do tej pory nie zawodzi i mam nadzieję, że zdobędzie punkty. Nie oczekujcie od niego od razu podiów. Wskoczył pod koniec sezonu, wbił się do Q3 i jest szansa, że zdobędzie punkty. Gdyby wybrali kogokolwiek innego niż Hulka zamiast Heikkiego np. Davide, to IMO on nie wszedłby nawet do Q3, nie mówiąc o punktach :)
iceneon, 17.11.2013 12:25[!]
W dalszym ciągu w tekście jest błąd.
Cytat :
przed Fernando Alonso, Sergio Perezem i Sergio Perezem

Ktoś to poprawi w końcu?
lukmack, 17.11.2013 15:33[!]
@ManiakF1 a Kimi to tak wysoko sie kwalifikowal ze Heiki to slabo...
TommyYse, 17.11.2013 16:04[!]
@ManiakF1
Przecież on przez cały rok nie jeździł! Sporadycznie w treningach, ale w porównaniu z tym co przejechał Grosjean to nic! Grosjean zna idealnie auto, Kovalainen poznaje je od dwóch dni! To nie jest takie proste, wejść do dobrego auta, a wyniki same przyjdą - tak nie jest! Popatrz na d'Ambrosio w zeszłym roku, 13. skończył, startował 15., Kimi z 7. na 5. awansował.
kemek, 17.11.2013 19:02[!]
@iceneon Widzę, że już ktoś zgłosił ten błąd, ale pod newsem masz link "zgłoś błąd w newsie".
Nie oczekuj, że redakcja siedzi non stop w serwisie i czyta wszystkie komentarze pod artykułami.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca