|
|
|
|
|
|
UBS Chinese Grand Prix 2013 | 14 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
Ferrari
Felipe Massa (P7/P1): Dzisiaj od razu poczułem się dobrze w bolidzie i nawet jeśli na początku nie byłem w pełni zadowolony z tempa na średniej mieszance i z tego, że nie byliśmy tak szybcy jak rywale, wyniki były cały czas dobre. Kiedy zmieniłem opony na miękkie bolid bardzo się poprawił, co oznaczało, że byłem w stanie ustanowić najszybsze okrążenie. To było imponujące, zupełnie jak jazda dwoma różnymi bolidami. Nasze tempo wyścigowe wygląda na konkurencyjne, bolid ma dobrą przyczepność na obydwu mieszankach, a degradacja nie była nadmierna, nawet jeśli wyższy stopień zużycia miękkiej mieszanki w porównaniu do średniej będzie ważnym czynnikiem, kiedy chodzi o wybór strategii. Czuję się pewnie i mam nadzieję, że cały weekend będzie podążał w tym kierunku.Fernando Alonso (P5/P3): Na koniec dnia ogóle wrażenie jest pozytywne. Pracowaliśmy dobrze i co najważniejsze, jazda po torze w Szanghaju to zawsze wielka frajda. Tor znacząco poprawił się pomiędzy sesjami, ponieważ inne kategorie wyścigowe, które jeździły po naszym porannym treningu oczyściły go. Wzrost temperatury oznacza, że warunku były bardzo podobne do tych spodziewanych na jutro. Raz jeszcze opony odegrają kluczową rolę podczas tego Grand Prix, z powodu dużego poziomu degradacji na długich przejazdach. Będziemy musieli upewnić się, że wybierzemy odpowiednią strategię na wyścig, jak również zadecydować które nowe części zamontować w bolidzie. Jak zwykle możemy spodziewać się długiego studiowania danych po południu.(Dawid Pytel)
Lotus
Kimi Raikkonen (P11/P2): Jeśli spojrzymy na czasy okrążeń, to widać, że jest całkiem nieźle. Oczywiście są pewne rzeczy, które możemy poprawić i nigdy nie wiadomo, co będzie jutro, jednak to niezły początek weekendu. Miękkie opony nam pasują, jednak na twardych nie jest już tak dobrze. Mamy jednak czas, aby się poprawić i na pewno nie mamy problemów, więc może to być dobry weekend.Romain Grosjean (P9/P12): To nie był łatwy dzień i wciąż szukam odpowiednich ustawień. Korzystałem z nowego wydechu rano i starego po południu, aby spróbować znaleźć miejsce na poprawki. Teraz mamy sporo danych, które pomogą nam znaleźć dodatkowe osiągi. Nowe przednie skrzydło, jest krokiem w odpowiednim kierunku. W Malezji poprawialiśmy samochód w trakcie weekendu i tutaj też możemy zmieć pewne rzeczy. Jutro czeka na nas nowy dzień i mam nadzieję, że będziemy mieli samochód, który pozwoli na walkę o dobry wynik.(Paweł Zając)
Mercedes
Nico Rosberg (P1/P4): Dobrze jest powrócić na tor w Szanghaju, gdzie doświadczyłem kilka naprawdę dobrych momentów w mojej karierze. Czuję się bardzo pewnie w bolidzie i był to dla nas produktywny dzień, zdecydowanie sporo się dowiedzieliśmy. Dobrze wyglądamy na pojedynczym okrążeniu, ale wciąż czeka nas trochę pracy na dłuższych przejazdach. Degradacja opon była szczególnie wysoka na miękkiej mieszance. Musimy więc przeanalizować to i zdecydować, co najlepiej zrobić w wyścigu.Lewis Hamilton (P2/P7): Zaliczyliśmy dzisiaj dobry start, ale wciąż jest sporo pracy do wykonania. Samochód zachowuje się odpowiednio, chociaż wciąż nie byłem w pełni zadowolony, więc wykonaliśmy zmianę na drugą sesję, która była odpowiednim krokiem. Mam nadzieję, że będziemy w stanie się poprawiać im dłużej będę w bolidzie. Opony będą wyzwaniem w ten weekend, szczególnie miękka mieszanka. Nasze tempo wyglądało dobrze i mimo tego, że napotkałem na tłok na moim szybkim okrążeniu, to wystarczyło, by być zadowolonym. W kwalifikacjach dowiemy się jaką formę prezentujemy.(Dawid Pytel)
Red Bull
Mark Webber (P3/P5): Dzisiaj było w porządku i przejechaliśmy sporo kilometrów. Oczywiście kilka bolidów jest bardzo szybkich, widzieliśmy to w Malezji zanim w kwalifikacjach spadł deszcz. Zdobyliśmy sporo informacji, ale wciąż jesteśmy w początkowej fazie nauki opon. Myślę, że mamy trochę pracy do wykonania, ale bolid nie sprawuje się źle, musimy po prostu pracować nad zrozumieniem ogumienia. Miło jest zaliczyć stabilny weekend pod względem pogody, co w przypadku Szanghaju jest nietypowe.Sebastian Vettel (P4/P10): Dzisiejszy dzień był dla nas zdradliwy. Miałem sporo problemów po południu, a strata do kierowców z przodu jest większa, niż bym tego chciał. Musimy popracować nad dwiema lub trzema rzeczami i wtedy powinniśmy być w lepszej formie jutro. Sądzę, że wiemy co trzeba zrobić. Wygląda na to, że miękka mieszanka jest wyborem na kwalifikacje, ale prawdopodobnie nie zobaczymy zbyt wielu przejazdów na niej podczas wyścigu.(Dawid Pytel)
McLaren
Jenson Button (P6/P6): Nie możemy ostatecznie powiedzieć, czy poprawki, które tutaj przywieźliśmy zadziałały. Prawdopodobnie nie są one tak dużym krokiem naprzód jakiego oczekiwaliśmy, problemy wciąż występują, ale bolid zachowuje się trochę lepiej. Przez kilka ostatnich tygodni pracowaliśmy bardzo ciężko, żeby przywieźć tutaj nowe części, co jest świetne. Dzisiaj chodziło o to, żeby przejechać z nimi jak najwięcej kilometrów. Teraz musimy usiąść i spojrzeć na dane, a jest tego dużo. Myślę, że będziemy używać sporo opon średnich podczas wyścigu. Mieszaka miękka zupełnie zmienia bolid. Na jednym kółku jest o wiele lepsza przyczepność, ale wtedy zaczynasz tracić czas z każdym przejechanym okrążeniem. Oponę przebiłem już po tym, gdy zdecydowałem się na zjazd do boksów. Na dohamowaniu do zakrętu 14 zablokowałem przednie lewe koło i doszło do przebicia opony. Dziura była na wylot. Dobrze, że ten zakręt jest tuż przed zjazdem do pitlane. Nie sądzę, że będziemy walczyć o przód stawki, ale zdecydowanie z kimś nawiążemy walkę.Sergio Perez (P16/P11): Dzień był dla mnie trudny, ale ważny dla zespołu. Dwa razy wyjechałem poza tor – rankiem jechałem na zimnych, zużytych oponach, zblokowałem koła i dotknąłem barierki. W drugim treningu nie do końca rozumiemy co się stało, ponieważ nie naciskałem jakoś specjalnie w momencie błędu. Jestem pewien, że poprawimy się jutro. Będę zaczynał od początku, ponieważ wprowadzę całkowicie nowe ustawienia. To nie ułatwi zadania, ale myślę, że zgromadziliśmy trochę pożytecznych danych, które poprawią auto. Celem na jutro jest wejście do Q3. W niedzielę opony odegrają ogromną rolę. Niezbędnym będzie poradzenie sobie z degradacją i obmyślenie idealnej strategii, ale wiem, że zespół jest bardzo dobry w tych aspektach, więc jestem optymistą. Myślę, że możemy liczyć na dobry rezultat w niedzielę.(Dawid Pytel)
Force India
Adrian Sutil (P8/P8): Jestem zadowolony z dzisiejszego obrotu spraw. Nie mieliśmy poważniejszych problemów i udało nam się przetestować sporo różnych rzeczy w bolidzie, szczególnie w obszarze aerodynamicznym. Teraz ważne jest, żeby zrozumieć które części są odpowiednie i jakie ustawienia użyć na resztę weekendu. W kwestii opon istnieje ogromna różnica pomiędzy mieszankami, średnia zachowuje się lepiej od miękkiej. Myślę, że wyglądaliśmy dość konkurencyjnie, ale jest za wcześnie by powiedzieć gdzie się znajdujemy.Paul di Resta (P10/P9): Myślę, że głównym aspektem dzisiejszego dnia były opony i próba zrozumienia jak zmusić je do jak najlepszej pracy. Zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy ale myślę, że każdy zauważył sporą różnicę pomiędzy dwoma mieszankami. Dodatkowo ten tor ma charakterystykę stawiającą bardzo wysokie wymagania, która zawsze jest wymagająca dla opon. Wykonaliśmy program, wypróbowaliśmy sporo różnych ustawień i musimy przeanalizować ostrożnie przez noc dane, by podjąć dobre decyzje na resztę weekendu.(Dawid Pytel)
Sauber
Esteban Gutierrez (P18/P13): Generalnie treningi były pozytywne i pomogły nam zrozumieć nasze problemy oraz zrobić krok naprzód. To jest coś, co nas napędza i pokazuje nam odpowiedni kierunek. Myślę, że wciąż jest sporo miejsca na poprawę. Niestety pod koniec drugiej sesji mieliśmy wyciek oleju. Jednak dobrze, że wydarzyło się to dzisiaj a nie w dalszej części weekendu, więc mam nadzieję, że zaliczymy teraz dwa bezproblemowe dni.Nico Hulkenberg (P14/P17): Myślę, że ogólnie nie był to zły dzień. Sporo przetestowaliśmy i wypróbowaliśmy wszystko, co chcieliśmy. Interesująca jest sytuacja z oponami i wyścig w niedzielę będzie wymagający dla miękkiej mieszanki. Jest ona o wiele szybsza na pojedynczym okrążeniu. Zmodyfikowane tylne skrzydło, które tutaj przywieźliśmy jest krokiem naprzód, a bolid sprawuje się z nim o wiele lepiej. Trudno powiedzieć jak wielki to krok, więc musimy dogłębniej przyjrzeć się danym i poczekać do jutra. Ogólnie był to pozytywny dzień, ale wciąż czeka nas sporo pracy.(Dawid Pytel)
Toro Rosso
Daniel Ricciardo (P15/P14): Przybywając tutaj byliśmy trochę pesymistycznie nastawieni po tym, jak zaprezentowaliśmy się tutaj w zeszłym roku. Po dzisiejszym dniu czuję się jednak szczęśliwszy, ponieważ zdecydowanie wygląda na to, że jesteśmy w lepszej formie. Kolejny pozytyw – poczyniliśmy postęp pomiędzy treningami. To wciąż nie wystarcza, żeby dogonić najbliższych rywali, ale idziemy w dobrym kierunku. Jeśli chodzi o opony, miękka mieszanka sprawuje się bardzo dobrze na pojedynczym szybkim okrążeniu i byłem zadowolony z przyczepności, którą daje w porównaniu z oponami średnimi. Na dłuższych przejazdach opony cierpią trochę bardziej i już teraz na torze jest sporo ich fragmentów, ale zawsze spodziewaliśmy się tutaj wysokiej degradacji.Jean-Eric Vergne (P12/P15): W zeszłym roku weekend w Chinach nie poszedł po naszej myśli i mogę powiedzieć, że w tym roku zaliczyliśmy lepszy start. Wykonywaliśmy dzisiaj z Danielem trochę odmienne programy, ponieważ na naszej liście zadań jest sporo pozycji, więc sensownym było podzielenie zajęć pomiędzy nas. Przyjrzymy się danym z obydwu bolidów w celu znalezienia najlepszych ustawień na jutro, żeby uczynić bolid lepszym. Jestem dość pewien, że możemy być szybsi. Jak przewidywaliśmy, opony dostają mocno w kość, szczególnie miękka mieszanka, jednak wszyscy mają ten problem, więc nie martwimy się o to.(Dawid Pytel)
Williams
Valtteri Bottas (P17/P16): Podczas pierwszego treningu próbowaliśmy wielu rzeczy i zauważyliśmy pozytywne rezultaty. W drugiej części miałem problem na początku, ale zespół wykonał świetną robotę naprawiając bolid, bym mógł zaliczyć trzy przejazdy. Czuję, że wykonaliśmy mały krok do przodu w porównaniu z Malezją, ale jutro zobaczymy jak wypadamy na tle innych w ustawieniach na kwalifikacje. Musimy ciężko pracować by zmaksymalizować to, co mamy.Pastor Maldonado (P13/P18): Jutro w kwalifikacjach zobaczymy jakie kroki poczyniliśmy, ponieważ jest jeszcze za wcześnie, by o tym mówić. Bolid nieźle spisywał się rano, jednak popołudniu mieliśmy problemy, więc musimy przeanalizować dane, by wykonać jak najlepszy ruch.(Dawid Pytel)
Marussia
Jules Bianchi (P19/P19): To był dobry dzień i miło jest zobaczyć postępy, nie tylko w kwestii wyników, ale także metod pracy. Wydaje się, że minęło sporo czasu odkąd ostatni raz siedziałem w samochodzie, jednak od razu czułem korzyści płynące z poprawek. Dobrze wiedzieć, że mocno ciśniemy, mimo wczesnego etapu sezonu. Rano tor był bardzo brudny i było dośc trudno, jednak warunki szynko się poprawiały. Generalnie był to dobrzy dzień i jak na razie jestem zadowolony.Max Chilton (P20/P22): Poranek był pozytywny, więc popołudniowa przerwa w jazdach była rozczarowaniem. Podczas pierwszej sesji bylem zadowolony z balansu samochodu i czułem wpływ poprawek. Straciłem zaledwie jedną dziesiątą do Julesa i czułem, że mamy dobry rytm. Niestety w drugim treningu przejechałem zaledwie cztery okrążenia zanim silnik się wyłączył i musiałem zjechać na pobocze. Muszę podziękować chłopakom, za to, że tak szybko uporali się z problemem i mogłem wyjechać jeszcze raz. Jutro będziemy musieli się postarać, czeka nas pracowita noc, abyśmy mieli dobre tempo w sobotę.(Paweł Zając)
Caterham
Giedo van der Garde (P21/P20): Obie sesje były ok, jednak mieliśmy problemy, które trochę nas wstrzymały. Rano szwankował KERS i nie korzystałem z niego podczas całej sesji, a po południu przegrzałem go, podczas jazdy na pośrednich oponach, przez co musieliśmy skrócić przejazd. Pomimo tego, mamy sporo danych dotyczących opon. Degradacja będzie tutaj duża, zwłaszcza na miękkich gumach. Nie będzie to dla nas łatwy weekend, jednak myślę, że wciąż możemy walczyć. Jeśli uda nam się powtórzyć osiągi z Malezji, to będziemy zadowoleni.Charles Pic (P--/P21): Nie jeździłem w pierwszym treningu, a drugi zaczął się od problemów z hydrauliką. Na szczęście udało nam się szybko z nim poradzić, jednak i tak straciliśmy jeden przejazd, który był dość ważny w kwestii szukania ustawień. Pomimo to, realizowaliśmy standardowy program pracy nad pośrednimi oponami oraz sprawdzania osiągów na miękkiej mieszance. Najlepsze czasy wykręca się na pierwszym okrążeniu, jednak w moim przypadku nie było ono czyste. Dziś przejechaliśmy jednak sporo kilometrów i mamy kilka opcji ustawień, więc przyjrzymy się tym obszarom i mam nadzieje, że będziemy lepsi jutro.Ma Qing Hua (P22/P--): Jestem dumny będą pierwszym Chińczykiem, który pojawił się w domowym Grand Prix, jednak głównie skupiałem się na swojej pracy i jestem zadowolony z jej przebiegu. Przejechaliśmy 20 okrążeń, podczas których poprawiałem swoje czasy i czułem się coraz lepiej w samochodzie. Pod koniec mieliśmy problem z czujnikiem, jednak ostatecznie mogłem dokończyć sesje. Wiele się nauczyłem podczas tego weekendu, a najważnieszą rzeczą było trzymanie się planu i przejechanie jak największej ilości kilometrów. Zespół powiedziałem, że jest zadowolony z moich osiągów, więc ja też się ciesze.(Paweł Zając)
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|