|
|
|
|
|
|
UBS Chinese Grand Prix 2013 | 14 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 3 | Fernando Alonso | Ferrari F138 | | 1:35,391 | - | - | 13 |
2. | 4 | Felipe Massa | Ferrari F138 | | 1:36,013 | 0,622 | 0,622 | 11 |
3. | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W04 | | 1:36,065 | 0,674 | 0,052 | 18 |
4. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB9 | | 1:36,286 | 0,895 | 0,221 | 17 |
5. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB9 | | 1:36,420 | 1,029 | 0,134 | 15 |
6. | 15 | Adrian Sutil | Force India VJM06 | | 1:36,549 | 1,158 | 0,129 | 16 |
7. | 7 | Kimi Raikkonen | Lotus E21 | | 1:36,605 | 1,214 | 0,056 | 16 |
8. | 5 | Jenson Button | McLaren MP4-28 | | 1:36,693 | 1,302 | 0,088 | 16 |
9. | 6 | Sergio Perez | McLaren MP4-28 | | 1:36,777 | 1,386 | 0,084 | 16 |
10. | 11 | Nico Hulkenberg | Sauber C32 | | 1:36,853 | 1,462 | 0,076 | 15 |
11. | 18 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR8 | | 1:37,072 | 1,681 | 0,219 | 15 |
12. | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR8 | | 1:37,205 | 1,814 | 0,133 | 18 |
13. | 16 | Pastor Maldonado | Williams FW35 | | 1:37,300 | 1,909 | 0,095 | 11 |
14. | 9 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W04 | | 1:37,349 | 1,958 | 0,049 | 12 |
15. | 17 | Valtteri Bottas | Williams FW35 | | 1:37,457 | 2,066 | 0,108 | 16 |
16. | 14 | Paul di Resta | Force India VJM06 | | 1:37,487 | 2,096 | 0,030 | 13 |
17. | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber C32 | | 1:37,740 | 2,349 | 0,253 | 20 |
18. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E21 | | 1:37,813 | 2,422 | 0,073 | 16 |
19. | 22 | Jules Bianchi | Marussia MR02 | | 1:38,496 | 3,105 | 0,683 | 17 |
20. | 20 | Charles Pic | Caterham CT03 | | 1:38,821 | 3,430 | 0,325 | 18 |
21. | 23 | Max Chilton | Marussia MR02 | | 1:39,627 | 4,236 | 0,806 | 16 |
22. | 21 | Giedo van der Garde | Caterham CT03 | | 1:39,652 | 4,261 | 0,025 | 18 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:42,068 |
|
|
W trzecim treningu zespoły mają do dyspozycji ostatnią godzinę na dopracowanie wszystkich ustawień przed kwalifikacjami i wyścigiem. Jedni liczą na utrzymanie formy z piątku, inni na zdecydowaną poprawę. Z pewnością dużo do ulepszenia miał Sergio Perez, który zaliczył wczoraj bardzo słabe dwa treningi.
W związku z niewielką ilością czasu na pracę z bolidem, zespoły nie czekały długo w garażach. Caterham wykręcił czasy już po kilku minutach sesji. Pierwszym kierowcą spoza najsłabszych ekip na czele tabeli był Sergio Perez, który na pierwszym mierzonym kółku wykręcił wynik 1:38,769. Chwilę później nieco szybciej pojechał Romain Grosjean, ale rezultaty jasno pokazywały, że tor jest jeszcze bardzo brudny i wolny,
Trasa szybko się poprawiała, tak samo jak czas na pierwszym miejscu w tabeli. Kolejno wskakiwali na nie Raikkonen, Rosberg i w końcu Hamilton, który ustanowił 1:37,042. Mercedesy potwierdzały mocną formę w Chinach. Brytyjczykowi udało się jeszcze nieco poprawić swój rezultat i zejść poniżej granicy 1:37. W tym momencie jedynymi kierowcami bez czasu byli zawodnicy Ferrari, Webber oraz Maldonado.
Po chwili się to zmieniło, jednak strata kierowców ze stajni w Maranello wyniosła nieco ponad sekundę. Były to jedne z ostatnich przejazdów na pośredniej mieszance i wszyscy czekali na założenie miękkich gum, by potwierdzić swoje szanse przed czasówką.
Nico Rosberg był pierwszym kierowcą, który zdecydował się wyjechać na miękkich oponach. Niemiec jednak napotkał dużego pecha, gdyż zgłosił przez radio awarię, którą musieli sprawdzić mechanicy. Okazała się na tyle poważna, że dla Nico był to koniec sesji. Jak się później okazało, problem dotyczył hydrauliki. Tymczasem Lewis Hamilton również musiał odpuścić pierwsze mierzone kółko na miękkich gumach. Dopiero drugie dało poprawę czasu i Hamilton wykręcił 1:36,065.
Na 5 minut przed końcem sesji przed Hamiltona wskoczyli kierowcy Ferrari, a Fernando Alonso wykręcił bardzo dobry czas na poziomie 1:35,391. Wynik okazał się na tyle dobry, że już nikt nie był w stanie się do niego zbliżyć, co dało ostatecznie Hiszpanowi pierwsze miejsce w treningu przed kwalifikacjami.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 20%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|