F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 201321 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Lotus

Kimi Raikkonen (P9/P1): Miło jest być najszybszym, jednak nigdy nie wiesz co robili inni, po prostu trzymaliśmy się naszego programu i nie zwracaliśmy za bardzo uwagi na to co się działo dookoła. Właściwie popełniłem błąd w ostatnich zakrętach na szybkim kółku, więc można było pojechać szybciej. Ciężko jest tu dobrać ustawienia, a wiatr może wiele zmienić. Może to być plus w jednym obszarze, jednak utrudnić inne. Nie był to zły start, nie wszystko jest jeszcze takie jak chcieliśmy, jednak jesteśmy dość szybcy, więc zobaczymy co uda nam się zrobić.

Romain Grosjean (P10/P7): Nowe podwozie sprawuje się dobrze. Dzisiaj pracowaliśmy nad odpowiednim zestrojeniem podwozia i opon, by wyciągnąć z niego wszyscy co chcieliśmy. Łatwo jest określić co się chce, trudniej jest dograć wszystkie szczegóły, jednak zbliżamy się do tego i był to pozytywny dzień, Kimi był dzisiaj najszybszy, więc daje nam to duże cele na jutro.

(Łukasz Godula)
 
Red Bull

Mark Webber (P7/P2): Dobrze byłoby trochę więcej pojeździć w drugim treningu, jednak myślę, że i tak sporo się dziś nauczyliśmy. Sobota coraz bardziej na znaczeniu, jednak kwalifikacje pozwalają znaleźć sobie dobre miejsce na torze podczas wyścigu. Dobrze jest nie być wstrzymywanym w niedzielę, gdyż zakłóca to pracę opon i skraca pierwszy przejazd. Są pewne obszary, w których możemy się poprawić. Lotus i Ferrari wyglądają na mocne, Mercedes także.

Sebastian Vettel (P4/P3): Jest dość ciasno. Kiedy spojrzy się na wyniki Lotusa i Ferrari, to myślę, że wypadliśmy dobrze i jutro walka będzie zacięta.Nie byłem dziś zadowolony z krótkich przejazdów, jednak myślę, że po to są piątkowe treningu. Na długi wyjazdach było lepiej. Opony znów będą dominującym czynnikiem, samochód wydaje się szybki, więc musimy to wykorzystać.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P2/P4): To był pozytywny dzień i jesteśmy dość zadowoleni z tego jak się zachowuje bolid. Nie mieliśmy większych problemów i co ważniejsze, nie musieliśmy wykonywać radykalnych zmian w bolidzie, by dostosować się do toru z długimi prostymi i wolnymi zakrętami. Lubię taką charakterystykę i zazwyczaj daje ona dobre widowisko w wyścigu. Niestety wiatr i piasek nieco komplikują sprawy, ponieważ nawierzchnia toru nigdy nie jest idealnie czysta. Jednakże początkowe odczucia są dobre i myślę, że jutro będziemy w czołowej grupie, która zmieści się w dwóch lub trzech dziesiątych sekundy. Nie zdecydowaliśmy jeszcze czy wykorzystamy poprawki aerodynamiczne, które testowaliśmy rano. Nie jest zupełnie jasne jak pracują i po południu skoncentrowaliśmy się na porównaniu mieszanek opon. Przed nami kolejne długie popołudnie spędzone na analizie danych, by wybrać najlepszą strategię oraz ustawienia na kwalifikacje i wyścig.

Felipe Massa (P1/P6): Wszystko dziś poszło dobrze, nawet jeśli nie jest łatwo powiedzieć, gdzie się teraz znajdujemy i gdzie będziemy w niedzielę. Balans bolidu był dobry i dobrze sprawował się w każdych warunkach, mimo iż borykaliśmy się ze zużyciem opon, zwłaszcza na tylnej osi. W takich warunkach łatwo o dużą degradację i na tym obszarze mamy wiele do zrobienia przed wyścigiem. Na pośrednich oponach bolid sprawował się dobrze, nawet na długich przejazdach, jednak w niedziele kluczowe będzie zarządzanie oponami na obu mieszankach, tak samo jak zadecydowanie, czy użyć poprawek, z których korzystaliśmy rano.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Paul di Resta (P5/P5): Piątek minął nam bardzo pozytywnie i udało się osiągnąć wystarczająco dużo. Samochód działa dobrze i zachowuje się całkiem nieźle, czego tak naprawdę oczekiwaliśmy. Jest jeszcze kilka rzeczy do zoptymalizowania, ale jeżeli uda nam się zrobić jeszcze jeden krok naprzód, to powinniśmy być bardzo mocni podczas kwalifikacji.

Adrian Sutil (P8/P9): Przejechaliśmy sporo okrążeń, ponieważ było wiele rzeczy do sprawdzenia, jednakże wciąż nie czuje się komfortowo w samochodzie, zarówno na krótkich jak i długich przejazdach. Miałem mało przyczepności, dlatego też moje ustawienia nie są zbyt dokładne. Co do opon, nie mam wobec nich jakichkolwiek obaw. Podczas długich przejazdów wyglądałem całkiem konkurencyjnie, zarówno na pośrednich jak i twardych oponach. Obie te mieszanki dobrze działają w wysokich temperaturach, podobnie było w Malezji.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Mercedes

Nico Rosberg (P3/P8): Nasz program jazd był całkiem niezły i udało nam się go zrealizować. Jasno widać jednak, że nie jesteśmy tak mocni, jak podczas innych wyścigów. Samochód był bardzo podsterowny, a wyścig będzie ciężki dla tylnych opon. Problemem jest to, że kiedy chce się je oszczędzać, to ustawia się samochód na większą podsterowność, ale przez to traci się czas. Wszystko będzie polegało na znalezieniu kompromisu. Będziemy pracować w nocy nad znalezieniem dobrego balansu.

Lewis Hamilton (P13/P10): Próbowaliśmy znaleźć odpowiedni balans, jednak nam się nie udało. Mieliśmy trochę problemów w pierwszym treningu, które udało nam się poprawić po południu, jednak musimy zrozumieć, gdzie tracimy czas i znaleźć dodatkowe osiągi. Zmieniliśmy ustawienia na takie, które wydawały się najlepsze dla tego toru, a teraz musimy upewnić się, że to odpowiedni kierunek. Temperatura bardzo obciąża opony, jednak na długich przejazdach szło nam całkiem nieźle. Nie jesteśmy tak daleko, jakby się mogło wydawać, jednak czeka nas sporo pracy i ciężki weekend.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Jenson Button (P6/P11): Dzisiejsze treningi były bardzo produktywne. Wykonaliśmy sporo sprawdzianów rano, a popołudniu skupiliśmy się na dłuższych przejazdach. Ciężko jest ocenić, co zrobić z ustawieniami. To tor ze sporą ilością trakcji, a także wolnym zakrętami, między którymi pojawia się kilka szybkich. To bardzo obciąża tylne opony. Ogumienie zachowuje się tu dość dziwnie. Ostrożna jazda raczej nie pomaga wydłużyć ich życia, a tylko tyle można zrobić bez obniżania tempa. Próbowaliśmy kilku rzeczy, które powinny dać efekt. Już teraz mam dobre odczucia na temat ustawień, więc jutro powinniśmy być bardziej konkurencyjni.

Sergio Perez (P11/P13): Udało nam się zrealizować cały program, co jest pozytywne, jednak czeka nas trudny weekend. Pomimo tego, że pewnie będziemy walczyć o wejście do Q3, będziemy mogli liczyć na dobry wyścig w niedzielę. Ekipa pokazała już, że dobra strategia i solidne przygotowania procentują w wyścigu, a dziś zebraliśmy wystarczająco dużo danych, które pomogą nam zaliczyć mocny wyścig. Myślę, że punkty są realnym celem.

(Paweł Zając)
 
Toro Rosso

Jean-Eric Vergne (P14/P12): To był gorący dzień, ale nie jest źle, ponieważ na prostych możesz poczuć trochę chłodniejszego powietrza. Wydaję mi się, że nasze tempo jest podobne do tego z Chin. Patrzę na to wszystko dosyć pozytywnie i mam dobre odczucia po jeździe samochodem. Jeśli chodzi o opony, to różnice w czasach pomiędzy pośrednią a twardą mieszanką nie są tak duże, jak w Chinach, jednakże tutaj jest większa temperatura i zarazem opony znacznie szybciej ulegają degradacji. Może to trochę skomplikować wyścig.

Daniel Ricciardo (P15/P14): Pierwszy dzień był trochę skomplikowany, ponieważ tor jest tutaj zawsze zakurzony i sprawia to problemy przy dobrze ustawień samochodu. Stan nawierzchni cały czas się zmienia i tak samo trzeba postępować z set-up'em. Po południu byliśmy zmuszeni dokonać kilku korekt i nie jestem pewien, czy doszło do jakiejś poprawy. Musimy spojrzeć na dane i zadecydować, w jakim kierunku podążać. Przejechaliśmy sporo okrążeń, więc mamy sporo materiału do przeanalizowania i dobrą platformę do dalszej pracy. Opcjonalne opony będą oczywiście szybsze podczas kwalifikacji, ale różnica nie jest tak wielka, jak w Chinach.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Nico Hulkenberg (P17/P15): Udało nam się zrealizować zaplanowany na dziś program. Wszystko poszło bardzo sprawnie pod względem osiągów, choć jest jeszcze sporo pracy do wykonania. Spodziewałem się, że ten tor pokaże niedoskonałości naszego samochodu, jednakże jest wręcz przeciwnie i uważam, iż auto posiada pewien potencjał. Nadal nie jestem zadowolony z balansu, ale moim zdaniem jutro uda nam się wykrzesać z samochodu lepsze osiągi. Przed nami długo noc, aby móc wszystko poprawić przed tym weekendem.

Esteban Gutierrez (P18/P18): Myślę, że udało nam się poprawić w drugiej sesji balans samochodu. Stosowaliśmy różne ustawienia oraz pomiary i przyniosło to jakiś skutek dopiero po południu. Brakuje nam prędkości w wolnych zakrętach, a także stabilności i trakcji. Przejrzymy dane i będziemy chcieli nad tym popracować, dzięki czemu auto będzie lepiej pracowało.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Williams

Pastor Maldonado (P16/P16): Ukończyliśmy zaplanowany program. Przetestowaliśmy kilka nowych części, a później pracowaliśmy nad ustawieniami. Tempo na pojedynczym okrążeniu nie jest zbyt dobrze, jednak przy większym obciążeniu i używanych oponach samochód wydaje się lepszy. Tego się spodziewaliśmy, więc będziemy naciskać jutro.

Valtteri Bottas (P12/P17): To nie był zły dzień. Zebraliśmy trochę cennych danych, które pomogą nam wybrać kierunek rozwoju FW35. W drugim treningu wykonaliśmy dłuższe przejazdy na pośrednich oponach, a teraz będziemy analizować dane, aby dowiedzieć się jak możemy ograniczyć zużycie opon.

(Paweł Zając)
 
Caterham

Charles Pic (P19/P19): Uczyniliśmy dzisiaj pewne postępy i myślę, że możemy być zadowoleni z naszej pracy, którą wykonaliśmy podczas treningów. Podczas porannej sesji jeździłem samochodem w specyfikacji z Chin, korzystając tylko z twardych opon i bazowych ustawień. W drugim treningu wprowadziliśmy kilka nowych części na tył bolidu, co poprawiło przyczepność. To bardzo pozytywna wiadomość. Zauważyliśmy, iż nie było dużo podsterowności, ale wciąż musimy popracować przed kwalifikacjami.

Giedo van der Garde (P--/P22): Po przesiedzeniu pierwszej sesji w garażu, do bolidu wskoczyłem dopiero po południu i prowadziłem normalny program, który obejmował dłuższe oraz krótsze przejazdy na obu mieszankach opon. Degradacja ogumienia jest całkiem duża, zwłaszcza na pośredniej mieszance, jednakże szybko rozgrzewa się co jest dobrą wiadomością. Uważam, że przy tym poziomie degradacji, będę mógł lepiej zarządzać oponami niż w Chinach.

Heikki Kovalainen (P20/P--): Bardzo fajnie jest powrócić do bolidu, aczkolwiek moim priorytetem była praca z zespołem, porównanie tegorocznej konstrukcji do ubiegłorocznej, a także przekazanie mojej opinii na temat CT03. Po pierwsze odczułem problem z balansem, który jest znacznie poważniejszy niż przy aucie z 2012 roku. Ponadto opony szybciej ulegają degradacji. Podczas tej jednej sesji nie spędziłem zbyt wiele czasu w samochodzie, dlatego też nie mogę powiedzieć, ile możemy dokonać zmian w ustawieniach, co podczas tego weekendu może być przydatne. Obecnie czekam na Hiszpanię, gdzie będziemy mieli do dyspozycji wiele nowych części.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Max Chilton (P21/P20): Jestem zadowolony, że udało mi się wykonać sporo pracy podczas obu sesji. Szczególnie ważne jest to, iż panowały dzisiaj trudne warunki, ponieważ miały one wpływ na zachowanie samochodu. Jest tutaj bardzo ciepło i ciężko jest znaleźć dobrą przyczepność. Próbowaliśmy kilku rzeczy i zebraliśmy mnóstwo danych, które będą dokładnie przeanalizowane. Jestem pewien, iż możemy dojść do paru wniosków i poprawić niektóre rzeczy na jutro.

Jules Bianchi (P--/P21): Nie było łatwo wsiąść do bolidu po południu i od razu uzyskiwać niezłe tempo. Rano jeździli Max oraz Rodolfo i było dla mnie jasne, że drugi trening nie będzie łatwy. Temperatura odgrywa tutaj ważną rolę i uważam, iż miałem zbyt mało czasu na poprawę. Biorąc pod uwagę fakt, że nie jestem zadowolony z mojego czasu i wciąż jesteśmy w stanie uczynić progres, to możemy znaleźć na jutro dobre rozwiązanie.

Rodolfo Gonzalez (P22/P--): Mimo, że moje pierwsze doświadczenie z MR02 było dosyć krótkie, to uważam, iż zaliczyłem całkiem niezły początek tegorocznego programu. Czułem się komfortowo w samochodzie i wiedziałem, że przy tej temperaturze Max oraz Jules będą mieli problemy na torze. Czekam na możliwość dokonania wkładu w pracę zespołu i uważam, że następnym razem powinno być lepiej.

(Mateusz Szymkiewicz )


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca