F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 201321 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Nico Rosberg niespodziewanie wygrał kwalifikacje przed Grand Prix Bahrajnu. Kierowca Mercedesa był zdecydowanie najszybszy i o ponad ćwierć sekundy wyprzedził Sebastiana Vettela. Trzeci był Fernando Alonso.

Dziś kierowcy tez starali się oszczędzać opony, jednak nie tak bardzo jak w Chinach. Red Bull, Mercedes i Ferrari zacięcie walczyły o pierwsze pole startowe. Dobry wynik zanotowało Force India, które obydwoma samochodami weszło do Q3.

McLaren nadal ze sporymi problemami, Jenson Button z ledwością wszedł do Q3, a Romainowi Grosjeanowi nie udała się ta sztuka po słabym okrążeniu w Q2.

Q1

W Bahrajnie kierowcy również niezbyt spieszyli się z wyjazdem na tor. Trzy minuty po rozpoczęci sesji garaże opuścili zawodnicy Saubera. Minutę później dołączył do nich Vergne, który rozpoczął niemrawą falę wyjazdów. Jako pierwszy pomiarowe okrążenie przejeżdżał Gutierrez, jednak wykręcone przez niego 1:35,027s zostało bardzo szybko pobite przez Hulkenberga.

Na półmetku pierwszego segmentu czasówki pomiarowe okrążenia przejechało zaledwie ośmiu kierowców. Na czele znajdował się Rosberg – 1:33,364s – przed Grosjeanem i di Restą. Na tym etapie na torze nie pojawili się jeszcze zawodnicy Red Bulla, McLarena i Hamilton. Na swoim pierwszym okrążeniu Felipe Massa wskoczył na trzecie miejsce, a Raikkonen po dość spokojnym pierwszym okrążeniu wykręcił pierwszy czas.

Siedem minut przed końcem Alonso na twardych oponach złamał barierę 1:33 i znalazł się na czele tabeli. Kilka chwil wcześniej na tor zawitały McLareny, Webber i Hamilton, wiec tylko jeszcze Vettel pozostawał w garażu. Button i Perez wskoczyli na kolejno ósme i dziewiąte miejsce. Mark Webber zaczął pomiarowe okrążenia od siódmego czasu. Hamilton przejechał bardzo wolne okrążenie, a Vettel wskoczył na drugie miejsce – pół sekundy za Alonso.

W strefie spadkowej oprócz nowych ekip znaleźli się także Ricciardo i Maldonado. Wenezuelczyk na kolejnym okrążeniu wykręcił szesnasty czas czym zepchnął Gutierreza. Meksykanin jednak nie zdecydował się na poprawianie czasu okrążenia. Ricciardo w samej końcówce podkręcił tempo i ustanowiony przez niego czas dał mu dwunaste miejsce i awans do Q2.

Ostatecznie po Q2 nie zakwalifikowali się – Chilton, Van der Garde, Bianchi, Pic, Gutierrez i Maldonado, który wykręcił taki sam czas jak Bottas, jednak zrobił to później i to zaważyło w kwestii awansu.

Q2

Mimo odpadnięcia emocji nie brakowało w boksie Marussi, gdzie w ruch poszły gaśnice, gdyż w bolidzie Bianchiego pojawił się mały pożar. Jeśli chodzi o wyjazdy na tor, to tym razem zawodnicy zaczęli opuszczać garaże już po minucie. Hulkenberg i Webber . Jednak 10 minut przed końcem na torze nie mieliśmy jeszcze tylko Mercedesów i Grosjeana.

Osiem minut przed końcem na czele znalazł się di Resta – 1:33,335s było wynikiem o cztery dziesiąte lepszym niż wynik szkota w Q1. Za jego plecami znalazły się Red Bulle i Raikkonen. Ferrari podczas swoich pierwszych okrążeń znów było szybkie, Alonso popisał się pierwszym czasem (jednak gorszym niż w Q1), a Massa czwartym. Kiedy zegar pokazywał cztery minuty do końca na czele mieliśmy Rosberga, który poprawił o jedną setną czas Alonso z Q1, Hamilton wskoczył na czwartą pozycję, przed Vettela, a Grosjean na swoim pierwszym kółku wbił się na siódme miejsce.

Na poprawę czasu w końcówce zdecydowały się wszyscy poza Mercedesami, Alonso, Grosjeanem i di Restą. Mark Webber wskoczył na drugie miejsce, jednak nie udało mu się złamać bariery 1:33. Vettel wykręcił atomowe okrążenie i wskoczył na czoło tabeli. Raikkonen po szybkim kółku awansował na czwarte miejsce. W międzyczasie Sutil zapewnił sobie awans, a Button jako ostatni wywalczył sobie awans.

Do Q3 nie awansowali – Vergne, Bottas, Hulkenberg, Ricciardo, Perez i Grosjean.

Q3

Od razu po zapaleniu się zielonego światła na tor wyjechali di Resta, Hamilton, Rosberg i Alonso. Kilka chwil później dołączył do nich Adrian Sutil. Di Resta jako pierwszy kończył pomiarowe okrążenie – 1:33,388 było delikatnie wolniejsze niż w Q2, jednak świetnym wynikiem popisał się Rosberg, którego 1:33,543 było najlepszym czasem weekendu. Za jego plecami znaleźli się Alonso i Hamilton, a Sutil nie ukończył zdecydował się na pomiarowe okrążenie.

W końcówce z garażu wyjechali wszyscy zawodnicy, jednak Felipe Massa ubrał do swojego Ferrari twarde opony. Jako pierwszy pomiarowe okrążenie przejeżdżał Webber, który wskoczył na czwarte miejsce. piąty znalazł się di Resta, przed Sutilem i Raikkonenem. Vettel próbował walczyć o pole position, jednak jego czas nie wystarczył by na pobicie pierwszego czasu Rosberga, który jeszcze bardziej podkręcił tempo i z wynikiem 1:32,330s zdobył pierwsze pole startowe. Alonso anulował swoje okrążenie, jednak i tak znalazł się na trzecim miejscu.

Czwarty czas ustanowił Hamilton, jednak Brytyjczyk zostanie przesunięty o 5 miejsc do tyłu za wymianę skrzyni biegów. Piąty był Webber, jednak on też zostanie ukarany za incydent w Chinach. Szóste miejsce przypadło Massię, który miał za sobą di Restę, Sutila, Raikkonena i Buttona, który nie przejechał pomiarowego kółka.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Bahrajnu

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 4,7m/s
Wilgotność powietrza: 18%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
chris99, 20.04.2013 15:14[!]
Kto się spodziewał Rosberga na PP ręka w górę. Ja nie jestem w tej grupie ;-)
adnowseb, 20.04.2013 15:18[!]
Ale niespodzianka,szkoda tylko,że Merc ma średnie tempo wyścigowe.
Jutro wygra Alonso!!!
nickolas, 20.04.2013 16:12[!]
@adnowseb
obawiam się że niestety Vet
...chyba że będzie oberwanie chmury...
...chyba nr2 - Kimi dostanie dobrego drinka w ostatnim pitstopie ;-)
Kamikadze2000, 20.04.2013 17:17[!]
To nie jest żadne zaskoczenie - Rosberg wreszcie zaliczył bezproblemowe i czyste kwalifikacje. To sekret jego sukcesu.
Anderis, 20.04.2013 17:32[!]
Dokładnie. W Australii i Malezji wyglądał na takiego, co mógł pokonać Lewisa, a po prostu nie złożył dobrego kółka w Q3 (i warunki się zmieniały). Więc skoro Lewis zdobył PP w Chinach, to PP Rosberga w Bahrajnie wielką sensacją być nie powinno.

Aczkolwiek trochę jestem zaskoczony chronologią zdarzeń. Bardziej spodziewałbym się PP dla Rosberga tydzień temu, a Lewisa tutaj. Nico zawsze błyszczał w Chinach (od kiedy przeszedł do Mercedesa), a Bahrajn wydaje się torem, gdzie Lewis mistrz późnego hamowania powinien w teorii wyciągać maksa z bolidu. No ale jak widać nie ma co kierować się stereotypami, rzeczywistość może być odmienna.
michu_tarnow, 20.04.2013 20:56[!]
No i co po tym PP jak i tak niestety tempem wyścigowym nie dorastają Ferrari, RBR i Lotusowi. Nawet, gdy Nico utrzyma pozycje na starcie [w co wątpię] to i tak zgubi ich kilka podczas wyścigu/w picie. Nie chcę być złym prorokiem, ale nie widzę Rosberga na podium. Jeżeli z dwójki Merców miałbym obstawić kto ma większe szanse na podium to byłby to Lewis. Alonso jest w komfortowej sytuacji, co mnie bardzo cieszy :) Dobry start i forma Ferrari podczas wyścigu to klucz do sukcesu :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca