F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Santander 201312 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Fernando AlonsoFerrari F1381:25,252--20
2.4Felipe MassaFerrari F1381:25,4550,2030,20320
3.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:25,6670,4150,21225
4.8Romain GrosjeanLotus E211:26,0420,7900,37521
5.15Adrian SutilForce India VJM061:26,2120,9600,17024
6.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:26,3741,1220,16219
7.17Valtteri BottasWilliams FW351:26,4561,2040,08220
8.7Kimi RaikkonenLotus E211:26,6141,3620,15821
9.9Nico RosbergMercedes F1 W041:26,6211,3690,00721
10.14Paul di RestaForce India VJM061:26,7551,5030,13416
11.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:26,9401,6880,18526
12.11Nico HulkenbergSauber C321:27,0611,8090,12124
13.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:27,1351,8830,0746
14.12Esteban GutierrezSauber C321:27,2501,9980,11526
15.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:27,5762,3240,32624
16.20Heikki KovalainenCaterham CT031:28,3733,1210,79714
17.21Giedo van der GardeCaterham CT031:28,6003,3480,22719
18.22Jules BianchiMarussia MR021:28,8873,6350,28714
19.1Sebastian VettelRed Bull RB91:29,4574,2050,57011
20.2Mark WebberRed Bull RB91:29,4734,2210,01621
21.23Rodolfo GonzalezMarussia MR021:30,3145,0620,84113
22.5Jenson ButtonMcLaren MP4-28---6
107% najlepszego czasu: 1:31,220

Piątkowy poranek w Barcelonie przywitał kierowców i zespoły dość pochmurną pogodą. Przed startem pierwszego treningu spadł deszcz, więc zajęcia rozpoczęły się na mokrym torze.

Start europejskiej części sezonu dla wielu zespołów oznacza rozpoczęcie kampanii na nowo, zaś większość ekip przywiozła tutaj sporo poprawek, dlatego już kilka chwil po zapaleniu zielonego światła na tor wyjechała większość zawodników. Wśród nich byli m.in. Webber, Sutil, Massa i Bianchi. Jedni zdecydowali się na opony deszczowe, pozostali wybrali przejściówki, jednak po przejechaniu okrążenia instalacyjnego na torze znów zapanowała cisza. Już na samym początku przygodę zaliczył Romain Grosjean, który zblokował tylną oś na dohamowaniu do zakrętu 10 i zaliczył bączka wypadając poza tor.

Pierwszym kierowcą, który ustalił czas pojedynczego okrążenia był Nico Hulkenberg, który po przejechaniu kolejnego kółka poprawił się i z czasem 1:48,508s liderował stawce. W międzyczasie Bottasowi wymieniono przednie skrzydło, a w garażu McLarena prowadzono prace nad mocno zmodyfikowanym bolidem MP4-28, co pozwoliło Perezowi na przejechanie kółka instalacyjnego. Jedynym kierowcą, który nie pojawił się jeszcze na torze był w tym czasie Jenson Button. Mimo tego, że na torze nie było stojącej wody, to jednak wielu kierowców miało problemy z przyczepnością.

Wszyscy czekali na poprawę pogody, jednak na torze pojawili się Hamilton, Vettel i Massa. Brazylijczykowi udało się pobić czas Hulkenberga o ponad 3 sekundy i po przeszło 30 minutach sesji to właśnie kierowca Ferrari objął prowadzenie, jednak po kilku chwilach jego wynik poprawił Romain Grosjean wskakując na pierwsze miejsce z czasem 1:44,714s. W dalszym ciągu przyczepność sprawiała kierowcom sporo problemów, poza tor wyjeżdżali m.in. Sutil, Grosjean i di Resta.

Na półmetku sesji jedynie trzynastu kierowców przejechało pomiarowe okrążenie. W tabeli wyników co chwilę dochodziło do przetasowań. Liderami byli kolejno Alonso, Grosjean, Gutierrez, Vergne i Ricciardo. Wszystkich pogodził Webber, który zameldował się na pierwszym miejscu w czasem 1:40,845s. Warunki na torze stopniowo ulegały poprawie, można było dostrzec kilka suchych linii, jednak tor wciąż był bardzo śliski i nikt nie zdecydował się na założenie slicków.

Tymczasem na 30 minut przed końcem sesji jedynym, który nie przejechał nawet jednego okrążenia był Jenson Button. Kierowca McLarena ostatecznie pojawił się na torze, jednak nie był zadowolony z zachowania bolidu i zjechał do garażu po przejechaniu dwóch okrążeń instalacyjnych. Czasy zaczęły mocno poprawiać, kierowcy bardzo często zamieniali się pozycjami. Na 20 minut przed końcem sesji, oprócz kierowców McLarena, również Vettel i Rodolfo Gonzalez nie przejechali pomiarowego okrążenia.

Pod koniec sesji pierwszym śmiałkiem, który postanowił założyć slicki został Jean-Eric Vergne. W bolidzie Francuza założono prototypową twardą mieszankę przygotowaną przez Pirelli. Pozwoliło mu to wskoczyć na pierwsze miejsce w tabeli z czasem 1:34,710s. Wkrótce w ślady Vergne'a poszli Gutierrez, Rosberg, Ricciardo i Webber, którym również założono twarde opony, jednak w wersji standardowej. Ostatecznie zdecydowana większość kierowców przeszła na slicki, ponieważ tor zaczął bardzo szybko schnąć.

4 minuty przed końcem na czele stawki zameldował się bohater lokalnych kibiców, Fernando Alonso. Szybko został jednak zepchnięty przez Bottasa i Raikkonena. Ostatnie minuty były bardzo pracowite, na torze mieliśmy wszystkich kierowców, którzy próbowali przejechać jak najszybsze okrążenie wokół toru Catalunya. Ostatecznie, ku uciesze Hiszpańskich kibiców, najszybszy okazał się Alonso, który z czasem 1:25,252s wygrał trening. Za jego plecami uplasowali się Massa i Vergne. Jedynym kierowcą bez czasu okrążenia okazał się Jenson Button.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 10.05.2013 11:52[!]
Podobno reszta weekendu ma być sucha. Drugi trening powinien być więc bardziej miarodajny.
nij0, 10.05.2013 11:55[!]
Wiadomo tyle, że nic nie wiadomo.
PS. "Kubica we wait" ;)
MarK, 10.05.2013 12:42[!]
Komentatorzy Sky twierdzą, że może padać tak w sobotę, jak i w niedzielę, więc nie przekreślałbym jazdy po mokrym.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca