F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 20139 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Ferrari

Fernando Alonso (P4/P1): To był nietypowy piątek, zakłócony niesamowicie zmienną pogodą. Nie udało nam się dokończyć programu, ponieważ tor był mokry rano i tylko jutro dowiemy się, czy nasze poprawki dały zakładane efekty. Ważnym było wypróbowanie ich jak i przetestowanie nowych opon Pirelli. Razem z Felipe podjęliśmy różne wybory na nasze długie przejazdy i to kolejny powód, dlaczego będziemy musieli poczekać na wynik kwalifikacji, by dowiedzieć się więcej. Możemy oczekiwać bardzo skomplikowanego weekendu, ponieważ pogoda ma być zmienna tak jak dzisiaj, więc ocena poziomu przyczepności będzie trudna zarówno w kwalifikacjach jak i wyścigu.

Felipe Massa (P11/P6): Dzisiaj pracowaliśmy tylko przez połowę dnia, ponieważ poranny deszcz oznaczał, że przejechaliśmy niewiele okrążeń. Później mieliśmy przez to masę roboty, porównanie opon, nowych części i wszystko to upchane w jednej sesji. Teraz mamy do przeanalizowania dane, które zebraliśmy i zdecydowanie, które z poprawek mogą być użyteczne w kolejnych dniach. Jeśli jutro nie będzie padało, to warunki na torze będą zupełnie inne i to oznacza, że musimy być gotowi na walkę, bez względu na sytuację.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes

Lewis Hamilton (P16/P2): Dzisiejszy dzień poszedł całkiem dobrze i jestem zadowolony z suchej popołudniowej sesji, gdyż mogliśmy wykonać nieco przejazdów. Tor zdecydowanie nie jest jeszcze u szczytu przyczepności, jednak byliśmy w stanie przeanalizować opony na długich przejazdach i popracować nad doprowadzeniem ich do pracy na pierwszym okrążeniu. Bolid prowadził się dość dobrze i wypróbowałem kilku różnych rzeczy w dwóch sesjach, co dało dobre efekty. Mam nadzieję na suche kwalifikacje, a wtedy możemy być mocni.

Nico Rosberg (P7/P5): Pierwsza sesja była interesująca i wiele się nauczyłem gdy przesychał tor. Po południu, chcieliśmy dowiedzieć się czegoś o nowych oponach. Miałem nieco problemów z rozgrzaniem przednich i również spłaszczyłem je na swoim przejeździe. Ogólnie był to dość dobry dzień, jednakże musimy przyjrzeć się naszemu tempu na długich przejazdach. Tor był dziś bardzo zimny i dość trudny, jednak czułem się dobrze w tych warunkach. Miejmy nadzieję na dobrą dalszą część weekendu.

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Romain Grosjean (P3/P3): To był mniej więcej normalny piątek. Dziś rano było oczywiście mokro, a po południu sprawdzaliśmy nowe opony i przetestowaliśmy je na kilku długich przejazdach. Oczywiście trudno było zmusić ogumienie do pracy w tych warunkach, ponieważ nawierzchnia na tym torze jest bardzo gładka. Najgorzej było z pośrednią mieszanką, ale nie lepiej z supermiękką. W niedzielę ma być ciepło, a to dla nas dobra wiadomość, dlatego też musimy wycisnąć maksimum z samochodu podczas kwalifikacji.

Kimi Raikkonen (P5/P11): Przez cały dzień samochód ulegał poprawie i do końca sesji było w porządku, aczkolwiek nie idealnie, choć nie była to katastrofa. Ciężko było rozgrzać opony, jednakże panowały niskie temperatury, co nie jest już aż tak wielkim zaskoczeniem. Jeżeli poprawimy ten aspekt, to na pewno dokonamy progresu, ale nie zmieni to zbyt wiele. Musimy się tym zająć, aby móc zakwalifikować się jak najwyżej. Później zobaczymy jaka będzie pogoda.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Red Bull

Mark Webber (P10/P4): Dziś było całkiem nieźle. Tor jest dość zdradliwy, zwłaszcza na początku, kiedy nie jest nagumowany. Pierwsza sesja była mokra, jednak ostatecznie udało nam się pojeździć na wszystkich oponach. Nowe ogumienie jest ok. Nie spodziewałem się dużej różnicy, jednak spisała się dobrze. Miło by było więcej na niej pojeździć, gdyż mieliśmy tylko pięć okrążeń, jednak lepsze to niż nic. Wydaje się, że jesteśmy w dobrej formie niezależnie od warunków.

Sebastian Vettel (P9/P7): Rano warunki były dość trudne, jednak po południu udało nam się trochę pojeździć po suchym. Tor był śliski i nawet na pod koniec nie było przyczepności. Głównym czynnikiem była dziś pogoda, nie wiemy jak będize jutro, jednak jesteśmy zadowoleni po dzisiejszych jazdach.

(Paweł Zając)
 
Force India

Adrian Sutil (P14/P8): Mieliśmy dzisiaj wiele różnych warunków na torze, aczkolwiek samochód był szybki podczas obu sesji. Dzisiaj naszym głównym problemem było rozgrzewanie przednich opon, zwłaszcza pośrednich. Na supermiękkich było dużo więcej przyczepności, a na długich przejazdach wydawaliśmy się być konkurencyjni, dlatego też czuję się tutaj na naszym normalnym poziomie. Musimy po prostu bardziej popracować nad samochodem.

Paul di Resta (P1/P13): Na deszczu byliśmy bardzo ostrożni i slicki założyłem dopiero pod koniec pierwszej sesji. Na przejściówkach czułem się zadowolony z moich wyników, najprawdopodobniej po raz pierwszy w tym roku. Ogólnie nie wyglądamy tak źle na wilgotnej nawierzchni. W drugim treningu przebiłem oponę i musieliśmy zacząć szukać balansu. Niestety pojawiły się problemy z elektryką, więc nie wykonaliśmy długich przejazdów, które były zaplanowane na koniec sesji.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
McLaren

Jenson Button (P2/P9): Myślę, że jesteśmy nieco bliżej czołówki niż w poprzednich wyścigach, czasy są bardzo zbliżone, jednak na przodzie walkę stoczą te same bolidy. Potrzebowaliśmy dzisiaj niezawodności, jednak wykonałem tylko trzy okrążenia na długim przejeździe zanim dopadła mnie awaria skrzyni biegów. Szkoda, ponieważ oznaczało to, że nie mamy informacji z długiego przejazdu. Mieliśmy podobną sytuację rok temu, gdy w piątek miałem problem ze skrzynią. Niemniej jednak pozytywną stroną jest to, że oba bolidy jeździły z różnymi ustawieniami, więc mamy wiele danych. Przestudiujemy je dzisiaj i jutro przed sesjami. Mam nadzieję, że warunki dalej będą zmienne, jeśli tak, to możemy je wykorzystać.

Sergio Perez (P8/P12): Doświadczyliśmy dziś dość trudnych warunków. Rano szczególnie było ciężko. Deszcz, który spadł dzisiaj na długim przejeździe również nie pomógł. Ciągle brakuje nam osiągów, jednak wszystko może się tu wydarzyć, zwłaszcza w takich warunkach jak dzisiaj. Jeśli jutro też będzie mokro, wszyscy przystąpią do wyścigu bez typowych długich przejazdów na koncie, co uczyni wyścig wielką niespodzianką dla każdego.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P6/P10): W mokrych warunkach nie wyglądaliśmy źle, mimo że zawsze czujesz, że mogłeś pojechać szybciej. Jesteśmy tam gdzie powinniśmy w środku stawki i byłem zadowolony z bolidu od pierwszego wyjazdu z garażu, więc to dobre uczucie. W suchych warunkach, po pierwszych kilku przejazdach na prototypowej mieszance, czułem że mogliśmy więcej wycisnąć z bolidu, więc dokonaliśmy dość dużych zmian, który zadziałały. Byłem dość zadowolony z super-miękkiej mieszanki, jednak ciągle mamy trochę roboty przed sobą. Ogólnie był to dobry piątek.

Jean-Eric Vergne (P13/P15): Poranna sesja była użyteczna jeśli chodzi o poznanie limitów na przejściowych oponach, ponieważ możemy mieć więcej deszczowych sesji w nadchodzących dniach. Bolid reagował dobrze. Po południu pojechaliśmy typowy piątkowy program. Nie byłem tak zadowolony z zachowania bolidu, więc musimy się przyjrzeć danym i to zmienić. Wygląda na to, że jesteśmy tam gdzie powinniśmy, ale możemy się jutro poprawić i mieć dobry weekend.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Pastor Maldonado (P21/P14): Rano warunki były trudne. Pod koniec pierwszej sesji była już sucha linia, ale wyjechałem na nierozgrzanych oponach i rozbiłem się. Po południu było lepiej, kiedy to udało nam się zrealizować cały program, aczkolwiek nadal musimy pracować, w celu lepszego wyczucia samochodu i szybszego rozgrzewania opon. Pomimo zmiennych warunków, udało nam się już dziś zebrać wiele danych, które możemy ocenić przed kwalifikacjami.

Valtteri Bottas (P12/P16): Pierwsza sesja była dosyć trudna dla wszystkich i sprawdzenie czegokolwiek było skomplikowane, nawet jeżeli tor cały czas przesychał. Popołudnie było dla nas dobre, ponieważ zebraliśmy dużo danych na krótkich i długich przejazdach. Niemniej jednak trudno jest wywnioskować po dzisiejszych sesjach, gdzie jest nasze miejsce. To był mój pierwszy raz na tym torze i miło było przejechać sporą ilość kilometrów, a także poznać układ pętli. Ogólnie czuję się dziś pozytywnie, ale musimy przeanalizować dane, w celu zadecydowania, które części możemy pozostawić na resztę weekendu.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Esteban Gutierrez (P15/P17): W sumie przetestowaliśmy dzisiaj wiele różnych ustawień, dlatego też mogliśmy ustawić odpowiedni balans. Na pewno nie jesteśmy tam, gdzie chcieliśmy być, więc musimy pracować jako zespół nad poprawą prędkości. Ten tor jest naprawdę ciekawy. Możesz na nim atakować krawężniki, są tutaj mocne dohamowania, co jest dobrym wyzwaniem. Zmiana warunków atmosferycznych była dla mnie przydatna. Udało mi się zebrać większe doświadczenie na przejściowych oponach. Prognozy pogody są nadal zróżnicowane i myślę, iż jesteśmy szybsi na mokrej nawierzchni.

Nico Hulkenberg (P17/P18): To był trudny piątek. Deszcz, który spadł rano, nie pozwolił nam na zrealizowanie programu zgodnie z planem. Testowanie nowych części zostało utrudnione, zwłaszcza na nowych oponach. Drugi trening był suchy, jednak również było ciężko. Samochód był trudny w prowadzeniu, czego przyczyną był błąd w ustawieniach. Pomimo tego, że dokonaliśmy korekty, wciąż mieliśmy trudności. Nie jestem zadowolony z tego, więc musimy dokonać poprawy i mamy dużo do zrobienia przed jutrem.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Jules Bianchi (P22/P19): Na początku pierwszego treningu warunki były trudne i niestety poniosłem konsekwencję zjechania na wilgotną część toru. Przejechałem tylko osiem okrążeń, co było frustrujące, ponieważ to dla mnie nowy tor i mieliśmy w planach sprawdzenie nowego pakietu aerodynamicznego. Jestem szczęśliwy, iż udało mi się nadrobić straty. Naprawdę podoba mi się ten tor i żałuje, że początek nie był dla mnie tak gładki, aczkolwiek myślę, iż jesteśmy na jak najlepszej drodze przed resztą weekendu.

Max Chilton (P19/P21): Moje pierwsze doświadczenie z Circuit Gilles Villeneuve jest bardzo dobre. To świetny tor, kocham go. W pierwszym treningu warunki cały czas się poprawiały. Mieliśmy trochę pracy do wykonania nad aerodynamiką, a także nad nowymi oponami. Udało mi się wykonać cały harmonogram, co pozwoliło na zakończenie dnia ze sporą ilością danych. Nie miałem dziś najlepszych warunków na zapoznanie się z tym torem, ale jestem zadowolony i czekam na resztę weekendu.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Caterham

Charles Pic (P--/P20): Jestem dość zadowolony z drugiego treningu. Na pierwszym przejeździe bolid był zbyt podsterowny, więc zmieniliśmy parę rzeczy w aerodynamice i mechanice i w przejeździe na super-miękkich oponach znaleźliśmy dobry balans i mogłem od tego momentu cisnąć. Na długich przejazdach poziom degradacji był dobry na obu mieszankach, jednak w niedzielę będzie cieplej, co będzie nam lepiej pasowało, więc myślę, że możemy utrzymać to tempo, które zaprezentowaliśmy od Bahrajnu.

Giedo van der Garde (P18/P22): Obie sesje były zdominowane przez podsterowność, jednak z końcem drugiego treningu znaleźliśmy dobre ustawienia na długie przejazdy. Nie miałem czystego okrążenia, jednak obie mieszanki z dużym obciążeniem paliwa spisywały się dobrze. Wypróbowaliśmy również nowe światła w boksach i jest to dobry znak jak cały zespół wykonuje progres. W ostatnich kilku wyścigach byłem w stanie pokazać o ile pewnie czuję się w bolidzie i jako debiutant, gdy widzisz, że zespół inwestuje w coś takiego jak światła wypuszczające z postoju, pomaga to nam osiągać lepsze wyniki w wyścigach.

Alexander Rossi (P20/P--): Świetnie jest wrócić do akcji w F1, a dokonanie tego w Kanadzie, gdzie ścigałem się i wygrywałem w Formule BMW, było bardzo fajne. Przyglądaliśmy się prognozom przez ostatni tydzień, więc wiedzieliśmy, że będzie mokro, jednak dobrze było pojeździć na mokrej nawierzchni, co dało mi szansę na sprawdzenie pełnego zakresu opon, na których nie jeździłem jeszcze w F1. Pomimo tego, że tor był mokry na początku, przyczepność była znacznie lepsza od tego, czego się spodziewałem, jednak najważniejsze było działanie zgodnie z planem i to właśnie zrobiliśmy.

(Łukasz Godula)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca