F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 20139 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Fernando AlonsoFerrari F1381:14,818--48
2.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:14,8300,0120,01245
3.8Romain GrosjeanLotus E211:15,0830,2650,25340
4.2Mark WebberRed Bull RB91:15,2120,3940,12946
5.9Nico RosbergMercedes F1 W041:15,2490,4310,03746
6.4Felipe MassaFerrari F1381:15,2540,4360,00543
7.1Sebastian VettelRed Bull RB91:15,2800,4620,02641
8.15Adrian SutilForce India VJM061:15,3960,5780,11643
9.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:15,4220,6040,02629
10.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:15,5660,7480,14438
11.7Kimi RaikkonenLotus E211:15,5990,7810,03335
12.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:15,6610,8430,06239
13.14Paul di RestaForce India VJM061:15,8551,0370,19422
14.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:16,3191,5010,46446
15.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:16,3511,5330,03238
16.17Valtteri BottasWilliams FW351:16,3741,5560,02340
17.12Esteban GutierrezSauber C321:16,4751,6570,10145
18.11Nico HulkenbergSauber C321:16,9292,1110,45435
19.22Jules BianchiMarussia MR021:17,0702,2520,14141
20.20Charles PicCaterham CT031:17,2362,4180,16635
21.23Max ChiltonMarussia MR021:17,8883,0700,65245
22.21Giedo van der GardeCaterham CT031:18,3923,5740,50439
107% najlepszego czasu: 1:20,055

Drugi trening rozpoczął się przy zdecydowanie lepszej pogodzie, przez co zawodnicy od razu zabrali się do nadrabiania zaległości z pierwszego treningu, gdzie mieliśmy do czynienia z mokrą nawierzchnią.

W powszechnym użyciu mieliśmy rozwojowe opony Pirelli, które wywołały ostatnio wiele dyskusji. Z pewnością po treningu poznamy pierwsze komentarze dotyczące nowej konstrukcji gum. Już po 5 minutach niemal wszyscy w stawce mieli na swoim koncie czas okrążenia, a prowadził początkowo Rosberg z wynikiem 1:17,044. Jak można było przypuszczać, został on szybko poprawiony między innymi przez Raikkonena i Webbera.

Po pierwszych przejazdach na czele podobnie jak pod koniec pierwszego treningu, znalazł się di Resta z czasem 1:16,382. Dla Force India jest to 100 Grand Prix, więc z pewnością liczą na dobry rezultat w ten weekend. Szkot nie cieszył się długo prowadzeniem, gdyż poprawił go Massa. Tradycyjnie na torze w Montrealu bardzo szybko poprawia się przyczepność, więc można się spodziewać coraz lepszych rezultatów.

W 20 minucie sesji mały incydent zaliczył Webber ale dzięki asfaltowemu poboczu powrócił na tor. Gdy na torze pojawił się ponownie Hamilton, postanowił nieco przycisnąć i zszedł tym samym poniżej granicy 1:16, co dało mu prowadzenie.

Na torze 50 minut przed końcem sesji pojawił się Vettel na super-miękkich oponach i od razu wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:15,378. Red Bull bardzo dobrze czuł się na super-miękkiej mieszance, gdyż Webber na chwilę wyprzedził o włos Vettela, jednak Niemiec odzyskał okrążenie później prowadzenie, by oddać je Webberowi minutę później.

Mercedesy najwyraźniej nie czuły się gorzej, gdyż Hamilton pojechał aż 0,382 sekundy szybciej od Webbera, po czym szybko schował się w garażu. Na torze w tym czasie nie mieliśmy zbyt dużej aktywności, a wszyscy zaczęli spoglądać w niebo. Nie przeszkodziło to Alonso na pokonanie wyniku Hamiltona o zaledwie 0,012 sekundy.

Alonso zakończył na czele okres krótkich przejazdów kwalifikacyjnych. Ostatnie 30 minut zespoły poświęciły na testowanie długich przejazdów. Deszcz nie spadł do samego końca sesji, więc zawodnicy i zespoły z pewnością uznają go za udany. Jak zwykle do analizy pozostaje wiele danych, a to kto najlepiej wykona swoją pracę dowiemy się już w jutrzejszych kwalifikacjach. Zapraszamy na wspólne kibicowanie z Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 15°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 3,3 m/s
Wilgotność powietrza: 76%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michu_tarnow, 07.06.2013 21:43[!]
Myślę, że drugi rząd będzie jak najbardziej realny dla Alonso. Z pierwszym będzie trudno, ale nie mówię nie i trzymam mocno kciuki! :)
Mahilda111, 07.06.2013 22:10[!]
Nie ma się co łudzić, skończy się jak zwykle na P5/6
robertunio, 07.06.2013 23:53[!]
Jednym okiem i jednym uchem ogladalem (i sluchalem) trening na BBC. Wiadomo nie zawsze mozna w 100% sie skupic na ogladaniu - zalezy od sytuacji; w kazdym badz razie komentator na BBC chyba powiedzial (ale nie jestem pewien w 100%) ze Vettel na swoim najszybszym kolku stracil 0.4s w ostatnim sektorze w porownaniu do czasu z wczesniejszego okrazenia, bo natrafil na Raikkonena - to by oznaczalo ze bylby trzeci w powyzszej tabelce. Czy ktos ogladal na BBC i moze to potwierdzc, bo nie jestem pewien - z gory dzieki. Pozdrawiam.

@ up
To niecodzienna sytuacja zeby odpowiadac samemu sobie i nie przypominam sobie zeby zdarzylo mi sie to kiedykolwiek w przeszlosci, ale tym razem zrobie to na wypadek gdyby kogos rowniez interesowala odpowiedz na zadane przeze nie pytanie. Otoz mialem racje i na najszybszym okrazeniu Vettel stacil 0,4s w ostatnim sektorze jadac za Kimim - tak powiedzial komentator BBC, a dla mnie jest to zrodlo niezwykle merytoryczne i jak najbardziej wiarygodne - wiem to na pewno bo obejrzalem dzisiaj rano powtorke na BBC iPlayer. Tak wiec gdyby nie stracil to bylby 3. w powyzszej tabeli z wynikami. Zobaczymy jak sobie poradzi w 3. Treningu. Pozdrawiam.
Viewer, 08.06.2013 14:35[!]
Co to zmienai, czy bylby 3 czy nie? Jakies punkty za to sa? Na treningach sa wazniejsze rzeczy niz najszybszy czas okrazenia. RBRy czesto byly nieco dalej w pierwszych trenierowkach, a potem i tak walczyly o PP.
zaSchumiony, 08.06.2013 16:29[!]
Redakcjo dajcie newsa że transmisje z kwalifikacji i wyścigu będą w Polsat sport news !
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca