F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 201330 czerwca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,399 - Mark Webber (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,661 - Kimi Raikkonen (Lotus), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P1): Zdobycie pole position to niewiarygodne uczucie! Tutaj w Wielkiej Brytanii mamy najwspanialszych kibiców, a dzisiejszy wynik czyni panującą tutaj atmosferę wyjątkową. Moje ostatnie okrążenie w Q3 to kółko wykonane dla kibiców na torze. Nie czułem się zbyt komfortowo w bolidzie przez cały weekend, dlatego jestem bardzo szczęśliwy z mojego rezultatu. Zespół wykonał fenomenalną pracę, a ten wynik to wspaniała nagroda dla wszystkich na torze oraz w fabryce. Zdajemy sobie sprawę, że jutro jest zupełnie inny dzień, a nasze niedzielne tempo nie jest wystarczająco mocne. Wczoraj długie przejazdy wyglądały nieźle i dosyć dobrze obchodziliśmy się z oponami. Ciężko będzie utrzymać za sobą Seba, ale damy z siebie wszystko!

Nico Rosberg (P2): Fantastyczny rezultat dla zespołu! Dobrze jest zobaczyć jak duży postęp wykonaliśmy od zeszłego roku. Pewność, że samochód będzie szybki w kwalifikacjach jest świetna; kocham zaczynać wyścig mając świadomość, że mamy szanse na dobry rezultat. Zespół wykonuje wspaniałą pracę. Dobrze się rozwijamy i właśnie za to należą się wielkie podziękowania dla wszystkich ludzi w fabryce, z których wielu oglądało nas dzisiaj na torze. Moje okrążenie było bardzo dobre a start z pierwszego rzędu będzie fantastyczny, jednak Lewis wykonał niewiarygodną pracę. Mam nadzieję, że poprawiliśmy nasze tempo wyścigowe. Musimy dobrze zarządzać oponami i utrzymać wszystkich za nami. Jestem pewien, że możemy przywieźć dobry wynik.

Ross Brawn, szef zespołu: Przez ostatnie miesiące zespół pracował niezwykle wydajnie. Poprawialiśmy nasze osiągi, stopniowo wprowadzaliśmy nowe usprawnienia, cały czas mocno naciskaliśmy i pozostawaliśmy skupieni na naszych celach. Pracowaliśmy nad naszymi słabościami związanymi z oponami i wydaje się, że jest już dużo lepiej. Inżynierowie i kierowcy zapewnili nam perfekcyjne miejsca w kwalifikacjach. Lewis wykonał bezbłędne okrążenie na koniec sesji. Dobrze jest widzieć jak razem z Nico na siebie naciskają. Wyzwaniem dla nas będzie bycie konkurencyjnym w wyścigu, ale wczoraj zebraliśmy trochę pozytywnych informacji w tym zakresie i mam nadzieję, że będziemy mogli coś na tym zbudować.

(Karol Piątek)
 
Red Bull

Sebastian Vettel (P3): Zobaczymy co jutro się wydarzy. Czeka nas długi wyścig, ale jestem zadowolony z dzisiejszego wyniku. Lewis wykonał fenomenalne okrążenie i był poza naszym zasięgiem. Jestem zadowolony z mojego okrążenia, które przejechałem pod koniec, szczególnie, że Mark był bardzo blisko. Zrobiliśmy wszystko co mogliśmy i zawsze jest miło zdobyć dobrą pozycję do wyścigu, szczególnie tutaj. Kwalifikacje były niezłą zabawą i delektowałem się jazdą po szybkich zakrętach. Zobaczymy jak jutro będą zachowywać się opony. Jestem zadowolony z powodu ekipy, ponieważ nasza fabryka znajduje się niedaleko.

Mark Webber (P4): Na pierwszej linii ponownie stoją Mercedesy, które po kilku ostatnich wyścigach, są na całkowicie innym poziomie. To rozczarowujące zostać pokonanym przez Sebastiana o kilka setnych sekundy, było bardzo blisko. Jestem zadowolony z pierwszej połowy mojego najszybszego okrążenia i uważam, że mogłem pojechać lepiej ostatni sektor. Mieliśmy dobry balans podczas kwalifikacji. Uważam, że czeka nas interesujący wyścig i liczę na wywiezienie stąd dobrego wyniku.

Christian Horner, szef zespołu: Widzieliśmy dzisiaj rano, że Mercedes jest bardzo szybki na pojedynczym okrążeniu i pokazali to w kwalifikacjach, dlatego też gratuluje Lewisowi zdobycia pole position na Silverstone. Nasi kierowcy zademonstrowali dobre osiągi i od drugiego miejsca dzieliło nas tylko kilka setnych sekundy. Jutro możemy pokazać dobre tempo i jestem pewien, że będzie nas czekać ekscytujące Grand Prix Wielkiej Brytanii.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Force India

Paul di Resta (P5): Jestem zachwycony po kwalifikacjach i uważam, że zespół jest usatysfakcjonowany z piątego miejsca. Podczas trzeciego treningu pojawiło się kilka problemów, dlatego też wspaniale jest ukończyć czasówkę tylko za dwoma Mercedesami i Red Bullami. Nasze zużycie opon wygląda nie najgorzej i w dodatku mamy spore szanse na złapanie strugi czystego powietrza. Pójdę dzisiaj spać z nadzieją na mocny wyścig i sporą zdobycz punktową.

Adrian Sutil (P7): Siódma pozycja jest świetnym wynikiem. Rano auto nie prowadziło się najlepiej, ale dokonaliśmy kilku zmian przed kwalifikacjami i udało nam się przyspieszyć. Mamy jutro szansę na udany wyścig. Cały czas jest kilka niewiadomych odnośnie zużycia opon na dłuższych przejazdach, ponieważ nie wykonałem zbyt wielu okrążeń na tym typie opon, aczkolwiek czuję się komfortowo na obu mieszankach. Możemy być zadowoleni z wyniku, ale jutro wymagana jest pełna koncentracja.

Vijay Mallya, szef zespołu: Jestem zadowolony z dzisiejszego wyniku. Słońce świeciło, trybuny były pełne, a my daliśmy fantastyczne show. Piąte miejsce podczas domowego wyścigu Paula jest czymś wspaniałym, szczególnie na tym szybkim torze, na którym nie błyszczeliśmy w ostatnich latach. Siódme pole Adriana potwierdza nasze osiągi podczas tego weekendu i wiemy, że nasze auto posiada dobre tempo wyścigowe. Jutro będzie ważne maksymalne wykorzystanie naszych pozycji startowych i mamy nadzieję, iż damy naszym kibicom powody do świętowania.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P6): Po kilku słabszych wyścigach spodziewałem się, że będę tutaj mocny i byłem bardziej zmotywowany, niż zwykle. Mimo to, jeśli ktoś powiedziałby mi, że po południu mogę być szósty, byłbym zaskoczony. Byliśmy bardzo blisko di Resty, ale możemy być zadowoleni z pozycji. Pokazaliśmy dobre tempo przez cały weekend, włączając w to dzisiejszy poranek, kiedy zająłem szóstą pozycję, więc miło było potwierdzić formę w kwalifikacjach. Teraz czekam na wyścig, gdzie mam nadzieję zdobyć sporo punktów. Chciałbym ukończyć go przynajmniej na tej samej pozycji. Miło byłoby poradzić sobie jeszcze lepiej i będę mocno naciskał, by to osiągnąć. Jutro powinno być kilka stopni cieplej, przez co warunki na torze mogą się mocno zmienić. To bardzo wymagający obiekt z wieloma szybkimi łukami, więc opony dostają w kość, dlatego ich zużycie będzie kluczowe.

Jean-Eric Vergne (P13): Popełniłem błąd na szybkim kółku w Q2 z czego jestem bardzo niezadowolony, ponieważ straciłem przez to szansę wejścia do Q3, co było możliwe. Jeśli chodzi o to dlaczego popełniłem błąd, nie jestem pewien. Może byłem zbyt blisko Vettela, ale poczułem utratę siły docisku. Mimo to nie szukam wymówek. Bolid sprawował się dobrze przez cały weekend, więc muszę lepiej poradzić sobie w wyścigu. Patrząc na tempo Daniela, to dobry znak, ponieważ pokazuje to, że bolid jest szybki i będziemy mogli to wykorzystać w wyścigu. Myślę, iż wciąż możemy zaliczyć dobry wyścig i zdobyć trochę punktów.

James Key, szef techniczny: Dobrze jest przejść do Q3 z jednym bolidem. Tempo było niezłe od początku weekendu, nawet pomimo tego, że obaj kierowcy nie byli w pełni zadowoleni z balansu. To jednak nie powstrzymało ich od ustalenia konkurencyjnych czasów okrążeń. Nie byliśmy pewni czego spodziewać się na Silverstone, ponieważ jest to tak odmienny tor od ostatnich trzech obiektów, szczególnie w Monako i Montrealu. Wykonaliśmy sporo pracy, żeby upewnić się, że bolid jest jak najlepiej przygotowany i to nam się opłaciło. Daniel wykonał fantastyczną robotę awansując do Q3 i zajmując szóste miejsce, natomiast wielka szkoda Jeva, który dorównywał tempem Danielowi przez cały weekend, ale po prostu nie wycisnął wszystkiego na swoim okrążeniu w Q2. Ogólnie pokazuje to, że kroki naprzód, które wykonaliśmy sprawdzają się, zaś finisz obydwoma bolidami na pozycjach punktowanych jest realny.

(Dawid Pytel)
 
Lotus

Romain Grosjean (P8): Byliśmy konkurencyjny na twardych oponach, jednak pośrednie to inna historia. Nie wiem czy to zależy od pogody, czy czegoś innego, ale nie szło nam na nich przez cały weekend. Ciężko pracujemy i idziemy we właściwym kierunku, jednak opony wciąż są kluczowe. Jestem zadowolony z dzisiejszych osiągów.

Kimi Raikkonen (P9): To była zacięta sesja kwalifikacyjna, a oba nasze samochody były dość blisko, więc myślę, że wyciągnęliśmy z nich maksimum. Nie jest idealnie, gdyż wolelibyśmy być bliżej czołówki. Podczas wyścigu będziemy walczyć o lepszy wynik, co zazwyczaj było możliwe, więc miejmy nadzieję, że tutaj też tak będzie.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P10): Ten weekend jest dla nas skomplikowany. Mamy problemy z samochodem, głównie z balansem i osiągami. To najgorsza sobota w tym roku, jednak musimy szybko zareagować i powrócić do formy z początku roku. Liczyliśmy na znacznie więcej, gdyż ten tor pasuje do naszego samochodu. W Q3 wahaliśmy się z doborem opon, jednak ostatecznie wyjechaliśmy na twardych, gdyż dobrze spisywały się w treningu. Później ubrałem pośrednie z zamiarem niedokończenia okrążenia, jednak zmieniłem zdanie, ale nasi rywale i tak byli szybcy. Jutrzejszy wyścig będzie trudny, jednak wiemy, że wiele może się zdarzyć. Mamy nadzieję na awans i zdobycie tak wielu punktów jak to możliwe.

Felipe Massa (P12): To był bardzo trudny dzień, gdyż samochód nie spisywał się tak jak oczekiwaliśmy i nie było przyczepności. W porównaniu do innych, mieliśmy problemy ze złożeniem dobrego okrążenia. Wczorajsze problemy i dzisiejsza wymiana silnika kosztowały mnie kilka dziesiątych sekundy, które były potrzebne aby wejść do Q3. Teraz musimy skupić się na wyścigu. Mam nadzieję, że przy wyższych temperaturach i z większym zapasem paliwa będziemy w lepszej formie.

Pat Fry, szef techniczny: Dziś nie było tak ciepło jakbyśmy chcieli. Nawierzchnia była raczej zimna i jeszcze podczas treningu pojawiły się problemy z przyczepnością. W kwalifikacjach było nieznacznie lepiej, jednak nie wystarczająco. Nasze pozycje pokazują, że problem dotyczył nas bardziej niż innych. Staraliśmy się poprawić balans, a także prowadzenie samochodu w szybkich i wolnych zakrętach, co będzie ważne jutro.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Jenson Button (P11): Startuję wyżej, niż się tego spodziewałem po treningu. Wczoraj nie myślałem, że zakwalifikujemy się przed jednym bolidem Ferrari i za Lotusami. Byłem jednak o wiele bardziej zadowolony w kwalifikacjach niż przez cały weekend – powinniśmy być zadowoleni, że ulepszyliśmy bolid. Myślę, że jedenaste miejsce było najlepszym jakie mogliśmy dzisiaj realnie osiągnąć. Nawet gdybyśmy weszli do Q3, to pewnie byłoby to dziesiąte miejsce, więc start oczko niżej oznacza, że będę miał nowy komplet opon i wystartuję z czystej strony. Po Q2 szedłem przez pitlane na ważenie machając do publiczności. Było strasznie dużo flag Wielkiej Brytanii i czerwonych czapeczek, a fani niesamowicie nas wspierali przez cały weekend. Zawsze chcesz wykonać dobrą robotę przed własną publicznością, więc chciałem gorąco podziękować za to wsparcie. Nigdy nie wiesz, co przyniesie jutro. Start z jedenastej pozycji nie jest idealny, ale jesteśmy w stanie pojechać dobry wyścig. Zostawię serce na torze, żeby zaliczyć dobry rezultat.

Sergio Perez (P14): To był trudny dzień. Przebita opona w trzecim treningu nie pomogła w przygotowaniu do kwalifikacji, a raczej skomplikowała to, ponieważ musieliśmy wymienić uszkodzoną podłogę i wrócić starej specyfikacji. Po południu zmagałem się z rozgrzaniem opon w Q2. Przez cały dzień mieliśmy trochę pecha. Mimo to było o wiele lepiej, niż wczoraj. Chociaż nie było to bardzo widoczne, zdecydowanie wprowadziliśmy trochę usprawnień i myślę, że mieliśmy potencjał na wejście do Q3, jeśli dopisałoby nam trochę szczęście. Nasze tempo wyścigowe powinno być lepsze od kwalifikacyjnego. Jutro wciąż będzie trudno, ale jestem dobrej myśli.

Martin Whitmarsh, szef zespołu: To skomplikowany weekend dla zespołu, ale nasze tempo w kwalifikacjach wskazuje wzrost formy, który mamy nadzieję przenieść na wyścig. Jenson pechowo nie wszedł do Q3. W drugiej części czasówki stracił dziesiąte miejsce o 0,0057 sekundy, zaś do najszybszego stracił tylko 0,659s. Checo zaliczył pechowy dzień, który zaczął się przebiciem opony w trzecim treningu, przez co podłoga została uszkodzona i musieliśmy założyć tę w starszej specyfikacji. Podczas kwalifikacji został wezwany na zważenie bolidu, przez co stracił temperaturę w oponach, a następnie natrafił na korek podczas kluczowego okrążenia i starcił czas. Mimo to obaj nasi kierowcy są świetnymi zawodnikami. Jenson będzie miał wsparcie publiczności a Checo będzie zdeterminowany, żeby odwrócić kartę.

(Dawid Pytel)
 
Sauber

Nico Hülkenberg (P15): Piętnasta pozycja to mniej więcej wszystko, co mogliśmy dzisiaj osiągnąć. Samochód był trudny w prowadzeniu, szczególnie w szybkich partiach toru; jest bardzo czuły nawet na małe podmuchy wiatru. Nie jesteśmy wystarczająco szybcy. Oczywiście w wyścigu może się wiele wydarzyć a angielska pogoda może nam pomóc. Myślę, że ciężko będzie wywalczyć jakieś punkty, ale nigdy nie mów nigdy.

Esteban Gutiérrez (P18): W porównaniu do wczorajszych treningów poczyniliśmy pewien krok naprzód, jednak naszym problemem jest to, że doszliśmy już do limitu. Wszystko ponadto jest pewnym kompromisem. Wydaje się, że tracę wiele czasu na wyjściach z zakrętów. Dałem z siebie wszystko i miałem równe tempo, jednak to nie wystarcza. Musimy przeanalizować sytuację i zobaczymy, co możemy zrobić aby się poprawić.

Monisha Kaltenborn, szef zespołu: Nie możemy być zadowoleni z naszych rezultatów. Nico wykonał dobrą pracę a Esteban zmagał się z trudnościami. To nie są pozycje, jakich oczekiwaliśmy przed jutrem. Wyścig nie będzie dla nas łatwy.

(Karol Piątek)
 
Williams

Pastor Maldonado (P16): Spodziewaliśmy się być bliżej pierwszej dziesiątki, aczkolwiek nie mogliśmy dać z siebie wszystko na jednym okrążeniu. Mam nadzieję, że nasze tempo wyścigowe będzie lepsze i będę mógł walczyć z zespołami wokół nas, aby zyskać kilka pozycji. Musimy dokonać poprawy jako zespół, ponieważ wciąż nie jesteśmy w miejscu, w którym chcemy być. Cały czas dążymy do zmniejszenia straty.

Valtteri Bottas (P17): Mieliśmy pecha, ponieważ nie udało mi się wejść do Q2. Byłem blisko mojego zespołowego partnera i mogliśmy mieć oba samochody w kolejnej części czasówki. Zawsze jest coś, co mogłeś lepiej wykonać podczas mierzonego okrążenia, ale nie mamy wystarczającego tempa, aby zbliżyć się do pierwszej dziesiątki, co trzeba zmienić. Musimy przyjrzeć się strategii na wyścig i zmaksymalizować nasz potencjał w wyścigu.

Mike Coughlan, szef techniczny: To była dla nas trudna sesja, ponieważ po obiecującym trzecim treningu, oczekiwaliśmy czegoś więcej. Czujemy, iż w szybkich zakrętach jesteśmy szybcy, ale mamy jeszcze sporo do zrobienia w zakresie prędkości maksymalnej. Mamy zamiar jutro zrobić dobre show przed naszymi kibicami, a także chcemy ich prosić o wsparcie.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Caterham

Charles Pic (P19): Moje ostatnie okrążenie kwalifikacyjne było jednym z najlepszych w tym sezonie, więc jestem bardzo zadowolony z tego, co dzisiaj osiągnęliśmy. Dokonaliśmy pewnych postępów względem trzeciego treningu i wyprzedziłem bolidy Marussi o ponad sekundę, co było naszym planem na dziś. Wszystko zmienia się z wyścigu na wyścig i mamy niewielką przewagę nad naszym rywalem w ten weekend. Patrząc na tempo, chciałbym jutro nawiązać walkę z zespołami, które są przed nami. Byliśmy bardzo blisko Williamsa podczas kilku wyścigów i z udanym początkiem oraz niską degradacją opon, nie powinniśmy mieć jutro problemów.

Giedo van der Garde (P21): To był interesujący dzień, podczas którego realizowaliśmy kompletny inny plan w trzecim treningu, niż zwykle. Podczas kwalifikacji wykonałem tylko jeden przejazd. Rano było wreszcie sucho i starałem się przetestować nowy pakiet aerodynamiczny. Również sporo pracowaliśmy nad oponami, nie za bardzo skupiając się na kwalifikacjach, dlatego też udało mi się pokonać tylko jedną Marussię. Uważam, że jesteśmy w dobrej formie i udało nam się wykonać sporo świetnej pracy w kontekście degradacji opon, pomimo wyższej temperatury. Mamy dobre ustawienia, więc zobaczymy, co się jutro wydarzy.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Jules Bianchi (P20): Dobrze jest zakończyć kwalifikacje przed jednym z Caterhamów. Mieliśmy mało czasu na dobranie właściwych ustawień pod suchy tor i nie sądzę, że jesteśmy we właściwym miejscu, dlatego też musimy zobaczyć, co możemy zrobić, aby wykorzystać jakąś szansę.

Max Chilton (P21): Za nami jest trudny dzień. Rano mieliśmy do wykonania sporo pracy nad balansem i czułem, że wykonujemy postępy. Mamy jeszcze sporo pracy do wykonania, ale nasze tempo wyścigowe wygląda znacznie lepiej, dlatego też chcemy na nim się skoncentrować. Zrobimy co tylko się da, aby jutrzejszy wyścig był lepszy.

John Booth, szef zespołu: W porównaniu do wczoraj, dzisiaj mieliśmy w samochodach dwa różne ustawienia balansu, dlatego też Jules był tak znacznie szybszy od Maxa. Zrobiliśmy kilka zmian w ustawieniach samochodu Chiltona, jednakże rano mieliśmy problemy z balansem. Po trzecim treningu, mechanicy oraz inżynierowie pracowali nad rozwiązaniem tego, aczkolwiek dalej nie jest perfekcyjnie. Jesteśmy nieco rozczarowani wynikiem i musimy zrozumieć, gdzie możemy poprawić nasze kwalifikacyjne tempo. Jutro powinniśmy prezentować się lepiej. Wygląda na to, że nawierzchnia będzie sucha, a temperatura znacznie wyższa.

(Mateusz Szymkiewicz )


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca