F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 201330 czerwca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,399 - Mark Webber (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,661 - Kimi Raikkonen (Lotus), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Nico Rosberg (P12/P1): Niestety rano kibice nie mogli zobaczyć zbyt wiele akcji na torze, na szczęście popołudnie było suche. Samochód cały czas jest bardzo szybki na jednym okrążeniu, więc kwalifikacje powinny być dobre. Tempo wyścigowe jest pod znakiem zapytania. Pracowaliśmy nad tym i wydaje się nam, że jest ono przyzwoite, jednakże w niedzielę ma być o wiele cieplej, więc w rzeczywistości nie wiemy gdzie się znajdujemy względem naszych rywali. Jestem pewien, że możemy pokusić się o dobry weekend przed naszymi fanami, pracownikami oraz ich rodzinami.

Lewis Hamilton (P4/P5): Mieliśmy owocny dzień, jednak wciąż mamy wiele do nauki jutro. Zmagam się z balansem, więc wciąż jest trochę pracy do wykonania abyśmy byli w dobrej formie w kwalifikacjach. Mamy trochę trudności w Becketts i Maggots, jednak jestem pewien, że sobie z tym poradzimy do jutra. To wspaniale dla brytyjskich kibiców, że mogli oni zobaczyć trochę akcji po południu. Wielkie podziękowania dla wszystkich, którzy z nami zostali po pierwszym treningu. Na szczęście jutro pogoda się poprawi!

(Karol Piątek)
 
Red Bull

Mark Webber (P18/P2): Staraliśmy się zrobić jak najwięcej w tych 90 minutach, założyliśmy obie mieszanki i jeździliśmy z różnym ładunkiem paliwa, więc była to dość wymagająca sesja dla zespołu. Ostatecznie wyciągnęliśmy z niej co tylko się dało. Myślę, że zarówno z Seb jak i ja jeździliśmy na różnych mieszankach i mamy informacje, które są nam potrzebne do wyścigu. Dzisiaj wykonaliśmy część pracy na sobotę, jednak głównie skupialiśmy się na niedzieli. Myślę, że w wyścigu stawka będzie zbita i szczerze mówiąc, nikt na razie się nie wybija.

Sebastian Vettel (P21/P3): Myślę, że ogólnie możemy być dość zadowoleni, to był dobry dzień. Oczywiście ważne było przejechanie nieco okrążeń na sucho, ponieważ spodziewamy się suchych warunków w niedzielę. Teraz musimy spojrzeć na to, gdzie możemy się poprawić, popatrzeć na innych i wtedy będziemy wiedzieli nieco więcej. Dzisiaj próbowaliśmy zarówno krótkich jak i długich przejazdów. Jeśli chodzi o trzeci trening, musimy zdecydować czy pojedziemy krótkie przejazdy, by przygotować się do kwalifikacji, czy długie starając się poprawić ustawienia wyścigowe.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Paul di Resta (P13/P4): Po mokrym pierwszym treningu, miło było pojeździć po suchej nawierzchni po południu. To był produktywny dzień, a samochód sprawował się nieźle i mam nadzieję, że utrzymamy tą prędkość jutro. Nie jeździliśmy zbyt wiele rano, ale na resztę weekendu przewidywane są suche warunki i mimo to uważam, że dzisiaj zdobyliśmy znacznie więcej informacji niż ktokolwiek inny. Dzisiaj wieczorem chcemy skupić się na kontynuowaniu progresu, ponieważ samochód może być jeszcze szybszy. Jutro powinniśmy spodziewać się wyższej temperatury, dlatego ciężko jest cokolwiek przewidzieć.

Adrian Sutil (P16/P8): Prezentowaliśmy się dzisiaj całkiem nieźle. Jest kilka aspektów do poprawy, szczególnie osiągi na pośrednich oponach, aczkolwiek auto sprawuje się nie najgorzej na twardej mieszance. Jestem zadowolony z balansu, dlatego też musimy skupić się nad oponami.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P1/P6): Rano postanowiłem przejechać sporo okrążeń w deszczu, ponieważ czułem, że tor jest wystarczająco bezpieczny i można się czegoś nauczyć. Po południu było sucho, zaliczyłem dobry przejazd na twardych oponach oraz prototypowych pośrednich. Miałem jednak nadzieję, że dłuższy przejazd będzie bardziej udany, więc na pewno mamy trochę do zrobienia tej nocy, ale za nami jest pozytywny dzień.

Jean-Eric Vergne (P7/P7): Dziś po południu, gdy opuściłem garaż, od razu mogłem powiedzieć, że samochód zachowuje się bardzo dobrze. Bardzo łatwo było naciskać, a czasy okrążeń miałem zadowalające. To nie znaczy, iż możemy teraz sobie odpocząć, ponieważ musimy przeanalizować wszystkie dane, aby zobaczyć, gdzie możemy dokonać poprawy. Czuję, że mamy szansę na dobry wynik podczas tego weekendu. Silverstone jest kompletnie innym torem, po jakich ostatnio jeździliśmy, dlatego też uważam, że nasz dzisiejszy wynik był miłym zaskoczeniem.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Lotus

Romain Grosjean (P14/P9): To był solidny dzień. Na szczęście deszcz przestał padać po południu i mogliśmy przejechać kilka konkretnych okrążeń i podjąć decyzję co do ustawień na jutro. Ciężko powiedzieć dokładnie, gdzie jesteśmy z powodu warunków, a do tego jeździliśmy na wielu różnych oponach, więc moi inżynierowie będą mieli pracowity wieczór. Bolid prowadzi się dobrze, myślę że możemy się poprawić w kilku obszarach.

Kimi Raikkonen (P22/P13): Jesteśmy dość zadowoleni z dzisiejszego dnia. Włożyliśmy dużo wysiłku w testowanie nowego urządzenia. Jeździłem tylko z rozwojowymi twardymi oponami, więc nie kręciłem szybkich kółek, jednak nie było źle i możemy się poprawić, gdy wszystko poskładamy w całość. Wydaje mi się, że nie jesteśmy najszybsi, jednak wydaje mi się, że nie jesteśmy daleko od czołówki.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P17/P10): Rano straciliśmy sesję z powodu deszczu i musieliśmy upchać całą pracę w popołudniowym treningu. Nasz program nie różnił się dzisiaj od typowego. Ważne było zebranie danych o zachowaniu opon, gdyż tutaj również będą najważniejsze. Na Silverstone potrzebna jest aerodynamika, która pasuje do kombinacji szybkich zakrętów. Strategia musi być odpowiednia, biorąc pod uwagę wyścig, w którym będą warunki znacznie odmienne od dzisiejszych, ponieważ tor będzie suchy, a temperatury wyższe.

Felipe Massa (P11/P22): Jestem bardzo rozczarowany tym co się dzisiaj stało, gdyż kosztowało mnie to wiele czasu, zwłaszcza jeśli chodzi o zrozumienie zachowania opon na Silverstone. Na wyjściu z zakrętu, znalazłem się na kwałku toru, który był ciągle był mokry i straciłem panowanie nad bolidem. Prototypowe opony Pirelli, które wtedy miałem nie były jeszcze wystarczająco rozgrzane i nie mogłem uniknąć uderzenia. Na szczęście bolid nie doznał dużych uszkodzeń i jutro mogę kontynuować pracę. Na długim przejeździe Fernando radził sobie dobrze, pomimo temperatur, które zdecydowanie nie pomagały. Jestem pewny, że razem postaramy się jutro wyciągnąć wszystko z bolidu, byśmy mogli walczyć z naszymi głównymi rywalami.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Jenson Button (P15/P11): Pomimo porannej sesji w ulewie, myślę, że mamy na koncie wszystkie przejazdy, jakich potrzebowaliśmy i zdołaliśmy wykonać większość naszego programu, włączając w to przejazd na testowej oponie Pirelli. Bolid nie był zły, a balans jest niezły, jest lepiej niż w Kanadzie, jednak ciągle brakuje nam tempa. Mimo to inżynierowie mają wiele danych do analizy, więc będą w stanie sprawdzić, czy nowe części są poprawą taką, jakiej oczekiwali.

Sergio Perez (P19/P14): Druga sesja była dość produktywna, udało nam się wykonać wiele pracy i przejść przez wszystkie przygotowania, wiec nie był to zmarnowany dzień. Niemniej jednak, myślę że jesteśmy w podobnej pozycji jak w zeszłym wyścigu i ciągle brakuje nam do czołówki. Pracowaliśmy, by poprawić prowadzenie bolidu i myślę, że wykonaliśmy krok naprzód w tym obszarze. Jednakże, nie wszystko czego dziś próbowaliśmy zadziałało odpowiednio, więc naszym celem jest poprawa w ten weekend.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Nico Hulkenberg (P2/P12): Nie dowiedzieliśmy się zbyt wiele tego ranka, ale jutro ma być sucho, czego tak naprawdę nigdy tu nie można być pewnym. Niemniej jednak, sytuacja była taka sama dla wszystkich zespołów. Drugi trening można zaliczyć do udanych, ponieważ mogliśmy założyć opony na suchą nawierzchnię dość szybko. Oczywiście musieliśmy przerobić nasz program i sądzę, że poszedł nam on całkiem dobrze. Mamy wiele informacji o oponach. Musimy poprawić ustawienia samochodu, ale to jest normalne, kiedy tracisz pierwszą sesję.

Esteban Gutierrez (P5/P15): Dzisiejszy poranek był nieco frustrujący. Było zbyt mokro i czekaliśmy zbyt długo na wyjazd na tor. Jutro ma być sucho, więc nie było sensu wyjeżdżać na mokrą nawierzchnię. Na szczęście po południu tor przesechł i udało nam się pokonać sporą ilość okrążeń na obu mieszankach opon z dużą ilością paliwa, co jest pozytywną rzeczą. Z każdym okrążeniem byliśmy co raz szybsi i teraz musimy porównać dwa różne ustawienia samochodu. Wydaje mi się, że konfiguracja w bolidzie Nico było nieco lepsza, szczególnie w szybkich zakrętach. Teraz musimy przeanalizować dane i podjąć decyzję przed kwalifikacjami.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Williams

Valtteri Bottas (P6/P16): Warunki nie były dzisiaj idealne, zwłaszcza, że chcieliśmy przetestować nowe części do samochodu. Tak samo miały wszystkie zespoły, ale jest mi przykro z powodu kibiców, którzy nie zobaczyli zbyt wiele akcji na torze. Udało nam się przetestować pośrednie opony w drugiej sesji treningowej, więc przyjrzymy się dzisiaj danym i ocenimy, gdzie trzeba się poprawić przed jutrzejszym treningiem i kwalifikacjami.

Pastor Maldonado (P3/P17): Dzisiaj miałem inny program niż Valtteri, chcąc skoncentrować się nad pracą elementów mechanicznych oraz opon. Straciliśmy sporo czasu podczas pierwszego treningu ze względu na deszcz, więc mieliśmy bardzo pracowite po południe. Byłem w stanie pracować do końca, kiedy to tor cały czas przesychał, aczkolwiek jest jeszcze sporo do zrobienia, aby poprawić na jutro osiągi.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Jules Bianchi (P10/P18): Nie był to łatwy początek domowego Grand Prix zespołu, jednak mniej więcej takich warunków oczekiwaliśmy. Jednakże nie przewidujemy już w ten weekend mokrej pogody, a dzisiaj wykorzystaliśmy jak mogliśmy szansę na pracę z mokrymi ustawieniami i ogólnie przed wyścigiem. Nie mogę się doczekać jazdy na suchej nawierzchni, tak byśmy mogli zacząć atak na tym torze. To fantastyczna trasa i miło będzie lepiej jej zasmakować.

Max Chilton (P9/P21): Pomimo trudnych warunków, był to świetny dzień, przed własną publicznością. Dobrą wiadomością dla nich jest to, że pogoda ma być coraz lepsza w dalszej części weekendu. Mam nadzieję, że będziemy mogli się im odpłacić za wsparcie. Dzisiejszy dzień zaczął się w deszczu, co sprawiło nieco zaległości, jednak wykonaliśmy postęp po południu, zwłaszcza z ustawieniami na mokro. Nie ma wątpliwości, że deszcz pojawi się w innych europejskich rundach, więc dobrze jest mieć w zanadrzu takie ustawienia. Dobrze będzie zaatakować jutro w suchych warunkach i zobaczyć jak bolid się sprawuje.

(Łukasz Godula)
 
Caterham

Giedo van der Garde (P8/P19): Utrata porannej sesji to wielka szkoda, zarówno dla kibiców na trybunach jak i dla nas, ponieważ nie zrealizowaliśmy planu. Chcieliśmy dowiedzieć się, jak wypada pakiet aero, a w szczególności nowa podłoga, jednak tor był mokry i nie chcieliśmy ryzykować. Po południu było o wiele lepiej i mieliśmy całkiem udaną sesję. Musieliśmy nadrobić trochę czasu straconego podczas pierwszego treningu, jednak nie mogliśmy przetestować całego pakietu. Samochody GP2 pomogły w osuszaniu toru, więc mogliśmy przycisnąć od samego początku. Mamy dobry balans na obu mieszankach, choć na średniej jest trochę nadsterowności w wolnych zakrętach, będziemy nad tym pracować.

Charles Pic (P20/P20): Oczywiście już wcześniej wiadomym było, że pierwszy trening zostanie zakłócony przez opady deszczu, jednak ostatecznie okazał się on całkowicie bezużyteczny. Okrążenie wyjazdowe było w porządku, ale zdecydowaliśmy się poczekać jakieś dziesięć minut i wyjechać na tor wtedy, kiedy będzie na nim kilka innych samochodów. Niestety wypadłem w ostatnim zakręcie, ale na szczęście nie straciliśmy zbyt wiele czasu w porównaniu z naszymi rywalami, ponieważ większość kierowców zdecydowała się na pozostanie w garażach. Podczas drugiego treningu było trochę zimniej niż spodziewamy się aby było jutro i w niedzielę. Przejechaliśmy sporo okrążeń, które zapewniły nam wiele danych do przeanalizowania. Jesteśmy zadowoleni z balansu, a poziom przyczepności jest na satysfakcjonującym poziomie już od okrążenia wyjazdowego. Musimy poprawić trakcję w wolnych zakrętach ponieważ to jest obszar, w którym mamy pewne braki. Ogólnie jestem zadowolony i myślę, że możemy tutaj wypaść dobrze.

(Karol Piątek)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca