F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 201330 czerwca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,399 - Mark Webber (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,661 - Kimi Raikkonen (Lotus), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: Poza nieprzewidywalną pogodą Silverstone jest jednym z moich ulubionych torów. Od Milton Keynes dzieli nas zaledwie 30 kilometrów, a sam obiekt jest sporym wyzwaniem. Tylko Suzuka może się z nim równać, gdyż nigdzie indziej nie ma sekwencji tak szybkich zakrętów. Copse, Maggots, Becketts i Chapel są jednymi z najlepszych zakrętów w kalendarzu. Trzeba dobrze przejechać pierwszy, gdyż inaczej gubi się rytm w całej reszcie. Chapel jest niesamowicie szybkie. Jeśli dobrze przejechało się resztę, a samochód jest dobrze ustawiony, to można tam jechać pełnym gazem – około 270 na godzinę. Nie wiele się o tym myśli, po prostu wciska gaz i jedzie.

Mark Webber: Myślę, że moje zwycięstwo w 2010 było wyjątkowe – pierwsze w GP Wielkiej Brytanii. To domowy wyścig dla większości zespołów i prawie też dla mnie, gdyż mieszkam w Anglii. Fani tutaj pasjonują się tak jak włoscy Tifosi, Formuła 1 jest od dawna integralną częścią brytyjskiego sportu motorowego. GP Wielkiej Brytanii to wspaniały weekend, bardzo prestiżowy, więc miło jest tu zdobyć dobry wynik. Sam tor jest staromodny, szybki i płynny. Jest wymagający dla kierowcy i samochodu. Naprawdę można pozwolić bolidowi jechać i poczuć się kierowcą F1.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Jenson Button: Dla każdego kierowcy domowy wyścig jest czymś specjalnym, ale dla mnie runda na Silverstone ma bardzo duże znaczenie. Po raz pierwszy przyjechałem tutaj w 1994 roku i to jest wyścig, który ma bogatą historię oraz spore dziedzictwo. Ściganie się na tym samym torze co Fangio, Clark, Stewart i Senna jest naprawdę fajne. Dzięki temu można poczuć ducha przeszłości. Tor zmienił się nie do poznania od 1950 roku i jest on teraz jednym z najlepszych obiektów w kalendarzu. Jedną z najbardziej niesamowitych rzeczy na Silverstone jest wsparcie kibiców. Możesz je poczuć w garażu, na okrążeniu wyjazdowym, na paradzie, a także w padoku. Po trudnym weekendzie w Kanadzie, chcę być bardziej konkurencyjny podczas mojego domowego wyścigu. Chociaż wyścig w Montrealu był rozczarowujący, to wciąż czuję, że nie pokazaliśmy wtedy naszej prawdziwej formy. Na szybszym torze, jakim jest Silverstone, wierzę, iż może być lepiej. Oczywiście nie chcę pobudzać jakiś wielkich oczekiwań. Myślę, że fani wiedzą czego mogą po nas oczekiwać. Moim celem jest wyciągnięcie maksimum z bolidu, aby uzyskać jak najlepszy wynik.

Sergio Perez: Jestem podekscytowany moim pierwszym domowym wyścigiem McLarena. Silverstone to miejsce z niesamowitą historią. Patrząc na stare zdjęcia z Grand Prix Wielkiej Brytanii, można wyraźnie zauważyć zakręty Copse, Stowe i prostą Hangar. To niesamowite, iż ścigamy się na tym torze od pierwszego sezonu Formuły 1. Lubię Silverstone i miałem tutaj dobry wyścig w 2011 roku, kiedy to zająłem siódme miejsce. W ubiegłym roku też było całkiem dobrze, do czasu kolizji z Maldonado. Po ciężkim weekendzie w Kanadzie, chcemy pokazać lepsze osiągi przed naszymi kibicami. Stale robimy postępy i mam nadzieję na lepszy weekend.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Nico Hulkenberg: Grand Prix Wielkiej Brytanii ma bogatą historię i jest domowym wyścigiem dla wielu zespołów Formuły 1. Lubię ten tor, w szczególności zakręty Maggots, Becketts i Chapel, które wymagają dużych umiejętności. Jadąc po nich samochodem Formuły 1 masz sporo zabawy, ponieważ możesz odczuć siłę docisku. Jest ona tam bardzo ważna, ale jednocześnie jest potrzebna spora wydajność aerodynamiczna, ponieważ znajduje się tutaj kilka prostych. Tor stanowi wyzwanie dla każdego kierowcy, a w dodatku pogoda może sprawić trudności. To powinien być interesujący weekend.

Esteban Gutierrez: Silverstone to tradycyjny tor i ścigam się na nim bez przerwy od kilku lat. Jest to jeden z moich ulubionych obiektów, ponieważ zawiera kilka szybkich zakrętów, które pokonujesz w ułamek sekundy. Przechodząc przez nie czuć limity samochodu, jak na przykład w Becketts. W GP3 zdobyłem na Silverstone najwięcej punktów w całym sezonie, ale mimo to mam też dobre wspomnienia z tego toru z GP2 i Formuły BMW. Zazwyczaj pogoda jest tutaj wyzwaniem, więc ponownie możemy spodziewać się zróżnicowanych warunków.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Force India

Paul di Resta: Ten wyścig jest wydarzeniem roku. Gdy byłem dzieckiem, marzyłem o przyjeździe na Silverstone jako kierowca Formuły 1, dlatego dla mnie to jest zawsze szczególny weekend. Ten tor ma jedne z najlepszych zakrętów w kalendarzu, a sama atmosfera jest po prostu niesamowita. Trybuny są pełne przez cały weekend i doping kibiców daje mnóstwo energii. Wierzę, iż mój samochód jest obecnie najlepszym, jaki kiedykolwiek prowadziłem i wszyscy w zespole pracują bardzo ciężko, aby wycisnąć z niego jeszcze więcej. Na Silverstone kluczowe są udane wszystkie trzy dni z rzędu, czyli piątek, sobota i niedziela. Zrobiliśmy to w Bahrajnie i było naprawdę dobrze. Jeżeli powtórzymy to na Silverstone, to mam nadzieję na udany wyścig.

Adrian Sutil: To nie jest moje jedno z najbardziej ulubionych miejsc, ale to idealny tor do prowadzenia bolidu Formuły 1. Jest szybki i płynny, co czyni sporą różnicę w porównaniu do Monako i Kanady. Mimo to jestem przekonany, że możemy tu szybko pojechać i uzyskać dobry wynik. Szybkie partie i zmodyfikowany pierwszy sektor pozwala na większą ilość manewrów wyprzedzania.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Williams

Pastor Maldonado: Ten weekend będzie czymś, na co zespół czekał cały rok i jestem dumny z bycia częścią tej historycznej chwili. Silverstone również jest jednym z moich ulubionych torów w kalendarzu, ma mocny charakter i bardzo znane zakręty, a brytyjscy fani są zawsze pełni pasji. Jako że tor jest szybki, a temperatury zazwyczaj są niskie, łatwo tu o graining przednich opon i będziemy musieli się z tym uporać oraz brać pod uwagę przy wyborze strategii. Nowa partia toru ciągle jest mniej przyczepna o czym również należy pamiętać. Miejmy nadzieję na mocny weekend i zdobycie nieco punktów, by weekend zapadł w pamięć ekipie.

Valtteri Bottas: To będzie bardzo wyjątkowy weekend dla Williamsa. Będziemy świętowali 600 wyścig przed naszymi fanami na historycznym torze dla zespołu. Silverstone jest klasycznym torem, z szybkimi zakrętami, które wymagają wiele docisku, by szybko je przejechać. Jeździłem tutaj w zeszłym roku w pierwszym treningu i podczas testu młodych kierowców, więc mam nieco doświadczenia w bolidzie na tym obiekcie. Zazwyczaj tor jest dość wymagający do opon, ponieważ temperatury są niskie, a trasa bardzo wymagająca. Pogoda nigdy nie ułatwia sprawy, gdyż często tu pada, jednak po mocnych kwalifikacjach w Kanadzie w mokrych warunkach, jestem pewny, że pójdzie nam tu również dobrze.

(Łukasz Godula)
 
Caterham

Charles Pic: Przed nami kolejny domowy wyścig w tym sezonie i mój drugi w Formule 1 na torze Silverstone, gdzie udało mi się wygrać w World Series by Renault. Grand Prix Wielkiej Brytanii jest jak rundy w Kanadzie i Niemczech, które są lubiane przez kibiców. To dosyć szczególne uczucie, kiedy widzisz, ilu jest kibiców na torze w czwartek. Brytyjscy fani kochają Formułę 1, a nasza siedziba znajduje się niedaleko toru, więc wiem, jakie znaczenie będzie miał dla załogi dobry wynik. Dla nas najważniejsze będzie ujrzenie progresu, który zanotowaliśmy w Bahrajnie i Hiszpanii. Spisaliśmy się bardzo dobrze w Monako, ale wtedy byłem zmuszony zakończyć rywalizację. Kanada nie poszła po naszej myśli, więc każdy pracuje bardzo ciężko, abyśmy na Silverstone ujrzeli przeciwieństwo tego, co było w Montrealu. Silverstone to kolejny szybki tor i z reguły nie ma tutaj wysokich temperatur. Sporo pracujemy nad ustawieniami w Leafield, dlatego też korzystam z pomocy symulatora i inżynierów, aby jak najlepiej przygotować się, więc uważam, że powinniśmy ujrzeć na tym torze zdecydowanie lepsze osiągi jak w Barcelonie.

Giedo van der Garde: Na Silverstone czeka nas bardzo pracowity weekend, a poza tym, tak jak dla większości zespołów, będzie to dla nas domowy wyścig. Naszymi domowymi rundami są Grand Prix Malezji i Wielkiej Brytanii, ale dla mnie będzie to wyścig w Belgii na Spa, gdzie powinno być sporo holenderskich fanów. Sam tor Silverstone znam bardzo dobrze. Udało mi się na nim wygrać w 2008 roku w World Series by Renault, aczkolwiek w GP2 miałem tutaj sporo pecha i chcę to wreszcie zmienić, czyniąc postępy względem Grand Prix Hiszpanii. Spędziłem sporo czasu w symulatorze i pomimo kilku zmian dokonanych na tym obiekcie, nie było żadnych niespodzianek i bardzo interesująco będzie zobaczyć zachowanie opon Tor będzie rozwijać się przez cały weekend, więc musimy to wziąć pod uwagę ustalając strategię na wyścig. To będzie również pracowity weekend poza kokpitem. Mamy różne imprezy związane z naszymi partnerami, a potem wraz z Charlesem i Cyrilem pojedziemy do fabryki, aby spotkać się z pracownikami zespołu i ich rodzinami. Ponieważ ten wyścig odbędzie się blisko naszej siedziby, to razem z Charlesem będziemy mieli nietypową szansę, aby zobaczyć, jak chłopaki pracują w fabryce podczas weekendu wyścigowego. Cokolwiek wydarzy się, to będzie dobry tydzień!

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Jules Bianchi: Naprawdę nie mogę doczekać się domowego wyścigu mojego zespołu i po rundzie w Monako wiem, jak to jest spełnić swoje marzenie o ściganiu się w Formule 1 przed własną publicznością, więc to powinien być miły weekend dla Maxa. To będzie również ważny weekend dla całego zespołu i będę starał się zrealizować moje cele – uzyskać jak najlepszy wynik i walczyć z najbliższymi konkurentami. Na torze będzie dużo członków zespołu, którzy zazwyczaj nie mają możliwości oglądania wyścigów z garażu. Jeśli chodzi o tor, to ścigałem się na nim w juniorskich seriach. To jeden z najpiękniejszych obiektów w kalendarzu i w mojej opinii, jest on bardzo szybki, wymagający i techniczny. Nie mogę się doczekać, aż będę po nim jeździł już w piątek.

Max Chilton: Grand Prix Wielkiej Brytanii jest naprawdę wyjątkowe z wielu powodów. Nazwanie tego wyścigu domowym jest niesamowite i bez wątpienia będzie to pewna atrakcja w moim debiutanckim sezonie w Formule 1. To także domowy wyścig dla zespołu, ponieważ tor Silverstone znajduje się tylko osiemnaście kilometrów od naszej siedziby w Banbury. Chciałbym tutaj zdobyć dobry wynik i będziemy w jego kierunku bardzo mocno naciskać. Ścigałem się na Silverstone już wcześniej i atmosfera panująca na tym torze jest elektryzująca. W tym roku pojawi się na torze czterech brytyjskich kierowców. Co do obiektu, to zawsze on był z charakterem i jego szybkie zakręty sprawiają, iż jazda po Copse, Becketts oraz Stowe jest ekscytująca. Przywozimy na ten wyścig pakiet poprawek i jestem optymistą, ponieważ czeka nas udany weekend. Nie mogę się już doczekać.

(Mateusz Szymkiewicz )


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Grzesiek1713, 22.06.2013 09:34[!]
Mam nadzieję zobaczyć na podium obu kierowców Red Bulla :)
znafcaf1, 23.06.2013 10:56[!]
RBR rozjedzie konkurencje.
Kamikadze2000, 23.06.2013 15:11[!]
Nie byłbym tego taki pewny. To szybki tor i Ferrari będzie bardzo groźne. Osobiście stawiam na "czerwonych", bo nie sądzę, by RB9 zmienił się znacząco od Hiszpanii. ;)
znafcaf1, 23.06.2013 17:31[!]
@Kamikadze2000 RB9 już w Kanadzie był innym bolidem. Swietne tempo Marka i Vettela. Poza tym pamiętaj, że mają Neweya, który już na pewno wprowadził poprawki.
Bear, 23.06.2013 19:03[!]
Ale Kanada to zdecydowanie inny tor. Jak jest naprawdę przekonamy się i tak dopiero po treningach lub w kwalach.
derwisz, 24.06.2013 03:15[!]
Cytat :
Jeśli dobrze przejechało się resztę, a samochód jest dobrze ustawiony, to można tam jechać pełnym gazem – około 270 na godzinę. Nie wiele się o tym myśli, po prostu wciska gaz i jedzie.


Wypowiedź szczera aż do bólu. ;P
Ot i cała tajemnica sukcesów Vettela. Dobrze ustawiony najlepszy w stawce samochód i można posadzić za kierownicą nawet bezmyślną małpę.
Grzesiek1713, 24.06.2013 11:50[!]
Ale w Kanadzie było z Red Bullem różnie, ogólnie nie był tam nigdy konkurencyjny, wyjątek w 2011 ale to był sezon dominacji. Patrząc wstecz na Silverstone - tam Red Bull walczy o zwycięstwo :) Strategia będzie kluczem
xdomino996, 24.06.2013 11:54[!]
@Bear Dokładnie, warto dodać, że na Kanade zespoły miały osobny pakiet, zapewniający zmniejszony docisk, na Silverstone właśnie średnio-wysoki docisk jest ważny.
Kamikadze2000, 24.06.2013 12:56[!]
@derwisz - ale na pewno nie bezmyślnego @derwisza. ;D Bez urazy stary, ale to było żałosne... ;)
derlotter, 25.06.2013 19:56[!]
Cytat :
@derwisz - ale na pewno nie bezmyślnego @derwisza. ;D Bez urazy stary, ale to było żałosne... ;)

100% racja
warzi, 27.06.2013 12:49[!]
To że Ferrari i Red Bull będą najmocniejsze wydaje się pewne. Mnie najbardziej ciekawi jaka jest forma Lotusa i Mclarena?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca