F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grosser Preis Santander von Deutschland 20137 lipca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: Nurburgring jest jednym z najdłuższych torów i znam go doskonale, ponieważ ścigałem się na nim w juniorskich seriach, w tym w Formule BMW i Formule 3. Zawsze miałem dużo zabawy jeżdżąc po tym torze. W 2009 roku udało mi się zdobyć tutaj miejsce na podium. Najlepsza część toru? Jazda po Mercedes-Arena i pętli Müllenbach jest przyjemna. Najlepsze miejsce do wyprzedzania to pierwszy zakręt. Ponadto jest tutaj kilka szybkich i ekscytujących wiraży, jak „eski” Schumachera i łuk Advan przed szykaną.

Mark Webber: Najlepsze wspomnienia mam właśnie z toru Nurburgring, ponieważ odniosłem tutaj moje pierwsze zwycięstwo w Formule 1 w 2009 roku. To był niesamowity dzień, tym bardziej, jeżeli zwrócimy uwagę na to, w jakim stylu wygrałem ten wyścig. Zdecydowanie wolę Nurburgring od Hockenheim, ponieważ ten obiekt ma charakter i świetne, pochylone zakręty. Najlepsze są łuki 5 i 6, czyli szybki lewy, który kieruje nas do ciasnego prawego.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
McLaren

Jenson Button: Oczywiście wynik zdobyty na Silverstone nie jest taki, jaki byśmy chcieli, ale było kilka rzeczy, które poprawiły nasze nastroje. Dysponujemy lepszym balansem, a co za tym idzie, samochód znacznie lepiej się prowadzi, dlatego też liczymy na suche treningi, abyśmy mogli kontynuować pracę nad właściwymi ustawieniami. Nurburgring jest torem, który zachęca do bliskiej walki i wyprzedzania. Połączenie wolnych i szybkich zakrętów pozwala na częstą walkę, a duże dohamowania na prześlizgnięcie się obok rywala i wejście na wewnętrzną.

Sergio Perez: Rozczarowujący wyścig na Silverstone jest już za mną. W rzeczywistości, udało mi się wyciągnąć z niego pozytywne rzeczy. Demonstrowałem mocne tempo przez cały weekend i jechałem niezły wyścig, podczas którego mogłem zdobyć punkty, aczkolwiek powstrzymała mnie przed tym rozerwana opona. Naturalnie takie rzeczy zdarzają się w wyścigach, więc miło będzie powrócić po kilku dniach do samochodu i kontynuować pracę. Moja przygoda z jednomiejscowymi samochodami rozpoczęła się właśnie w Niemczech, więc mam stąd dużo pozytywnych wspomnień. Nurburgring to miejsce, na którym trzeba atakować i pojechać jak najszybsze okrążenie, więc myślę, iż to powinno pasować do mojego stylu. Oczywiście uwielbiałbym ściganie się na pętli Nordschleife, która jest niesamowita, ale będę zadowolony, jeżeli uzyskam dobry wynik na nowym torze.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Lotus

Kimi Raikkonen: Zawsze lubiłem jeździć w Niemczech, ale problem jest taki, że nigdy nie miałem tutaj szczęścia i zawsze coś powstrzymywało mnie przed odniesieniem zwycięstwa. W swojej karierze zdobyłem cztery pole position na niemieckich torach, ale sześc razy nie dojechałem do mety. Pomimo tego, że Nurburgring i Hockenheim nie są dla mnie szczęśliwe, to bardzo je lubię, ponieważ zawsze jestem tam konkurencyjny. Kilka razy zdarzyło się, że prowadziłem tutaj w wyścigu i musiałem później wracać do domu ze złym nastrojem. Mam wielką nadzieję, iż tym razem wszystko się uda. W zeszłym roku znaleźliśmy się w pierwszej trójce na Hockenheim, dlatego też chce się wstrzymać przed jakąkolwiek oceną, ponieważ muszę zobaczyć, jak będzie teraz pracował mój zespół na Nurburgringu. Tor ma niezły układ, ale raczej nie jest tak dobry jak na starej pętli. Charakterystyka obiektu powinna nam odpowiadać, ale faktem jest, że aby być tutaj konkurencyjnym, to trzeba mieć dobry samochód. Przede wszystkim trzeba dysponować odpowiednią przyczepnością na zakrętach i stabilnością podczas hamowania. W tych obszarach prezentujemy się nie najgorzej.

Romain Grosjean: Nurburgring jest świetnym torem. Znajduje się tutaj ciekawa mieszanka różnych zakrętów, co oznacza, iż musisz sporo myśleć podczas okrążenia. Pierwszy sektor jest bardzo techniczny i podczas startu wyścigu może dochodzić do ciekawych rozwiązań na pierwszym zakręcie. W tym miejscu mogą też pojawiać się świetne okazje do wyprzedzania. Musisz mieć tutaj jednak dobry balans. To będzie mój pierwszy wyścig w Formule 1 na tym torze, aczkolwiek ścigałem się na nim w Formule 3 i GP2. Podczas mojego ostatniego startu na Nurburgringu, udało mi się zdobyć podium oraz wygrać, więc moje wspomnienia z tego miejsca są dobre.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Nico Hulkenberg: Znam tor Nurburgring bardzo dobrze. Od 2005 roku pojechałem na nim wiele wyścigów i jak tylko pamiętam, to wygrałem tutaj w każdej juniorskiej serii. Lubię góry Eifel oraz klasyczną pętlę Nurburgring, która ma wiele zmian wysokości oraz dobry układ zakrętów, co sprawia, że masz dużą radość z jazdy. Oczywiście fani odegrają tutaj sporą rolę, a ja cieszę się, iż będę mógł pojechać przed własną publicznością. Chociaż jest to mój trzeci sezon w Formule 1, to nigdy nie ścigałem się na Nurburgringu, więc dla mnie to jest debiut na tym torze. Ogólnie jednak wiem czego się spodziewać. Nie mogę doczekać się tego weekendu.

Esteban Gutierrez: Dni pomiędzy wyścigami na Silverstone i na Nurburgringu, wykorzystałem na trening oraz relaks. W okresie, kiedy są wyścigi weekend po weekendzie, jest mało na to czasu. Z drugiej strony jest to bardzo fajne, ponieważ po kilku dniach z powrotem jesteś w samochodzie. Mam dobre wspomnienia z tego toru. W 2009 roku po raz pierwszy ścigałem się tutaj w Formule 3 i stanąłem tu na podium z Julesem Bianchim i Valtteri Bottasem. To słynny tor, który jest częścią legendarnej pętli Nordschleife, którą bardzo lubię. Jazda po tych szybkich zakrętach jest bardzo ciekawa, a pogoda może być sporym wyzwaniem. To ekscytujące, pojechać do Niemiec i poczuć tą atmosferę wyścigów.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Williams

Pastor Maldonado: Mimo, że układ toru Nurburgring uległ niedawno zmianie i stracił trochę swojego charakteru, to mimo wszystko pozostał on bardzo szybki i płynny, co podoba mi się, ponieważ oferuje wiele szans do wyprzedzania rywali. To jeden z najbardziej technicznych torów w kalendarzu, a my bardzo ciężko pracowaliśmy nad poprawieniem balansu w powolnych zakrętach. Degradacja opon może być wysoka, ale w ostatnich wyścigach pokazaliśmy, iż możemy to kontrolować. Dosyć często jest tutaj zimno, aczkolwiek zmienne warunki powinny nas zadowolić. Za mną jest wyścig na Silverstone, gdzie przegapiłem moją szansę na zdobycie punktów, dlatego też muszę dokonać poprawy i pojechać znacznie lepiej podczas tego Grand Prix.

Valtteri Bottas: Nurburgring to bardzo trudny tor, ponieważ ma wiele różnych zakrętów, które sprawiają, że ciężko jest ustawić samochód. W szczególności bardzo mi się podobają szybkie lewe i prawe zakręty, które prowadzą na prostą na końcu okrążenia. Pogoda jest tutaj bardzo zmienna, więc jesteśmy gotowi na deszcz. Zawsze lubiłem jazdę w trudnych warunkach, a w dodatku nasz samochód lepiej funkcjonuje na mokrej nawierzchni, więc liczę, iż trochę popada. Bardzo ważne będzie właściwe zarządzanie oponami, o co może być trudno, ponieważ nie jechaliśmy tu w zeszłym roku, więc musimy zdobyć jak najwięcej danych podczas treningów. Na tym torze pojedziemy nasz sześćsetny wyścig, więc będziemy spoglądać w kierunku punktów, aby sprawdzić radość pracownikom fabryki.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Jules Bianchi: Trudno uwierzyć, że już jesteśmy w środku sezonu. Jedziemy na kolejny wyścig bardzo szybko, więc szczególnie ważne jest utrzymanie koncentracji i zrealizowanie naszego celu z toru Silverstone, jakim jest ukończenie wyścigu przed bolidami Caterhama. Musimy zwiększyć nasze szanse przez lepsze przygotowania w piątek i sobotę. Mam za sobą kilka startów na tym torze. Ostatni swój występ zaliczyłem tutaj w 2011 roku. Nie mogę doczekać się powrotu.

Max Chilton: Bardzo podobało mi się doświadczenie zebrane podczas mojego pierwszego domowego Grand Prix i dziękuje moim fanom za ich fantastyczne wsparcie. Wolne dni pomiędzy wyścigami w Wielkiej Brytanii i w Niemczech, wykorzystałem na trening. Rozmawiałem również z moimi inżynierami, na temat ostatniego wyścigu, co mamy zamiar kontynuować, ponieważ chcemy jak najlepiej przygotować się do najbliższej rundy. Muszę dokonać znaczącej poprawy podczas kwalifikacji. To jest mój pierwszy cel. Ponadto jestem zadowolony, że na osiem rozegranych wyścigów, podczas każdego pojawiłem się na mecie i dlatego też chcę to utrzymać jak najdłużej.

(Mateusz Szymkiewicz )


Więcej wkrótce...

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca