F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grosser Preis Santander von Deutschland 20137 lipca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB91:29,517--19
2.9Nico RosbergMercedes F1 W041:30,1930,6760,67619
3.2Mark WebberRed Bull RB91:30,2110,6940,01818
4.3Fernando AlonsoFerrari F1381:30,6211,1040,41016
5.4Felipe MassaFerrari F1381:30,6391,1220,01817
6.7Kimi RaikkonenLotus E211:30,6711,1540,03219
7.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:30,7441,2270,07320
8.8Romain GrosjeanLotus E211:30,7811,2640,03718
9.11Nico HulkenbergSauber C321:30,9661,4490,18520
10.15Adrian SutilForce India VJM061:31,0091,4920,04318
11.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:31,3261,8090,31722
12.12Esteban GutierrezSauber C321:31,4051,8880,07920
13.14Paul di RestaForce India VJM061:31,7332,2160,32821
14.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:31,8552,3380,12218
15.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:31,8552,3380,00023
16.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:31,8982,3810,04319
17.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:31,9692,4520,07120
18.17Valtteri BottasWilliams FW351:32,0362,5190,06723
19.20Charles PicCaterham CT031:33,2303,7131,19419
20.22Jules BianchiMarussia MR021:33,4703,9530,24022
21.21Giedo van der GardeCaterham CT031:33,9644,4470,49421
22.23Max ChiltonMarussia MR021:34,6835,1660,71920
107% najlepszego czasu: 1:35,783

Dzisiejszy pożar w garażu Williamsa był oczywiście głównym tematem początku trzeciego treningu. Na szczęście mechanicy naprawili KERS w boldzie Maldonado i był on zdolny do wyjechania na tor. Nurburgring przywitał dzisiaj zawodników ciemnymi chmurami, które straszyły deszczem.

Mimo to po okrążeniach instalacyjnych kierowcy nieco zaczekali w garażach, by omówić zachowania samochodów z inzynierami. Pierwsi czas okrążenia wykręcili kierowcy McLarena, jednak nie były to miarodajne wyniki.

Nieco bardziej konkurencyjny czas zaliczył Rosberg, który wykręcił 1:31,911. Button był w tym czasie o 0,793 wolniejszy. Po 20 minutach sesji tylko kierowcy nie mieli na swoim koncie czasu, a na czele tabeli meldował się Vettel z wynikiem 1:31,365, który poprawił chwilę później na 1:31,294. Red Bull jak na razie jest najszybszy w ten weekend, ale Mercedes nie traci wiele, więc wyścig zapowiada się pasjonująco.

Kolejne 20 minut upłynęło pod znakiem zmiany ustawień, kolejnych testów i przygotowywania ogólnego balansu bolidów, by na 12 minut przed końcem Alonso rozpoczął ostatecznie przejazdy przed kwalifikacjami, wyjeżdżając na miękkich oponach. Fernando oczywiście wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:30,621.

Wynik Hiszpana szybko poprawił Rosberg, kręcąc 1:30,193. Nieco wolniej pojechał Webber ustępując Niemcowi o 0,018 sekundy. Wszystkich jednak pogodził Vettel, który z czasem 1:29,517 pokazał wszystkim, że to on zamierza tutaj wygrać ze zdecydowaną przewagą. Jednak czy ta sztuka uda się trzykrotnemu mistrzowi świata? Zapraszamy do wspólnego kibicowania w ten weekend!


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 52%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 06.07.2013 12:07[!]
Nieprawdopodobne... ;)
Witekb, 06.07.2013 12:15[!]
A gdzie te chmury deszczowe siedze tu od 8 i zadnych ciezkich chmur nie widze , ba grzeje slonce bardzoo mocno
SilverX, 06.07.2013 12:22[!]
Znowu ten bardzo niesympatyczny osobnik na czele tabeli... Nawet Mercedes nie jest w stanie go przeskoczyć, a co dopiero inni. Z dużą dozą prawdopodobieństwa czwarty tytuł będzie jego, aż niesmaczne to się zrobiło.
robertunio, 06.07.2013 12:23[!]
Na swoim najszybszym kolku Seba w pierwszym sektorze pojechal wolniej niz Mark o 0,1s wiec ma jeszcze miejsce na poprawe, niemniej jednak 0,6s przewagi nad Rosbergiem robi wrazenie.
benethor, 06.07.2013 12:30[!]
Oczywiście jest to dowód na niesamowitą dominację Mercedesa uzyskaną dzięki testom, na któe zostali zaproszeni przez Pirelli
marek84, 06.07.2013 12:48[!]
Cytat benethor :
Oczywiście jest to dowód na niesamowitą dominację Mercedesa uzyskaną dzięki testom, na któe zostali zaproszeni przez Pirelli
Przecież nikt nie mówi, że Mercedes zyskał dzięki testom w kwalifikacjach i na jednym kółku. Wszyscy zarzucają, że zyskali w tempie wyścigowym i lepiej obchodzą sie z oponami. Czy to jest aż tak trudne do zrozumienia?
Grzesiek1713, 06.07.2013 12:55[!]
Widać, że niektórzy hejtują co popadnie, nawet jeśli mija się to z prawdą :D
Aeromis, 06.07.2013 13:47[!]
Myślę, że nie da się rozstrzygnąć jak wiele zyskał Merc. Z jednej strony po GP Hiszpanii są mocniejsi. Z drugiej był to pierwszy europejski wyścig na który wiele ekip przywiozło wiele poprawek (było to jeszcze przed testami). Te poprawki ewidentnie miały wpływ na kwalifikacje u Merca, który z już już wówczas był najlepszy i dodatkowo jeszcze się poprawił, a miejsca startowe mają wpływ na miejsca końcowe.
Można też stwierdzić, że w Bahrajnie i tuz po nim w Hiszpanii Merc nie był zbyt mocny w wyścigu (a po testach jak rakieta), z drugiej strony w obecnym sezonie można zaobserwować spore wahania formy poszczególnych teamów. Kimi w Lotusie raz staje na podium a drugi raz ledwo zalicza punkt. Alonso regularnie na podium, jednak i 7 oraz 8 miejsca nie jest mu obce. Właściwie to tylko Vettel i DiResta są regularni w swoich osiągnięciach, jeśli wziąć pod uwagę tych co zgarniają regularnie punkty.
nickolas, 06.07.2013 13:49[!]
@SilverX
czas się oswoić z taką myślą...
...to trudne - ile razy nie myślę o poprzednim Multiczemponie znad Renu, to nie mogę sobie darować zmarnowanych okazji. Bez 2 zdań zapracował na swoje trofea, ale szkoda roku 2000 i 2003.

...a tu rośnie drugi Record-Majster, i temu też fortuna sprzyjała już 2 razy. :-(
Rower Kibica, 07.07.2013 01:55[!]
pewnie bedzie 2 w kwalivikacjach zaraz za Hamiltonem
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca