F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grosser Preis Santander von Deutschland 20137 lipca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton okazał się najszybszy podczas dzisiejszych kwalifikacji i do jutrzejszego Grand Prix Niemiec wyruszy z pierwszego pola startowego. Trójkę uzupełnili zawodnicy Red Bulla – Vettel przed Webberem.

W Mercedesie panują jednak mieszane uczucia, gdyż Nico Rosberg niespodziewanie nie awansował do trzeciej części czasówki – podczas Q2 ekipa źle oceniła formę rywali i Niemiec nie został na końcówkę w garażu, a inni kierowcy zdołali go wypchnąć z czołowej dziesiątki.

Ferrari zaryzykowało w Q3 i swój czas ustanawiało na pośrednich oponach, co oznacza, że będą chcieli opóźnić pierwszy zjazd do boksu.

Q1

Jako pierwszy na tor wyjechał Paul di Resta, który opuścił garaże po minucie od rozpoczęcia sesji. Ogólnie kierowcy nie śpieszyli się z wyjazdem, gdyż po kolejnej minucie dołączył do niego jedynie Bianchi. Pierwszym wynikiem jaki znalazł się w tabeli z czasami było 1:41,226 wykręcone przez Szkota, jednak był ot wynik o ponad 11 sekund gorszy od czasu Vettela z trzeciego treningu.

W połowie sesji na czele znajdował się Daniel Ricciardo (1:31,081) przed Maldonado, i Bottasem. Na torze jeszcze w ogóle nie pojawili się kierowcy Red Bulla, Ferrari, Lotusa, oraz Button i Hulkenberg. Podczas kolejnych pięciu minut prowadzenie zmieniało się dwukrotnie – kierowcę Toro Rosso pokonali Alonso i Raikkonen. Na torze pojawili się jednak już wszyscy nieobecni, niednak czasów nie odnotowali Button, Massa, Grosjean i Hulkenberg.

Dwie minuty przed końcem w strefie spadkowej, oprócz nowych ekip, znajdowali się Perez i Bottas, jednak obaj byli na szybkich kółkach. Meksykaninowi nie udało się poprawić czasów, ale Bottas wskoczył na 16 miejsce czym wypchnął z Q2 Maldonado. W międzyczasie na pierwszą pozycję wskoczył Felipe Massa. Perezowi starczyło jednak czas na kolejne mierzone okrążenie, po którym awansował na 14 miejsce i pozbawił Williamsa przejścia do Q2.

Ostatecznie do Q2 nie awansowali: Chilton, van der Garde, Bianchi, Pic, Maldonado i Bottas.

Q2

Jako pierwszy drugą część czasówki wyjechał Jean-Eric Vergne, a kilka chwil później dołączył do niego Paul di Resta. Pozostali woleli jednak poczekać dłuższą chwilę w garażu. Francuz zaczął z czasem 1:31,285 – szybciej niż podczas Q1. Pięć minut po rozpoczęciu sesji na czele mieliśmy Kimiego Raikkonena z wynikiem 1:30,575s. Za jego plecami znaleźli się Grosjean i Di Resta. W garażach nadal pozostawały Red Bulle. Kolejne okrążenia kierowców Mercedesa i Ferrari zaowocowały najlepszym czasem dla Hamiltona, jednak nadal był to wynik powyżej 1:30.

Vettel i Webber zdecydowali się na wyjazd na sześć minut przed końcem sesji. Ich mierzone okrążenia dały im kolejno pierwsze i trzecie miejsce. Niemiec podczas jako pierwszy złamał barierę 1:30. Na walkę o poprawę czasu zdecydowali się wszyscy prócz zawodników Mercedesa. Romain Grosjean pojechał świetne okrążenie, które dało mu drugie miejsce, choć inni też nie próżnowali i na czoło stawki wskoczyło Ferrari – Massa przed Alonso.

O ucieczkę ze strefy spadkowej ostro walczyły Toro Rosso, Force India, Suber i McLaren. Siódme miejsce Ricciardo, ósme Hulkenberga i dziewiąte Buttona sprawiły, że Raikkonen znalazł się poza top 10. Fin jednak wyjechał na jedno mierzone kółko i awansował na drugie miejsce wypychając z Q3 Nico Rosberga.

Ostatecznie do Q3 nie awansowali: Vergne, Suti. Gutierrez, Perez, di Resta i Rosberg.

Q3

W finałowej części czasówki od razu wyjechali wszyscy poza Buttonem i Hulkenbergiem, choć Ricciardo, Alonso i Massa nie dokończyli mierzonego kółka. Pierwsza runda okrążeń dała prowadzenie Hamiltonowi (1:29,540) przed Vettelem, Raikkonenem, Webberem i Grosejanem. W międzyczasie na tor wyjechał Button, aby wykorzystać przerwę, podczas której reszta będzie zmieniać opon. Brytyjczyk po strasznie słabych międzyczasach zjechał jednak do boksów po nowe opony.

W końcówce do walki przystąpili wszyscy, choć Ferrari zdecydowało się na pośrednie opony. Na podobny ruch zdecydował się także Button. Vettel poprawił swój czas i awansował na pierwsze miejsce, jednak Hamilton również jechał bardzo dobrym tempem i pokonał kierowcę Red Bulla. Webber awansował na trzecie spychając Raikkonena na czwarte, przed Grosjeanem i Danielem Ricciardo. Ferrari na pośrednich oponach uplasowało się na miejscach 7 i 8 – znów Massa przed Alonso. Button i Hulkenberg nie przejechali pomiarowe okrążenia.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Niemiec

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,1m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 06.07.2013 20:00[!]
Czy tak pewnie?? ;)
gnt3c, 06.07.2013 20:26[!]
No właśnie ... ten tytuł nie ma pokrycia w rzeczywistości.
christoff.w, 06.07.2013 22:10[!]
poraz kolejny .. :/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca