F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grosser Preis Santander von Deutschland 20137 lipca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Sebastian Vettel
Red Bull 60 okr. 1h41m14,711
2.
Kimi Raikkonen
Lotus 60 okr. +0:01,008
3.
Romain Grosjean
Lotus 60 okr. +0:05,830
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.11Sebastian VettelRed Bull RB9601h41m14,7113
2.27Kimi RaikkonenLotus E2160+0:01,0083
3.28Romain GrosjeanLotus E2160+0:05,8303
4.43Fernando AlonsoFerrari F13860+0:07,7213
5.410Lewis HamiltonMercedes F1 W0460+0:26,9273
6.35Jenson ButtonMcLaren MP4-2860+0:27,9962
7.42Mark WebberRed Bull RB960+0:37,5623
8.56Sergio PerezMcLaren MP4-2860+0:38,3062
9.29Nico RosbergMercedes F1 W0460+0:46,8213
10.=11Nico HulkenbergSauber C3260+0:49,8923
11.114Paul di RestaForce India VJM0660+0:53,7712
12.619Daniel RicciardoToro Rosso STR860+0:56,9753
13.215Adrian SutilForce India VJM0660+0:57,7383
14.=12Esteban GutierrezSauber C3260+1:00,1603
15.316Pastor MaldonadoWilliams FW3560+1:01,9292
16.117Valtteri BottasWilliams FW35591 okr. (1 okr.)2
17.520Charles PicCaterham CT03591 okr. (26,562)3
18.221Giedo van der GardeCaterham CT03591 okr. (05,093)3
19.223Max ChiltonMarussia MR02591 okr. (04,814)4
Niesklasyfikowani
18Jean-Eric VergneToro Rosso STR822hydraulika2
22Jules BianchiMarussia MR0221silnik2
4Felipe MassaFerrari F1383wypadek0
Najszybsze okrążenie: Fernando Alonso (Ferrari F138) - 1:33,468 na 51 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 183,039 km/h

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
iceneon, 07.07.2013 22:28[!]
@MPOWER
Który Nico? Obaj byli pod koniec pierwszej dziesiątki, a żaden nie błyszczał, stąd moje pytanie.
MPOWER, 07.07.2013 22:34[!]
@iceneon
Hulkenberg rzecz jasna. A jak miał błyszczeć (czyt. miał być widoczny w wyścigu) na tle Mercedesów Ferrari Lotusów i RBR jak ma bolid z innej planety? Pojechał świetny wyścig, wyciągnął z maszyny tyle ile się dało.
Kamikadze2000, 07.07.2013 22:58[!]
@modlicha - nie dajmy się zwariować - RBR zależy także na mistrzostwie konstruktorów, więc po co mieliby sabotować swojego kierowcę. Równie dobrze można stwierdzić, że Felipe znowu odpadł z wyścigu, bowiem był przed Alonso. Testował nowe części, które potem dostanie Ferdek. Też tak można, ale to głupie, co nie?? ;)
villy, 07.07.2013 23:30[!]
@Kamikadze2000
Napewno nie specjalnie nie dokręcili mu koła w to to już chyba mało kto uwierzy, to im by się nie opłacało w żaden sposób. Ale nie wątpię w to wcale, że mieli trochę przeciągnąć postój tylko, że im się sprawa wymsknęła z pod kontroli i taki był efekt końcowy.
Można tak mówić o Massie, tylko że sytuacja na linii: Massa-Alonso jest kompletnie inna niż Webber-Vettel i to z kilku powodów.
Wcale taka sytuacja z Webberem nie nie jest niemożliwa.

A tak w ogóle co mi się rzuciło dzisiaj w oczy to:
1.Fatalna współpraca zespołowa: Rosberg i Grosjean to powinni dostać naganę za swoje zachowanie od szefostwa.
2.2 strefy DRS na Nurburgringu mało przydatne. Tzn było ale tylko w sytuacjach walk kierowców o różnym potencjale bolidów. Przy podobnym to była wręcz procesja. 1 kierowca nie potrafił wyprzedzić innego, który teoretycznie miał gorszy układ opon. Okropnie to się oglądało. Np. Vettel nie wyglądał wcale na najszybszego, ale na tyle szybkiego, żeby utrzymać resztę za sobą, Alonso męczył się z Hamiltonem mimo że teoretycznie był dużo szybszy.
To była masakra, wyścig przypominał wyścigi na Hungaroringu, Catalunyi czy Monako niestety :(
W tej też sytuacji decyzja Ferrari w Q3 wydaje się być błędna niestety.
derwisz, 08.07.2013 00:57[!]
Strategia Ferrarri w tym wyścigu to dla mnie spora zagadka. W każdym bądź razie trochę zbladł mit jakoby ich bolidy tak dobrze obchodziły się z oponami.
Alonso miał przejechać wiele okrążeń na twardszych pośrednich (używanych) i dzięki temu zyskać to co stracił na tempie do tych co rozpoczynali na miękkich, a zmieniał je już na 12 okrążeniu, tymczasem kilku jego rywali na miękkich (używanych) przejechało o kilka okrążeń więcej a rekordziści prawie o 30 procent więcej dystansu niż Hiszpan na twardszych.

Dla mnie już po pierwszym stincie Fernando było jasne, że nie będzie się on liczył w walce o czołowe lokaty. Tak jak pisałem w poprzednim poście, to że dojechał blisko czoła wyścigu w dużej mierze zawdzięcza korzystnej neutralizacji.

ALO P(u) zmiana na 12 okrążeniu

dla porównania:
GRO M(u) -13
HUL M(u)- 17

Rosberg P(u) - 16 -a podobno u mercedesów powróciły stare problemy z zużyciem ogumienia :D
No to co można powiedzieć o jadącym na takich samych gumach o 30 procent krócej Alonso?
katinka, 08.07.2013 09:12[!]
@derwisz, ale przecież powróciły w Mercu te problemy z oponami, z nadmiernym zużyciem na tylnej osi, a co za tym idzie z brakiem przyczepności. Było to widać np. u Lewisa, gdy bronił się przed innymi kierowcami, nie mówiąc już o tych uślizgach przy wjeździe do pit lane. W-04, jest szybki, ale nie potrafi współpracować z tymi gumami, a zwłaszcza przy wyższych temp.
No tak, Rosberg, zjechał na 16 okrążeniu, ale w przeciwieństwie do Alonso wystartował na nowej pośredniej. Potem miał już używaną i zjechał po 8 kółkach, a na kolejnej po 24. Natomiast Fernando później miał nowe gumy zjeżdżając na pit po 12 i 25 okrążeniach. Więc nie wydaje mi się, że między tymi zespołami jest jakaś kosmiczna różnica w zużyciu opon i to na niekorzyść Ferrari, jedynie co, to tutaj kierowca może robić różnicę. Pozdr

Cytat :
A mnie tam cały czas szlak trafia na ten samochód bezpieczeństwa, gdyby nie on to Romek byłby w genialnej sytuacji do ataku na Sebastiana.

Też wydaje mi się, że wtedy Groszek mógł powalczyć o zwycięstwo z Vettelem. Jechał na tych miękkich gumach niesamowitym tempem i miał sporą przewagę nad Raikkonenem. No ale takie są wyścigi, czasami SC dla jednych jest szansą na coś więcej, a innym psuje wyścig.
R90, 08.07.2013 11:51[!]
Ja tak samo powiedziałem sobie głośno, że Mark będzie miał dłuższy pit stop bo np przyblokuję się śruba i będzie 2s dłużej. Nie myliłem się a RBR spaprał mu wyścig z nawiązką. Spokojnie, konkurencja też straciła punkty w konstruktorach, więc realnie prawie nic nie stracili udupiając Marka. A po co im walczące łeb w łeb dwa bolidy koło siebie, zwłaszcza, że Mark teraz za Malezję na pewno by nie odpuścił. I do tego odchodzi po tym sezonie, więc mu zwisa jakby zareagowali szefowie na walkę łeb w łeb. Są tacy którzy mówią, po co mieliby to robić i tracić pkt w konstruktorach? Oni i tak zdobędą kolejny tytuł a nawet jeśli nie, to 4 mistrzostwo dla Vettela jest ważniejsze niż to mistrzostwo konstruktorów. Całe szczęście Mark ucieka z tego bagna, gdzie rządzi palec i jego wafel Marko.

Oczywiście Ci co widzą więcej przyznają mi rację. Ci którzy wierzą, że był to przypadek a świat jest piękny i w RBR nie ma kierowcy numer 1 i 2 to może pora iść do okulisty.
Kamikadze2000, 08.07.2013 12:09[!]
@villy - Ferrari miało bodaj najmniejszą prędkość maksymalną i stąd ALO miał problem. Fakt jest faktem, że teraz kierowcy wyprzedzają tylko w strefach - nie jest to żadne zaskoczenie, bowiem tak jest najrozsądniej.

Winą za SC można obarczać porządkowych i Bianchiego. ;)
derwisz, 08.07.2013 13:01[!]
@katinka no rzeczywiście Rosberg wystartował na nówkach, a nie jak napisałem na używanych. W moim poście nie negowałem powracającego problemu Mercedesa, może użycie sformułowania "podobno" mogło spowodować takie wrażenie. Jeżeli tak to sorry. W pierwszej swojej wypowiedzi w tym wątku wyraźnie napisałem, ze Merc znowu ma problem z oponami. :)

A w wypowiedzi, którą skomentowałaś chodziło mi o to, że Ferrari nie wyróżniło się pod względem oszczędzania opon i tak jakby zaprzeczyło famie, ze im goręcej tym lepiej dla nich.
modlicha, 08.07.2013 13:10[!]
Cytat Kamikadze2000 :
po co mieliby sabotować swojego kierowcę

Sabotować ale tylko na 2-3 sekundy - to w niedzielę to im się wypsnęło z pod kontroli.
Znając sytuacje w RBR i to jak się zestresowali w Malezji z ich punktu widzenia lepiej spowolnić jednego żeby obaj jakieś punkty zdobyli niż wylądowali obaj na żwirku. Bo tym razem starcie między VET a WEB przypominałoby walkę dwóch kogucików i to na torze gdzie równorzędnym bolidom o podobnej strategii ciężko się wyprzedza.

Kamikadze2000 możesz wierzyć w szlachetne ideały i motywy w RBR, ale o ile w niedziele miałem tylko wątpliwości to dziś po dyskusji na tym forum i obejrzeniu jeszcze raz powtórki z tego pitstopu utwierdzam się że racja jest po stronie tych co uważają tak jak ja.
Kamikadze2000, 08.07.2013 17:56[!]
@modlicha - szanuje twoją i innych opinię. Cóż, na pewno Webber jest kierowcą nr 2, ale to co się stało, to raczej problem z "pistoletem". Nie wątpię, iż mogli spowolnić pitstop, ale czy w tak dosadny sposób. ;) Webber byłby "buforem" bezpieczeństwa, a tak był sam przeciwko dwóm Lotusom. W każdym razie stracili szansę na dublet, a to na pewno może boleć. Jako fan RBR mam świadomość, iż stawia się tam na jednego kierowcę. Tu nie mam zamiaru polemizować.
derwisz, 08.07.2013 20:01[!]
Moim zdaniem w tym wyscigu Webber był jedynym kierowcą, który ewentualnie był w stanie pokonać Vettela. Pechowy pit stop zabrał Australijczykowi co najmniej miejsce na podium, a czy w grę wchodziło również zwycięstwo to można sobie tylko spekulować, jakie są wewnętrzne układy to wie tylko Webber i kierownictwo Red Bulla.
MPOWER, 08.07.2013 23:56[!]
@derwisz
Oprócz Webbera to jeszcze Raikkonen, tylko szkoda, że Fin wiele cennego czasu spędził za Mercedesami jadąc w korku....
villy, 09.07.2013 00:13[!]
@ Kamikadze2000
Modlicha napisał już, że wierzy raczej w to, że to miało być lekkie spowolnienie, a nie zniszczenie wyścigu. I też tak myślę. Widzę, że ty też tego nie wykluczasz. Więc mamy consensus :-) Ale tak naprawdę nikt z nas nic nie może powiedzieć coś na 100% Tylko Horner wie i Red Bull czy to był wypadek przy pracy czy wypadek ale przy próbie spowolnienia Webbera.
modlicha, 10.07.2013 00:57[!]
@villy
Masz racje, o tym jak jest naprawdę, my się nie dowiemy. Jeśli coś było na rzeczy to wie to Horner i mechanik przy kole. Na pewno nie był w to wtajemniczony lizakowy.... Bo ten się wogóle pogubił...
Pozdr. :-)
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca