F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201416 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 302,271 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P1): Do tej pory był to ciekawy weekend. Kwalifikacje w tych warunkach były trudne dla wszystkich i stanowiły one prawdziwe wyzwanie. Byliśmy na krawędzi z oponami i trudno było przewidzieć, którą drogą należy podążać. Jestem zadowolony z pracy, jaką zespół wykonał. Pole position jest dla nas fantastycznym wynikiem. To była świetna zabawa i nie mogę się doczekać jutrzejszego wyścigu. Będzie ciężko, ale mamy zamiar robić wszystko co w naszej mocy i spoglądać na to, co będzie się działo. Jestem dumny, że dobyłem setne pole position dla Mercedesa w Formule 1. Od zawsze jeździłem z silnikiem Mercedesa i cały zespół wykonał świetną pracę przy nowych zasadach. Dla brytyjskiego kierowcy niesamowite jest zrównanie się z Nigelem [Mansellem] pod względem zdobytych pierwszych pól startowych. Zawdzięczam to tym wszystkim wielkim ludziom, z którymi pracowałem w mojej dotychczasowej karierze.

Nico Rosberg (P3): To była naprawdę trudna sesja kwalifikacyjna. Start z trzeciego miejsca nie jest optymalny, ale pasuje mi. Wiem, że dysponuję dobrym bolidem i jestem pewny siebie. Przy dobrym starcie powinienem mieć niezłą szansę na zdobycie niezłego wyniku.To będzie bardzo ciekawy wyścig, ponieważ z zużyciem opon oraz paliwa będziemy na krawędzi. Może być jutro kilka niespodzianek.

Toto Wolff, szef zespołu: To był rodzaj sesji kwalifikacyjnej, w której łatwo o błąd. Wypuszczaliśmy samochody na tor w odpowiednich momentach i dobrze poradziliśmy sobie ze zmieniającymi się warunkami atmosferycznymi. W końcówce Q3 kierowcy zdecydowali się pojechać na pełnych deszczówkach, ponieważ nie byliśmy pewni, jak szybko tor przesycha. Lewis wykonał świetną robotę zdobywając pole position na ostatnim okrążeniu, podczas gdy Nico także był w pewnym momencie pierwszy, ale ostatecznie wyruszy jutro trzeci. Po tak ciężkiej pracy, by osiągnąć ten punkt, dobrze, iż udało nam się bezpiecznie przejść przez tą sesję i uzyskać mocne pozycje startowe. Jesteśmy także dumni ze zdobycia setnego pole position dla Mercedesa w Formule 1, co jest dobrym kamieniem milowym. Mimo to punkty zdobywa się w niedzielę i doskonale wiemy, że jutrzejszy wyścig będzie trudny pod względem zużycia paliwa oraz niezawodności. Nie pozostawimy w nocy żadnych złudzeń, by być jutro w najlepszej z możliwych sytuacji.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P2): Byłem podekscytowany, a pogoda na pewno dostała smaczku i cała sesja przebiegła dobrze. Q1 pokazało, że będzie nieźle, ale później spadł deszcz i po raz pierwszy jeździliśmy tymi autami na limicie w takich warunkach. Było trudno, ale bardzo przyjemnie i zawsze miło jest być w czołówce. Inżynier cały czas mówił mi, że mam dobre tempo i jestem na pozycjach 1-3. Walka o pole position do zdecydowanie dobry wynik podczas pierwszych kwalifikacji w sezonie. Jestem zadowolony z pierwszego rzędu zwłaszcza, że kilka tygodni temu się na to nie zapowiadało.

Sebastian Vettel (P12): Myślę, że zrobiliśmy bardzo duży krok naprzód z samochodem, jednak oczywiście nie jestem zadowolony z odpadnięcia w Q2. Samochód jest szybki, jednak po południu ciężko się prowadził, a w tych warunkach sytuacja była nawet gorsza. Auto wydaje się dobre, a Daniel dobrze się spisał, więc gratulacje dla niego. Czeka nas długi wyścig, a niezawodność będzie kluczowa, jednak myślę, że będziemy mieli kilka możliwości.

Christian Horner, szef zespołu: Dan spisał się dziś niesamowicie. Był zrelaksowany przez cały weekend. Był na fali przez całe kwalifikacje i wywalczył pierwszy rząd w pierwszym wyścigu z nami. Seb miał pecha, gdyż oprogramowanie w jego silniku obniżyło moc i zaowocowało kiepskim prowadzeniem się auta. Musimy zrozumieć, co się stało, gdyż to wpłynęło na nasze kwalifikacje, jednak jesteśmy zadowoleni z Dana. Start z pierwszego rzędu jest niespodziewany i był przejawem świetnych osiągów.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Kevin Magnussen (P4): Jestem bardzo zadowolony. Warunki były trudne szczególnie, że nigdy nie jeździłem po tym torze w deszczu. Ciężko było utrzymywać linie i trafiać w punkty hamowania. Nigdy wcześniej nie musiałem mierzyć się z czymś takim! Myślę jednak, że nie mógł bym prosić o więcej. Na ostatnim okrążeniu wyjechałem z toru, więc pewnie mógłbym być trochę szybszy, ale mimo to jestem zadowolony. Samochód był bardzo dobry, a ekipa wykonała fantastyczną robotę przygotowując mnie do tego. Jestem z siebie dumny, tak jak i z całego zespołu, który świetnie spisał się w zimie. Wyścig jest jutro i wtedy przyznaje się punkty, więc potrzebujemy dobrej niedzieli. Postaram się cieszyć wyścigiem i dać z siebie wszystko. Walka o podium nie będzie łatwa szczególnie, jeśli będzie sucho. Na mokrym wszystko może się jednak zdarzyć, więc na taki wyścig liczę.

Jenson Button (P10): Początkowo deszcz grał na moją korzyść, miałem opony w dobrym stanie i byłem zadowolony z pierwszego przejazdu w Q2. Samochód tez był dobry – po swoim okrążeniu byłem pierwszy i do samego końca utrzymywałem się w czołowej dziesiątce. Niestety nie udało mi się przejechać kolejnego okrążenia na nowych oponach z powodu żółtej flagi w trzecim zakręcie. Myślę, że w deszczu mieliśmy większe szanse na dobry wynik, gdyż samochód nie jest zbyt szybki na suchym torze. Odpadnięcie w Q2 to kwestia pecha, jednak mam nadzieję, że ominie nas on jutro. Uwielbiam to miejsce, samochód pracuje dobrze, jednak bez żółtych flag mógłbym zakwalifikować się wyżej. Mam nadzieję, że będziemy szybcy w wyścigu, jedna ekipa jest z przodu, jednak myślę, że możemy walczyć z pozostałymi.

Eric Boullier, dyrektor wyścigowy: Pierwsza sesja kwalifikacyjna zawsze jest trudna dla debiutanta, zwłaszcza w takich warunkach. Kevin poradził sobie jednak znakomicie i wskoczył na sensacyjne czwarte miejsce. Wypadek Kimiego przytrafił się w niezbyt dobrym momencie, gdyż to uniemożliwiło Jensonowi przejechanie szybkiego okrążenia. W wyniku tego nie wszedł on do Q3. Jutro jednak, najpewniej w równie zmiennych warunków, będzie on chciał wykorzystać swoje umiejętności, aby zdobyć jak najlepszy wynik. Kevin ma spore szanse na pamiętny pierwszy wyścig.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P5): Myślę, że piąte miejsce jest dobrym wynikiem po tak trudnych kwalifikacjach. Mieliśmy szczęście w Q1, gdyż deszcz spadł zaraz po moim szybkim okrążeniu. W Q2 również mieliśmy okazję jeździć, kiedy tor był najlepszy. Wyniki treningów nie odzwierciedlają sytuacji, ale dziś jasno widać, że Mercedes jest z przodu. Teraz widzimy, w jakich obszarach musimy się poprawiać i to jest naszym celem na najbliższe wyścigi. Nie wydaje mi się, żeby oszczędzanie paliwa było znaczącym czynnikiem, gdyż podczas tego wszystkie auta tracą pół sekundy. Pogoda będzie jednak grała główne skrzypce, gdyż prognoza nie jest oczywista. Priorytetem jest ukończenie wyścigu i wykonanie lepszej roboty niż reszta w nadchodzących miesiącach. Jestem pewny, że nauczymy się w pełni wykorzystywać samochód i uprościmy procedury.

Kimi Raikkonen (P11): Kwalifikacje nie były proste, szczególnie z powodu korku. Na szybkim okrążeniu miałem kogoś przed sobą w każdym zakręcie. Przez to nie mogłem przejechać szybkiego okrążenia pod koniec Q2. Obróciłem się w jednym zakrętów i uszkodziłem przednie skrzydło, jednak bez tego raczej nie pojechał bym szybciej, gdyż i tak odpuściłem, bo wiedziałem, że nie wejdę do Q3. Szkoda, gdyż zrobiliśmy krok na przód względem treningów. Na mokrym torze byliśmy szybcy i lepiej czułem samochód. Wiemy, że czeka nas sporo pracy w każdym obszarze, zwłaszcza pod względem ustawień. Jutro czeka nas trudny wyścig, prognozy nie są jasne, a wraz z nowymi regulaminami musimy przewidzieć przebieg różnych rzeczy. To jednak tylko pierwszy wyścig i damy z siebie wszystko w walce o dobry wynik.

Pat Fry, dyrektor ds. nadwozia: Mokre kwalifikacje w Melbourne to nic nowego, jednak dzisiaj kierowcy musieli dodatkowo zmagać się z nowymi samochodami. Nie jesteśmy zadowoleni z wyniku, nawet jeśli F14 T wciąż jest fazie rozwoju, a ekipa ciężko pracuje przy nadrobieniu strat do rywali, szczególnie Mercedesa. Nasze pozycje sugerują, że czeka nas sporo walki w wyścigu, zwłaszcza Kimiego. Możemy się spodziewać, że niezawodność i spalanie będą ważnymi czynnikami. Na tym etapie nie możemy sobie pozwolić na rozpraszanie się, gdyż przy tak skomplikowanych systemach, rzeczy nieprzewidywalne mogą być decydujące. W kwestii tempa wyścigowego niektóre zespoły są szybsze, jednak myślę, że pierwszy wyścig może sypnąć niespodziankami.

(Paweł Zając)
 
Toro Rosso

Jean-Eric Vergne (P6): Świetnie jest tak rozpocząć sezon. Po bardzo ciężkiej pracy podczas testów, oba bolidy w Q3 to świetny wynik i jestem bardzo zadowolony. Myślę, że mamy dobry bolid na ten sezon. Wierzę w zespół i siebie, więc nie mogę powiedzieć, że ten rezultat jest niespodzianką. Chłopaki wykonali kawał dobrej roboty i chciałbym im podziękować. Jeśli chodzi o tempo wyścigowe, ciągle nie wiem czy jesteśmy tam gdzie byśmy chcieli, musimy po prostu mocno naciskać i mieć nadzieję, że powalczymy. Gratulacje dla Daniła, dobrze jest mieć partnera, który cię naciska.

Daniił Kwiat (P8): To była bardzo dobra sesja i naprawdę nie oczekiwałem takiego wyniku kwalifikacji w moim pierwszym Grand Prix! To zdecydowanie duży krok naprzód i jestem bardzo zadowolony z zespołu, który wykonał świetną robotę również ze strategicznego punktu widzenia. Warunki były bardzo trudne, jednak bolid był niezły i ostatecznie udało się wszystko poskładać. Teraz skupiamy się na wyścigu, który będzie interesujący, a do tego mamy deszczową prognozę pogody.

Franz Tost, szef zespołu: Oczywiście to ważny weekend dla każdego z powodu nowych przepisów, wiec ciężko było powiedzieć gdzie się kto znajduje. Dobrze nam poszło w trzecim treningu w suchych warunkach i wykonaliśmy progres, jednakże nie mogliśmy wycisnąć wszystkiego z opon. Mieliśmy plan na kwalifikacje, ale musieliśmy go zmienić, więc ciągle nie wiemy jak spiszemy się w suchych warunkach. Zdecydowanie w mokrych warunkach chodziło o niezawodność, a kierowcy spisali się dokładnie z instrukcjami z pit wall. Gratulacje dla obu kierowców, zwłaszcza dla Daniła, który odbył pierwsze kwalifikacje w trudnych warunkach. Mieliśmy długą drogę do przebycia podczas testów, a oba bolidy w Q3 są pozytywnym znakiem na ten rok.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P7): Pierwsza sesja kwalifikacyjna w nowym sezonie i wywalczyliśmy siódme pole, co jest dobrą wiadomością! Wszystko poszło dobrze i to była całkiem interesująca sesja, z której jestem naprawdę zadowolony. To był pierwszy raz, kiedy jechałem nowym samochodem po mokrej nawierzchni, aczkolwiek od razu poczułem się komfortowo oraz pewnie, mając niezły balans zarówno na deszczowych jak i przejściowych oponach. Była dobra harmonia pomiędzy mną a samochodem, a zespół wykonał dobrą robotę. Patrząc na jutro, będzie to zdecydowanie dla wszystkich krok w nieznane. Uważam, iż jesteśmy dobrze przygotowani i nie mogę się doczekać rywalizacji, podczas której punkty będą naszym celem.

Sergio Perez (P16): To nie była łatwa sesja, szczególnie Q2, gdy nie udało mi się zrobić dobrego kółka na mokrej nawierzchni. Trudno było znaleźć trochę wolnego miejsca i gdy tor był w najlepszym stanie, ja musiałem zjechać po nowe opony. Gdy wróciłem na tor na mój ostatni przejazd, zblokowałem tylne koła, przez co straciłem kontrolę w trzecim zakręcie i nie mogłem już nic zrobić. Nie jest to wynik jakiego się spodziewaliśmy, ale wiemy, że jutro będzie kolejna okazja. Mamy zamiar walczyć i zdobyć kilka punktów.

Vijay Mallya, szef zespołu: Zobaczenie Nico na siódmej pozycji w tych trudnych warunkach jest bardzo obiecujące. Zawsze dobrze się spisuje na mokrej nawierzchni, ale dzisiaj wyglądał naprawdę dobrze bez względu na pogodę. Sergio zaliczył trudniejszą sesję i niestety gdy zjechał po nowe opony, warunki się pogorszyły, co utrudniło mu możliwość dokonania poprawy. Myślę więc, iż powinno być lepiej w wyścigu, a nasze tempo sugeruje, że stać nas na walkę o punkty. Pogoda na pewno odegra dużą rolę, jutro są spore szanse na deszcz, więc musimy być gotowi na wszystkie warunki.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Williams

Felipe Massa (P9): Posiadanie obu bolidów w Q3 jest krokiem w przód wykonanym przez zespół w porównaniu do ubiegłego roku, aczkolwiek dzisiaj samochód zdecydowanie miał potencjał na zdobycie lepszego wyniku. Bolid zachowywał się całkiem nieźle na suchej nawierzchni w trzecim treningu oraz Q1, jednakże w deszczu zmagaliśmy się z dociskiem na tylnej osi, a w tych warunkach stanowi to dla nas większy problem niż dla innych ekip. Jutrzejszy wyścig może być nieprzewidywalny, a niezawodność będzie bardzo ważna, więc musimy się upewnić, iż nie mamy żadnych problemów, a także skorzystać z suchej nawierzchni by nadrobić kilka pozycji.

Valtteri Bottas (P15): Zmienne warunki były dzisiaj dla każdego problemem i jestem nieco rozczarowany zaledwie dziesiątym czasem. Mieliśmy tempo na lepszą pozycję, ale zmagałem się z odpowiednim rozgrzaniem przejściowych opon. Mimo to musimy spojrzeć na to wszystko z pozytywnej strony, ponieważ mamy oba samochody w Q3, a po raz ostatni doszło do tego dosyć dawno. Szkoda, że musieliśmy zmienić skrzynię biegów, ponieważ nasz poziom niezawodności wyglądał na testach całkiem nieźle, ale na suchej nawierzchni nasze osiągi wyglądają na mocne, więc przy dobrej pogodzie mamy jutro szansę na punkty.

Rod Nelson: To była bardzo zróżnicowana sesja kwalifikacyjna w zmiennych warunkach pogodowych, co wyraźnie nam przeszkodziło. Udało nam się bez problemu przejść przez Q1 i Q2, ale w ostatnim segmencie nie daliśmy rady wykorzystać przejściowych opon. W sumie był to obiecujący początek i spoglądamy na nasze tempo na suchej nawierzchni. Nie spodziewamy się jutro deszczu, co powinno pomóc Felipe oraz Valtteriemu w poprawieniu swoich pozycji i liczymy na oba samochody w punktach.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Adrian Sutil (P13): Ten weekend jest dla nas trudny, podobnie jak dla innych. Samochód nie był taki jakbyśmy chcieli, jednak jestem zadowolony, że nie mieliśmy problemów i udało nam się wejść do Q2. Żółta flaga pod koniec nie pomogła, gdyż myślę, że mogłem wycisnąć więcej. Czternaste miejsce jest jednak solidne i jutro na pewno będę starał się je poprawić.

Esteban Gutierrez (P19): Korek był koszmarny. Zaczęliśmy sesję trochę późno z powodu problemów. Chciałbym podziękować mechanikom za złożenia auta na kwalifikacje. Na pierwszym okrążeniu nie było idealnie, gdyż musiałem wyprzedzać aż cztery auta. Na drugim był korek w pierwszym zakręcie. Co do wyścigu, to musimy skupić się na niezawodności, która jest w tej chwili najważniejsza. Dobrze, że samochód Adriana się dziś nieźle spisywał, co oznacza, że będziemy mogli o coś powalczyć.

Monisha Kaltenborn, szef zespołu: Były to spektakularne kwalifikacje do GP Australii, których wynik zaskoczył wiele osób. Wiedzieliśmy, że będzie nam trudno. Esteban stracił sporo czasu podczas pierwszego treningu i dziś praktycznie cały trzeci. No nie jest idealna sytuacja, gdyż na tym etapie każde okrążenie jest cenne. Adrian wydobył z auta wszystko, co możliwe. Jutro nie będzie łatwo, gdyż nie jesteśmy tam gdzie byśmy chcieli w kwestii osiągów. Spróbujemy wykorzystać nadarzające się okazje.

(Paweł Zając)
 
Caterham

Kamui Kobayashi (P14): To dobry sposób powrotu – nie tylko dla mnie w moich pierwszych w tym roku kwalifikacjach, ale także dla zespołu po wczorajszych kłopotach. Chłopaki ciężko pracowali nad rozwiązaniem wszystkich problemów. Dzięki temu zrobiliśmy 19 okrążeń w trzecim treningu i daliśmy sobie szanse na walkę w kwalifikacjach. Szczerze mówiąc po normalnym piątku bylibyśmy znacznie bardziej konkurencyjni, gdyż przejechaliśmy mało okrążeń, a ja nie znalazłem pasujących mi ustawień. W kwalifikacjach idealnie wyczuliśmy moment i przejechałem najszybsze okrążenie tuż przed opadami deszczu. To było dobre kółko, choć mogło być lepsze, gdyśmy mieli normalny piątek. Wejście do Q2 było niezłą nagrodą dla zespołu za ich ciężką pracę. Jutro zapowiada się kolejny dzień ze zmiennymi warunkami i jeśli utrzymamy ten poziom niezawodności, to wyścig może być bardzo interesujący.

Marcus Ericsson (P20): Jestem bardzo zadowolony z moich pierwszych kwalifikacji, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę przebieg piątku. 0,8s straty do Kamuiego jest tym na co liczyłem. W trzecim treningu udało mi się popracować trochę nad ustawieniami, jednak miałem problemy z mapowaniem silnika i bolid ciężko się prowadził. Przed kwalifikacjami wprowadziliśmy trochę zmian, które zadziałały. Nadal nie jest jeszcze tak jakbym chciał, jednak poprawa była spora i jutro znów możemy mieć lepszy dzień. Nie mogę się doczekać startu w wyścigu. Może być trochę wariacko, jednak wiem, co muszę zrobić i jestem w pełni przygotowany. Jestem bardzo dumny z tego, że mogę reprezentować swój kraj w stawce F1 i jestem zadowolony z jazdy dla Caterhama. To wspaniały zespół, który ciężko pracuje i zasłużył na więcej takich dni jak dzisiejszy.

(Paweł Zając)
 
Marussia

Max Chilton (P17): Byłem bardzo zadowolony z mojego okrążenia na pierwszym przejeździe, ale czułem, że problemy z trzeciego treningu zaczęły się kumulować. Oczywiście mogło być lepiej, ale jestem szczęśliwy biorąc pod uwagę czynniki, których doświadczyliśmy. Byłoby miło gdyby udało nam się poprawić, ponieważ Q2 było blisko, aczkolwiek do interwencji wkroczyła pogoda, więc do wyścigu startujemy z tego miejsca i właśnie nad tym teraz się koncentrujemy. Uważam, że jutrzejszy dzień będzie ekscytujący dla Formuły 1 oraz kibiców, dlatego też nie mogę się doczekać by zobaczyć, kto gdzie skończy – zwłaszcza nasz zespół!

Jules Bianchi (P18): Po tej całej ciężkiej pracy wykonanej przez weekend, to rozczarowujące, że wystąpiły problemy w kwalifikacjach, które nie pozwoliły mi wydobyć potencjału z samochodu. Niestety dzisiaj pojawiło się kilka problemów z elektryką i kiedy myśleliśmy, iż udało nam się je rozwiązać, one pojawiły się po raz kolejny, gdy rozpoczynałem moje szybkie okrążenie. Wtedy dokonaliśmy kilku zmian w ustawieniach, by poprawić sytuację, ale przypomniała o sobie skrzynia biegów. Po tym wszystkim zaczęło padać, przynajmniej dla nas w najgorszym z możliwych momentów, ponieważ nie miałem możliwości do poprawienia się, dlatego też musimy teraz myśleć o pojechaniu jak najlepszego wyścigu.

John Booth, szef zespołu: Widzieliśmy, że będzie to trudny dzień, ale byłoby miło, gdyby udało nam się dzisiaj pokazać lepszy poziom naszych osiągów. Max miał dosyć problematyczny pierwszy przejazd, ale udało mu się zrobić dobre okrążenie. U Julesa w dalszym ciągu występowały problemy z elektryką, co skomplikowało mu jazdę. Mieliśmy szczęście, że udało nam się uniknąć deszczu na początku sesji, ale tak czy inaczej spadł on kilka minut później i nie udało nam się dokonać poprawy. Nie jesteśmy jednak zniechęceni. Jesteśmy wciąż daleko od zoptymalizowanych osiągów samochodu i lepsze momenty dopiero nadejdą. Jeśli chodzi o jutro, nie mamy pojęcia jak wyścig się potoczy, więc pozostajemy w optymistycznych nastrojach i zobaczymy, jakie wystąpią przed nami szanse.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Lotus

Romain Grosjean (P21): Mieliśmy dziś sporo problemów i za każdym razem, gdy naprawialiśmy jeden, to pojawiał się kolejny. Chłopaki ciężko pracują i sytuacja jest trudna dla wszystkich. Musimy się po prostu uczyć za każdym razem, gdy wyjeżdżamy na tor. To frustrujące, jednak moja sytuacja jest łatwiejsza, gdyż nie muszę całą noc pracować przy samochodzie. Wszyscy w zespole chcą wygrywać, więc sytuacja nie jest idealna. Może okazać się tak, że samochód będzie bardzo dobry, gdy złożymy wszystko w całość. W przeszłości zmagaliśmy się z trudnymi chwilami, więc teraz też sobie poradzimy.

Pastor Maldonado (P22): Było dziś trudno. Ciężko pracujemy i musimy pozostać optymistami. Pozytywem jest to, że nie tylko my mamy problemy. Będziemy ciężko pracować, mocniej niż inni. Problemy dotyczyły silnika i dlatego tak późno wyjechaliśmy na tor. W międzyczasie zaczęło padać i nie dało się już nic zrobić. Musimy pozostać skupieni i dalej pracować. W wyścigu zrobimy wszystko, co się da. Tempo powinno być niezłe. Musimy tylko złożyć wszystko razem.

Alan Permane, dyrektor operacyjny: Dzisiejszy dzień nie jest odzwierciedleniem ciężkiej pracy naszego zespołu. Kwalifikowanie się z tyłu stawki, to nie jest nasz cel. Mieliśmy problemy i ciężko pracowaliśmy nad ich rozwiązaniem. Determinacja i możliwości wszystkich w Enstone i Renault Sport F1 nie powinny być niedoceniane. Pastor miał mały problem związany z silnikiem. Romain zaś z mapowaniem, co wpłynęło na hamowanie i możliwość wykręcenia dobrego czasu. Oczywiście będziemy starali się cokolwiek wywieźć z tego weekendu. Uczymy się podczas każdego wyjazdu na tor.

(Paweł Zając)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Indy, 15.03.2014 10:34[!]
Esteban ma karę 5 pozycji niżej tak jak Bottas. Nie wiem czy to oznacza 21. czy 22. miejsce. Maldonado ma prawo do jazdy w wyścigu?
Semai, 15.03.2014 10:39[!]
MAL zrobił 1:34.7 w treningu zaś 107% czasu z Q1 to jakieś 1:37, w związku z czym (oraz decyzjami w latach ubiegłych kiedy HRT było dopuszczane na podstawie czasów z treningów) ujrzymy go na starcie.
enstone, 15.03.2014 11:40[!]
PR w Lotusie. ;) Zachowanie i mina Grosjeana po odpadnięciu z Q1 mówi sama za siebie, katastrofa.....nagrania z onboardów pokazują, że E22 wcale sie nie prowadzi. Może w europie wrócą do normalnej dyspozycji chociażby z przed roku.
chris99, 15.03.2014 12:16[!]
Co się stało z Live Timing-iem? Zamiast miedzy-czasów same kropki???
cobra, 15.03.2014 12:36[!]
@chris99 - Normalny live timing jest teraz dodatkowo płatny (aplikacja na iOSa i Androida).
robertunio, 15.03.2014 12:49[!]
Czterokrotny udowodnil juz w przeszlosci ze potrafi stanac na podium startujac nawet z konca stawki wiec mozna miec bardzo silna nadzieje na swietny rezultat. Jesli chodzi o Maldo to przeciez zapowiadali sedziowie jakis czas temu ze w Australi beda poblazliwi jesli chodzi o '107%' a i ja osobiscie nie uwazam aby Maldo zasluzyl na wyklucznie z wyscigu.
iceneon, 15.03.2014 13:25[!]
Zaryzykuję i obok Mercedesów na podium postawię Magnussena. McLaren ma nosa do debiutantów.
Według prognoz podczas wyścigu ma być delikatnie mokro. Oby, wyścig będzie jeszcze ciekawszy. Ciekawe ilu dojedzie do mety. Myślę, że to niepowtarzalna szansa dla Caterhama na zdobycie choćby jednego punktu, który może się okazać na wagę złota.
artur_fan_f1, 15.03.2014 14:43[!]
Ciekawe za ile wyścigów MAL powie, że w Lotusie nie da się jeździć, pracować itd i będzie chciał wrócić do Wiliamsa

:D
LH44fan, 15.03.2014 15:28[!]
Lewis setne pole position dla Mercedesa, a ogólnie 32 w karierze, czyli tez najwięcej zdobył PP dla bolidów napędzanych silnikami Mercedesa.
Asmodeus, 15.03.2014 22:08[!]
@LH44fan a ile czapeczek mercedesa ma też wiesz?
nygga, 16.03.2014 00:19[!]
jak pierwszy raz usłyszałem na żywo dźwięk v8 to mnie przytkało.
teraz gp f1 brzmi jak wyścig chrabąszczy
LH44fan, 16.03.2014 13:01[!]
Asmodeus
Wiem, że ma więcej niż twój iloraz inteligencji. Hahah 15 lat masz, gimbus!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca