F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201416 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 302,271 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:29,625--37
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:29,7820,1570,15731
3.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:30,1320,5070,35028
4.1Sebastian VettelRed Bull RB101:30,3810,7560,24941
5.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:30,5100,8850,12933
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:30,5380,9130,02838
7.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:30,8981,2730,36032
8.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:30,9201,2950,02228
9.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:31,0311,4060,11134
10.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:31,0541,4290,02333
11.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:31,0601,4350,00635
12.19Felipe MassaWilliams FW36 1:31,1191,4940,05931
13.11Sergio PerezForce India VJM07 1:31,2831,6580,16436
14.99Adrian SutilSauber C33 1:32,3552,7301,07236
15.21Esteban GutierrezSauber C33 1:32,4682,8430,11326
16.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:32,4952,8700,02736
17.17Jules BianchiMarussia MR03 1:33,4863,8610,99129
18.8Romain GrosjeanLotus E221:33,6464,0210,16012
19.4Max ChiltonMarussia MR03 1:34,7575,1321,11129
20.9Marcus EricssonCaterham CT05---1
21.10Kamui KobayashiCaterham CT05----
22.13Pastor MaldonadoLotus E22----
107% najlepszego czasu: 1:35,899

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiej, obfitującej w akcję sesji treningowej przed inaugurującym sezon 2014 Grand Prix Australii. W czołowej trójce znaleźli się także Rosberg i Alonso.

Pierwszy aleję serwisową opuścił Adrian Sutil. Krótko po nim z garażów wyjechali także Grosjean oraz Ericsson. Drugi z kierowców Caterhama – Kamui Kobayashi został zmuszony do oglądania sesji z poziomu garażu, ponieważ już w trakcie pierwszego treningu w jego samochodzie wykryto awarię związaną z systemem paliwowym. Konieczność wymiany całej jednostki napędowej sprawiła, że Japończyk zakończył dzień mając na koncie tylko jedno instalacyjne kółko. Z kolei już na okrążeniu wyjazdowym Grosjean zgłosił problemy ze wspomaganiem kierownicy.

Jako pierwszy rezultat odnotował Sutil. Czas 1:38,055s o ponad trzy i pół sekundy odstawał od najlepszego wyniku Fernando Alonso z południowej sesji. Niedługo później na czoło tabeli wysunęli się kierowcy Williamsa: Massa i Bottas, by po chwili ustąpić miejsca Hulkenbergowi i Rosbergowi. Na trzecim miejscu znajdował się Magnussen. Po dziesięciu minutach na drugą lokatę przesunął się Sebastian Vettel. Gdy Red Bull zapytał Ricciardo o wrażenia płynące z jazdy samochodem, Australijczyk wyraził ogólne zadowolenie, choć narzekał na zachowanie się tylnej osi.

Nieprzewidywalność samochodów ciągle przysparzała problemy większości kierowców. Najpierw Magnussen zbyt szeroko wyjechał z szybkiego zakrętu numer dwanaście, a pięć minut po nim Vettel przestrzelił wejście w pierwszy zakręt i musiał ratować się przejazdem przez trawę. Jeszcze mniej szczęścia miał Raikkonen, który zatrzymał swój bolid tuż przy wyjeździe z boksów. Szybka interwencja mechaników pozwoliła mu jednak szybko powrócić do realizacji zaplanowanego programu. Śledząc rozmowę radiową okazało się, że Fin nagle stracił pierwszy bieg.

Po trzydziestu minutach od rozpoczęcia zajęć stało się jasne, że na torze nie pojawi się już Pastor Maldonado. W jego przypadku Lotus zmagał się z poważną usterką ERS. W międzyczasie pierwsi kierowcy zakładali już do swych samochodów miękką mieszankę, przez co w tabeli zaczęło dochodzić do wielu przetasowań. Od razu dobre tempo zaprezentował Ricciardo, jednak czas 1:29,782s Rosberga nie dał mu miejsca wyższego niż drugie i to ze stratą blisko dziewięciu dziesiętnych sekundy. Raikkonen, także na miękkich oponach wykręcił 1:30,991s, co w jego przypadku wystarczyło do awansu na szóste miejsce. Trzecią lokatę zajmował Button.

W punkcie pomiaru prędkości najlepiej prezentowały się samochody napędzane jednostkami Mercedesa, które notowały w nim około 316 km/h. Dla porównania bolidy zespołów napędzanych silnikami Renault były wolniejsze o około sześć kilometrów na godzinę. Na półmetku sesji na torze przebywało tylko trzech kierowców, jednak już pięć minut później dołączył do nich Lewis Hamilton niemal natychmiast uzyskując rekordowy czas dnia 1:29,625s. Ciekawe spostrzeżenie wysunął Danił Kwiat z Toro Rosso: Nie jestem w stanie dobrze dogrzać opon, muszę zajmować się zbyt wieloma rzeczami na raz – przyznawał tegoroczny debiutant.

Przez zimę w Formule 1 zmieniło się wiele, jednak nie wpłynęło to zbyt mocno na plan pracy podczas piątkowych treningów. Zwyczajowo ich ostatnia część została poświęcona na dłuższe przejazdy – przynajmniej w przypadku zespołów korzystających z najbardziej niezawodnych konstrukcji. W tym samym czasie Grosjean przejeżdżał dopiero ósme okrążenie. Duży ruch na torze sprzyjał kontaktowym sytuacjom. Na nieco ponad dwadzieścia minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Vettel i Gutierrez wjechali koło w koło w pierwszy zakręt. Nieustępliwa jazda Niemca sprawiła, iż zawodnik Saubera został wywieziony na trawę przy krawężniku drugiego wirażu. Kilka chwil później Raikkonen popisał się odważnym przejazdem blisko ściany zlokalizowanej u wjazdu w jedenasty zakręt.

Przewodzący klasyfikacji duet Mercedesa podróżował po torze w komfortowym tempie około 1:34s. Podobne rezultaty notował również Fernando Alonso. Bliżej końca zajęć, Rosbergowi udało się jednak zejść do pułapu 1:33s. Niemiec zakończył swój program na osiem minut przed zamknięciem alei serwisowej. Tymczasem Perez skorzystał ze żwirowej pułapki zlokalizowanej w ósmym zakręcie. Mniej szczęścia miał drugi z kierowców stajni z Silverstone – Nico Hulkenberg nie zdołał już powrócić na tor. Dosłownie w tym samym czasie, poza torem swój samochód zakopał Grosjean. Wywieszone żółte flagi były równoznaczne z zakończeniem sesji. Wcześniej Hamilton zdążył jeszcze wykonać szybki postój, by następie powrócić na tor.


  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 14.03.2014 14:44[!]
@kabans nie ma nic przeciwko temu... ;) Byleby tylko wygrywał prywatny zespół. :))
AMG_GP, 14.03.2014 15:11[!]
Kamikadze2000 co Ty masz z tym Prywatnym... obraziłeś się na państwówke...:P

A tak na poważnie wygra ten kto najlepiej sie przygotował wiadmo że każdy ma swoich faworytów ja osobiście chciałbym żeby walczyły 4 jak nie 5 zespołów a nie tylko jeden tak jak to było przez 4 sezony
a dla oddmiany mógłby wygrać fabryczne zespół który ma coś wspólnego z motosportem a nie z napojem energetycznym:P
Pan Kierowca, 14.03.2014 15:42[!]
Z oceną stanu mojego entuzjazmu poczekam przynajmniej do kwalifikacji, więc w tym momencie jestem tylko ciekawy, kto w tych treningach jeździł prawie na sto procent, a kto na pół gwizdka, by na spokojnie poznać zachowanie bolidu na Albert Park. Mam jedynie nadzieję, że takie teamy jak McLaren, Williams, czy Ferrari należą do tych drugich...
LH44fan, 14.03.2014 15:43[!]
Brawo Mercedes! Oby tak dalej! Żeby tak w kwalifikacjach wypadli.. :P

No to mamy kolejnego marudera. :) Było ich trzech, po odejściu HRT zostało tylko dwóch, a teraz mamy kolejnego - Lotus F1 team :))))

Cytat :
,ale to tylko treningi więc dalej nic nie wiemy

damian1987 weź człowieku nie udzielaj się, jak masz takie głupoty pisać...''nic nie wiemy'' Boże święty...
Kamikadze2000, 14.03.2014 19:05[!]
@AMG GP - nigdy nie lubiłem "państwowych (czyt. fabrycznych)... ;)
iceneon, 14.03.2014 19:13[!]
Lewis wygląda na zabiedzonego. Rzuciła go Nicole czy jak?
RY2N, 14.03.2014 20:26[!]
@Szybki
Polsat w końcu podpisał umowę, transmisje będą w Polsat Sport i Polsat Sport Extra,
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca