F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201416 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 302,271 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton okazał się pierwszym tegorocznym zdobywca pole position. Brytyjczyk wyprzedził Daniela Ricciardo oraz swojego kolegę zespołowego – Nico Rosberga.

Kwalifikacje przed Grand Prix Australii okazały się niezwykle emocjonujące. Q1 zostało rozegrane na suchym torze, jednak później spadł deszcz, który zaowocował kilkoma niespodziankami.

Z przejściem przed Q2 nie poradzili sobie Jenson Button i Sebastian Vettel, choć ich koledzy zespołowi nie mieli takich problemów. Również Kimi Raikkonen odpadł na tym etapie po bliskim spotkaniu ze ścianą. Kwestia samego pole position też trzymała w napięciu i rozstrzygnęło się ono praktycznie podczas ostatniego możliwego przejazdu.

Q1
Pierwsza tegoroczna sesja kwalifikacyjna rozpoczęła się na suchym torze, jednak na horyzoncie gromadziły się bardzo czarne chmury. Z tego powodu zawodnicy nie zwlekali z wyjazdem i ustawili się w kolejce na końcu alei serwisowej.

Tabelę z czasami otworzył Lewis Hamilton z wynikiem 1:31,699s i choć nie był to szczególnie wygórowany czas to tylko Massa, Magnussen i Ricciardo pojechali szybciej. Trzeba zaznaczyć jednak, że mimo tego, iż niektórzy używali miękkich opon, to nie udało się złamać bariery minuty i trzydziestu sekund.

Niektórzy zawodnicy zdecydowali się na drugie przejazdy, jednak na dziewięć minut przed końcem sesji na czele nadal mieliśmy Ricciardo przed Magnussenem i Massą. Czwarty był Button, a dalej Bottas, Hamilton, Vettel, Raikkonen, Rosberg i Vergne.

Siedem minut przed końcem pojawił się deszcz i jedną z pierwszych ofiar był Pastor Maldonado, który bokiem wpadł w żwir jednego z zakrętów. Wenezuelczykowi udało się jednak powrócić na tor i kontynuować jazdę. W tych warunkach nikomu nie udało się poprawić swoich czasów, więc ostatecznie do drugiej części czasówki nie przeszli Maldonado (bez czasu), Grosjean, Ericsson, Gutierrez, Bianchi i Chilton. Warto zaznaczyć, że w premiowanej awansem szestnasce znalazł się Kobayashi, choć Japończykowi udało się pokonać Chiltona o zaledwie 0,019s.

Q2
Zawodnicy znów nie czekali i od razu po zapaleniu się zielonego światła opuścili aleję serwisową. Stawka podzieliła się w kwestii użycia opon, gdyż niektórzy zdecydowali się na przejściówki, a inni postanowili nie ryzykować i założyli pełne deszczowe ogumienie. Pierwszym zawodnikiem na torze był Bottas, który wykręcił 1:47,881s – szesnaście sekund gorzej niż na suchym torze. Czas Fina nie był jednak idealny, gdyż po kilku chwilach kierowca Williamsa spadł na siódme miejsce, a na czele znaleźli się Ricciardo, Rosberg i Massa.

Bottas poprawił się na kolejny okrążeniu o ponad dwie sekundy i awansował na pierwsze miejsce, jednak inni kierowcy też poprawiali czasy i sprawa pozostawała otwarta. Fin po wykręceniu najlepszego czasu na kilka chwil wywiesił nam też żółta flagę, gdyż stracił kontrolę na wyjściu z pierwszego zakrętu i obrócił swój bolid. Pięć minut przed końcem na czele znajdował się Hamilton, przed Ricciardo i Hulkenbergiem. Parę sekund później znów mieliśmy zmianę na prowadzeniu, więc warunki cały czas się poprawiały.

Dwie i pół minuty przed końcem w strefie spadkowej znaleźli się Kobayashi, Sutil, Perez, Vettel, Raikkonen i Magnussen. Na granicy był też dziesiąty Alonso, jednak Hiszpan po rekordzie w dwóch ostatnich sektorach wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:42,805s. Raikkonen przeskoczył na ósme, by zaraz po ten zaliczyć spotkanie ze ścianą na wyjściu z trzeciego zakrętu.

To mocno utrudniło sytuację Vettela, któremu nie udało się poprawić czasu na tyle, aby wejść do Q3. Z przodu dalej mieliśmy sporo zmian i ostatecznie najszybszy był Rosberg przed Ricciardo i Alonso. Ostatecznie do Q3 nie awansowali – Perez, Kobayashi, Sutil, Vettel, Raikkonen i Button.

Q3
Opady się nasiliły, więc wszyscy kierowcy poza Fernando Alonso zdecydowali się na deszczowe opony. Jako pierwszy mierzone okrążenie przejechał Rosberg – 1:45,550s – co zapewniło mu prowadzenie po pierwszej turze przejazdów. Drugi był Hamilton, a trzeci Hulkenberg, który tracił już ponad sekundę do kierowcy z numerem sześć. Ryzyko Alonso z przejściowymi oponami nie przyniosło zamierzonego rezultatu, gdyż jego okrążenie było o ponad trzy sekundy wolniejsze.

Rosberg zjechał do boksów, jednak Hamilton i Ricciardo zdecydowali się pozostać i poprawili swoje czasy wskakując kolejno na pierwsze i trzecie miejsce. Na ostatni przejazd cześć kierowców zdecydowała się zaryzykować z oponami przejściowymi.

Czas poprawił Magnussen, którzy wskoczył na czwarte miejsce. Ricciardo na pośrednich oponach wskoczył na pierwsze miejsce, jednak kilka chwil później pobił go Hamilton. Rosberg zepsuł pierwsze mierzone okrążenie wyjazdem na trawę, jednak na kolejnym udało mu się sięgnąć po pierwsze miejsce z czasem 1:44,595s. To jednak nie oznaczało końca walki – kolejne okrążenie to awans Ricciardo, jednak chwilę później skontrował Hamilton i pole position wpadło w ręce Mercedesa.

Trzecie miejsce utrzymał Rosberg, przed Magnussenem, Alonso, Vergnem. Siódmy był Hulkenberg, ósmy Kwiat zaliczył kontakt ze ścianą na dohamowaniu do jedenastego zakrętu, jednak udało mu się pojechać dalej. Dziesiątkę uzupełnili kierowcy Williamsa – Felipe Massa przed Valtteri Bottasem.

Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Australii

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
LH44fan, 15.03.2014 09:09[!]
Indy
A więc według ciebie, to jest spisek? Kolejny... Zajmij się lepiej IndyCar.
mefistofele, 15.03.2014 09:20[!]
Króciutko.
Świetny MAG, rozczarowujacy RAI a fachowcom z Polsatu chyba podziękuje.
VET nie zaszkodziła żółta flaga bo w identycznej sytuacji był MAG i awansował do Q3.
Fajnie widzieć Rona w garażu Mclarena-przypominają sie stare czasy.
Kerb, 15.03.2014 09:35[!]
a ja bym poprosił o ponowne napisanei tego newsa... styl i szyk - żenada!
AMG_GP, 15.03.2014 10:36[!]
Gratulacje Mercedes super robota jeżeli jutro będzie sucho i nie będzie przygód z niezawodnością to Mercedes ma duże szanse na dublet:) spore zaskoczenie Ricciardo nieźle wreszcie kolega lepszy od vettela :) i paluszka nie było .
Ferrari aż się nie chce wierzyć że tak słabo no i lotus ma spore problemy.
Siux, 15.03.2014 11:49[!]
@monako
Horner na Sky powiedział że Vettel mial problemy z mocą silnika
Duzy Pies, 15.03.2014 14:41[!]
@LH44fan Kto powiedział ze to mój idol. Patrze po porostu obiektywnie. Cieszycie się, że Vet nie dostal się do Q3 ale zdaje się, ze w poprzednim sezonie była raz taka sytuacja. I co? Tytuł był. Wiec radziłbym spokojnie z ocenami.
Pozdrawiam nawróconą gimbaze również.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca