F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201420 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:19,131--20
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:19,1960,0650,06516
3.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:19,4230,2920,22713
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:19,6970,5660,27419
5.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:19,8330,7020,13616
6.1Sebastian VettelRed Bull RB101:20,0970,9660,26421
7.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:20,1050,9740,00822
8.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:20,2101,0790,10516
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:20,3371,2060,12718
10.99Adrian SutilSauber C33 1:20,5051,3740,16812
11.19Felipe MassaWilliams FW36 1:20,5421,4110,03715
12.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:20,5861,4550,04413
13.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:20,5921,4610,00618
14.11Sergio PerezForce India VJM07 1:20,5981,4670,00615
15.41Susie WolffWilliams FW36 1:20,7691,6380,17113
16.36Giedo van der GardeSauber C33 1:20,7821,6510,01314
17.8Romain GrosjeanLotus E221:21,6032,4720,82112
18.13Pastor MaldonadoLotus E221:21,8542,7230,25120
19.10Kamui KobayashiCaterham CT051:22,5723,4410,71819
20.17Jules BianchiMarussia MR03 1:22,9823,8510,41015
21.9Marcus EricssonCaterham CT051:23,2564,1250,27422
22.4Max ChiltonMarussia MR03 1:23,2994,1680,04321
107% najlepszego czasu: 1:24,670

Nico Rosberg ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Niemiec. Prócz kierowcy Mercedesa, w czołowej trócje znaleźli się jeszcze Hamilton i Alonso.

Sesja rozpoczęła się i przebiegała w idealnych warunkach pogodowych. Jako pierwsza aleję serwisową opuściła Susie Wolff. Zawodniczka Williamsa już po kilku zakrętach zgłosiła jednak problemy z przekładnią i w ślimaczym tempie, korzystając prawdopodobnie wyłącznie z pierwszego biegu wróciła do swego garażu. Pozostali kierowcy w spokoju ukończyli swoje okrążenia instalacyjne.

Po kilku minutach ciszę na torze przełamał wyjazd Marcusa Ericssona, który jako pierwszy przejechał pomiarowe okrążenie odnotowując 1:28,480s. Tymczasem w garażu Williamsa trwały wytężone prace mechaników zajmujących się bolidem Wolff. Ostatecznie nie potrwały one długo – okazało się że awarii uległ wyłącznie sensor, a Brytyjka szybko powróciła do pełnienia swych obowiązków. W międzyczasie drugi z kierowców Williamsa – Felipe Massa przesunął się na drugie miejsce za Kevina Magnussena.

Około dwadzieścia pięć minut po starcie treningu na pierwsze miejsce w tabeli wysunął się Nico Rosberg. Niedługo po tym na drugą lokatę wskoczył drugi z niemieckich kierowców – Sebastian Vettel. Kierowca Red Bull tracił do lidera mistrzostw zaledwie 0,42s. Czas okrążenia mógł poprawić Lewis Hamilton, jednak Brytyjczyk popełnił błąd blokując koła i wyjeżdżając na pobocze ósmego zakrętu. Po pół godzinie jazd, Ferrari wykryło w bolidzie Kimiego Raikkonena usterkę techniczną.

W dole stawki o poprawę czasów okrążeń walczyli kierowcy Caterhama i Marussi. Nie dziwił więc błąd Kobayashiego, który źle ocenił swoją prędkość na dojeździe do pierwszego zakrętu i musiał ratować się wyjazdem na asfaltowe pobocze. W tym samym czasie w garażu Mercedesa Hamilton prowadził rozmowę z szefem działu sportów motorowych koncernu ze Stuttgartu – Toto Wolffem. Na półmetku sesji najlepszym czasem okrążenia mógł pochwalić się Sebastian Vettel. Red Bull, unikający problemów technicznych przejeżdżał w spokoju kolejne okrążenia.

Bliżej godziny jedenastej w czołówce doszło do poważnych przetasowań. Najpierw na pozycję lidera przesunął się Daniel Ricciardo z czasem 1:19,697s, by chwilę później ustąpić Buttonowi i Rosbergowi – Niemiec wykręcił rezultat 1:19,276s, a następnie zszedł do granicy 1:19,131s. Swój wynik poprawił także Hamilton, jednak pozwoliło mu to tylko na piastowanie drugiego miejsca.

Ferrari uporało się z problemami Raikkonena i Fin powrócił na tor. Po godzinie jazdy duet Ferrari zajmował pozycje czwartą (Alonso) i ósmą (wspomniany Raikkonen). Z kolei Hamilton nie ustawał w staraniach o awans na pierwsze miejsce. Mistrz świata z 2008 roku usłyszał od swego inżyniera, że aby tego dokonać potrzebuje tylko złożyć dobre okrążenie. Dwójkę kierowców Srebrnych Strzał dzieliło 0,065s. Trzydzieści minut przed końcem sesji Susie Wolff zajmowała szesnaste miejsce tracąc nieco ponad dwie dziesiętne do zajmującego w tym czasie dziesiąte miejsce Massy.

Na około piętnaście minut przed końcem sesji, na torze znajdowali się tylko Ricciardo, Button oraz Kwiat. Rosjanin zajmował dziewiąte miejsce tracąc jedną dziesiętną sekundy do ósmego Raikkonena i wyprzedzając zespołowego kolegę – Jeana-Erica Vergne o 0,376s. Francuz okupował dwunastą pozycję przed duetem Sahara Force India: Nico Hulkenbergiem i Sergio Perezem. Akcji na torze przybyło w ostatnich minutach. Chociaż Hamilton zgłosił problemy z silnikiem (były kierowca McLarena narzekał na niską moc w początkowych stadiach przyspieszania), ale po chwili ponownie pojawił się na torze.

Na kolejny ciężki weekend przygotowywali się kierowcy Lotusa. Pomimo przywiezienia do Niemiec kilku poprawek, w tym zmodyfikowanego tylnego skrzydła, Romain Grosjean i Pastor Maldonado zajmowali odpowiednio siedemnaste i osiemnaste miejsce, wyprzedzając jedynie bolidy Marussi i Caterhama. Z lepszej strony prezentował się Sauber: Adrian Sutil utrzymywał się na dziesiątym miejscu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 3,1 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mariusz, 18.07.2014 11:53[!]
Susie Wolff jedynie 0,227 sek gorszy czas niż Felipe Massa w praktycznie takim samym samochodzie i przy niemalże identycznej ilości przejechanych okrążeń!

Biorąc tylko pod uwagę te wyniki można pokusić się o stwierdzenie, że zapowiada się, iż o zwycięstwo powalczą Mercedesy, a dalej w stawce o miejsce na podium ktoś z trójki Red Bull, Ferrari, McLaren. Szkoda tylko, że Lotus znowu w tyle stawki...
Aeromis, 18.07.2014 12:09[!]
Najciekawsze co widzę, to miejsce 4 i 16 dzieli jedynie 1,085 sek, tłok jakiego chyba jeszcze nie było. Na pewno byłoby ciekawie gdyby to się utrzymało. Jeśli tylko Williamsy wrócą na wysokie pozycje (przed McLarenem) to kolejność zupełnie normalna, żadnych pozytywów i negatywów dla nikogo.

edycja: Chociaż KOB całkiem wyraźnie przed BIA, interesujące biorąc pod uwagę zmiany jakie doszły w zespole, oraz zapowiadane poprawki. Pewnie nic z tego nie wyjdzie, no ale..
ENDR, 18.07.2014 13:41[!]
Cytat Mariusz :
Biorąc tylko pod uwagę te wyniki można pokusić się o stwierdzenie, że zapowiada się, iż o zwycięstwo powalczą Mercedesy, a dalej w stawce o miejsce na podium ktoś z trójki Red Bull, Ferrari, McLaren.

... czyli jak przez cały sezon.
Dorel, 18.07.2014 19:21[!]
Czemu Nico ma niemiecką flagę na kasku skoro jest Finem z Monako??
Kamikadze2000, 18.07.2014 19:44[!]
Może dlatego, że karierę kierowcy wyścigowego zawdzięcza niemieckiej nacji?? Kubica swoją drogą mógł jeździć pod flagą Włoch - więcej zawdzięczał temu krajowi, niż Polsce. Poza tym matka Nico jest Niemką. IMHO wolałbym go widzieć z fińską lub monakijską flagą - za dużo Szkopów... ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca