F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201420 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Nico Rosberg (P1): Dzisiejsze kwalifikacje były sporym wyzwaniem. Supermiękkie opony wystarczały tylko na jedno okrążenie, a bez FRIC musieliśmy sporo pracować nad ustawieniami. Początek był trudny, gdyż nie czułem się komfortowo podczas hamowania, jednak podczas weekendu cały czas się poprawiałem. Najszybsze okrążenie było bardzo dobre. Jestem naprawdę zadowolony z pole position podczas naszego domowego Grand Prix. Nie możemy jednak popadać w euforię z powodu wypadku, który przydarzył się Lewisowi. Dobrze, że nic mu się nie stało. Szkoda, bo chciałem powalczyć z nim. Jestem jednak pewny, że jutro będzie przedzierał się przez stawkę, gdyż nasze auto nadal jest najszybsze. Niemieccy fani mogą liczyć na interesujący wyścig.

Lewis Hamilton (P15): Samochód był dziś świetny. Hamowałem tam gdzie zwykle, jednak nagle straciłem ciśnienie w układzie hamulcowym. Zaskoczyło mnie to i uderzyłem w ścianę. Nie jest to zbyt dobre uczucie, kiedy można tylko ściągnąć ręce z kierownicy i przygotować się na uderzenie. Na szczęście nic mi nie jest, mam kilka siniaków na nogach, jednak jutro nic nie mnie powstrzyma przed startem w wyścigu. Szkoda, bo chłopaki ciężko pracowały przez całą noc, nawet o 01:00 dostałem maila z wiadomością o zmianie ustawień. To się opłaciło, gdyż dzisiejszej wszystko było idealne. Później jednak nie mieliśmy szansy zrobienia chociaż pięciu okrążeń. Nie wiem gdzie będziemy startować, gdyż to zależy od uszkodzeń samochodu, jednak dam z siebie wszystko, aby odrobić straty tak jak na Silverstone.

Toto Wolff, szef Mercedes Motorsport: Dziś mamy mieszane uczucia. Cieszymy się, że Lewis wyszedł cało z krasy. Awaria tarczy hamulcowej tuż po założeniu jej jest nieakceptowalna i musimy zobaczyć, co można z tym zrobić. Sprawdzimy też jakie uszkodzenia powstały w samochodzie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z Nico na pole position. Udało mu się wykonać świetną robotę w trudnych warunkach. Gratulacje dla Williamsa za drugie i trzecie miejsce.

(Paweł Zając)
 
Williams

Valtteri Bottas (P2): Samochód był dziś świetny i jest gotowy do wyścigu. Tak jak zespół jestem bardzo zadowolony z wyniku. Ostatnie okrążenie było prawie idealne. Mercedes nadal jest szybszy niż my, jednak jutro będziemy ciężko pracować, aby znaleźć się z przodu. Celem jest utrzymanie się przed Red Bullem i Ferrari. Mamy nadzieję, że zapowiadane niższe temperatury zagrają na naszą korzyść.

Felipe Massa (P3): To były bardzo pozytywne kwalifikacje. Moje okrążenie nie było idealne, jednak mamy drugie i trzecie miejsce, więc nie ma powodów do narzekania. Wyścig będzie trudny, więc kwalifikacje były ważniejsze niż zwykle. Mam nadzieję, że to przełoży się na dobry wynik w niedzielę.

Rob Smedley, dyrektor ds. osiągów: To był dobry wynik. Zmaksymalizowaliśmy nasze osiągi podczas weekendu, a kierowcy dobrze przygotowali nas do wyścigu. Kwalifikacje są ważne, a my mamy także dobre tempo wyścigowe, więc teraz trzeba zamienić to na punkty. Mamy nadzieję poprawić naszą pozycję w mistrzostwach.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Kevin Magnussen (P4): To był dobry dzień. Myślę, że wyciągnęliśmy wszystko z samochodu, a strategia na kwalifikacje była idealna. Pokonanie Red Bulla było świetnym osiągnięciem i czułem, że nie tracimy zbyt dużo do czołówki. W lepszych wynikach nie ma jednak żadnej magii – ciężka praca dała efekty. Nasze auto nadal nie jest najlepsze, jednak balans jest dobry i można się nim ścigać. Zaczynamy regularnie wyciągać jego pełny potencjał. Jutro będzie, jednak zupełnie inaczej. Prognozy mówią, że będzie chłodniej, a w dodatku może pojawić się deszcz. Możemy mieć przez to więcej problemów, jednak czwarta pozycja nie jest złym sposobem na rozpoczęcie wyścigu.

Jenson Button (P11): To nie jest łatwy weekend. Szkoda, gdyż lubię się tu ścigać, ale mamy problemy z balansem samochodu. W kwalifikacjach natrafiłem na korek podczas mojego pierwszego przejazdu w Q2 i przez to nie wszedłem do Q3. W drugim przejeździe zmienił się balans, samochód był nadsterowny i po prostu nie byłem dość szybki. Nasze tempo na długich przejazdach nie było zbyt dobre w piątek. Mieliśmy problemy w tych warunkach, jednak mam nadzieję, że będzie lepiej, gdyż prognozy mówią o niższych temperaturach.

Eric Boullier, szef zespołu: Kevin zalicza fantastyczny weekend, zwieńczony wspaniałymi osiągami podczas kwalifikacji. Świetnie dostosował się do pakietu poprawek i nabiera tempa oraz pewności siebie podczas każdej sesji. Niestety Jenson nie miał dziś szczęścia natrafiając na korek w Q2, a później zmagał się z nadsterownością, przez co stracił trochę czasu. Start spoza pierwszej dziesiątki oznacza, że możemy dowolnie wybrać opony, co nie jest takie złe. Wyraźne efekty pracy są bardzo motywujące dla zespołu. Cały czas powtarzaliśmy, że musimy skupić się i pracować odrobinkę ciężej niż nasi rywale. Dzięki temu zmniejszamy stratę, może tylko o niewielki ułamek sekundy, jednak przydaje się to wtedy, kiedy poprawa zaczyna być widoczna. Myślę, że wchodzimy teraz w ten etap. Wiedziałem, że nie będzie to łatwy weekend, jednak zaczynamy wyjeżdżać na prostą.

(Paweł Zając)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P5): Dziś nie było najgorzej. Mogliśmy być odrobinę wyżej, jednak moje okrążenie było całkiem niezłe. Poprawiłem się względem Q2, więc za bardzo nie można narzekać na to okrążenie, ale nadal tracimy jako zespół. Wiedzieliśmy, że Mercedes jest silny, jednak Williams cały czas pokazuje się z dobrej strony, a dziś także pojawił się McLaren z Kevinem. Myślę, że jutro walka w czołowej ósemce będzie bardzo zacięta, a my będziemy mogli powalczyć o trzecie miejsce.

Sebastian Vettel (P6): To był trudny dzień i ostatni przejazd mi nie wyszedł, jednak ogólnie nie było źle. Po południu lepiej czułem się w samochodzie niż rano, więc jest dobrze. Nie wiemy jaka pogoda będzie jutro, ale jesteśmy w niezłej sytuacji, więc możemy liczyć na dobry wynik.

Christian Horner, szef zespołu: Piąte i szóste miejsce, to chyba nasze dzisiejsze maksimum. Jesteśmy bardzo konkurencyjni w pierwszym i trzecim sektorze, jednak drugi zdecydowanie jest domeną auta napędzanych silnikami Mercedesa. Mimo to obaj kierowcy dali z siebie wszystko. Jutro, w takich warunkach, będziemy mieli szansę na walkę o wyższe pozycje.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P7): Nie możemy być zadowoleni z siódmego miejsca, jednak to pokazuje, jak podczas tego weekendu mamy wzloty i upadki. Wydaje mi się, że dziś wycisnąłem z bolidu wszystko. Wydaje mi się, że w wyścigu będziemy cierpieli jeszcze mocniej z powodu zużycia opon. Przy tak dużych temperaturach, tylne opony mocno się ślizgają i bardzo ważnym będzie wybór odpowiedniej liczby postojów. Prognoza jest niejasna, być może będzie padało, więc musimy być gotowi na wykorzystanie tego. Tutaj, tak samo jak w Austrii, Mercedes i Williams są poza zasięgiem, jednak damy z siebie wszystko, by wygrać rywalizację w dalszej grupie. Mam nadzieję na wyścig z dużą ilością wyprzedzania, jednak nie oczekuję wielu niespodzianek, ponieważ usunięcie systemu FRIC nie spowodowało większych zmian.

Kimi Raikkonen (P12): Podczas tego weekendu z powodu kilku problemów technicznych spędziłem więcej czasu w garażu niż normalnie, jednak prowadzenie bolidu poprawiło się. Dzisiaj w Q1 był nieźle, jednak w Q2, gdy założyliśmy drugi komplet super-miękkiej mieszanki, samochód zaczął się mocno ślizgać i za szeroko pojechałem tyłem w drugim zakręcie. Później nie dało się już poskładać mocnego okrążenia. Nie jestem zadowolony z mojej pozycji startowej, jednak mam nadzieję, że jutro będzie lepiej. Być może pogoda będzie inna i temperatury będą niższe. Postaramy się wykorzystać każdą okazję, jednak chcemy zaliczyć dobry wyścig i zgarnąć nieco punktów.

Pat Fry, dyrektor ds. podwozia: Wynik kwalifikacji daleki jest od zadowalającego, pomimo tego, że jest czymś czego oczekiwaliśmy, biorąc pod uwagę poziom naszych osiągów. Wyścig najprawdopodobniej odbędzie się przy innej pogodzie, z niepewną prognozą, co może być kluczowym czynnikiem. Temperatury były dziś bardzo wysokie, nigdy nie jest to łatwa sytuacja dla kierowców. Taki tor wymaga maksimum koncentracji, ponieważ jest dość krótki i łatwo stracić ułamki sekund. Tak też się stało w przypadku Kimiego, który stracił w drugim zakręcie i nie był w stanie awansować do Q3. Jeśli chodzi o Fernando, udało mu się poprawić w końcówce i jechał na limicie. Nie mógł zrobić niczego więcej. Jutro deszcz może się pojawić i przynieść nieco niespodzianek, więc musimy być na to gotowi. Jednakże jeśli nie będzie padało to najważniejsze będzie dbanie o opony.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat (P8): Jestem zadowolony z moich kwalifikacji, szczególnie, że warunki były dość trudne. Musieliśmy zwracać uwagę na wiele czynników, włączając w to dbanie o opony. Zespół wykonał świetną pracę przystosowując się do warunków i udało nam się wykonać solidną pracę. Tak więc możemy być zadowoleni z ósmej lokaty i celować wysoko w jutrzejszym wyścigu.

Jean-Eric Vergne (P13): To był naprawdę ciężki dzień, jak możemy zobaczyć po czasach i jednak dziesiąta decydowała o wejściu do Q3. Ogólnie myślę, że były to niezłe kwalifikacje. Założyłem używane opony na pierwszy przejazd w Q2, podczas gdy inni mieli świeży komplet i to zdecydowało. Biorąc pod uwagę prognozę pogody, z możliwym deszczem i niższymi temperaturami, świeży komplet opon na wyścig daje mi przewagę. Będę starał się zgarnąć dobry wynik, pomimo startu z 13 pozycji.

Phil Charles, główny inżynier wyścigowy: Ogólnie jesteśmy bardzo zadowoleni z dzisiejszego dnia. Wczoraj nie byliśmy zadowoleni z obu bolidów, jednak inżynierowie wykonali świetną pracę i poprawili balans. Pracowali bardzo dobrze z dwoma kierowcami nad ustawieniami i wynikiem tego był krok naprzód dzisiaj. Danił wykonał świetną robotę w kwalifikacjach, a Jean-Eric miał nieco pecha. Był naprawdę blisko, jednak nie udało mu się, podczas gdy Danił, który był zaledwie o jedną dziesiątą szybszy, wszedł do Q3. Obaj kierowcy pokazali się z dobrej strony. Miejmy nadzieję, że Jev zaliczy dobry wyścig, a Danił przełoży dobry wynik z czasówki na punkty.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P9): Czuję się całkiem szczęśliwy i usatysfakcjonowany z dziewiątego pola, jest to miejsce, w którym spodziewaliśmy się być. W ten weekend nasze tempo na pojedynczym kółku nie było zbyt dobre, ale wejście do pierwszej dziesiątki stawia nas w dobrej pozycji i być może pozwoli na wydobycie jak najwięcej z naszych osiągów na długich dystansach, a one wyglądają dość optymistycznie. Jutro będzie szalony wyścig, ze względu na upał i odpowiednie zarządzanie oponami będzie kluczowe. Podczas ciepłych wyścigów spisywaliśmy się całkiem dobrze, więc jutro spodziewamy się właśnie tego. Celem jest zdobycie punktów obydwoma samochodami.

Sergio Perez (P10): Jestem bardzo szczęśliwy, że udało mi się wejść do Q3, ponieważ chłopaki zrobili niesamowitą pracę, przygotowując samochód na końcówkę Q2 po drobnych problemach. Nie byliśmy w stanie ukończyć pierwszego przejazdu na nowych oponach, co utrudniło nam pracę, ponieważ tor cały czas ulegał zmianie, podobnie jak wiatr i temperatura. Mieliśmy tylko jedną szansę na wejście do pierwszej dziesiątki i zrobiliśmy to po świetnym okrążeniu. Uważam, że dziewiąte i dziesiąte miejsce jest dla nas sprawiedliwym wynikiem, ale uważam, iż jutro powinniśmy mieć jeszcze lepszy wyścig, zwłaszcza w suchych warunkach. Będzie to wyścig, w którym będzie trzeba bardzo dobrze zarządzać ogumieniem i jestem przekonany, że możemy uzyskać niezły wynik.

Robert Fernley, zastępca szefa zespołu: Wejście do pierwszej dziesiątki z obydwoma samochodami było naszym celem i zespół powinien czuć się zadowolony z wyników. Po starcie z piątej linii, nasze auta powinny prezentować mocne osiągi i być w stanie powalczyć z kierowcami z przodu. Gorące warunki faworyzowały nas w tym roku, więc myślę, że powinniśmy być spokojni o nasze wyniki, jeśli taka sytuacja dalej się utrzyma. Całkiem dobrze rozumiemy opony po pracy wykonanej w piątek i jeżeli jutro dobrze się spiszemy, to będziemy w stanie zdobyć dużą liczbę punktów.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Lotus

Romain Grosjean (P14): Za cel postawiliśmy dziś sobie awans do Q2 i udało nam się go osiągnąć. Nasi chłopcy dobrze się spisali. Wciąż nie jesteśmy tak szybcy jak byśmy tego chcieli. Nieobecność w czołówce nie jest idealna, ale samochód nie sprawia wrażenia złego. Po prostu brak nam docisku. Nasz zespół był jednym z pierwszych który korzystał z systemu FRIC, więc jego usunięcie z bolidu jest dla nas dużą zmianą. Istnieje szansa na to, że przed jutrzejszym wyścigiem zmienią się warunki pogodowe, więc musimy wykorzystać każdą nadarzającą się okazję.

Pastor Maldonado (P19): Wciąż pracujemy nad poprawą osiągów które pogorszyły się po wprowadzeniu zmian w zawieszeniu. Wydaje mi się że jesteśmy w stanie tego dokonać, ale na razie się to na nas mocno odbija. Stoimy przed koniecznością szczegółowego badania pracy bez systemu FRIC i tego, jak jego usunięcie wpływa na aerodynamikę. Robimy co w naszej mocy by sobie z tym poradzić. Czeka nas jutro długi i ciężki wyścig, ale jak zawsze pojedziemy po najlepszy możliwy rezultat.

Alan Permane, dyrektor ds. operacji na torze: Za nami trudna sesja. To jasne że brakuje nam tempa względem konkurencji, a zmiany w zawieszeniu jakich musieliśmy dokonać przed tym weekendem mocno pokrzyżowały nam szyki. Romain i Pastor robili dziś co mogli z bolidem E22, jednak potrzebujemy poprawy naszego ogólnego tempa.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Adrian Sutil (P16): Niestety technika nie była dziś po naszej stronie. Rano wykonałem tylko jeden przejazd przez co nie udało się nam dobrze przygotować do kwalifikacji. Szkoda ponieważ dziś możliwy był nawet awans do Q3. Bacząc na czas jaki straciliśmy w trakcie trzeciego treningu, nie mogliśmy się jednak spodziewać niczego więcej niż mamy. Daliśmy z siebie wszystko. Mieliśmy też pecha z momentem wywieszenia czerwonej flagi. Byłem wtedy na naprawdę dobrym okrążeniu.

Esteban Gutierrez (P17): Wykonaliśmy dziś wszyscy kawał dobrej roboty. Od drugiego treningu ciężko pracowaliśmy nad poprawą naszych osiągów. Zespół dopracował każdy drobny szczegół i wszystko pracowało dziś jak należy. Nie mogę narzekać na mój występ w Q1, jednak w Q2 zabrakło mi trochę do poprawy pozycji. Biorąc pod uwagę nasze wczorajsze tempo, to dokonaliśmy solidnego postępu. Czeka nas interesujący wyścig ze względu na trudności w zapanowaniu nad zużyciem ogumienia. Damy z siebie wszystko. Mam nadzieję, że nasze starania zostaną nagrodzone.

Monisha Kaltenborn, szef zespołu: Wynik odzwierciedla mniej więcej nasze miejsce w stawce. Szkoda że Esteban zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie jutrzejszego wyścigu. Skupiamy się w stu procentach na jutrzejszej rywalizacji. Musimy zagwarantować, że nie popełnimy żadnych błędów.

(Nataniel Piórkowski)
 
Marussia

Jules Bianchi (P18): Dobrze nam dziś poszło więc mogę być zadowolony. Na moim drugim szybkim okrążeniu popełniłem drobny błąd, może straciłem dziesiętną sekundy, ale z drugiej strony do maksimum wykorzystywaliśmy dziś potencjał bolidu. Jestem przed tymi, przed którymi powinienem być, w dodatku blisko Sutila więc myślę że czeka nas dobry wyścig. Pogoda jest dość wymagająca, ale jutro możemy tak o niej mówić z zupełnie innego powodu.

Max Chilton (P21): Jestem zadowolony z pracy jaką wykonałem podczas kwalifikacji. Nie jest to co prawda rezultat na jaki liczyliśmy, ale biorąc pod uwagę fakt że o poranku korzystałem tylko z podstawowej mieszanki, nie jest on wcale taki zły. W trzecim treningu pojawiła się usterka elektroniki, przez co straciłem połowę sesji. Jestem tylko trochę sfrustrowany, bo wiem że samochód mógł pojechać wiele szybciej. Jestem pewny, że możemy poprawić się przed wyścigiem.

John Booth, szef zespołu: Wygląda na to że zmiany, jakie zostały wymuszone przed tym weekendem korzystnie odbiły się na formie Sauberów, przez co dziś nie dorównywaliśmy ich tempu. Wydaje się jednak, że zbliżyliśmy się nieco do Lotusów utrzymując jednocześnie naszą przewagę nad Caterhamami. Prognozy pogody na jutro nie są jednoznaczne, ale niezależnie od nich naszym celem jest awans względem pozycji wywalczonych w trakcie dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej.

(Nataniel Piórkowski)
 
Caterham

Kamui Kobayashi (P20): Przed startem kwalifikacji temperatury nieco się podniosły, ale mimo tego pozostaliśmy przy naszych planach wykonania dwóch przejazdów na supermiękkich oponach. Pierwszy poszedł w porządku, ale zdawałem sobie sprawę z tego że muszę pojechać nieco szybciej, więc po kraksie Lewisa dostosowaliśmy strategię do warunków sesji i wyjechaliśmy na jedno szybkie kółko, także na opcjonalnej mieszance. Sądzę że wycisnąłem z samochodu ile się dało – balans samochodu przechodził w ostatnim sektorze w nadsterowność, a pod koniec okrążenia mocno wzrosła degradacja opon i walczyłem by zapanować nad tyłem samochodu, więc nie byłem w stanie urwać z czasu nic więcej. Teraz myślimy tylko o niedzieli. Pogoda może się jutro nieco zmienić. To może być nasza szansa, ale tak czy owak – będziemy naciskać.

Marcus Ericsson (): Trzeci trening był dziś dla mnie trochę dziwny. Nie byłem w stanie znaleźć zadowalającego balansu, a mniej więcej na piętnaście minut przed końcem sesji odkryliśmy usterkę układu hydraulicznego. Przez nią nie mogłem przejechać symulacji czasówki. Niestety problem, który Renault określiło jako wyciek płynu hydraulicznego z przepustnicy oznaczał, że nie mogłem wziąć udziału w kwalifikacjach. Szkoda, ale jutro liczę na poprawę, szczególnie że dysponujemy tu bolidem lepszym niż podczas kilku ostatnich wyścigów.

(Nataniel Piórkowski)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca