F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201420 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P2/P1): To był naprawdę udany dzień. Nawierzchnia była bardzo nagrzana więc trudno było znaleźć zadowalający balans. Ogólnie zresztą znajdujemy się na dość wymagającym obiekcie. Samochód zachowuje się teraz nieco inaczej – wszyscy dokonują zmian w ustawieniach w innym kierunku niż miało to miejsce w przeszłości, ale wciąż mam wielką frajdę z jazdy bolidem. Ze względu na pogodę trudno było zapanować nad oponami. Wiemy, że w wyścigu będziemy musieli bardzo ostrożnie się z nimi obchodzić. W nocy przeanalizujemy dane i dobrze się nawodnimy, bo szykuje się kolejny upalny dzień.

Nico Rosberg (P1/P2): Mieliśmy dziś pewne trudności, ponieważ musieliśmy pracować nad nowymi ustawieniami w samochodzie pozbawionym systemu FRIC. Niezależnie od tego nasze starania poszły w dobrym kierunku. Było dziś bardzo gorąco. Supermiękka mieszanka nie wytrzyma tu zbyt wielu okrążeń, więc szykuje się wymagający wyścig. Mieliśmy dziś trochę zamieszania w alei serwisowej gdy mój kolega z zespołu pojawił się w boksach tuż przed moim planowanym zjazdem. Chłopcy z ekipy zareagowali bardzo szybko i schłodzili mój samochód ściągając przy tym z bolidu Lewisa moje opony. Świetnie jest wrócić do Niemiec. Liczę na duże wsparcie kibiców – celujemy w zapewnienie im doskonałego widowiska.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P4/P3): Myślę, że opony i pogoda ustawią ten wyścig. Dzisiaj byliśmy zadowoleni z progresu i wydaje się, że mamy najmniejszą stratę w tym sezonie, jednak jutro tak naprawdę zobaczymy jak jest naprawdę. Myślę, że mieliśmy dziś dobry bolid i wycisnęliśmy z niego wszystko. Miejmy nadzieję, że bedziemy walczyli z liderami w dalszej części weekendu.

Sebastian Vettel (P6/P8): Myślę, że możemy się poprawić przed jutrem. Wydaje mi się, że brak systemu FRIC nie zrobił zbyt wiele różnicy, jednakże nie mieliśmy odpowiedniego poglądu na inne bolidy. Myślę, że różnice będą małe w dalszej części weekendu. Dobrze jest być na torze w pobliżu miejsca, w którym dorastałem i nie mogę się doczekać wyścigu.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Kimi Raikkonen (P8/P4): Tak jak w każdy piątek nasz program zakładał pracę nad ustawieniami w pierwszym treningu i ocenę ogumienia oraz symulację wyścigową w drugim. Niestety o poranku straciłem trochę czasu przez usterkę techniczną i nie byłem w stanie przejechać dodatkowego stintu na miękkich oponach, ale dzięki wysiłkom naszej ekipy udało mi się szybko wrócić na tor. Po południu nadrobiliśmy stracony czas i odnotowaliśmy poprawę na wszystkich możliwych frontach. Ogólnie możemy być umiarkowanie zadowoleni, ale wciąż jest za wcześnie by czynić jakiekolwiek prognozy. By dowiedzieć się czegoś więcej musimy poczekać do jutra.

Fernando Alonso (P3/P9): Miło jest wrócić na Hockenheim. Wiążę z tym miejscem fantastyczne wspomnienia i bardzo lubię ten tor. Dziś koncentrowaliśmy się na ustawieniach i staraliśmy się przystosować do temperatur, które przez cały weekend mają być ekstremalnie wysokie. Nie miałem problemów ani z podstawową ani z opcjonalną mieszanką, więc musimy tylko zrozumieć jak będą zachowywały się one w trakcie wyścigu i jaka będzie panowała wtedy pogoda. Nie wydaje mi się że zakaz FRIC dużo zmienił w stylu jazdy. Musimy się po prostu dostosować i przygotować jak najlepiej z tym, czym dysponujemy.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Kevin Magnussen (P7/P5): Temperatury były dziś bardzo wysokie więc największym wyzwaniem była dla nas praca ogumienia. Trudno ją zrozumieć, zwłaszcza jeśli w niedzielę ma zmienić się pogoda i trochę się ochłodzi. Nie jestem w stanie wytłumaczyć relatywnie małej straty do samochodów z czołówki, ale dziś wszyscy realizowali różne programy i mieli w zbiornikach swoich samochodów różne zapasy paliwa. Nowe tylne skrzydło, jakie dziś testowałem sprawia dobre wrażenie. Nie wpływa negatywnie na nasz samochód, więc liczę że pozostanie z nami na dłużej. Pomimo braku FRIC samochód wciąż spisuje się naprawdę dobrze. Na tę chwilę możemy być z niego całkiem zadowoleni. Nie wolno nam jednak tracić koncentracji – to tylko treningi. Mam nadzieję, że dokonaliśmy dziś postępów.

Jenson Button (P5/P7): Patrząc na tabelę można powiedzieć że spisaliśmy się całkiem dobrze, ale prawdą jest, iż mamy trochę problemów na dłuższych stintach – chodzi szczególnie o przegrzewanie się opon. W takich temperaturach trudno optymalnie nimi zarządzać, szczególnie mam tu na myśli pracę supermiękkiej mieszanki. Przetestowaliśmy dziś masę interesujących rzeczy – jutro będę miał ich w swoim samochodzie jeszcze więcej. Mam nadzieję że tylne skrzydło będzie odpowiadało mojemu bolidowi. Czasem trudno jest się zorientować jaką przewagę dają nowe części, gdy w sobotę masz tylko kilka okrążeń by je wypróbować. Nasz samochód bez FRIC nie prowadzi się inaczej, nie czuć zbyt wielkiej różnicy. Damy teraz z siebie wszystko i jutro będziemy naciskać trochę mocniej.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Felipe Massa (P11/P6): Za nami udany dzień. Wykonaliśmy sporo pracy przy ustawieniach, zwłaszcza po zmianach jakich dokonaliśmy w obszarze przedniego zawieszenia. Liczę że przez cały weekend będziemy mogli bazować na naszych postępach. Dokonaliśmy właściwych korekt pomiędzy pierwszym a drugim treningiem – to dobrze. Musimy być ostrożni ponieważ prognozy na niedzielę mówią o deszczu. Musimy myśleć z wyprzedzeniem i przygotować na to nasz bolid.

Valtteri Bottas (P--/P10): Tor był dziś bardzo gorący co mocno odbijało się na oponach. Długie przejazdy na supermiękkiej mieszance nie były łatwe i właśnie na tym musimy się teraz skoncentrować w naszych pracach. Interesujące było analizowanie zmian mechanicznych jakich dokonaliśmy w zawieszeniu. Zebraliśmy sporo danych do analizy. Wciąż możemy odnotować poprawę i mamy nadzieję że tak się stanie.

Susie Wolff (P15/P--): Samochód spisywał się dziś naprawdę dobrze i byłam w stanie przejechać solidną liczbę okrążeń. Poprawiałam się z okrążenia na okrążenie i użyłam nowego kompletu ogumienia. Byłam dobrze przygotowana do dzisiejszego występu a chłopcy postarali się, aby dziś wszystko działało jak należy. Wiedziałam, że dziś nie będzie źle i gdy w początkowej fazie treningu pojawił się problem zachowałam spokój i wróciłam do garażu. Przez resztę sezonu będę kontynuowała pracę w symulatorze wyczekując kolejnej okazji poprowadzenia bolidu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Adrian Sutil (P10/P11): To był trudny dzień. Z powodu wysokich temperatur nie było łatwo znaleźć dobrych ustawień. Sytuacja jest jednak taka sama dla wszystkich. Upał sprawił również, że ciężko jest oszczędzać opony. Poza tym miałem bardzo dużo podsterowności, jednak pozytywne jest to, że zmniejszyliśmy stratę do czołowej dziesiątki. Celem na jutro jest utrzymanie dzisiejszych osiągów.

Esteban Gutierrez (P--/P18): Po południu starałem się nadrobić program, gdyż ominął mnie pierwszy trening. Głównie skupiałem się na odpowiednim wyczuciu samochodu. Eksperymentowaliśmy z różnymi rzeczami i oba auta były inaczej ustawione. Podczas mojego ostatniego stintu znacznie się poprawiłem. Teraz analizujemy dane i zdecydujemy jaki kierunek powinniśmy obrać jutro.

Giedo van der Garde (P16/P--): To była dobra sesja. Byłem w stanie zrealizować poranny program. Pracowałem nad ustawieniami i kilkoma innymi rzeczami. Teraz będziemy analizować dane. Myślę, że zespół jestem zadowolony z informacji zwrotnych oraz kierunku, który obraliśmy. Dziś skupiałem się przede wszystkim na stałych osiągach oraz odpowiednim zarządzaniu oponami.

(Paweł Zając)
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat (P9/P12): Kolejny typowy piątek gdzie wykonaliśmy cały program. Przyjrzymy się danym i przygotujemy się na jutro. Moim zdaniem możemy dobrze się spisać. Upał? Cóż, oznacza to tylko tyle, że musimy bardziej dbać o opony, jednak warunki są takie same dla każdego, więc musimy robić co do nas należy.

Jean-Eric Vergne (P12/P15): Nie powiedziałbym, że zaliczyliśmy perfekcyjny piątek. Nie byłem zadowolony z balans w obu sesjach i oznacza to, że mamy wiele przed sobą do zrobienia. Musimy przeanalizować dane, które zebraliśmy, by poprawić bolid i naszym celem jest dobra sesja kwalifikacyjna. Zwłaszcza na tym torze, ważna jest wysoka pozycja startowa. Poprawa jest możliwa, bo robiliśmy to już w przeszłości, więc jestem pewny siebie.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Sergio Perez (P14/P13): Czuję się całkiem zadowolony ponieważ zrealizowaliśmy nasz program i wiele się nauczyliśmy. Po południu samochód dobrze sobie radził, zwłaszcza na dłuższych przejazdach, więc nie mogę się już doczekać niedzieli. Pracowaliśmy dziś także nad tempem kwalifikacyjnym, ale niezależnie od tego na którym miejscu skończymy czasówkę jesteśmy w stanie przebić się do przodu i powalczyć o punkty.

Nico Hulkenberg (P13/P14): Nie był to dla nas najłatwiejszy dzień, ale z perspektywy całego zespołu możemy być zadowoleni, że udało nam się wykonać całą najważniejszą pracę. Trudno określić nasze prawdziwe tempo ponieważ mój krótki przejazd był naznaczony kilkoma żółtymi flagami. Czuję że stać nas na więcej, szczególnie gdy złożymy czyste okrążenie. Nadal wydaje mi się, że przez noc możemy poprawić nasze osiągi.

(Nataniel Piórkowski)
 
Lotus

Pastor Maldonado (P18/P16): Za nami nienajlepszy dzień. Pracowaliśmy trochę nad zmianami zawieszenia. Spędziliśmy sporo czasu na torze oceniając jak zachowuje się samochód z jego nową konfiguracją. Mamy pole do poprawy. Temperatura była dziś ekstremalnie wysoka i wiemy, że przez weekend może zdarzyć się dosłownie wszystko. Zachowamy spokój i będziemy chcieli w pełni wykorzystać potencjał bolidu.

Romain Grosjean (P17/P17): Na pewno nie był to najłatwiejszy dzień. Nasze osiągi nie spełniały do końca oczekiwań a ja przeżyłem dość straszny moment, gdy w drugim zakręcie nie doszło do dezaktywacji DRS – mogę wam powiedzieć, że to bardzo wyjątkowe odczucie! Nasi chłopcy wykonali kawał dobrej roboty by rozwiązać problem z tylnym skrzydłem i byliśmy w stanie kontynuować sesję. Samochód nie spisywał się dziś źle, ale nie byliśmy w stanie odblokować zasobów tempa przy korzystaniu z innej konfiguracji zawieszenia. Wszyscy ciężko pracują i mam nadzieję że przed jutrem uda nam się zyskać lepsze zrozumienie problemu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Marussia

Jules Bianchi (P20/P19): Zajęło nam dziś trochę czasu znalezienie ustawień, które by nas satysfakcjonowały. Zmiany jakie wprowadziliśmy negatywnie wpłynęły na balans, więc trochę się z nich wycofaliśmy. Po przerwie mogłem już jednak momentalnie poczuć, że samochód spisuje się lepiej a my poszliśmy we właściwym kierunku. Pomimo tego czeka nas wiele pracy w oparciu na nasze informacje. Było dziś bardzo gorąco – wszyscy mają z tym problemy, ale nie wpłynęło to na razie na nasz bolid.

Max Chilton (P22/P21): Zmagaliśmy się dziś trochę z balansem – nawet bardziej niż miało to miejsce podczas testów na Silverstone. Musieliśmy dokonać kilku zmian w ustawieniach. Spodziewaliśmy się takiego obrotu spraw i już teraz mogę powiedzieć, że dokonaliśmy dużych postępów. Sądzę że czeka nas interesujący weekend.

(Nataniel Piórkowski)
 
Caterham

Marcus Ericsson (P21/P20): W pierwszym treningu jechałem z innymi ustawieniami niż Kamui i muszę powiedzieć że od samego początku nie mogłem narzekać na ogólny balans samochodu. Traciłem jednak dużo czasu w drugim sektorze, gdy nadsterowność przechodziła w podsterowność ale po poprawieniu ustawień mechanicznych ostatni przejazd był już bardziej spójny. W drugim treningu, na drugim pomiarowym okrążeniu usłyszałem komunikat, że pojawił się problem z ciśnieniem paliwa i muszę zatrzymać samochód. Po przerwie udało nam się przejechać krótki wyjazd i przejść do długich przejazdów. Pomimo tego że straciliśmy trochę czasu to udało nam się chociaż po części zrealizować nasz plan.

Kamui Kobayashi (P19/P22): Pierwszy trening był dla mnie bardzo udany, na pewno lepszy niż przez kilka ostatnich weekendów. Dzięki dobrej niezawodności zrealizowaliśmy cały program. Samochód cierpiał na zbyt dużą podsterowność. Spróbowaliśmy kilku wersji ustawień i pod koniec sesji poczułem zdecydowaną poprawę. Pierwszy przejazd w drugim treningu liczył dziesięć okrążeń. Dokonaliśmy po nim kilku zmian, ale na drugim okrążeniu kolejnego stintu straciłem hamulce. Zjechałem na pobocze szesnastego zakrętu a w tylnych partiach samochodu pojawił się ogień. Moja sesja dobiegła końca, ale mimo tego jestem zadowolony z osiągów samochodu. Jeśli poprawimy niezawodność to może nasz czekać najlepszy weekend od całkiem długiego czasu.

(Nataniel Piórkowski)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca