F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201420 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Nico Rosberg zdominował kwalifikacje na torze Hockenheim i sięgnął po pierwsze pole startowe przed swoim domowym Grand Prix Niemiec.

Powracający po rocznej przerwie tor zaowocował nam kilkoma niespodziankami. Awarai hamulców wyeliminowała Hamiltona już podczas Q1, a w czołowej dziesiątce nie znaleźli się Button i Raikkonen.

Mimo tego, że treningi sugerowały zmniejszenie strat do Mercedesa, to Rosberg nie pozostawił rywalom cienia szans i miał ponad dwie dziesiąte sekundy przewagi nad drugim Bottasem. Później straty rosły już lawinowo, przez co szósty Vettel był przeszło sekundę z tyłu.

Q1

Kwalifikacje również stały pod znakiem upałów, więc kierowcy musieli rywalizować na torze rozgrzanym do przeszło 55 stopni. Jako pierwszy pomiarowe okrążenie przejechał Jenson Button, który wykręcił 1:20,264s. Czas Brytyjczyka nie był szczególnie dobry, więc inni kierowcy znaleźli się przed nim. Na 10 minut przed końcem na czele znajdował się Bottas z wynikiem 1:18,215s, przed Hamiltonem oraz Massą. Co ciekawe wszyscy zawodnicy nie zwlekali z wyjazdem, więc pomiarowego okrążenia na tym etapie nie zaliczył jeszcze tylko Marcus Ericsson, który został uziemiony przez problemy z hydrauliką.

Na siedem i pół minuty przed końcem sesji sędziowie wywiesili czerwoną flagę po wypadku Lewisa Hamiltona w dziesiątym zakręcie. W bolidzie Brytyjczyka doszło do awarii tarczy hamulcowej, co doprowadziło do utraty kontroli w środku zakrętu i uderzeniem w bariery przy dużej prędości. Wcześniej inni zawodnicy również mieli problemy i zdarzały im się wyjazdy poza tor, ale wtedy wszystko kończyło się tylko na niewielkiej stracie czasu.

Sesja została wznowiona o 14:19, a jako pierwszy na torze pojawił się Rosberg na supermiękkich oponach. Na swoim pierwszym pomiarowym okrążeniu Niemiec popełnił błąd i jak na razie nie spełniał zasady 107%. Po kolejnym kierowca Mercedesa oczywiście znalazł się na czele z wynikiem 1:17,631s. Większość zawodników pojawiła się na torze na około 5 minut przed końcem sesji. W tym momencie w strefie spadkowej znajdowali się Maldonado, Sutil, Gutierrez, Kobayashi, Chilton i Ericsson.

Końcówka stało pod znakiem supermiękkich opon, które pojawiły się we wszystkich bolidach na torze (w garażu został Bottas, który przed końcowymi przejazdami zajmował drugie miejsce). Przed Finem znaleźli się obaj kierowcy Red Bulla, a czołową dziesiątkę uzupełnili jeszcze Magnussen, Massa, Alonso, Button i kierowcy Toro Rosso. W końcówce trwała ostra walka między kierowcami Saubera oraz Lotusa i ostatecznie do kolejnego segmentu czasówki przemknęli się Grosjean i Gutierrez.

Do Q2 nie awansowali – Sutil, Bianchi, Maldonado, Kobayashi, Chilton, Ericsson, który w ogóle nie pojawił się na torze w związku z awarią.

Q2

Kierowcy nie śpieszyli się z wyjazdem, więc początkowe dwie i pół minuty upłynęło w totalnej ciszy. Jako pierwszy na torze pojawił się Nico Hulkenberg , który pociągnął za sobą inny. Pierwszym czasem było 1:18,270s kierowcy Froce India, które zaraz potem zostało pobite przez Felipe Massę – Brazylijczyk złamał barierę minuty i osiemnastu sekundy. Szybciej pojechali jednak Vettel, Bottas oraz Nico Rosberg, który znalazł się na czele z wynikiem 1:17,109s.

W użyciu od samego początku były supermiękkie opon, więc do grupy kierowców, którzy złamali barierę 1:18 dołączyli jeszcze Ricciardo, Alonso i podczas kolejnego przejazdu Magnussen. Na pięć minut przed końcem zrobiło się cicho, a w strefie spadkowej znajdowali się w tym momencie Raikkonen, Vergne, Grosjean, Gutierrez, Perez, który nie miał jeszcze czasu okrążenia, oraz Hamilton.

Do walki o Q3 nie włączyli się Rosberg, Vettel i Magnussen, którzy uznali, że ich czas jest wystarczająco dobry. Ostatecznie cała trójka miała racje, gdyż tylko Massie udało wskoczyć się na trzecie miejsce. Dobre kółko zaliczył Hulkenberg, który awansował na ósme miejsce, a w samej końcówce pomiarowe okrążenie zaliczył Perez, czym wypchnął Buttona z czołowej dziesiątki. Wcześniej szans na walkę o pole position pozbawił się Raikkonen, który popełnił błąd w nawrocie na swoim najlepszym okrążeniu.

Do Q3 nie awansowali – Button, Raikkonen, Vergne, Gutierrez, Grosjean i oczywiście Hamilton, który nie wyjechał na tor po kraksie w Q1.

Q3

Jako pierwsi do walki o pole position rzucili się kierowcy Force India. Jednak na jazdę na początku trzeciego segmentu czasówki zdecydowali się wszyscy poza Sebastianem Vettelem. Zarówno Perez jak i Hulkenberg zaczęli bardzo spokojnie z wynikami powyżej 1:19s, jednak kosmicznym czasem popisał się Rosberg, który przejechał Hockenheim z czasem 1:16,540s. Za jego plecami znaleźli się Bottas (1:17,057s), Massa, Magussen, Ricciardo, Alonso, Kwiat i kierowcy Force India.

Vettel w tym momencie był dopiero na początku swojego pomiarowego okrążenia, na którym ostatecznie udało mu się wykręcić czwarty czas – ze stratą sekundy do Rosberga i prawie 0,3s do Massy. Na drugi przejazd zdecydowali się wszyscy zawodnicy, nawet Nico Rosberg, który miał ponad pół sekundy przewago. Niemcowi oczywiście nigdy nie zagroził, jednak Magnussenowi udało się przeskoczyć oba Red Bulle, które również zamieniły się pozycjami – Ricciardo znalazł się przed Vettela. Alonso był siódmy, a czołową dziesiątkę zamknęli Kwiat, Hulkenberg i Perez.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 56°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 25%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kerb, 19.07.2014 16:25[!]
" Jako pierwszy na torze pojawił się Nico Hulkenberg , który pociągnął za sobą inny." czyli znowu bylejactwo.
marrcus, 19.07.2014 18:00[!]
Hamiton ładnie, serce rośnie :)
Dorel, 19.07.2014 20:37[!]
To nie jest jego domowe Grand Prix, bo tak Lewis mówił :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca