|
|
|
|
|
|
Pirelli Magyar Nagydíj 2014 | 27 lipca |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,630 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:24,482 | - | - | 38 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:24,720 | 0,238 | 0,238 | 38 |
3. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:25,111 | 0,629 | 0,391 | 33 |
4. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:25,437 | 0,955 | 0,326 | 26 |
5. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:25,580 | 1,098 | 0,143 | 34 |
6. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:25,730 | 1,248 | 0,150 | 30 |
7. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:25,983 | 1,501 | 0,253 | 29 |
8. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:25,999 | 1,517 | 0,016 | 37 |
9. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:26,234 | 1,752 | 0,235 | 33 |
10. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:26,402 | 1,920 | 0,168 | 18 |
11. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:26,689 | 2,207 | 0,287 | 42 |
12. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:26,703 | 2,221 | 0,014 | 37 |
13. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:26,789 | 2,307 | 0,086 | 39 |
14. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:26,919 | 2,437 | 0,130 | 41 |
15. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:27,013 | 2,531 | 0,094 | 39 |
16. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:27,019 | 2,537 | 0,006 | 40 |
17. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:27,021 | 2,539 | 0,002 | 14 |
18. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:27,480 | 2,998 | 0,459 | 32 |
19. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:28,370 | 3,888 | 0,890 | 35 |
20. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:28,469 | 3,987 | 0,099 | 26 |
21. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:28,586 | 4,104 | 0,117 | 35 |
22. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:29,036 | 4,554 | 0,450 | 34 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:30,396 |
|
|
Pierwszym który pojawił się na torze był Max Chilton. Kierowca Marussii opuścił pit lane dwie minuty po zapaleniu się zielonego światła. Brytyjczyk jako pierwszy zaliczył również pierwsze pomiarowe okrążenie – 1:34,426, jednak ten wynik szybko został poprawiony przez Ericssona.
Po 10 minutach na czele znalazł się Nico Hulkenberg przed Pastorem Maldonado i Jeanem-Ericiem Vergne. W użyciu nadal były pośrednie opony, a na torze nie pojawili się jeszcze zawodnicy Ferrari, Williamsa, Mercedesa i Red Bula. Pierwsze minuty sesji nadal obfitowały też w drobne wyjazdy poza tor, choć Maldonado zdążył już stracić kontrolę nad autem i kręcił się w dziewiątym zakręcie.
Zawodnicy Mercedesa przejechali swoje okrążenia gdy zegar pokazywał 74 minuty do zakończenia sesji. Hamilton zaczął spokojnie i był dopiero dwunasty, jednak Rosberg od razu przejechał szybkie okrążenie i wskoczył na czoło z wynikiem 1:27,112s, wyprzedzając Alonso i Bottasa. Niedługo później szybkie okrążenie przejechał Vettel wskakując na pierwsze miejsce, jednak przed upływem pierwszy 30 minut jazdy prowadzenie odzyskał Mercedes – Hamilton z czasem 1:26,161s wyprzedzał Rosberga i właśnie Vettela.
Pół godziny było też czasem, po jakim pojawiły się pierwsi zawodnicy na miękkich oponach. Zmianę rozpoczął Hulkenberg, który dzięki temu wskoczył na trzecie miejsce w tabeli. Kolejne wyjazdy na lepszej gumie sprawiały, że widzieliśmy kilkukrotne zmiany na prowadzeniu, jednak gdy opony z żółtymi oznaczeniami pojawiły się na W05 powróciliśmy do dobrze znanego stanu rzeczy – na czele znalazł się Hamilton przed Rosbergiem, a zawodnicy Mercedesa byli jedynymi, którym udało się pokonać barierę minuty i 25 sekund.
Po serii szybkich okrążeń zespoły praktycznie od razu skupiły się na dłuższych przejazdach na miękkich oponach, zwłaszcza że sprawiały one zawodnikom trochę problemów. Na 30 minut przed końcem na czele znajdował się Hamilton przed Rosbergiem, Vettelem i Alonso, który był ostatnim z zawodników mieszczącym się w sekundzie straty do Brytyjczyka. Piąty na tym etapie był Magnussen przed Raikkonenem, Ricciardo, Bottasem, Buttonem i Massą. Warto dodać, że Brazylijczyk zaliczył sporą przygodę, kiedy stracił kontrolę nad bolidem podczas dohamowania do szykany. Ostatecznie jednak skończyło się tylko na obrocie i zniszczonych oponach. Niedługo przed 15 na torze w końcu pojawił się również Grosjean, który wcześniej siedział w garażu z powodu problemów z silnikiem.
Ostatnie pół godziny stanęło pod znakiem dalszych symulacji i mimo tego, że na torze było sporo ruchu, to jednak nie doszło do znaczących zmian w tabeli z czasami. W końcówce na torze nie pojawił się Massa, który po swoim obrocie zjechał do garażu i pozostał tam do końca sesji. Ostatecznie więc najszybszy był Hamilton przed Rosbergiem, Vettelem i Alonso.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 54°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 3,7 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|