|
|
|
|
|
|
Pirelli Magyar Nagydíj 2014 | 27 lipca |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,630 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:24,048 | - | - | 21 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:24,095 | 0,047 | 0,047 | 24 |
3. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:24,455 | 0,407 | 0,360 | 16 |
4. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:24,678 | 0,630 | 0,223 | 15 |
5. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:24,685 | 0,637 | 0,007 | 21 |
6. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:24,769 | 0,721 | 0,084 | 11 |
7. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:24,818 | 0,770 | 0,049 | 19 |
8. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:24,867 | 0,819 | 0,049 | 21 |
9. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:25,162 | 1,114 | 0,295 | 17 |
10. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:25,170 | 1,122 | 0,008 | 19 |
11. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:25,231 | 1,183 | 0,061 | 18 |
12. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:25,468 | 1,420 | 0,237 | 14 |
13. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:25,829 | 1,781 | 0,361 | 22 |
14. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:25,859 | 1,811 | 0,030 | 19 |
15. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:25,934 | 1,886 | 0,075 | 21 |
16. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:26,023 | 1,975 | 0,089 | 23 |
17. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:26,035 | 1,987 | 0,012 | 19 |
18. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:26,142 | 2,094 | 0,107 | 17 |
19. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:27,560 | 3,512 | 1,418 | 23 |
20. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:28,083 | 4,035 | 0,523 | 17 |
21. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:28,605 | 4,557 | 0,522 | 22 |
22. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:28,821 | 4,773 | 0,216 | 14 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:29,931 |
|
|
Ostatnia szansa na poprawę i sprawdzenie bolidów przychodzi zawsze w trzecim treningu. Kierowcy zdają sobie sprawę, że już niedługo będą musieli stoczyć czoła w kwalifikacjach, więc nikt nie czekał zbyt długo w garażu, by poznać dzisiejsze warunki na trasie pod Budapesztem. Pogoda jak na razie prezentowała się typowo letnio, a temperatura powietrza oscylowała w okolicach 25 stopni.
Po 5 minutach sesji niemal wszyscy kierowcy mieli już na swoim koncie pierwsze kółko. Wraz z pierwszymi czasami okrążeń na czele pojawił się Rosberg z wynikiem 1:26,374, a jego partner, Lewis Hamilton początkowo narzekał na problemy z hamowaniem. O dziwo Niemiec, mimo wyniku odległego od wczorajszych osiąganych na pośredniej mieszance, nie poprawił go. Za nim plasowali się Bottas z Magnussenem. Williams wczoraj zaliczył dość trudny dzień, jednak wolne tory w tym sezonie nie są ich ulubionymi. Mimo to Fin kontynuował testowanie nowego pakietu stworzonego z myślą o takich obiektach.
Wielu zawodników narzekało wczoraj na bardzo niską przyczepność toru. Nie inaczej było dzisiaj i byliśmy świadkami częstego blokowania kół oraz zbyt szerokich wyjazdów na pobocze. Dla fanów to nie lada gratka, gdyż zapowiada ciekawe rozstrzygnięcia w dalszej części weekendu. Tymczasem poprawki w pakiecie Williamsa zdawały się działać, gdyż Bottas wskoczył na czoło stawki z wynikiem 1:26,240. Z garażu Mercedesa nadeszła dodatkowo wiadomość, iż podczas tego weekendu obaj zawodnicy korzystają z rozwiązań przygotowanych przez Carbon Industries.
Bottasa o zaledwie 0,095 sekundy wyprzedził Daniel Ricciardo. Kierowca Red Bulla po ostatnich wyścigach wyrasta na gwiazdę tego sezonu i jak widać nie spuszcza z tonu. W obozie Ferrari również powiało optymizmem, na pierwsze miejsce wskoczył Alonso z wynikiem 1:25,954, a Kimi Raikkonen stracił do Hiszpana 0,589 sekundy, jednak jego opony były starsze o 7 okrążeń. Jak wielki zapas mają Mercedesy pokazał Hamilton, który na 15 okrążeniu pośredniej mieszanki wykręcił wynik 1:25,682, który był lepszy od czasu Alonso o 0,272 sekundy.
Na 15 minut przed końcem treningu wszyscy kierowcy schowali się w garażach, by przygotować się do ostatnich wyjazdów na miękkich oponach. Pierwsi na gumach z żółtymi paskami pojawili się zawodnicy Ferrari. Hiszpan poprawił się o sekundę i pojawił się na czele tabeli, tymczasem Fin stracił do niego zaledwie 0,49 sekundy. Alonso był szybszy w drugi i trzeci sektorze. Rosberg mimo błędu w trzecim sektorze był szybszy od Alonso o 0,268 sekundy. Swojego partnera pokonał Hamilton o 0,453 sekundy i zbliżył się do pobicia granicy 1:24. Tymczasem Rosberg zdołał się jeszcze poprawić i tracił do Anglika zaledwie 0,047 sekundy.
Za Mercedesem uplasował się Vettel i Bottas, a ich czasy nie odstawały od obecnych liderów tak mocno. Wszystko to zapowiada niezwykle ciekawe kwalifikacje, a dodatkowo na wyścig zapowiadane są opady deszczu. Przypominamy również o możliwości bliższego śledzenia Grand Prix Węgier na naszym profilu facebookowym ( link) , gdzie nasz wysłannik, Paweł Zając zamieszcza ciekawe relacje wprost z toru.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 3,4 m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|